Kokemuksia BMW:stä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
No onhan se nyt arkikäytössäkin mukavampaa kun on vähän tehoa siinä autossa. Ei se nyt varmaan olekaan tarkoituksena, että sillä lämä tiskissä vedetään rajoittajaan asti ja saadaan jotain hirveitä kiihtyvyys-kiksejä.

Mitään keskitietähän ei ole. Jos ei voi syödä joka päivä sisäfilettä, niin aivan sama syödä käpyjä metsästä.

Huoh. Vastasin lähinnä tuohon Hankmon postaukseen jossa se suositteli tehokkaamman auton ostoa sillä perusteella ettei siihen kyllästy parissa viikossa. Jos kyllästyminen tapahtuu tehon puuttumisen takia niin se kyllä tapahtuu nopeasti oli autossa sitten 150 tai 250hv.

Jos ollaan ensimmäistä autoa, ja vielä bemaria, ostamassa pienellä budjetilla niin tehon ei pitäisi olla tärkeimpiä valintakriteereitä.
 
Näistä kahdesta olen vähän eri mieltä:

1. Turha ostaa tehokasta autoa. Ainakin näin mp-miehen näkökulmasta minkään auton kiihtyvyys ei jaksa pahemmin viehättää parin päivän jälkeen, ts autot on 99% lussuja. Auto on käyttöesine millä liikutaan paikasta A paikkaan B. Pillurallissa saattaa tietty herua paremmin rispektiä mutta siitä seniili tiukkapiposetä ei tiedä/välitä.

2. Jos ostat yli 10v vanhan perhepirssiä enemmän tehoa omaavan auton niin huoltoihin/korjauksiin kannattaa varata 2000-3000eur/vuosi. Varsinkin jos ei osaa itse tehdä renkaanvaihtoja kummempia operaatioita.

En niin ajatellukaan tuota viehätystä vaan ihan arjen käyttöä. Kivempi ohittaa rekkoja kun ei tarvi jännittää. Jos itsellä olisi varaa pitää moottoripyörää, ei sillä olis niin väliä miten auto kulkee kun sillä ajeltais vaan talvisin. Mut eiks tuolla pimppiringillä riitä, et auto pitää vaa mahd. kovaa ääntä?;):david:

Toi summa voi herkästi mennä joo, varsinki jos on peukalo keskellä kämmentä.

Huoh. Vastasin lähinnä tuohon Hankmon postaukseen jossa se suositteli tehokkaamman auton ostoa sillä perusteella ettei siihen kyllästy parissa viikossa. Jos kyllästyminen tapahtuu tehon puuttumisen takia niin se kyllä tapahtuu nopeasti oli autossa sitten 150 tai 250hv.

Jos ollaan ensimmäistä autoa, ja vielä bemaria, ostamassa pienellä budjetilla niin tehon ei pitäisi olla tärkeimpiä valintakriteereitä.

Itse asiassa en puhunu kyllästymisestä mitään, sanoin vaan ettei tarvi olla suunnittelemassa vaihtoa. Tähän sama argumentti, eli arjen käytännöllisyys. Nykysen pirssin (joka siis on muovivessa E36) jälkeen en enää ajelis vanhalla 1.3 l Golfillani. Mutta tehoon tosiaan tottuu ja loppupeleissä mikään ei muka riitä. Vähempikin riittää kunhan ajo on sujuvaa.
 
En niin ajatellukaan tuota viehätystä vaan ihan arjen käyttöä. Kivempi ohittaa rekkoja kun ei tarvi jännittää.


Itse asiassa en puhunu kyllästymisestä mitään, sanoin vaan ettei tarvi olla suunnittelemassa vaihtoa. Tähän sama argumentti, eli arjen käytännöllisyys. Nykysen pirssin (joka siis on muovivessa E36) jälkeen en enää ajelis vanhalla 1.3 l Golfillani. Mutta tehoon tosiaan tottuu ja loppupeleissä mikään ei muka riitä. Vähempikin riittää kunhan ajo on sujuvaa.

Aika samoilla linjoilla ollaan. Maantieajo on aika ilkeää jos joutuu ensin jättäytymään 200m rekan taakse että saa oman auton kiihtymään ja rekan kohdalla toivomaan että ajoitus onnistui ja tie edessä on vapaa. Nimimerkillä Seat Toledo 1.9d ja ärjyvät 64 hevosvoimaa :puntti:

Oman kokemuksen mukaan ohitukset ovat vaivattomia kun teho/painosuhde on parempi kuin 15kg/hv. Nykyautot ovat sen verran painavia että 1.3 70hv kone ei oikein riitä.

MP-foorumeilla isot pojat puhuvat että takarenkaalta +300hv puskeva turbo-busakin alkaa jossain vaiheessa tuntua tehottomalta :dance:
 
Mitä mieltä porukka tälläsestä ensimmäiseks autoks, jos nyt kortin saan tässä kk:n sisään.
Rumat vanteet tosin, pitäs rahaa saada kunnollisiin sitte joskus+poppeihi
http://www.nettiauto.com/bmw/328/2541938

Jos rahaa ei oo tai tule säännöllisesti ni älä osta.

Sport nahkapenkit on kyl :kuola: Onhan noita e36 coupeja ihan siistinnäköisäkin ja varsinki ku on noita kaakkeja se 190+ ni aika kivoja pelejä.

Aika teini korimallihan toi on ollu jo jonkun aikaa, eikä ihan heti olla jättämässä rauhaan noita.

Ei ihan riskittömimpiä valintoja, melkosia pommeja aika helvetisti löytyy.
 
Ja rahaahan ei ole hirveesti

ja silti se on bimmeri saatava alle? voi tulla kusi sit sukkaan ku tulee remppoja, ja ne ei ole tällä merkillä koskaan halpoja ellet osaa ite tehdä.

tuli muuten mieleen että vasta töissä meillä oli -96 528 bemari josta oli kaikki pakoventtiilit mutkalla, muutama imuventtiili ja männissä halkeamat. Vissiin saanu vähä kierroksia kone..... on se jumalauta kumma ku näitä 2.5 bemuja pidetään niin urheiluautoina että..
 
No ei tuolla kyllä vielä ihmeitä tehdä, ainakaan missään 80 tai 100-alueella...

Ei sillä ihmeitä tehdä mutta ei ole tarkoituskaan, kyse oli sujuvasta ohituksesta raskaasta liikenteestä. Alle 90hv autolla on tullut ajeltua 12 vuoden aikana yli 400tkm Suomea ristiin ja rastiin, niitä kertoja kun ohitus on jäänyt tekemättä tehon puutteen takia ei kovin montaa ole. Tietty riippuu ajotyylistä paljon tarvitsee ohituksiin tehoja, jos on tapana lähteä pienissäkin raoissa ohi niin tehoja tarvitaan reilusti enemmän.

Ettei menisi koko ajan täysin offtopic otsikon aiheesta:

E39 vm 2003 on ollut alla vajaa 2kk ja 9,5tkm ajan. Mukava peli ajella matkaa, muutaman sadan kilometrin siirtymät menevät tosi kivuttomasti. Vakaa ja hiljainen auto. Vielä tyytyväisempi olisin jos penkkiä saisi vielä 2cm taaksepäin ja rattikin saisi tulla taaemmas.
Ohitukset leppoisia maantienopeuksissa, kiihtyy minun ajotyyliini riittävästi ilman pienemmälle vaihtamista vaikka onkin vain 100kw diesel. Keskikulutus on ollut aika tarkalleen 5,5l/100km keskinopeudella 77km/h. Kokeilin viikolla motarilla nollata kulutusmittarin, 20km vakkari päällä 131km/h gps-nopeutta antoi 5,8l kulutuksen. Sama temppu 104km/h gepsinopeudella sai ajotietokoneen näyttämään 4,9-5,0l lukemia.
Eniten häiritsee moottorin pakettiautomainen raksutus tyhjäkäynnillä. Esim 6-sylinterinen 2.5tds käy paljon siistimmin vaikka imo on muuten ominaisuuksiltaan tuota 2l 4-sylinteristä huonompi.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itellä ollut 2x e32, 2x e34, 1x e30 enkä suosittele kenellekkään. Jos haluaa maata auton alla kerran viikossa niin bemarikaupoille.. (mm. 2 kansiremppaa, kolmesta kardaanit uusiks kokonaan, sähkövikoja, abs-vikoja yms.) Uusin noista oli tosin -95, että uudemmista bemuista en voi sanoa juuta enkä jaata.
 
Itellä ollut 2x e32, 2x e34, 1x e30 enkä suosittele kenellekkään. Jos haluaa maata auton alla kerran viikossa niin bemarikaupoille.. (mm. 2 kansiremppaa, kolmesta kardaanit uusiks kokonaan, sähkövikoja, abs-vikoja yms.) Uusin noista oli tosin -95, että uudemmista bemuista en voi sanoa juuta enkä jaata.

aika yleisesti noihin vikohin vaikuttaa myös ajotyyli:david:

itellä 1xE30, 2xE34, 2xE36 ja yhteenkään ei tarvinnu normaali huoltojen(öljyt,suodattimet, tulpat) lisäksi tehä mitää remonttia.
 
No mulla ensimmäinen bemari ja heti remonttia tiedossa (E36). Pallonivel, raidetanko, käsijarru ei pidä toiseen renkaaseen. Mut kuluvia osia kaikki. Et kyl bemariakin tarvii korjata huoltojen lisäksi. E36 alkaa olee niin vanha et ihmettelen kuka pystyy ajaa pelkillä huolloilla. Ettei tarvii korjailla mitään.;)
 
Joku sanoi aiemmin että auto kuin auto on hetken omistuksen jälkeen aivan lussu. Omakin 530 on aivan nuhapumppu vaikka aika raketti kokoisekseen onkin. Kaikkeen tottuu... En ikuna ostaisi tuota linkitettyä Bemmiä, mieluummin Corolla ja isot cromivanteet. Tietty joku Bugatti, Ferrari ja Porsche GT3 on asia erikseen... Kestää isältä pojalle.
 
Joku sanoi aiemmin että auto kuin auto on hetken omistuksen jälkeen aivan lussu. Omakin 530 on aivan nuhapumppu vaikka aika raketti kokoisekseen onkin. Kaikkeen tottuu... En ikuna ostaisi tuota linkitettyä Bemmiä, mieluummin Corolla ja isot cromivanteet. Tietty joku Bugatti, Ferrari ja Porsche GT3 on asia erikseen... Kestää isältä pojalle.
Juu, ja se kirjoittaja taisikin suositella moottoripyörää jos haluaa, ettei kyllästy. Mutta kyllä mulla on samanlaisia kokemuksia myös prätkistä. Ensimmäinen pyörä oli 600 cc ja se oli aivan helvetin hätynen mutta loppu kesästä alkoi jo haluttaa isompaa. Samoin kävi 750 cc gixxerinkin kanssa... kaikkeen tottuu.
 
Itellä ollut 2x e32, 2x e34, 1x e30 enkä suosittele kenellekkään. Jos haluaa maata auton alla kerran viikossa niin bemarikaupoille.. (mm. 2 kansiremppaa, kolmesta kardaanit uusiks kokonaan, sähkövikoja, abs-vikoja yms.) Uusin noista oli tosin -95, että uudemmista bemuista en voi sanoa juuta enkä jaata.
Voi myös johtua siitä, että nämä on kaikki aataminaikaisia vehkeitä.
 
Voi myös johtua siitä, että nämä on kaikki aataminaikaisia vehkeitä.

Aatamin aikaisia tai ei, niin kaikkia automerkkejä pitää HUOLTAA!

Itselläni ollut toistakymmentä BMW merkkistä autoa muiden merkkien ohella ja täytyy sanoa että hinta-laatusuhde on kohdallaan. Tällä hetkellä kesäleluna BMW Z3 coupe, ajaminen silkkaa nautintoa:rock:
 
aika yleisesti noihin vikohin vaikuttaa myös ajotyyli:david:

"Kolmesta kardaanit uusiks kokonaan" kuulostaa juuri siltä. Kansirempatkin taitaa mennä samaan piikkiin. Sähkövikojakaan on ihan turha laittaa BMW:n piikkiin, kun niitä on varmaan jokaisessa vanhassa autossa, josta sähkövempaimia löytyy.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom