Kokemuksia BMW:stä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Heheh tulipahan mietittyä kuinka paljon onkaan menny rahaa ensimmäiseen autoon elikkä E36 325, kun nyt vuoden ollut. 38tkm ajoin, en edes jaksa miettiä paljonko mennyt bensaa (keskikulutus 10.7 melko kaupunkipainotteista). Uudet renkaat 480e, huoltoihin n. 1900e. Motti pelaa täydellisesti ja vaihteisto, ei ime nesteitä 271tkm ajettu. Tämähän siis ei olisi paljon jos olisi jotain tulojakin, kun satunnaisia töitä ja suurimman osan rahoista itken työkkärista ja keloista.

+ Tietysti aivan naurettavan kovat vakuutukset suhteessa auton hintaan, liikenne n.800e vuodessa

Sinänsä ei haittaa, kun tavoite ei ainakaan vielä ole tämä stereotyyppinen oravanpyöräelämä eli vaimo ja pari lasta,8-16 töissä ja omakotitalo ja muuta kivaa :))
Vaan oot tyytyväinen siihen, että kaikki rahat menee bemarin korjaukseen?

Itse olen ajanut Mazdalla 65tkm. Rahaa korjauksiin on mennyt 900€. Tosin ainoastaan yksi 150€:n vika oli. Muut oli jakopäänhihnaa yms, jotka vain piti vaihtaa.
Ajomukavuus on aika perseestä, mutta moottori on yllättävän hyvä. 1,8 litran bensakone syö 100-130km/h ohitteluajossa vain päälle 7 litraa satasella.
Seuraava auto on mitä suuremmalla todennäköisyydellä Volvo S60. Bemaria tai audia en uskalla hankkia, pelkään liikaa huoltokustannuksia.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on mennyt tuohon e46 coupen korjauksiin 1,5 vuoden ja n. 25 tuhannen kilometrin aikana n. 3500e joista tonni uuden puskurin laittamiseen ja maalaukseen penkkaan ajon jäljiltä. Lieneekö paskaa tuuria, mutta edellisen A4:n kanssa oli myös jatkuvasti jotain ihme vikoja joita sai korjailla.
 
Vaan oot tyytyväinen siihen, että kaikki rahat menee bemarin korjaukseen?

Itse olen ajanut Mazdalla 65tkm. Rahaa korjauksiin on mennyt 900€. Tosin ainoastaan yksi 150€:n vika oli. Muut oli jakopäänhihnaa yms, jotka vain piti vaihtaa.
Ajomukavuus on aika perseestä, mutta moottori on yllättävän hyvä. 1,8 litran bensakone syö 100-130km/h ohitteluajossa vain päälle 7 litraa satasella.
Seuraava auto on mitä suuremmalla todennäköisyydellä Volvo S60. Bemaria tai audia en uskalla hankkia, pelkään liikaa huoltokustannuksia.


Kyllä olen tyytyväinen, autolla on mukava ajaa ja mihin muuhunkaan sitä rahaa käyttäisin. Toki on sitä tarpeeksi muuhunkin. Periaatteessa on ihan sama nutaanko porukoilla koneella vaiko omassa komerossa.
 
Heheh tulipahan mietittyä kuinka paljon onkaan menny rahaa ensimmäiseen autoon elikkä E36 325, kun nyt vuoden ollut. 38tkm ajoin, en edes jaksa miettiä paljonko mennyt bensaa (keskikulutus 10.7 melko kaupunkipainotteista). Uudet renkaat 480e, huoltoihin n. 1900e. Motti pelaa täydellisesti ja vaihteisto, ei ime nesteitä 271tkm ajettu. Tämähän siis ei olisi paljon jos olisi jotain tulojakin, kun satunnaisia töitä ja suurimman osan rahoista itken työkkärista ja keloista.

+ Tietysti aivan naurettavan kovat vakuutukset suhteessa auton hintaan, liikenne n.800e vuodessa

Sinänsä ei haittaa, kun tavoite ei ainakaan vielä ole tämä stereotyyppinen oravanpyöräelämä eli vaimo ja pari lasta,8-16 töissä ja omakotitalo ja muuta kivaa :))
Sepä mukavaa jos verorahat menee työttömän bemariin. Vinkki: myy se.
 
Osaisko joku sanoo mitkä on 5-sarjan touringin tavaratilan mitat? Tarkotan pituus/leveys.. litrat kyllä löytyy joka paikasta.
 
Osaisko joku sanoo mitkä on 5-sarjan touringin tavaratilan mitat? Tarkotan pituus/leveys.. litrat kyllä löytyy joka paikasta.
Minkä mallin/vuoden?

Tuli muuten vaihdettua microfiltterit, jarrunesteet ja takajarrupalat E61 530d:hen. Eipä maksanut paljoa. Osat 89e + jarrupalojen kuluneisuusanturi päälle olikohan 13 euroa. Kaveri vaihtoi. Kerrankin edukas huolto. Itse nollasin huoltotiedot.
1. Nollaa trippimittari

2. Virrat päälle (ei autoa käyntiin)

3. Paina 5-10 sec. Tripin nollaus painiketta kunnes mittarin näyttöön tulee kolmion kuva.(kolmio ilmaisee että nyt nollataan huoltoja.)

4. Vapauta tripin nappi ja paina uudelleen pohjaan nopeasti. Nyt näytössä pitäisi olla jarrunesteen merkkivalon kuva.Jos haluat nollata jarrunesteen vaihdon seuraavaksi 2 vuodeksi pidä tripin nappia nollattuna kunnes ilmestyy teksti reset alempaan näyttöön.

5. Vapauta tripin nappi "taas" ja paina uudelleen 5-10 sec, kunnes uusi päivämäärä ja vuosi ilmestyy alempaan näyttöön.

6. Sammuta virrat.

7. Nyt olet nollannut jarrunesteen vaihdon.

8.Jos haluat nollata:Öljyhuollon,raitisilmasuodattimen tai jarrupalojen vaihdon niin,toista vaiheet 2 sekä 3, Mutta kun näyttöön tulee taas jarrunesteen nollaus tilanne niin vapautat tripin nollaus napin ja painat uudestaan pohjaan nopeasti ja pääset eteenpäin huollon nollaus valikossa ja toistat vaiheet 4 sekä 5 sekä 6 kunnes olet nollannut huoltomuistisi.
 
Minkä mallin/vuoden?

vm. 2006-2007, onko noissa vuosimalleissa mitään muita eroja, vai onko isommat uudistukset tullu vasta nyt uuden korin yhteydessä?

Auton vaihto/valinta on ihan sairaan vaikeeta.. aina löytyy joku miinuspuoli jonka välttämättä haluis mukaan.
 
vm. 2006-2007, onko noissa vuosimalleissa mitään muita eroja, vai onko isommat uudistukset tullu vasta nyt uuden korin yhteydessä?

Auton vaihto/valinta on ihan sairaan vaikeeta.. aina löytyy joku miinuspuoli jonka välttämättä haluis mukaan.

112cm leveä ja alareunasta 107cm pitkä. Tai siis, tuonne mahtuisi "lattialle" tuon kokoinen vanerilevy. Pituus on hieman enempi mutta leveys kauttaaltaan tuo. Korkeammalta mitattuna penkkien kaltevuus huomioiden pituus on hieman vähempi.

Mittasin 1min sitten, eli tieto on faktaa.

Ei tuossa mitään miinusta ole. En ole ainakaan kahden vuoden aikana löytänyt.

Koittelin viime viikolla muuten samanlaista mutta 530i, eli bensakoneella. Voi herranjessus että oli mopo. Eipähän tartte enää miettiä bensa-autoa, olisi luullut että 225hp edes jossain tuntuu vaan kun ei niin ei. 500Nm määrää! Lisäksi moista autoa ilman aktiiviohjausta en edes harkitsisi.
 
112cm leveä ja alareunasta 107cm pitkä. Tai siis, tuonne mahtuisi "lattialle" tuon kokoinen vanerilevy. Pituus on hieman enempi mutta leveys kauttaaltaan tuo. Korkeammalta mitattuna penkkien kaltevuus huomioiden pituus on hieman vähempi.

Mittasin 1min sitten, eli tieto on faktaa.

Ei tuossa mitään miinusta ole. En ole ainakaan kahden vuoden aikana löytänyt.

Kiitos, tätä tietoa juuri kaipasinkin.

Edit. joo Dieselissä on omaankin makuun jotain miellyttävää. Ehkä se on se vääntö mikä siitä tekee niin hienon. Tosin nykyisillä n. 40tkm / vuosi ajomäärillä tekee jo muutenkin mieli ajaa dieselillä.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Koittelin viime viikolla muuten samanlaista mutta 530i, eli bensakoneella. Voi herranjessus että oli mopo. Eipähän tartte enää miettiä bensa-autoa, olisi luullut että 225hp edes jossain tuntuu vaan kun ei niin ei. 500Nm määrää!
Täytyypä sanoa, että se ei todennäköisesti johdu siitä, että sulla on diesel, vaan siitä, että sulla on turbo. Yleisesti ottaen bensaturbo ei turbodieselille väännössä paljoa häviä, jos yhtään. Tietysti vähän siitä riippuen miten moottori on tehty, voi bensaturbokin olla ihan alhaalta asti jo tosi voimakkaan oloinen. Ja mielipideasioitahan nämä on, mutta musta taas bensakone on mukavampi ajaa laajemman kierrosalueensa takia.

E: Tosta kun katselee moottoreiden ominaisvääntöjä ja etenkin Nm/l -saraketta, voidaan havaita, että bensaturbot ja turbodieselit menee aika lähellä toisiaan.
 
Täytyypä sanoa, että se ei todennäköisesti johdu siitä, että sulla on diesel, vaan siitä, että sulla on turbo. Yleisesti ottaen bensaturbo ei turbodieselille väännössä paljoa häviä, jos yhtään. Tietysti vähän siitä riippuen miten moottori on tehty, voi bensaturbokin olla ihan alhaalta asti jo tosi voimakkaan oloinen. Ja mielipideasioitahan nämä on, mutta musta taas bensakone on mukavampi ajaa laajemman kierrosalueensa takia.

Toki ajotyylin on oltava täysin erilainen vääntävällä diisselillä ja kiertävällä bensalla ja pedaalia pitää oikeasti painaakin kun bensaa tahtoo koneeseen. Kuitenkin kun on tottunut että pienellä pintakaasulla ajetaan 180kmh helposti niin ei oikein pysty ymmärtämään enää että taajamassa pitää painaa pedaali pohjaan jotta pääsee edes liikennevaloista irti :D
 
Koittelin viime viikolla muuten samanlaista mutta 530i, eli bensakoneella. Voi herranjessus että oli mopo. Eipähän tartte enää miettiä bensa-autoa, olisi luullut että 225hp edes jossain tuntuu vaan kun ei niin ei. 500Nm määrää!

Eikö siinä 530i:ssä ole 272hv eikä 225? Onhan tuo 530i yhtä nopea 0-100 kuin 535d, ei se nyt ihan niin mopo ole. Jos mä olisin katselemassa E61 mallia, niin vahvin suosikki olisi ehdottomasti toi 530i. Se on kuitenkin varustettu auton eikä työkoneen moottorilla....
 
Toki ajotyylin on oltava täysin erilainen vääntävällä diisselillä ja kiertävällä bensalla ja pedaalia pitää oikeasti painaakin kun bensaa tahtoo koneeseen. Kuitenkin kun on tottunut että pienellä pintakaasulla ajetaan 180kmh helposti niin ei oikein pysty ymmärtämään enää että taajamassa pitää painaa pedaali pohjaan jotta pääsee edes liikennevaloista irti :D
Voi Huppe, Huppe, kun yleistät taas. Sitähän koitin sanoa, että bensaturbo voi olla ihan yhtälailla vääntökone kuin Turbodieselkin. Ei diesel tee autuaaksi, vaan se saattaa olla se turbo, joka puhuu. Vapari bensakone taas saa olla ihan saatanan iso, että sieltä saadaan isoja vääntölukemia.

Ja turbo saattaa monesti tehdä koneen voimakkaan oloiseksi vaikkei se sitä ole. Esimerkkinä Volvo V50 DRIVe 1.6 turbodieselillä. 100 heppaa ja mukava alavääntö, joka tekee koneesta melkoisen voimakkaan oloisen heti alhaalta lähtien. Mutta annas olla kun kierrokset nousee, niin ei tapahdukaan mitään lisää. Ensin tuntuu voimakkaalta, mutta sitten sitä voimaa ei löydykään. On aika sama onko kaasu puolessavälissä vai pohjassa. Kaupungissa mukava, isoissa nopeuksissa ei.
 
Oiskos kenelläkään vertailun vuoks heittää samoja mittoja 3-sarjan touringin peräkontista (vm. 06-07)? Eli pituus ja leveys.. Kun 5-sarjalaisen hinnalla sais myös 330d ja vaikka nelivetona.
 
Oiskos kenelläkään vertailun vuoks heittää samoja mittoja 3-sarjan touringin peräkontista (vm. 06-07)? Eli pituus ja leveys.. Kun 5-sarjalaisen hinnalla sais myös 330d ja vaikka nelivetona.

Ei sinne mitään mahdu. Mulla oli lainassa -08 320d, ahdisti kyllä todella.
 
Täytyypä sanoa, että se ei todennäköisesti johdu siitä, että sulla on diesel, vaan siitä, että sulla on turbo. Yleisesti ottaen bensaturbo ei turbodieselille väännössä paljoa häviä, jos yhtään. Tietysti vähän siitä riippuen miten moottori on tehty, voi bensaturbokin olla ihan alhaalta asti jo tosi voimakkaan oloinen.

Tuosta hyvä esimerkki on uuden A4:n 2 litraiset moottorit. 2.0TDI (tehokkaampi 170hv malli) 350Nm/1750-2500rmp ja 2.0 TFSI (211hv) sama 350Nm/1500-4200rpm. Huippuväännöt saavutetaan matalemmilla kierroksilla ja ulottuu paljon ylemmäs. Hieno moottori tuo A4/A5:sta tuttu 2.0 TFSI 155kW.
 
Tuosta hyvä esimerkki on uuden A4:n 2 litraiset moottorit. 2.0TDI (tehokkaampi 170hv malli) 350Nm/1750-2500rmp ja 2.0 TFSI (211hv) sama 350Nm/1500-4200rpm. Huippuväännöt saavutetaan matalemmilla kierroksilla ja ulottuu paljon ylemmäs. Hieno moottori tuo A4/A5:sta tuttu 2.0 TFSI 155kW.
Just näin. Taitaa olla vanhaa legendaa se dieselin vääntävyys ja sitä pidetään hienona jos ei olla kunnon bensaturboa päästy ajamaan. Tai kunnon ja kunnon, mutta mukavaa bensaturboa. Kunnon turbo voi jonkun mielestä olla 1000 heppaa ja alle viiden tonnin ei tapahdu mitään ja sitten lähteekin pää irti.
 
Eikai noissa 5-sarjan touringeissa ole vm. 2005 ja 2006 mitään eroo? Onko 2005 vuosimallissa mitään "lastentauteja" enemmän ku 2006 vuosimallissa?
 
Mitenkäs e46 bensiinimoottorit, jossain vaiheessa kun olisi tarkoitus vaihtaa autoa saksalaiseen.
Onko noiden tehokkaampien moottoreiden välillä suuria eroja huoltojen/varaosien hinnoissa, kestävyydessä, kulutuksessa tms?
Kokemuksia 323, 325, 328 ja 330 malleista?
Eniten houkuttelisi tietenkin tuo 330, tehoa löytyy suht paljon enemmän 328 verrattuna, eikä pyyntihinnoissa enää suuria eroja ole.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom