Kokemuksia BMW:stä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ja ilmoituksessa puhutaan paskaa. Automaatti-ilmastointia nähnytkään, veivattava näyttäisi olevan.
Kannattaa muuten koitella ensin sporttipenkeillä tuota autoa ja miettiä sitten onko tavalliset nahkana se oikea etsinnänkohde ;)
On niitä enemmänkin liikkunut about tuohon hintaan. Ja mitä sporttipenkkeihin tulee, niin onhan ne aina jees, muttei välttämättömyys. Kun käytettyjen markkinoilla kuitenkin ollaan, niin pieni todennäköisyys että saisi juuri sellaisen kuin haluaisi :) Sydän kyllä sanoisi M...
 
Nuo bemarin vakiopenkit on kyllä niin surkeet että mieluummin ostais sitten vaikka corollan niillä sporttipenkeillä. Nyt on käsittääkseni käytetyn auton ostajan markkinat kaikissa maissa. Kun ei ne sitten lisääkään maksa kun sellainen kohdalle sattuu ja eroa on kuin yöllä ja päivällä.

Toi navi mikä tuossa on, on sitten business-navi, eli ilman karttoja = lähes turha. Navi Professionalissa on isompi näyttö, kartat, dvd-soitin ja mahdollisuus mm. iPod-liitäntään lisävarusteena (telakka asennettuna hanskalokeroon n. 450-500e) ja ohjaus tällöin näppärästi iDrive-säätimellä + Bemarin omalla näytöllä.

Bemarin oma mp3-dekoodaus on täyttä sontaa, biisit pätkivät, laatu on surkeaa ja äänikuva lattea + jotain ihme pulputustakin. Eli sinänsä iPod + analoginen liitäntä auton hifijärjestelmään on suositeltava, mikäli siis musasta tykkää. Tosin tällöin pitäisi panostaa myös Logic7 hifijärjestelmään...

Mutta ne penkit, koittakaa tuota autoa muilla kuin peruspenkeillä, koittakaa!

Itselleni herää tuosta ilmoituksesta väkisin kysymys mieleen että mitä vikaa on autossa joka maksaa Suomessa saman verran kuin Saksassa...
 
Eilen tuli käytyä BMW-tehtaalla Münchenissä. Kävelyä tuli sisällä tehtaassa n. 3km verran ja olihan tuolla pällisteltävää. Olikohan 900 autoa päivässä joita tulee tuolta ulos, siis noin auto per minuutti. Hassua nähdä että sieltä niitä autoja tosiaan tupsahteli valmiina ja ihmiset kävivät niitä sitten ajamassa hihnan päästä testiin ja varastoon.
Olihan tuo aivan mieletöntä katsoa miten kymmenet ja sadat robotit kasasivat autoja. Tehdas näytti välillä aivan joltain tulevaisuuden visiolta maailmasta jossa ei ole ihmisiä, aivan autiota oli paikoin ja robotit hoitivat homman. Maalauspiste oli jännä, autot maalataan todella nopeasti useiden robottien toimesta. Oikeastaan joka paikkaan pääsi katselemaan ohjatulla kierroksella.

Oli hauska nähdä myös iso halli jossa oli valmiiksi maalattuja koreja järjetön määrä. Ne sitten yhdistettiin tilausten perusteella oikanlaisiin varusteisiin ja moottoreihin. Autojen mukana kulki sähköinen anturi joka sisälsi tiedot lisävarusteista, tilaajasta jne koko tuotantoprosessin ajan.

Yksi auto kestää alusta loppuun n. 52h valmistaa. Auto tosiaan lähdetään valmistamaan ISOSTA rullasta peltiä, peltiä tuossa rullassa oli kai jotain pari kilometriä, josta otetaan palasia joita prässätään sopiviksi ja aletaan pistehitsaamaan kasaan. Lopulta siitä tuli auton koppa, jota robotit näppärästi liikuttelivat ja pakkasivat maalattuna sinne varastoon odottamaan sen väristä tilausta.

Tuolla tehtiin vain 3-sarjan sedania ja farmaria, ei muita.

Aivan mieletön kokemus. Suosittelen tuonne menemistä! Itse menin vieraana sinne, mutta pääsee sinne normaalitkin ihmiset pällistelemään. Lisätietoa:

http://www.bmw-werk-muenchen.de

Liput ja hinnat saa tietoonsa viereisestä BMW-Weltistä:
http://www.bmw-welt.com
 
Kävin tänään ostamassa -99vm 328ci:n:). Hyvä on kyllä ajaa mutta suorituskyky oli pienoinen pettymys. Myös äänet vakioputkella vaisuhkot kun ei pääse kuutonen oikein oikeuksiinsa, mutta tuokin korjaantunee kunnon vaimentimella.
 
Meni hieman ohitse tuolla tehtaalla tuo selostus kun se oli saksaksi. Kuitenkin taisi olla niin että 2 autoon saa tulla joku virhe 20.000 auton erästä... yllättävän usein noista maanantaikappaleista kuitenkin kuulee. Kun kaikki on automatisoitu niin pistää hieman miettimään että miten joihinkin kappaleisiin voi noita vikoja kertyä niin uskomattomasti. Osat kun kuitenkin periaatteessa ovat tasalaatuisia ja robottien täysin virheettä kasaamia...
 
Miten e39 530d kestää kilometrejä. Onko ihan hintsusti jo remppaa 300 tkm ajetulla, vm 99 -mallisella. Itellä on samanikäinen ja samanverran ajettu avensis ja onhan siinäkin jo ollu venttiileitten säätöä, ym. kuluvien osien vaihtoa, mutta muuten kone ja voimansiirto on pelannut ihan "täydellisesti". Mitenhän noissa bemmuissa? Tohtiikohan vaihtaa, kun en itse ole mikään automekaanikko.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Laakkoselle soitin, takuu loppuu autosta kun satuttaan olemaan Suomessa. Ajattelin poistattaa noi imusarjanläpät, 250e maksaa tuo operaatio, nollaavat vikakoodinkin siinä samalla sitten.
Jos ei kävis sitten samalla tavalla kuin Izzmanille :wtf:
 
Laakkoselle soitin, takuu loppuu autosta kun satuttaan olemaan Suomessa. Ajattelin poistattaa noi imusarjanläpät, 250e maksaa tuo operaatio, nollaavat vikakoodinkin siinä samalla sitten.
Jos ei kävis sitten samalla tavalla kuin Izzmanille :wtf:

Oma läppien poisto kustansi vain satasen, eikä kestänyt koko operaatio, kuin 1h. Merkkiliikkeessä sanoivat, että pelkkä imusarjan purkaminen vie tunnin ja kokoaminen toisen tunnin...
 
"Audimiehenä" en liiemmin Bemuista tiedä, vaikka samasta maasta tulevatkin.

Olisi "tarjolla" 330 E46 Coupé, keulaan annettu pusu, puskuri siinä kunnossa, että saa vielä itse paikattua, mutta konepelli raakasti mutkalla. Siitäpä kysymykseen, onko foorumilla BMW-tietäväisiä joilla on varastossa hyviä paikkoja/sivustoja mistä ko. malliin voisi konepelliä kysellä. Toki purkaamot nyt on yksi, mutta kuvittelisi olevan vähän harvassa ko. yksilöt ja useimmiten keulat niissäkin sisällä.
 
"Audimiehenä" en liiemmin Bemuista tiedä, vaikka samasta maasta tulevatkin.

Olisi "tarjolla" 330 E46 Coupé, keulaan annettu pusu, puskuri siinä kunnossa, että saa vielä itse paikattua, mutta konepelli raakasti mutkalla. Siitäpä kysymykseen, onko foorumilla BMW-tietäväisiä joilla on varastossa hyviä paikkoja/sivustoja mistä ko. malliin voisi konepelliä kysellä. Toki purkaamot nyt on yksi, mutta kuvittelisi olevan vähän harvassa ko. yksilöt ja useimmiten keulat niissäkin sisällä.


Aah tollanen on itsellä haaveena seuraavaksi kunnon autoksi. Tuohon luulis löytyvän jotain tuning/hiilari konepeltejä jos sellanen kiinnostaa. Ite laittaisin tollaseen M-sport korisarjan ja CSL-takakontin jotkut hienot huulivanteet :kuola:
 

Suositut

Back
Ylös Bottom