Kokemuksia BMW:stä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ootko Laakkosella duunissa? Olet varmaan se kenelle olen monesti soittanut monestakin eri ongelmasta ja KOSKAAN ei aiemmin ole huoltopäällikkö kuullut moisesta. Sama oli Saksan Münchenin BMW päähuollossa. :lol2:

Tottakai olen! Hyvin päätelty... Saksan Münchenin päähuollossa en ole ollut töissä.

Sulle taitaa olla Laakkoselle soiton arvoinen ongelma jo se, että yhdessä renkaassa on 0,1bar pienempi ilmanpaine kuin muissa. Bemarin vika ja helvetti mikä ongelmapesä.
 
Ketjun aihe on "Kokemuksia BMW:ssä". Eli kannattaa varautua siihen ettei peräkärri käy ilman adapteria.

Krhm... lienee "Kokemuksia BMW:stä".

Soititko Laakkoselle peräkärristä? Onko koukku laitettu siellä Saksassa vai täällä Suomessa? Mikä koukku kyseessä? Mikä kärri?

Kun sä niitä kokemuksiasi kirjoittelet, niin onko Bemaristasi irronnut perä korista? Mitä isompia ongelmia sinulla on ollut?
 
Itellä aikanaan meni sytyspuolat uusintaan kahden vuoden välein. Tiedä mikä noissakin oli, mutta juuri takuun päätyttyä parin kuukauden päästä "nykinyki" ja uudet puolat. Akkuja meni samaan tahtiin eri parin vuoden välein ja takajousiakin paukkui.

Aikoinaan vaihdoin cd/mp3 soittimen tuohon, niin eihän sitä antenniadapteria sitten löytynyt mistään (bemarissa oli joku oudon näköinen antennipiuha). Merkkiliikkeessäkin sanottiin, että olen kuullut että jostain niitä saa, mutta ei meiltä.

Malli oli -02 compact, 318 (vai oliko se 316), korimallia en muista... Onneksi sain vuosi sitten vielä ihan ok rahat siitä ja vaihdoin merkkiä.
 
Krhm... lienee "Kokemuksia BMW:stä".

Soititko Laakkoselle peräkärristä? Onko koukku laitettu siellä Saksassa vai täällä Suomessa? Mikä koukku kyseessä? Mikä kärri?

Kuten edellä joku sanoikin, ongelma monessa muussakin uudemmassa autossa. Ei ne Saksaan erilaisia pistokkeita pistä ja Suomeen toisenlaisia.
Ihan perinteinen Juhta -kärri.

Kannattaa kuitenkin huomioida, varsinkin jos on menossa hakemaan kärriä jostain peräjönsesteristä 400km päästä lähimmästä varaosaliikkeestä yöaikaan.
 
Bemarista ei liiemmin kokemuksia, mutta omassa nahkahousulandiasta tuodussa Jeepissä on tuollainen adapteri, että sopii härmän kärryn töppeli..
 
Pitääkin muistaa kun ostaa peräkärryn että ostaa tommosen uudemmalla piuhalla, ei tartte lainata niin tiuhaan ;)
 
Minkä verran teillä on mennyt 5-sarjalaisten ylläpitoon rahaa vuositasolla? Käyttövoimavero, autovero, huollot yms? Onko automaatilla ja manuaalilla eroja kustannuksissa? Entä diesel tai bensa?

edit.. unohtu vuosimalli eli 2006-> jos sillä on väliä ja korimalli farmari.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
En ole juuri nyt autoa ostamassa, mutta seuraavaa autoa on kyllä merkin ja mallin suhteen mielessä jo palloteltu.
Ensin katselin 530d, mutta mitä btfc forumiakin katsellut niin todella paljon tuntuu olevan vikoja tuossa mallissa.
Mitenkäs sitten 320d, e46 mallista kaipaisin kokemuksia? Ehdottomasti manuaali ja dieselmallista en ole valmis tinkimään, kilometrejä tuntuu kuitenkin tulevan se 20-30tkm vuodessa. Voidaanko mistään bemarin mallista puhua sitten luotettavana ja uskaltaako bemarinkin ostaa 200tkm ajettuna vai onko siinä vaiheessa käsissä jo pommi?

Nykyinen auto on Toyota Avensis, ei mitään muuta vikaa kuin tylsyys. Tämän varjolla tekisi mieli edes kerran kokeilla bemarin omistusta, pelottaa vain että alkavatko ylläpitokulut hipoa taivasta.
 
Nykyinen auto on Toyota Avensis, ei mitään muuta vikaa kuin tylsyys. Tämän varjolla tekisi mieli edes kerran kokeilla bemarin omistusta, pelottaa vain että alkavatko ylläpitokulut hipoa taivasta.

Vinkki, älä vaihda merkkiä, äläkä mallia. Päivitä uudempaan. Ole tylsä ja varakas.
 
Vinkki, älä vaihda merkkiä, äläkä mallia. Päivitä uudempaan. Ole tylsä ja varakas.

Pitäis se takavetokin omassa omistuksessa kokea ja mersut ei houkuttele. Mä olin ennen just tuota mieltä että uudempaa avensista vaan, kunnes pääsin M5 rattiin. :D Kaikki hienoudet löyty mitä tarvitsi ja paljon semmosta mitä ei edes tienny aiemmin tarvitsevan. Kulkupuolesta ja yleisestä laadun vaikutelmasta puhumattakaan.
 
En ole juuri nyt autoa ostamassa, mutta seuraavaa autoa on kyllä merkin ja mallin suhteen mielessä jo palloteltu.
Ensin katselin 530d, mutta mitä btfc forumiakin katsellut niin todella paljon tuntuu olevan vikoja tuossa mallissa.
Mitenkäs sitten 320d, e46 mallista kaipaisin kokemuksia? Ehdottomasti manuaali ja dieselmallista en ole valmis tinkimään, kilometrejä tuntuu kuitenkin tulevan se 20-30tkm vuodessa. Voidaanko mistään bemarin mallista puhua sitten luotettavana ja uskaltaako bemarinkin ostaa 200tkm ajettuna vai onko siinä vaiheessa käsissä jo pommi?

Nykyinen auto on Toyota Avensis, ei mitään muuta vikaa kuin tylsyys. Tämän varjolla tekisi mieli edes kerran kokeilla bemarin omistusta, pelottaa vain että alkavatko ylläpitokulut hipoa taivasta.


Vaihdoin reilu vuosi takaperin Avensiksesta Bemariin. Ostohetkellä vm 2003 E39 520d mittarissa oli 217tkm ja nyt 270tkm. Perushuoltojen (2 kpl) lisäksi ei ole tarvinnut käydä korjaamolla kuin kerran, jarrulevyt ja -palat kuluivat vaihtokuntoon. Kustannus vajaa 600 euroa. Kulutus on pysytellyt 5,3-5,5l välillä matkapainotteisessa ajossa. Voin suositella, tosin jos tarvetta vetokoukulle niin kannattaa valkata sellainen jossa se on valmiina, koukun hinta asennettunaon nimittäin 1100-1350eur :wtf:
 
Olen Kl-varaosissa varaosamyyjänä ja tommonen koukku + johtsrj. on noin 500-600e tienoilla .. Että tuskin kukaan nyt 600e asennuksesta ottaa. Tai ei se tyhmä ole joka pyytää ...
 
Olen Kl-varaosissa varaosamyyjänä ja tommonen koukku + johtsrj. on noin 500-600e tienoilla .. Että tuskin kukaan nyt 600e asennuksesta ottaa. Tai ei se tyhmä ole joka pyytää ...

Koitappa asentaa vaikkapa E61 M-sporttiin takakoukkua jälkiasennuksena...
 
Koitappa asentaa vaikkapa E61 M-sporttiin takakoukkua jälkiasennuksena...


Niimpä. Muistaakseni merkkiliikkeen ohjeaika pelkille sähköasennuksille tohon sedan E39 oli 4-6h, "mekaaninen" asennus siihen päälle. Ei tullut kauppoja, oli muutenkin tarvetta kakkosautolle niin ostettiin vaimokkeelle bemarin vetokoukun hintainen Nissan.
 
Ostin tuohon ämmä Zetoriin uusimman navi päivityksen ja ipod liitäntä paketin. ipod paketin pelkästä asentamisesta pyysivät marmoritiskillä yli 200€, joten päätin hilut asentaa itse. Tietoa mistä löytyy ipod paketin asennusohjeita (ei ole siis idrive) versio. Bemu foorumeita selaillut, mutta ei ole vielä sattunut silmään. Voisi vilasta ohjeita ennen kuin lähtee paikkoja purkamaan, vaikka aika liki tiedänkin miten asentaa.
 
Ostin tuohon ämmä Zetoriin uusimman navi päivityksen ja ipod liitäntä paketin. ipod paketin pelkästä asentamisesta pyysivät marmoritiskillä yli 200€, joten päätin hilut asentaa itse. Tietoa mistä löytyy ipod paketin asennusohjeita (ei ole siis idrive) versio. Bemu foorumeita selaillut, mutta ei ole vielä sattunut silmään. Voisi vilasta ohjeita ennen kuin lähtee paikkoja purkamaan, vaikka aika liki tiedänkin miten asentaa.

http://www.z4-forum.com/forum/viewforum.php?f=31&sid=d94e00b06884f68bd83b0ae24424b107
Tuolta pitäis löytyä ohjeet...
 
Heheh tulipahan mietittyä kuinka paljon onkaan menny rahaa ensimmäiseen autoon elikkä E36 325, kun nyt vuoden ollut. 38tkm ajoin, en edes jaksa miettiä paljonko mennyt bensaa (keskikulutus 10.7 melko kaupunkipainotteista). Uudet renkaat 480e, huoltoihin n. 1900e. Motti pelaa täydellisesti ja vaihteisto, ei ime nesteitä 271tkm ajettu. Tämähän siis ei olisi paljon jos olisi jotain tulojakin, kun satunnaisia töitä ja suurimman osan rahoista itken työkkärista ja keloista.

+ Tietysti aivan naurettavan kovat vakuutukset suhteessa auton hintaan, liikenne n.800e vuodessa

Sinänsä ei haittaa, kun tavoite ei ainakaan vielä ole tämä stereotyyppinen oravanpyöräelämä eli vaimo ja pari lasta,8-16 töissä ja omakotitalo ja muuta kivaa :))
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom