Kokemuksia BMW:stä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kun nyt täällä on Bemarin gummit puheena ja asioista tietäviäkin tuntuis olevan läsnä niin mitäs laitetaan talvirenkaaksi vuoden 2008 BMW M3:een? Auto on eteläeuroopan tuliainen yksillä vanteilla eli vannekokoakin pääsee arpomaan 18 ja 19 tuumaisten välillä, tarkoitus olis hommata vanteiksi jotkut Breytonin tai BBS:n perusmallit.

Kitkat olis tsadilaiselle kivat, mutta toisaalta suht. tehokas takavetoauto kestäis varmaan paremmin lapasessa (auto vaihtui 4-veto ==> takaveto joten talvi == :eek:) pääkallokelin sattuessa nastoilla, jos vaan jaksaa kuunnella extramelua.

Hinta ei ole issue vaan hakusessa olis overall paras talvigummiratkaisu moiseen kotiloon. Ideoita/ehdotuksia?
Tässä tapauksessa en murehtisi kyllä itse asiaa vaan painelisin alan liikkeeseen ja kysyisin niiltä siellä.
Asiantuntevassa liikkeessä on heti sulle esitellä testitulokset parhaista renkaista ja tietävätkin niiden eroista paremmin kuin meikäläinen joka joskus on varastoon saanut kantaa niitä kalleimpia gummeja.
Itse jos ei raha olisi murhe niin menisin suunnilleen näillä sanoilla liikkeeseen "Moro. Antakaas kolmesta parhaasta predlock- talvirengassarjasta tarjoukset. Sitten melutasoista vertailut (esim TM. tai joku muu ulkoinen taho)". Mitä itse olen rengashommissa ollut niin meillä ainakin oli kaikista parhaista rengasmalleista esittää selvät dokumentit että "miksi tästä renkaasta kannattaa maksaa 300e kappale". Kalliit ostaa niin on vannesuojaa, ne on matalat, predlock, pito on järkyttävän hyvä, pintaa hitosti, kestävät, hiljaiset.. Että rengasliikkeeseen vain kun tuollaisista renkaista ei ole mitään muuta kokemusta tasamaantallaajilla kuin että "se on ihan paska merkki" kommentteja kun yhtä mallia on jotain tiettyä merkkiä kokeiltu:rolleyes:
 
Tässä tapauksessa en murehtisi kyllä itse asiaa vaan painelisin alan liikkeeseen ja kysyisin niiltä siellä.
Asiantuntevassa liikkeessä on heti sulle esitellä testitulokset parhaista renkaista ja tietävätkin niiden eroista paremmin kuin meikäläinen joka joskus on varastoon saanut kantaa niitä kalleimpia gummeja.
Itse jos ei raha olisi murhe niin menisin suunnilleen näillä sanoilla liikkeeseen "Moro. Antakaas kolmesta parhaasta predlock- talvirengassarjasta tarjoukset. Sitten melutasoista vertailut (esim TM. tai joku muu ulkoinen taho)". Mitä itse olen rengashommissa ollut niin meillä ainakin oli kaikista parhaista rengasmalleista esittää selvät dokumentit että "miksi tästä renkaasta kannattaa maksaa 300e kappale". Kalliit ostaa niin on vannesuojaa, ne on matalat, predlock, pito on järkyttävän hyvä, pintaa hitosti, kestävät, hiljaiset.. Että rengasliikkeeseen vain kun tuollaisista renkaista ei ole mitään muuta kokemusta tasamaantallaajilla kuin että "se on ihan paska merkki" kommentteja kun yhtä mallia on jotain tiettyä merkkiä kokeiltu:rolleyes:
Näin oli itseasiassa tarkoitus huomenna aamusta tehdä. Itse kun on vaan kovasti clueless näistä autonrenkaista (2-pyöräisten renkaista on tullut kyllä itseä vuosien koulutettua) kävi mielessä että jos muutamaan hyvämaineiseen tutustuisi etukäteen eli testit netistä etsimällä jne. Pikakierrättäjä kun olen ei ole edes viimeisiä TM:n talvirengastestejä tallessa enää :(
 
Jees pari kk ollu penari alla ja nyt eka korjaus tulossa ja arvioo 1200e:(

Edestä pallonivelet, takaa jarrulevy ja palat yms, sitte kokonaan uudet renkaat kun on kuulemma ihan kankailla sisäpuolelta. Hienoo ku on persaukinen ja on bemari.

Huhtikuussa ostin E36...
Laitettu kulutusosia:
Iskarit ja jouset (Koni, ei vanhat Sacsh iskarit loppu ollu mutta parempaa tilalle;))
Uusi rosteri pakoputki (vanha oli aika ruosteessa)
Uusi mallikohtainen kisakatalysaattori (vanha oli kunnossa...)
Uudet reikä jarrulevyt ja performance palat (ei ollut vanhat lopussa)
Uusi vesipumppu varmuuden vuoksi ja samal uudet jäähdytysnesteet
Ja sitten jotai pientä styling osaa
Kaikki öljyt vaihtoon

Sitten mitä on ollut PAKKO vaihtaa:
Takapyörän laakeri
Uusi tukivarsi kun ei omista prässiä
Ja etuvalojen polttimot kun toinen simahti.

Ja seuraavaksi täytyy ostaa uudet kesärenkaat

Nuo sun "viat" on aivan kulutusosia joita menee skodasta kuten myös bentleystä. Näin ääripäästä toiseen.
 
Huhtikuussa ostin E36...
Laitettu kulutusosia:
Iskarit ja jouset (Koni, ei vanhat Sacsh iskarit loppu ollu mutta parempaa tilalle;))
Uusi rosteri pakoputki (vanha oli aika ruosteessa)
Uusi mallikohtainen kisakatalysaattori (vanha oli kunnossa...)
Uudet reikä jarrulevyt ja performance palat (ei ollut vanhat lopussa)
Uusi vesipumppu varmuuden vuoksi ja samal uudet jäähdytysnesteet
Ja sitten jotai pientä styling osaa
Kaikki öljyt vaihtoon

Sitten mitä on ollut PAKKO vaihtaa:
Takapyörän laakeri
Ja etuvalojen polttimot kun toinen simahti.

Ja seuraavaksi täytyy ostaa uudet kesärenkaat

Nuo sun "viat" on aivan kulutusosia joita menee skodasta kuten myös bentleystä. Näin ääripäästä toiseen.

Juup niinhän se on, olin vaan turhan suutuksissa ton elämän ensimmäisen korjauksen hinnasta:david:
Tuun kummiski pysyyn aina bemarissa:thumbs:
 
Mun seuraava auto on kyllä Toyota, ei oo persaukisella vara pitää bemmiä. Eri asia täällä Saksassa missä kilsoja tulee aivan hulluna ja autolla ajaminen on hauskaa. Suomessa on aivan sama millä katiskalla sitä ajelee 80kmh. Eikai jarrulevyjen vaihto voi tulla yllätyksenä? Näkeehän ne jo silmämääräisesti ovatko ne kunnossa tai vaihtoehtoisesti itsellä taitaa olla vielä ajotietokoneen mukaan 45000km jäljellä ennen vaihtoa.
 
Mun seuraava auto on kyllä Toyota, ei oo persaukisella vara pitää bemmiä.
Siitä käyt tien toiselta puolen pihasta valkkaamassa Corollan. Käytin siinä just omani huollossa :D
 
Siitä käyt tien toiselta puolen pihasta valkkaamassa Corollan. Käytin siinä just omani huollossa :D
Eihän Saksa-autolla ole Suomessa arvoa. BMW-nimiseltä yritykseltä Münchenistä ostin tuon omani täällä Saksassa lähes kaikin mahdollisin varustein, varmaan joku huijarikauppiaskin vielä. Pakko olla paska, sehän on saksan tuontiauto :D
No, puoltoista vuotta tuolla on ajettava jottei tartte veroja maksaa.
 
Kyllähän näihin rahaa saa uppoamaan mutta jos on itsellä viitseliäisyyttä niin aika paljon pystyy tekemään itse. Vaikka itse en olekaan mikään automekaanikko niin kaikki hommat olen tähän asti pystynyt tekemään itse. Viimeisen 10 tkm aikana olen joutunut Z4:seen mm. tekemään seuraavaa:

- Takajouset molemmin puolin.
- Etu alatukivarsi (kulunut pallonivel)
- Raidetangon päät (ilmeiseti turhaan)
- Koiran luut (ilmeisesti turhaan)
- Puolat 6 kpl (varmuuden vuoksi vaihdoin kaikki kun alkoivat tulemaan tiensä päähän)
- Takaluukun sähköjohdot korjattu
- Jarruvalo vaihdettu
- Työn alla jäähdytinnesteen lämpötila-anturin tiivisteen vaihto
- Toinen ballasti

Nämä hommat ovat onnistuneet täysin ilman minkäänlaista kokemusta kyseisistä töistä kodin parkkipaikalla. Olen hankinut tietoa netistä ja hommannut vikakoodinlukulaitteet (tilasin ebaysta parilla kympillä). Lisäksi käytössä on TIS (bmw:n huollon käyttämä korjausopas).

Määräaikaishuollot olen teettänyt valtuutetussa liikkeessä niiden leimojen takia. Muut hommat teen mielelläni itse, koska tällöin voin olla varma että hommat on tehty huolella. Kun teen itselleni teen ajan kanssa, kun taas huollossa tehdään mahd. nopeasti. Käytän osina lähinnä Lemförderiä tai Meyleä jotka ovat joidenkin lähteiden mukaan jopa parempia kuin OEM-osat.

Itse tekemällä on kyllä säästänyt aivan helvetisti. Esim. tuo ballasti olisi maksanut bmw:llä 350 €. Ostin toisaalta täysin uuden alkuperäisosan hintaan 60 € (sis. postikulut). Omalle työlle en laske hintaa, koska jollakin pervessillä tavalla tykkään tuosta ropaamisesta. Kivaa vastapainoa opiskelulle.
 
Toimintatonni meni mutta nykii edelleen. Noin 2000 kierroksen kohdalla. Autona siis E61 530d.
Mikähän mahtaa olla? Huomaa helpoiten 4-vaihteella (automaatti) kun ajaa taajamassa rauhallisesti n. 60kmh.

Ilmamassamittaria (luftmassegerät) epäilin itse huoltoukkelille, mutta ei ne sitä vaihtaneet...
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Toimintatonni meni mutta nykii edelleen. Noin 2000 kierroksen kohdalla. Autona siis E61 530d.
Mikähän mahtaa olla? Huomaa helpoiten 4-vaihteella (automaatti) kun ajaa taajamassa rauhallisesti n. 60kmh.

Ilmamassamittaria (luftmassegerät) epäilin itse huoltoukkelille, mutta ei ne sitä vaihtaneet...

Emännän "ferrarissa" ilmamassamittari kun oli menossa rikki niin uupui välil oikeesti tehot ja tasakaasul nyki(yleensä vauhtia piti olla suomalaiset maantieajon 90-130km/h). Suomeksi sanottuna sai liian vähän soppaa.
Kun sen vaihdoin, vika poistui.
 
Joo just noin. Soppaa kun antaa ja laskee vaikka 200kmh++ niin toimii kuin Buick. Taajamassa ei kunnolla.
 
Toimintatonni meni mutta nykii edelleen. Noin 2000 kierroksen kohdalla. Autona siis E61 530d.
Mikähän mahtaa olla? Huomaa helpoiten 4-vaihteella (automaatti) kun ajaa taajamassa rauhallisesti n. 60kmh.

Ilmamassamittaria (luftmassegerät) epäilin itse huoltoukkelille, mutta ei ne sitä vaihtaneet...

joku asentotunnistin (kampura, nokka-akselin ? )

tai sitten tosiaa se ilmamassamittari, mutta eikös sen pitäs nostaa kulutusta, jos se on paskana ???
 
Joo. Taitaa nostaa kulutusta. Mutta itekkin veikkaisin ilmamassamittaria (tai anturihan se on). Samat oli ainakin oman Volvon oireet ja vika.

Edit: Ite threadin otsikkoon. Kokemukset on parista eri bemarista eikä mulle enää tule kyllä bemaria. Älyttömän hyvä auto ajaa mutta kaikkea muuta kuin huoleton...
 
joku asentotunnistin (kampura, nokka-akselin ? )

tai sitten tosiaa se ilmamassamittari, mutta eikös sen pitäs nostaa kulutusta, jos se on paskana ???

Laskee kulutusta kun ei saa tarpeeksi bensaa. 0,5litraa nousi kulutus kun sain kuntoon. Mutta tuli sitä tehoakin. Jos happianturi viallinen, se nostaa kulutusta. Ainakin BMW koneissa.
 
Kokeile korjata, että avaat sen mittarin (aika tiukat liimasaumat) ja käännä sieltä 2-3 pykälää rikkaammalle seokselle. Toimi itselläni joskus.

Säätämisestä löytyy http://www.google.fi/search?hl=fi&q=bmw+ilmam%C3%A4%C3%A4r%C3%A4mittari+pari+napsua&meta=
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=5513&page=7

Taitaapi Hupella olla ilmamassamittari joka mittaa imuilman kuumalangalla, eikä läpällistä ilmamäärämittaria.
Nykyään ovat kaikki noita kuumalangallisia.

Ja ilmamassamittaria onkin jo sitten huonompi säädellä kotikonstein.
 
Ilmamassamittaria voi helposti diagnosoida irrottamalla sen (liittimen). Eli se moottorin suojamuovi pois (5 torx-ruuvia) ja sitten vain NYPS, liitin irti. Itse en saa tehtyä mitään remonttia autoon omatoimisesti mutta tuo sujui kuin tanssi eli todellakin minuuteissa se on testattu. Jos nykii samalla tavalla, ei vika missään tapauksessa ole siinä.

Omani toimi liitin irti kuin unelma verrattuna vialliseen mittariin (savutti niin prkleesti), uusi mittari ei irti olevaan tuonut kuin pientä parannusta korkeintaan.

Olikos sun auto nyt siis Suomessa vai? Meinaan BTCFltä vaan joku guru INPAlla kattomaan livearvoja..
 
Onko kellään kokemuksi X3:sta?

Kulutus ja käyttökustannukset kiinnostaa, erityisesti 2.0d osalta. Vikoja ja muita mietteitä voi tietenkin laittaa myös.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom