Kokemuksia BMW:stä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
viimeisin 1000km sekalaista ajoa 11.2 v8 M3. Maantiellä mennään siinä 8l ja kaupunki siinä 14l/100km. On se sen arvoista;)

No se kuka ostaa liki "täysverisen" rata-auton tai urheiluauton ei kyllä ajattele ensimmäiseksi taloudellisuutta.Se ykkösjuttuhan on se urheilullisuus&tehokkuus,jälkimainittu ja taloudellisuus on mahdoton yhtälö.Toki joku tähän voi linkittää jotain utopistisen matalia lukemia takatuulessa ja alamäessä saavutettuina mut se on jo toinen juttu.
 
viimeisin 1000km sekalaista ajoa 11.2 v8 M3. Maantiellä mennään siinä 8l ja kaupunki siinä 14l/100km. On se sen arvoista;)

Mulla menee matka-ajossa semmosta 8L (Saksassa 10-12L) ja kaupungissa sitten jotain 10-12, Saksassa 14L. 530D siis. Mieluummin saman kulutuksen M3:sen ottaisin.
 
Tuo uusi (F10) 5-sarjan sedan on meikän mielestä ulkonäöllisesti parempi kuin E60 kun katselin liikkeessä autoja vierekkäin. Ajettavuus on varmasti helvetin hyvä, eihän siinä ole muuta vaihtoehtoa.
 
Kävin vittuillakseni istumassa 3-sarjalaisessa. A-pilarit on niin lähellä että iskee ahtaanpaikankammo ja sisusta on niin ankea että tulee 70-luku mieleen.

Tossahan siitä on kuvakin.

BMW-2002-tii-Reconstructed-Interior-1280x960.jpg



Ulkoapäin silti siisti edelleen.
 
Kesäkuussa tarkoitus uittaa käyttöauto itselle Saksasta tai Ruotsista 2005- uudempi E61 535 M-sport BMW. Varustelu suosituksia otetaan vastaan! Nämä nyt on ainakin pitää olla: M-sport inkeet, nahkasisusta, navi, panorama-lasikatto, automaatti ilmastointi, paras hifi-systeemi, head up display, Bi-xenon ja neliveto jos löytyy niin aina parempi. Mitä varusteita porukka E61:seen suosittelee?
 
Eikö kellään ole mitään kommenttia varustelistaan heittää. Varusteissa on kuitenkin valikoimaa. 535d etsinnässä ja jos hyvä 530xd nelikko löytyy, niin sit semmoinen.
 
Kesäkuussa tarkoitus uittaa käyttöauto itselle Saksasta tai Ruotsista 2005- uudempi E61 535 M-sport BMW. Varustelu suosituksia otetaan vastaan! Nämä nyt on ainakin pitää olla: M-sport inkeet, nahkasisusta, navi, panorama-lasikatto, automaatti ilmastointi, paras hifi-systeemi, head up display, Bi-xenon ja neliveto jos löytyy niin aina parempi. Mitä varusteita porukka E61:seen suosittelee?

Pahoittelut, erinäisten projektien vuoksi ei tule enää tätä autoaluetta seurattua... Tässä pari vastausta:

Aktiiviohjaus (ratti pyörii vain 1,5 kierrosta), Dynamic Drive (alustan kallistuksen automaattisäätö) ja Servotronic (ohjauksen jäykkyyden automaattinen muuttuminen nopeuden mukaan) nyt ainakin. Navista toki Professional, sillä pienellä ei tee mitään. iPodin ohjaus iDrivella vaatii muistaakseni Navi Pro:n. iPod lisäkilke on toki erillisasennettava, noin 400-500e Laakkosella.Hifiksi riittää Logic 7 DSP, olisko se Hifi professional? (digitaalinen signaaliprosessori, EQ ja 13 kajaria/2 subbaria), ei sitä parasta tartte eikä sitä oikein löydykään, katso että on tosiaan toi DSP + EQ. Adaptive headlights (kääntyvät etuvalot) on myös ihan kiva lisä. Mielestäni ehdoton varuste kun siihen on tottunut, aktiivinen vakionopeussäädin, eli tutkalla varustettu, ajaa/jarruttaa jne edelläajavaan säädetyn välimatkan päässä ja uudemmat mallit tarvittaessa pysähtyvät myös. Jarrupoljin on turhuutta, aika harvoin tulee itse jarruteltua edes taajamassa.
Noi sun varustelistaukset onkin jo sellaista "peruskamaa" joista en itse tinkisi, lasikatto esim. on ehdoton farkussa ja HUD on osoittautunut todella hyväksi myös, vaikka se tuli omaani "vahingossa". Katso nyt että siinä on Webasto myös ja jakkaranlämmittimet.

Niin ja toki jakkarat täyssähköillä ja muisteilla. Itse ottaisin comfort-penkit ilmastoinnilla ja aktiivisena. Tästä tulikin mieleen että paras varuste koko E6x sarjassa on Comfort-penkit, ne tulevat aina täyssähköillä ja muistipaikoilla. Aktiivipenkit siis mukautuvat mutkien mukaan, eli kun käännyt tiukkaan oikealle, jakkara antaa hydraulisesti lisätukea vasemmalta. Mukitelineet olis kyllä kivat, itse en vaan kehdannut jättää 90e varusteen puuttumisen vuoksi muuten täysvarusteltua autoa kauppaan... jälkikäteen noita ei oikein saa asennettua :(

Tossahan sitä jo onkin, varusteita noin 45.000e edestä (uutena) :D :D :D
 
Noista varusteista vähän kommenttia kaipasinkin, kun ei ole kokemuksia joka varusteesta. Varustetoiveet jolla lähdetään etsimään, voisivat olla tämän näköiset: M-sport paketti, panorama katto, individual malli/comfort tai sport penkit täysnahkaa, DSP logic 7, navi-pro, bi-xenonit/adaptive headlights, head-up display, penkinlämppärit, webasto, aktiivi vakkari, uudemman mallin automaattilaatikko ja facelift malli plussaa. Voi olla että jostain voi joutua tinkimään, mutta hyvä tietää nuo tärkeimmät varusteet, niin ei jää sitten myöhemmin kaivelemaan.
 
Tässä vielä toi oma lista:

Tuossa vielä tuo varustelista:
Bestellte Sonderausstattung
0205 Automatic Getriebe
0217 Aktivlenkung
0255 Sport-Lederlenkrad
0261 Seitenairbag für Fondpassagiere
0302 Alarmanlage
0386 Dachreling
0402 Panorama Glasdach
0417 Sonnenschutzrollo für hintere Türseitenscheiben, mechanisch
0423 Fußmatten in Velours
0428 Warndreieck und Verbandkasten
0430 Innen- und Außenspiegel automatisch abblendend
0431 Innenspiegel automatisch abblendend
0435 Edelholzausführung Birke
0441 Raucherpaket
0456 Komfortsitze vorn, elektrisch verstellbar
0464 Skisack
0494 Sitzheizung für Fahrer und Beifahrer
0496 Sitzheizung für Fondsitze
0502 Scheinwerfer-Waschanlage
0508 Park Distance Control (PDC)
0522 Xenon-Licht für Abblend- und Fernlichtfunktion
0524 Adaptives Kurvenlicht
0534 Klimaautomatik
0541 Aktive Geschwindigkeitsregelung
0563 Lichtpaket
0590 Leichtmetallräder Sternspeiche 123 mit Notlaufeigenschaften
0605 Telematik Vorbereitung
0607 TeleService Vorbereitung
0609 Navigationssystem Professional
0610 Head-Up Display
0612 BMW ASSIST
0620 Spracheingabesystem
0638 Autotelefon Professional
0672 CD-Wechsler 6-fach
0677 HiFi System Professional DSP
0698 Area-Code 2 für DVD
08SA Länderspezifische Navi.-Freischaltung
08SB Länderspezifische Telematikfreischaltung
08SC Länderspezifische Telefonservicefreischaltung
08SP CO2 Steuerung
0801 Deutschland-Ausführung
0818 Batteriehauptschalter
0863 Service Kontakt-Flyer Europa
0879 Deutsch/Betriebsanleitung/Serviceheft
0915 Aussenhautschutz Entfall
0999 Auftragssteuerung HEA

Serien Sonderausstattung
0548 Kilometertacho
0785 Blinkleuchten weiss, Individual
0851 Sprachversion deutsch

Huomaa Hifsystemin koodi nyt ainakin, jotta varmasti tulee EQ ja DSP.
 
Jaahas, se olisi bemarin osto nyt lähestymässä, kun joskus taisin siitä puhua. Ja mullahan ei ollut kokemusta kuin Fiiateista, joten neuvot on tarpeen.

Eli haetaan:

  • E46 (coupe tai sedan)
  • 10-13ke
  • bensakone, manuaali
  • väri musta, hopea tai sininen

Lähinnä kaupunkiajoa tulee, joskus saattaa ehkä poiketa maantielle kun menee sukulaisille kyläilemään.

Teho on toki kivaa mutta ottaako 316 tai 318 100tkm ajettuna vai isompi kone 180tkm ajettuna? 3-5 vuotta pitäisi auton minun ja avokin päivittäisessä käytössä kestää.

Nettiautosta kahlasin nämä mitkä vaikutti sopivilta, mielipiteitä?

http://www.nettiauto.com/bmw/328/3080516
http://www.nettiauto.com/bmw/328/3005304
http://www.nettiauto.com/bmw/323/3134024
http://www.nettiauto.com/bmw/318/2773438
http://www.nettiauto.com/bmw/318/3269056
http://www.nettiauto.com/bmw/316/3263793
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kutoskoneella Bemari, saa kaupaksikin sitten joskus. Ei kukaa noita 4-pyttysiä osta, jos nyt ei aivan uutta x20 diisseliä haeta.
 
Kutoskoneella Bemari, saa kaupaksikin sitten joskus. Ei kukaa noita 4-pyttysiä osta, jos nyt ei aivan uutta x20 diisseliä haeta.

Ok ihan fiksua sitten unohtaa nuo 316 ja 318, mutta 320 taisi olla jo kutoskoneella? Karsitaan sitten näihin:

http://www.nettiauto.com/bmw/328/3080516
http://www.nettiauto.com/bmw/328/3005304
http://www.nettiauto.com/bmw/323/3134024

Ja lisätään vielä tämä: http://www.nettiauto.com/bmw/320/3254427

Nuo 328:t nahkapenkkeineen näyttäisi kyllä houkuttelevilta, kuten myös musta 320, johon tosin pitäisi ostaa hienommat vanteet.
 
Noista e46:sta tehokkaammalla koneelle tuppaa se perä repeämään irti rungosta :/ 02 vissiin vasta tuo korjattu. Mutta eiköhän se ala melkein jokaisessa olemaan korjattu luulisin.

e36:ssa sama homma. Silti ite ottaisin vähintään tuon 323:sen.
 
Noista e46:sta tehokkaammalla koneelle tuppaa se perä repeämään irti rungosta :/ 02 vissiin vasta tuo korjattu. Mutta eiköhän se ala melkein jokaisessa olemaan korjattu luulisin.

e36:ssa sama homma. Silti ite ottaisin vähintään tuon 323:sen.

Paljonkohan tuon korjaus maksaa? Tuohon siniseen 328:iin kallistuu nyt aika vahvasti, olisi aika lähelläkin sijainniltaan.
 
Paljonkohan tuon korjaus maksaa? Tuohon siniseen 328:iin kallistuu nyt aika vahvasti, olisi aika lähelläkin sijainniltaan.

Jos olet ostamassa Bemaria niin tuo on täysin väärä asenne. Korjauskustannuksia ei kannata miettiä vaan asennoitua vain maksamaan. Ja paljon. Se perän irtoaminen on varmasti yksi pienimmistä ongelmista mitä joudut kokemaan uutena BMW-omistajana.
Tästä vähän kauhutarinoita:
http://www.btcf.fi/forum/forumdisplay.php?f=11
 
Vastaavat ketjut löytyy kaikkien muidenkin automerkkien foorumeilta.

Itsellä nyt 20000 takana ilman ihmeellisyyksiä. Katsotaan vuoden loppuun miten toinen mokoma sujuu. Mukavia ajaa eikä tällainen 320D kuluta juuri mitään. Alle kuuden pysyy keskikulutus ja työmatkat menee viidellä tai vähän reilulla.
 
Koitin laittaa peräkärrin Bemariin. No eihän se käynyt, onneksi Fixukselta sai semmosen natsi-adapterin sähköpistokkeeseen jolla sai kärrin kiinni. Helvetti näiden vehkeiden kanssa.
 
Jos olet ostamassa Bemaria niin tuo on täysin väärä asenne. Korjauskustannuksia ei kannata miettiä vaan asennoitua vain maksamaan. Ja paljon. Se perän irtoaminen on varmasti yksi pienimmistä ongelmista mitä joudut kokemaan uutena BMW-omistajana.
Tästä vähän kauhutarinoita:
http://www.btcf.fi/forum/forumdisplay.php?f=11

Hohhoijaa. Kaikissa autoissa ei ole isoja vikoja eikä edes paljon vikoja. Perän irtoaminen ei ole automaattisesti ongelma, vaikka olisikin isompi moottori.
Ootsä lukenu nuo ongelmathreadit btcf:ltä ja kuvittelet, että kaikissa bemareissa on kaikki mahdolliset ongelmat?
Melkonen asjan tuntia.
 
Hohhoijaa. Kaikissa autoissa ei ole isoja vikoja eikä edes paljon vikoja. Perän irtoaminen ei ole automaattisesti ongelma, vaikka olisikin isompi moottori.
Ootsä lukenu nuo ongelmathreadit btcf:ltä ja kuvittelet, että kaikissa bemareissa on kaikki mahdolliset ongelmat?
Melkonen asjan tuntia.

Ootko Laakkosella duunissa? Olet varmaan se kenelle olen monesti soittanut monestakin eri ongelmasta ja KOSKAAN ei aiemmin ole huoltopäällikkö kuullut moisesta. Sama oli Saksan Münchenin BMW päähuollossa. :lol2:
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom