Kokemuksia BMW:stä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Käytin bemarin merkkiliikkeessä vaihdattamassa perään yhden puslan ja oveen uuden tuulilukon. Osille tuli hintaa 90 euroa, mutta työtä olikin sitten 400 euron arvosta (5,5 h). Voiko noihin oikeasti mennä noin kauan vai kustaanko tässä taas köyhää silmään?


No johan on kyllä aikaa tuhrattu :eek:
 
Käytin bemarin merkkiliikkeessä vaihdattamassa perään yhden puslan ja oveen uuden tuulilukon. Osille tuli hintaa 90 euroa, mutta työtä olikin sitten 400 euron arvosta (5,5 h). Voiko noihin oikeasti mennä noin kauan vai kustaanko tässä taas köyhää silmään?

Mikä malli sulla on? Ja minkä puslan ne vaihtoivat sinne?
 
Moro, niistä läpistä. Tämmösen poimin BTCF:ältä -->


Laitetaan tiedoksi tänne ennen kuin kaikki alkaa kyselemään että löytyykö omasta autosta läppiä...

Läpät tuli diesel moottoreihin:

M47 ei läppiä.

M57 3/2000-> automaateissa, ei manuaaleissa.

M47N ja M57N moottoreissa on jo kaikissa vaihteistosta riippumatta.

E53 (X5) läpät tuli faceliftiin -04-->

E83 (X3) on läpät

LCI malleissa läpät kaikissa dieseleissä.

Kaikissa e46 320 diisseleissä on m47 kone.


Just näin ja läppien poisto on sitten erittäin iisi homma jos työkalut pysyy edes jotenkuten käsissä, omassa poistoon meni puoltoistatuntia.
 
Oliko sulla vielä joku EuroPlus tms takuu? Laita tarkempia tietoja kun tiedät mitkä noi 2. ja 3. kohdat tarkalleen on, jos sopii. Mullakin menee ennen pitkää 2 suutinta vaihtoon eli ne korjausarvot ovat vielä sallittujen rajoissa mutta ihan eri luokassa kuin 4ssä muussa suuttimessa.

Druckwandler
AT-Injektor
Steuergerät

Noi vaihdettiin.
 
Jees pari kk ollu penari alla ja nyt eka korjaus tulossa ja arvioo 1200e:(

Edestä pallonivelet, takaa jarrulevy ja palat yms, sitte kokonaan uudet renkaat kun on kuulemma ihan kankailla sisäpuolelta. Hienoo ku on persaukinen ja on bemari.
 
Jees pari kk ollu penari alla ja nyt eka korjaus tulossa ja arvioo 1200e:(

Edestä pallonivelet, takaa jarrulevy ja palat yms, sitte kokonaan uudet renkaat kun on kuulemma ihan kankailla sisäpuolelta. Hienoo ku on persaukinen ja on bemari.
Pallonivelet- Kulutusosia
Jarrulevyt takana SEKÄ edessä- Kulutusosia
Jarrupalat takana SEKÄ edessä- Kulutusosia
Renkaat- Kulutusosia

On se pemari sitte paska.

e: JOS yhtään työkalut pysyy kädessä niin jarruremontti on vaikeustasteikolla 2/5 tehdä itsekin.
Pallonivelet vaatii prässin (3/5) tai sitten ostat kokonaiset tukivarret mitkä maksaa hunajata mutta vaikeusaste 1/5 vaihtaa.
Renkaat, näitäkin on eri hintaisia mutta tällä hetkellä 17" 225/45 maksaa sarja jotain 350e edullisia. Jotta jos tohon remonttiin menee 1200e niin linkitä tänne sitten erittely että mistä oikein maksoit.
 
Jees pari kk ollu penari alla ja nyt eka korjaus tulossa ja arvioo 1200e:(

Edestä pallonivelet, takaa jarrulevy ja palat yms, sitte kokonaan uudet renkaat kun on kuulemma ihan kankailla sisäpuolelta. Hienoo ku on persaukinen ja on bemari.

Veikkaan että reilusti madallettu -> Camber-kulmat vituillaan -> syö renkaita sisäpuolelta. Eli varaudu vaihteleen renkaita tiheästi jatkossakin. Jarrut ja nivelet kulutusosia. Muuhun BMW shittiin en ota kantaa. Pthyi :lol2:
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
e: JOS yhtään työkalut pysyy kädessä niin jarruremontti on vaikeustasteikolla 2/5 tehdä itsekin.
Pallonivelet vaatii prässin (3/5) tai sitten ostat kokonaiset tukivarret mitkä maksaa hunajata mutta vaikeusaste 1/5 vaihtaa.
Renkaat, näitäkin on eri hintaisia mutta tällä hetkellä 17" 225/45 maksaa sarja jotain 350e edullisia. Jotta jos tohon remonttiin menee 1200e niin linkitä tänne sitten erittely että mistä oikein maksoit.

Jarrulevyt taakse ~70e (sis. molemmat puolet)
Jarrupalat taakse ~20e (sis. molemmat puolet)
Pallonivelten vaihto kannattaa heti unohtaa kun tukivarret pallonivelten KANSSA maksaa noin 60e/kpl (2palloniveltä/tukivarsi). Itse vaihdoin 4kpl palloniveliä tukivarsiin ja säästinköhän 10e verrattuna että olisin vaihtanut pelkät tukivarret, mikä käy kyllä keneltä vaan.

Vielä kun ostat netistä esim nankangit alle mitkä on sulle täysin kelporenkaat niin selviät noin 600e yhteishintaan, ja kulutusosiahan nämä tosiaan on, ja varsin halpoja kuitenkin vielä. Tarvikeosien hintoja nuo siis, heitin muistista kun on tullut parin vuoden sisään juurikin samoja osia vaihdeltua vanhaan bimmeriin. Ja tosiaan tommoset osat vaihtaa kyllä kuka tahansa jos on yhtään työkaluja ja osaa talvirenkaat itse vaihtaa.
 
Pallonivelet- Kulutusosia
Jarrulevyt takana SEKÄ edessä- Kulutusosia
Jarrupalat takana SEKÄ edessä- Kulutusosia
Renkaat- Kulutusosia

On se pemari sitte paska.

e: JOS yhtään työkalut pysyy kädessä niin jarruremontti on vaikeustasteikolla 2/5 tehdä itsekin.
Pallonivelet vaatii prässin (3/5) tai sitten ostat kokonaiset tukivarret mitkä maksaa hunajata mutta vaikeusaste 1/5 vaihtaa.
Renkaat, näitäkin on eri hintaisia mutta tällä hetkellä 17" 225/45 maksaa sarja jotain 350e edullisia. Jotta jos tohon remonttiin menee 1200e niin linkitä tänne sitten erittely että mistä oikein maksoit.

600e 225/40/18 renkaat, pallonivelet+jarrulevyt taakse 200e, työ 400e. Nojoo ei ookkaan kun 1000e ja korjaus ens viikon perjantaina... noo onneks tolle laskulle vaan naurettiin, kun ite olin jo menos köydenjatkoks.
 
tukivarret pallonivelten KANSSA maksaa noin 60e/kpl (2palloniveltä/tukivarsi). Itse vaihdoin 4kpl palloniveliä tukivarsiin ja säästinköhän 10e verrattuna että olisin vaihtanut pelkät tukivarret, mikä käy kyllä keneltä vaan.
Itse ostin kyllä kaksi vuotta sitten omaan bemariini alatukivarren kokonaisena niin maksoi siinä 200e kieppeillä työntekijä alennuksella.
Liekö sitten hinnat muuttunu... Malli itelläni oli se harvinainen E36:)
Mutta sitten toisen puolen hajotessa ostin pelkän puslan ja prässäsin sen alatukivarteen (30e).
Ja tuo tosiaan on tuosta madalluksesta kiinni mutta renkaat saat säädettyä suoraan kunhan hankit säädettävät tukivarret ja mahdollisesti säädettävät yläpäät.
Yläpäät ei tainnu olla pakolliset jos oikein muistan..
 
600e 225/40/18 renkaat, pallonivelet+jarrulevyt taakse 200e, työ 400e. Nojoo ei ookkaan kun 1000e ja korjaus ens viikon perjantaina... noo onneks tolle laskulle vaan naurettiin, kun ite olin jo menos köydenjatkoks.
- Renkaat 225e sarja http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop...._pro_Seite=15&Transport=P&dsco=136&sowigan=So
- Renkaiden asennus 40e
- Takajarrulevyt 22-5678 Takajarrulevy BMW E36/E46 jäähd. 34.90e
- Takajarrupalat 22-1426 Takajarrupalat BMW E36 17.80e
- Alatukivarsi 17-1628 BMW 3-SARJA E36 91->98 64.86e
(motonetistä jarruosat ja varsi)

SUMMSUMAMRUM: 225+40+34,90+17,80+64,86= 382.56

Tosta vielä 20e kaljaan kun asennat itse ja loput rahat voit vaikka heitellä metsään:D
Ei niitä korjaamoita kannata sokeasti uskoa..
 
Kun nyt täällä on Bemarin gummit puheena ja asioista tietäviäkin tuntuis olevan läsnä niin mitäs laitetaan talvirenkaaksi vuoden 2008 BMW M3:een? Auto on eteläeuroopan tuliainen yksillä vanteilla eli vannekokoakin pääsee arpomaan 18 ja 19 tuumaisten välillä, tarkoitus olis hommata vanteiksi jotkut Breytonin tai BBS:n perusmallit.

Kitkat olis tsadilaiselle kivat, mutta toisaalta suht. tehokas takavetoauto kestäis varmaan paremmin lapasessa (auto vaihtui 4-veto ==> takaveto joten talvi == :eek:) pääkallokelin sattuessa nastoilla, jos vaan jaksaa kuunnella extramelua.

Hinta ei ole issue vaan hakusessa olis overall paras talvigummiratkaisu moiseen kotiloon. Ideoita/ehdotuksia?
 
mä luulin jotta idea oli päästä halvalla? saahan niitä renkaita vaikka punaisina jos fyffe ei olekkaan ongelma...
Mutta kun valikoimasta tuolta löytyy vaikkapa Nankangit. Tuleehan noista enemmän hintaa, mutta ovat silti halvat. Itsellä on noi, tosin astetta kapeampana ja matalampana ja pakko on suositella. Ihan pätevä halparengas peruskäyttöön.
 
Kitkarenkaista continentalin vitosta en voi liikaa hehkuttaa, itsellä oli tuollaiset alla viimetalven ja oli muuten loistavat. Continentaleissa käyttöikäkin on paljon pidempi ku esim noksuilla. (saippaus/lamelointi pohjaan asti, tosin kuin nokiassa puoleen väliin kulutuspintaa.) nastarenkaista nokian uusi hakkapeliitta 7 väitetään ilmakennojensa ansioista olevan hiljaisin nastarengas koskaan. Myös continentalin nastarengas on loistava. Michelin teki myös uuden pintamallin ja pudotti hintoja. Noista lähtisin valitsemaan. Eli kitkarenkaana continental tai nastarenkaana sit noksun hakkapeliitta 7. Äidin autoon ostin tuollaiset seiskat jo viimetalvena mutta naisethan ei huomaa näissä asioissa eroa. Kehui pitoa.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom