Kokemuksia BMW:stä

Tietääkö joku, saako E39 bemareihin jotain "erikois"-polkimia tms. jolla persjalkanen pystyis tollasta ajamaan?

E60/E61 ylettää ainakin ajella hienosti (Comfort-penkeillä). Minä 162cm ja eukko 160cm.
 
No en ole E60 testannut, täytynee käydä koittamassa, menee kyllä yli budjetin. Mutta E39 ei yksinkertasesti yletä ajamaan, ja pituutta 165cm.
 
No en ole E60 testannut, täytynee käydä koittamassa, menee kyllä yli budjetin. Mutta E39 ei yksinkertasesti yletä ajamaan, ja pituutta 165cm.

Kuulostaa tosi oudolta, emäntä on n 169cm ja hyvin yltää ajamaan. Veikkaisin että sinulla on ollut penkki ainakin osittain laskettuna, kokeile uudestaan siten että nostat istuimen ylimpään asentoonsa, ylimmän/alimman asennon välillä on pituussuunnassa arviolta 15-20cm ero. Jos penkkiä säätää vain pituussuunnan vivusta niin säätöalue on tosi pieni, korkeussäädön käyttö lähes tuplaa pituussuunnan säätöalueen.
 
Kuulostaa tosi oudolta, emäntä on n 169cm ja hyvin yltää ajamaan. Veikkaisin että sinulla on ollut penkki ainakin osittain laskettuna, kokeile uudestaan siten että nostat istuimen ylimpään asentoonsa, ylimmän/alimman asennon välillä on pituussuunnassa arviolta 15-20cm ero. Jos penkkiä säätää vain pituussuunnan vivusta niin säätöalue on tosi pieni, korkeussäädön käyttö lähes tuplaa pituussuunnan säätöalueen.

Kannattaa myös muistaa istuinosan kulman säätö. Istuinosan etureuna voi olla aika korkealla mikäli se on kallistettu taaksepäin aurinkotuolimaiseen asentoon. Säätö löytynee kaikista e39:stä. Kuulostaa todella omituiselta jos olet kokeillut kunnolla kaikkia mahdollisia penkin sekä ratin säätimiä eikä ajoasentoa löydy.
 
Kannattaa myös muistaa istuinosan kulman säätö. Istuinosan etureuna voi olla aika korkealla mikäli se on kallistettu taaksepäin aurinkotuolimaiseen asentoon. Säätö löytynee kaikista e39:stä. Kuulostaa todella omituiselta jos olet kokeillut kunnolla kaikkia mahdollisia penkin sekä ratin säätimiä eikä ajoasentoa löydy.

Comfort-jakkaroissa taitaa olla jotain 12 erilaista säätömahdollisuutta. Kannattaa tosiaan koitella niitä kaikkia ennen tuomitsemista. Perusjakkarat eivät toki samaan taivu mutta eipä niillä voi Bemaria ajaa kukaan.
Tosin tuo Bemari ei liene kriteereissä kun tahdottiin takatiloiltaan SUURI auto.
 
Ihan perseestä. Ei lähde käyntiin jos on pakkasta 1 aste ja sataa 4 lumihiutaletta. Ostakaa Toyota. Minäkin ostan. En aio koko elämäni aikana ostaa mitään muita autoja kuin Toyotoja. Paitsi jos voitan lotossa tai saan muuten järkyttävän määrän rahnaa.


Ei ihme. Sulla tuntuu olevan ongelmia joka asiassa, tai helvetin negatiivinen asenne.
 
Comfort-jakkaroissa taitaa olla jotain 12 erilaista säätömahdollisuutta. Kannattaa tosiaan koitella niitä kaikkia ennen tuomitsemista. Perusjakkarat eivät toki samaan taivu mutta eipä niillä voi Bemaria ajaa kukaan.
Tosin tuo Bemari ei liene kriteereissä kun tahdottiin takatiloiltaan SUURI auto.

Huppe, kaikki eivät ole samanlaisi kääpiöitä kuin sinä. Lähes kaikki vähänkään muotoillut istuimet muuttuvat epämukaviksi kun jaloissa/perseessä/selässä on keskivertoa enemmän lihaa. Täältä ääni perusjakkaralle, paljon parempi kuin epämukava comfort.
 
Ihan perseestä. Ei lähde käyntiin jos on pakkasta 1 aste ja sataa 4 lumihiutaletta. Ostakaa Toyota. Minäkin ostan. En aio koko elämäni aikana ostaa mitään muita autoja kuin Toyotoja. Paitsi jos voitan lotossa tai saan muuten järkyttävän määrän rahnaa.

Itselläni oli bemari missä lisävarusteena joku winter pack tai sinne päin. Isompi akku, laturi jne... aina lähti käyntiin ilman tolppaa.
 
Itsellä oli kans perusjakkarat e39:ssä säätöjä ei mitenkään mielettömästi ollut, mutta hyvin vain tuli pärjättyä pitkätkin matkat. Sportti, tai comfortpenkeistä ei ole kokemusta.
 
Ei ihme. Sulla tuntuu olevan ongelmia joka asiassa, tai helvetin negatiivinen asenne.

No kyllä nyt uutena yli 120.000e hintaiselta autolta odotan perkeleen paljon enemmän laatua. Ihan pelkkää paskaa hintaansa nähden. No tämmöiseksi 15ke kauppakassiksi kai ihan ok, ainakin ajettavuudeltaan lähes parasta mitä (millään) rahalla voi saada. Kun vielä toimisi.
 
No kyllä nyt uutena yli 120.000e hintaiselta autolta odotan perkeleen paljon enemmän laatua. Ihan pelkkää paskaa hintaansa nähden. No tämmöiseksi 15ke kauppakassiksi kai ihan ok, ainakin ajettavuudeltaan lähes parasta mitä (millään) rahalla voi saada. Kun vielä toimisi.

vaihdettiinko hehkujen kanssa yksikkö? myös samaan syssyyn yksikölle menevä johto
 
No en ole E60 testannut, täytynee käydä koittamassa, menee kyllä yli budjetin. Mutta E39 ei yksinkertasesti yletä ajamaan, ja pituutta 165cm.

Puolisoni on 163cm pitkä ja hänellä ei ole E39:ssä penkki edes niin edessä kun saa hyvin voi ajaa eli kannattaa käydä kokeilemassa uudelleen ;)
 
Minkälaisia kokemuksia löytyy -99 vuosimallin M5:sista? Kävin koeajamassa, muttei oikein sytyttänyt. Jos samanikäiseen 300-sarjalaiseen vertaa, niin sisusta on aika paljon kuppasempi eikä ajettavuuskaan kummonen ollut, ehkä jopa huonompi kuin tuossa 328:ssa? Alustasta varmaan johtui. Moottoripuoli toki vähän jännempi tuossa M5:ssa on:D. Kyseinen yksilö oli 200 tonnia ajettu, mutta mites noissa nuo koneet yleensä kestää? Onko mitään pahempia tyyppivikoja? Tuo auto oli ruvennut jo vähän peräluukusta kukkimaan... Melko halvalla noita jo nykyään saa, alle 20 tonnia oli tuossa pyynti.
 
Minkälaisia kokemuksia löytyy -99 vuosimallin M5:sista? Kävin koeajamassa, muttei oikein sytyttänyt. Jos samanikäiseen 300-sarjalaiseen vertaa, niin sisusta on aika paljon kuppasempi eikä ajettavuuskaan kummonen ollut, ehkä jopa huonompi kuin tuossa 328:ssa? Alustasta varmaan johtui. Moottoripuoli toki vähän jännempi tuossa M5:ssa on:D. Kyseinen yksilö oli 200 tonnia ajettu, mutta mites noissa nuo koneet yleensä kestää? Onko mitään pahempia tyyppivikoja? Tuo auto oli ruvennut jo vähän peräluukusta kukkimaan... Melko halvalla noita jo nykyään saa, alle 20 tonnia oli tuossa pyynti.

Jos e39 ämvitosta havittelet niin osta mieluiten facelifti. Ehjä/normaalikuntonen E39 M5 on kyllä sitten erittäin parempi ajaa yms. kuin E46 imo. Perinteisesti vois sanoa että halpaa ämmäläistä ei kannata ostaakkaan jossei meinaa projektiksi hommata tms. :)
 
Tollasen enemmän ajetun M5:sen kun ostat, niin korjauskassaa pitä olla sivussa reilusti. Jokainen osa on vittumaisen hintanen.
 
Jos e39 ämvitosta havittelet niin osta mieluiten facelifti. Ehjä/normaalikuntonen E39 M5 on kyllä sitten erittäin parempi ajaa yms. kuin E46 imo. Perinteisesti vois sanoa että halpaa ämmäläistä ei kannata ostaakkaan jossei meinaa projektiksi hommata tms. :)

Niinhän se yleensä menee että halvimpia saa sitten fiksailla kosolti... Tuossakin oli tuulilasi mäsänä ja takakontti kukki :). Lisäksi siinä oli todella tyylikäs integroitu kasettisoitin ja käsinojassa niitä kasettipaikkoja :D

Tollasen enemmän ajetun M5:sen kun ostat, niin korjauskassaa pitä olla sivussa reilusti. Jokainen osa on vittumaisen hintanen.

Joo eipä tuommosta vielä kärsi ykkösautoksi laittaa ainakaan. Tulee ajettua reilu 20 tonnia vuodessa eikä kovin taloudellinen ole tuo kasikone :). 10 kilsan lenkin heitin tuolla enkä polkenu juurikaan, mutta silti näytti kulutus olevan yli 16 l/100 km. Sunnuntai-ajeluille kiva peli varmasti.
 
Niinhän se yleensä menee että halvimpia saa sitten fiksailla kosolti... Tuossakin oli tuulilasi mäsänä ja takakontti kukki :). Lisäksi siinä oli todella tyylikäs integroitu kasettisoitin ja käsinojassa niitä kasettipaikkoja :D



Joo eipä tuommosta vielä kärsi ykkösautoksi laittaa ainakaan. Tulee ajettua reilu 20 tonnia vuodessa eikä kovin taloudellinen ole tuo kasikone :). 10 kilsan lenkin heitin tuolla enkä polkenu juurikaan, mutta silti näytti kulutus olevan yli 16 l/100 km. Sunnuntai-ajeluille kiva peli varmasti.



viimeisin 1000km sekalaista ajoa 11.2 v8 M3. Maantiellä mennään siinä 8l ja kaupunki siinä 14l/100km. On se sen arvoista;)
 
Back
Ylös Bottom