Kokemuksia BMW:stä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Automaattiloota on heikko kohta tossa 330d:ssä. Sen verran jo vääntöä, että moni rikkoo sen ennen 150tkm. Eli se olis hyvä olla vaihdettuna.
Itellä oli tollanen 320d ja luovuin siitä ennen laatikko-ongelmaa. Tulin vainoharhaiseks jokaisesta äänestä..

Eikös noi loodat pauku autosta kuin autosta jossei 150t kilometriin mennessä ole kertaakaan laatikon öljyjä vaihdattanut asiantuntevassa putiikissa? Ei se kai väännöstä ole kiinni? Jos on niin bensaversion laatikko kestänee huomattavasti rankempaa kulutusta.
 
Eikös noi loodat pauku autosta kuin autosta jossei 150t kilometriin mennessä ole kertaakaan laatikon öljyjä vaihdattanut asiantuntevassa putiikissa? Ei se kai väännöstä ole kiinni? Jos on niin bensaversion laatikko kestänee huomattavasti rankempaa kulutusta.

Itse olen ainakin joka taholta kuullut että nimenomaan diesel autoista tuo automaattiloota hajoaa paljon ennen bensaversiota. Eli taitaa se vääntö siihen vaikuttaa. Toki voin olla väärässäkin, ja se on vielä erittäin todennäköistä mutta näin tämä ainakin maalaisjärjen + omien kokemusten mukaan on mennyt..
 
Eikös noi loodat pauku autosta kuin autosta jossei 150t kilometriin mennessä ole kertaakaan laatikon öljyjä vaihdattanut asiantuntevassa putiikissa? Ei se kai väännöstä ole kiinni? Jos on niin bensaversion laatikko kestänee huomattavasti rankempaa kulutusta.

Diesel malleissa on GM:n loova, joka ei kyllä ole mikään kestävyyden riemuvoitto, yhdet paskahalvaukset on itsellenikin jo aiheuttanut, muta selvisin säikähdyksellä. Bensa koneissa taas käytetään ZF:n laatikoita, joita on myös esim e39 alpina d10, toki hiukan vahvistettuna. Myös e38 730d:n jatkeena on ZF:n tekele.

Tietysti kaikki on myös käytöstä kiinni, esim. ripeissä ohituksissa kannattee kääntää sport-modelle jolloin kierrokset nousee kovimman vääntöalueen yli jne.

Ja noiden loovien öljynvaihtohan on se iänikuinen tinkaamisen aihe, itse vaihdatin huuhtelemalla, mutta kukin taaplaa tyylillään.
 
Ja noiden loovien öljynvaihtohan on se iänikuinen tinkaamisen aihe, itse vaihdatin huuhtelemalla, mutta kukin taaplaa tyylillään.

Sama homma tehtiin mun loodalle, tosin volvo. Vaihtaa huomattavasti pehmeämmin käsittelyn jälkeen. Monellahan on ruvennu laatikko temppuilemaan n.10-15t em. huollon jälkeen kun osaajia on joka lähtöön.
 
320 / 330 d touring vuodesta -00 eteenpäin seulonnassa itselle ensimmäiseksi baijerilaiseksi , m-sport ja automaagi olis toivelistalla. 330d ja -03 ja eteenpäin on ehkä mieluisin yhtälö. 130 - 200tkm on tarjonnassa aika runsaasti kohtuu hinnoilla , onko pahoja lukemia tuolle koneelle jos meittisin itselleni sitä vaikka 3-4 vuoden ajoon ( 80-120tkm ) ?
Minkälaisia asioita noista on otettava huomioon koeajettaessa , jotain helposti havaittavia asioita mistä seuraa onkelmia? Tiettyjen kohtien ruostumista tms. ?

Jos tomaattia halajaa, niin niistä kannattaa ainakin käydä poistattamassa ne surullisen kuuluisat imusarjan läpät. M57-koneella varustetuissa manuaaleissa ei noita läppiä ole, mutta tomaateista löytyy.
 
Onko kellään kokemusta noista vanhemmista vitosbemareista :D? Kyseessä sis 88-90. Ruostuuko miten herkkään, miten kone kestää jne? Onko pätevä peli, alko himottamaan kyseinen malli.
 
No ne on 19-20 vuotta vanhoja, että onhan niissä aika monessa ruostetta vaikka sinkkiä onkin käytetty. Koneillakin on monesti jo eka takuuhuolto takana niin se vähän riippuu ja roikkuu.
 
Vanhemmissa kutoskoneissa (neloskone ei ole vaihtoehto bimmeriä ostaessa) heikoin kohta ehdottomasti on kansi. Joko kansipahvi vuotaa taikka koko kansi on kiero. Jälkikäyttö polkemisen jälkeen on erittäin suotavaa, saattaa muuten suuri lämmönvaihtelu pistää kannen kieroksi. Tuo tosin pätee kaikkiin suoriin kutosiin.
 
Laitetaas nyt vielä tännekin kuva tuosta tämänhetkisestä jatkeesta. Muuten kiva mutta syö bensaa kohtuullisen kovasti ja keula pari senttiä liian matala. 99 vuosimallin 328 coupe.
 

Liitteet

  • bemu1.webp
    bemu1.webp
    144,4 KB · Katsottu: 772

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Laitetaas nyt vielä tännekin kuva tuosta tämänhetkisestä jatkeesta. Muuten kiva mutta syö bensaa kohtuullisen kovasti ja keula pari senttiä liian matala. 99 vuosimallin 328 coupe.
Tai sitten perä pari senttiä liian korkeella :)

Ihan hieno coupe kuitenkin :thumbs:
 
Tai sitten perä pari senttiä liian korkeella :)

Ihan hieno coupe kuitenkin :thumbs:

Tänks:)! Tarkotin että arkikäytössä liian matala tuo keula kun ei pääse kaikkien kauppojen pihaan ajamaan ja sorateillä saa olla pirun varovainen ettei puskuri osu mihinkään...
 
Ei tuo näytä edes matalalta. :wtf: Ihme jos tolla ei muka pääse kauppojen pihaan. Tyylikäs bemu, perä vaan pikkasen liian korkealla. ;)

Tietysti useimmissa paikoissa pärjää, mutta jos on liian jyrkkiä liuskoja ja korokkeita niin saa kiltisti jättää auton muualle. Parkkitaloihinkin turha yrittää:jahas:. Perä näyttää senkin takia korkeammalta koska edessä on M3-puskuri ja takana pienempi M-tech-puskuri.
 
Tietysti useimmissa paikoissa pärjää, mutta jos on liian jyrkkiä liuskoja ja korokkeita niin saa kiltisti jättää auton muualle. Parkkitaloihinkin turha yrittää:jahas:. Perä näyttää senkin takia korkeammalta koska edessä on M3-puskuri ja takana pienempi M-tech-puskuri.

Hieno on, mutta tosiaan näyttää ja varmasti on hyvin matala.. Ei ole varmaan kiva ajella pelko perseessä että koska nappaa puskuri kiinni, toisaalta kone kestää hyvin kun joutuu ajelemaan hillitysti :)
 
Tuossahan on just sopiva tuo madallus keulassa ja perässä. Ainakin tuon kuvan perusteella on
etu- ja takakaaret yhtä lähellä rengasta.
 
Tuossahan on just sopiva tuo madallus keulassa ja perässä. Ainakin tuon kuvan perusteella on
etu- ja takakaaret yhtä lähellä rengasta.
Sopiva ja sopiva, ehkä ulkonäön kannalta mutta itse tykkään autosta jolla voi ajaa.

Itseä vituttaa varoa milloin mitäkin kanttaretta vaikka autossa onkin vakio alusta. Kylläkin autona on Z4:n joten taitaa tuo alusta olla vakionakin normiautoa matalampi. Sellainen pikkunen maasturi (wrangler tms.) isoilla ja korkeilla kumeilla ois unelma kaupunki pyörittelyyn, ei tarvitsisi kanttareita pelätä. Mutta taidan olla niin pikkusieluinen ja -munanen, että pitänee ajella tuolla bemarilla.
 
Sopiva ja sopiva, ehkä ulkonäön kannalta mutta itse tykkään autosta jolla voi ajaa.

Itseä vituttaa varoa milloin mitäkin kanttaretta vaikka autossa onkin vakio alusta. Kylläkin autona on Z4:n joten taitaa tuo alusta olla vakionakin normiautoa matalampi. Sellainen pikkunen maasturi (wrangler tms.) isoilla ja korkeilla kumeilla ois unelma kaupunki pyörittelyyn, ei tarvitsisi kanttareita pelätä. Mutta taidan olla niin pikkusieluinen ja -munanen, että pitänee ajella tuolla bemarilla.

Miten hyvin tuossa Z4:ssä alusta antaa pieniin kuoppiin/töyssyihin myöten?
Kaverin M3:lla kun kaupungissa rinkiä heitin (oli muuten loistopeli:kuola:) niin vaikka se auto olikin saatanan matala niin ei se kyllä pieniin töyssyihin paljon "niiannut", tosin ranteet oli kyllä hellänä.

Ja niinhän se on. Joko ulkonäkö tai ajomukavuus...
 
Miten hyvin tuossa Z4:ssä alusta antaa pieniin kuoppiin/töyssyihin myöten?
Kaverin M3:lla kun kaupungissa rinkiä heitin (oli muuten loistopeli:kuola:) niin vaikka se auto olikin saatanan matala niin ei se kyllä pieniin töyssyihin paljon "niiannut", tosin ranteet oli kyllä hellänä.

Ja niinhän se on. Joko ulkonäkö tai ajomukavuus...
En nyt ole ihan varma mitä tarkoitat mutta terävät töyssyt ja montut kyllä tulevat läpi, johtuen matalaprofiilisista renkaista. Tiedä sitten voiko tuota sanoa tuolla perusteella hieman pintakovaksi... Mutta kyllä normaali perheauton jälkeen huomaa eron siinä pehmeydessä, siis perusauto huljuu pehmeämmin. Toisaalta mutkissa ei auto ei palja niiaille ja luulempa, että kuskilta loppuu ennemmin kantti kuin autosta mutkaomiaisuudet. Laajemmat ja pehmeämmät töyssyt ja montut eivät nyt mitenkään poikkeasti tunnu. Alustassa eroa voisi kuvata vähän samantyyliseksi kuin eroa normi auton ja jenkkiletukan välillä. Normaalin auton jälkeen kun hyppää letukan rattiin niin tuntuu kuin laivalla ajaisi. Vähän saman tyylinen tuntuma on kun tuosta Z4:sta hyppää normaaliauton rattiin, ei kuitenkaan ehkä ihan yhtä suuri hyppy kuin normista letukkaan.
 
Tietysti useimmissa paikoissa pärjää, mutta jos on liian jyrkkiä liuskoja ja korokkeita niin saa kiltisti jättää auton muualle. Parkkitaloihinkin turha yrittää:jahas:. Perä näyttää senkin takia korkeammalta koska edessä on M3-puskuri ja takana pienempi M-tech-puskuri.

Hieno peli. Ei toi nyt niiin matalalta sentään näytä, ainakin täälläpäin tollasella madalluksella pääsisi ihan hyvin, tietysti kaupungin tehtailemat tieverkoston taidonnäytteet (tietyt hidasteet ja katukivetykset pitää jo kiertää traktorillakin). Ja ei ainakaan pelkkää keulaa ylemmäs kun "perä-maassa -look" ei oikeen sovi näihin.
Vielä kun olis jotkut omaperäsemmät huulivanteet niin ois aika namu.:thumbs:
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom