Kesäkuussa tarkoitus uittaa käyttöauto itselle Saksasta tai Ruotsista 2005- uudempi E61 535 M-sport BMW. Varustelu suosituksia otetaan vastaan! Nämä nyt on ainakin pitää olla: M-sport inkeet, nahkasisusta, navi, panorama-lasikatto, automaatti ilmastointi, paras hifi-systeemi, head up display, Bi-xenon ja neliveto jos löytyy niin aina parempi. Mitä varusteita porukka E61:seen suosittelee?
Pahoittelut, erinäisten projektien vuoksi ei tule enää tätä autoaluetta seurattua... Tässä pari vastausta:
Aktiiviohjaus (ratti pyörii vain 1,5 kierrosta),
Dynamic Drive (alustan kallistuksen automaattisäätö) ja
Servotronic (ohjauksen jäykkyyden automaattinen muuttuminen nopeuden mukaan) nyt ainakin.
Navista toki Professional, sillä pienellä ei tee mitään. iPodin ohjaus iDrivella vaatii muistaakseni Navi Pro:n. iPod lisäkilke on toki erillisasennettava, noin 400-500e Laakkosella.
Hifiksi riittää Logic 7 DSP, olisko se Hifi professional? (digitaalinen signaaliprosessori, EQ ja 13 kajaria/2 subbaria), ei sitä parasta tartte eikä sitä oikein löydykään, katso että on tosiaan toi DSP + EQ.
Adaptive headlights (kääntyvät etuvalot) on myös ihan kiva lisä. Mielestäni ehdoton varuste kun siihen on tottunut,
aktiivinen vakionopeussäädin, eli tutkalla varustettu, ajaa/jarruttaa jne edelläajavaan säädetyn välimatkan päässä ja uudemmat mallit tarvittaessa pysähtyvät myös. Jarrupoljin on turhuutta, aika harvoin tulee itse jarruteltua edes taajamassa.
Noi sun varustelistaukset onkin jo sellaista "peruskamaa" joista en itse tinkisi,
lasikatto esim. on ehdoton farkussa ja
HUD on osoittautunut todella hyväksi myös, vaikka se tuli omaani "vahingossa". Katso nyt että siinä on
Webasto myös ja
jakkaranlämmittimet.
Niin ja toki jakkarat täyssähköillä ja muisteilla. Itse ottaisin
comfort-penkit ilmastoinnilla ja aktiivisena. Tästä tulikin mieleen että paras varuste koko E6x sarjassa on Comfort-penkit, ne tulevat aina täyssähköillä ja muistipaikoilla. Aktiivipenkit siis mukautuvat mutkien mukaan, eli kun käännyt tiukkaan oikealle, jakkara antaa hydraulisesti lisätukea vasemmalta.
Mukitelineet olis kyllä kivat, itse en vaan kehdannut jättää 90e varusteen puuttumisen vuoksi muuten täysvarusteltua autoa kauppaan... jälkikäteen noita ei oikein saa asennettua :(
Tossahan sitä jo onkin, varusteita noin 45.000e edestä (uutena) :D :D :D