Kokemuksia BMW:stä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Aika paljon noita on jo liikenteessä (täällä Münchenissä). Upeita ovat kyllä... Ei toinna käydä tyypittämässä kun alkaa vain harmittaa...
 
"Kolmesta kardaanit uusiks kokonaan" kuulostaa juuri siltä. Kansirempatkin taitaa mennä samaan piikkiin. Sähkövikojakaan on ihan turha laittaa BMW:n piikkiin, kun niitä on varmaan jokaisessa vanhassa autossa, josta sähkövempaimia löytyy.
Näinpä juuri. Itsekin olin ennen sitä mieltä, että e36 on todellinen vikapesä, mutta nyt olen tullut kuitenkin siihent tulokseen, että auto voi olla jopa vähävikaisempi kuin joku muu vastaava malli. Muutamalla kaverilla oli tuollainen, ja ne vehkeet oli aina täynnä vikoja, mutta nyt kun on niillä autot jo muutamaan kertaan vaihtunut, niin ymmärrän itsekin, että ei niillä kestä mikään peli sitä käyttöä.

Varsinkin nuo kardaanin ja kannen hajoamiset on käyttäjästä melko varmasti kiinni. Jos yritetään pikkusen Barumia polttaa, niin ei ole ihmekään jos kardaani ei meinaa kestää, ja toisaalta auton vedättäminen kylmänä on varmin tapa saada kansi piloille. Muutenkin se kylmänä vedättäminen (etenkin turbokoneisilla) on tyhmintä mitä autolla voi tehdä.
 
E39 M5 oli taas ajossa, hieman kahden vaiheilla siitä. Kyseinen yksilö oli aika optimisesti hinnoiteltu, mutta olisiko moinen hyvä hankinta esim. 23ke? M5 on kuitenkin itsessään klassikko, eikä tuohon hintaan saa uutena mitään mielekästä.

Omistajien kertoilun perusteella ylläpito ei ole kohtuuttoman kallista, esim jarrupalat oli melko normihinnoissa. Tuossa saisi hintaan nähden paljon autoa, mutta kyllä se ikäkin tuossa näkyy jo kovasti.
 
E39 M5 oli taas ajossa, hieman kahden vaiheilla siitä. Kyseinen yksilö oli aika optimisesti hinnoiteltu, mutta olisiko moinen hyvä hankinta esim. 23ke? M5 on kuitenkin itsessään klassikko, eikä tuohon hintaan saa uutena mitään mielekästä.

Omistajien kertoilun perusteella ylläpito ei ole kohtuuttoman kallista, esim jarrupalat oli melko normihinnoissa. Tuossa saisi hintaan nähden paljon autoa, mutta kyllä se ikäkin tuossa näkyy jo kovasti.


Juu ei tuon huollattaminen kyllä mitään halpaa puuhaa ole, jarrulevytkin maksoi moninkertaisesti esim 540 malliin verrattuna. Mutta olishan tuossa autoa :rock: ja hinta ei varmaan kovin jyrkästi enään tipu. Pari vuotta sitten nuo maksoi vielä sen 50 tonnia.
 
E39 M5 oli taas ajossa, hieman kahden vaiheilla siitä. Kyseinen yksilö oli aika optimisesti hinnoiteltu, mutta olisiko moinen hyvä hankinta esim. 23ke? M5 on kuitenkin itsessään klassikko, eikä tuohon hintaan saa uutena mitään mielekästä.

Omistajien kertoilun perusteella ylläpito ei ole kohtuuttoman kallista, esim jarrupalat oli melko normihinnoissa. Tuossa saisi hintaan nähden paljon autoa, mutta kyllä se ikäkin tuossa näkyy jo kovasti.

Tuo E39 M5 ei vielä paljon kerro tuosta autosta. Jos kerrot tarkan vuoden ja ajetut kilometrit niin vois sanoa onka tuo 23k paljon vai vähän. Kohtuullisesti ajetusta tuo on kyllä ihan hyvän (ostajan kannalta) kuuloinen hinta.
 
E39 M5 oli taas ajossa, hieman kahden vaiheilla siitä. Kyseinen yksilö oli aika optimisesti hinnoiteltu, mutta olisiko moinen hyvä hankinta esim. 23ke? M5 on kuitenkin itsessään klassikko, eikä tuohon hintaan saa uutena mitään mielekästä.

Omistajien kertoilun perusteella ylläpito ei ole kohtuuttoman kallista, esim jarrupalat oli melko normihinnoissa. Tuossa saisi hintaan nähden paljon autoa, mutta kyllä se ikäkin tuossa näkyy jo kovasti.

Tästä olen kuullut hieman muuta. Työkaverilla oli tuollainen käyttöautona ja huolto- ja korjauskuluihin meni muistaakseni 8000 euroa / 18kk / 30tkm. Ja kaikki oli tavallista kuluvaa osaa, kytkintä ja sen sellaista.
 
Tuo E39 M5 ei vielä paljon kerro tuosta autosta. Jos kerrot tarkan vuoden ja ajetut kilometrit niin vois sanoa onka tuo 23k paljon vai vähän. Kohtuullisesti ajetusta tuo on kyllä ihan hyvän (ostajan kannalta) kuuloinen hinta.

Vm99 ja sellaisia 100-150tkm ajettuja yksilöitä. Esim. jarrulevyt taisi olla 300. Pieni pelko että ns. lyö kätensä paskaan. Tosin kaikkien autojen ylläpito maksaa.

Kytkin jne remontti nyt ei ole ihan perussettiä, maksoi edelliseenkin ajossa olleeseen 1200e.
 
Vm99 ja sellaisia 100-150tkm ajettuja yksilöitä. Esim. jarrulevyt taisi olla 300. Pieni pelko että ns. lyö kätensä paskaan. Tosin kaikkien autojen ylläpito maksaa.

Kytkin jne remontti nyt ei ole ihan perussettiä, maksoi edelliseenkin ajossa olleeseen 1200e.

Tässä vähän juttuja ja linkkejä:

http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=165537

Ilmeisesti kytkin ON perussettiä M5 kohdalla.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Motorsport = Halpa... ei onnistu tuollanen yhtälö, jos olet normaali duunaripalkalla elävä, jolle yhtäkkinen isompi menoerä tekee kovinkin pahaa. Jos näin, niin jätä ostamatta se M5 ja yhdy meidän tuhatpäisten haaveilijoiden joukkoon ;) Jos taas ei tuollaisia murheita ole, niin hyväkuntoinen yksilö alle ja Enjoy!
 
Motorsport = Halpa... ei onnistu tuollanen yhtälö, jos olet normaali duunaripalkalla elävä, jolle yhtäkkinen isompi menoerä tekee kovinkin pahaa. Jos näin, niin jätä ostamatta se M5 ja yhdy meidän tuhatpäisten haaveilijoiden joukkoon ;) Jos taas ei tuollaisia murheita ole, niin hyväkuntoinen yksilö alle ja Enjoy!
En oleta sen olevan halpa. Eihän 23-25k lähes 10v vanhasta autosta ole itsessäänkään halpa. Yrittäisin silti vältellä yllättäviä useiden tuhansien laskuja, eiköhän ne tunnu lähes jokaisen kukkarossa.
 
Ei kannata ostaa yksilöä jossa on jarrut ihan loppu ja kytkin luistaa. Tottakai niitä joutuu jossain vaiheessa laittamaan jos pitää autoa pitkään mutta jotkut jarrulevytkin menevät normaalissa ajossa aika pitkään. Mutta jos haluaa vähän tinkiä siitä M5 hinnassa ja huoltojen hinnoista niin E39 540i manuaalina kulkee vielä aika hyvin.
 
Ei kannata ostaa yksilöä jossa on jarrut ihan loppu ja kytkin luistaa. Tottakai niitä joutuu jossain vaiheessa laittamaan jos pitää autoa pitkään mutta jotkut jarrulevytkin menevät normaalissa ajossa aika pitkään. Mutta jos haluaa vähän tinkiä siitä M5 hinnassa ja huoltojen hinnoista niin E39 540i manuaalina kulkee vielä aika hyvin.
Taitaa E34 540 manuaalit ja halvimmat m5 olla samassa hintaluokassa. Mut kyllä itse mielummin 540 ostaisin. Suurella todennäkösyydellä vähemmän kengitettyjä :)
 
Onko kukaan päässyt ajamaan uutta Z4:sta. Aika kuumottavan makee peli kyllä!
Tuli tänään Helsingissä vastaan valkoinen uusi Z4:nen. Oli kyllä mahtavan näköinen, jotenkin isomman näköinen mitä kuvissa. Katsoin ensiksi, että 600-sarjalainen (siis koonsa puolesta) mutta olikin sitten tuo Z4.
 
Z10 se vasta hieno onkin...

bmw_z10_1.jpg


Noita ei ole näkynyt edes täällä Münchenissä vielä.
 
Z10 se vasta hieno onkin...


Noita ei ole näkynyt edes täällä Münchenissä vielä.
Jotenkin menee liian superautomaiseksi. Itse tykkään enemmän tuollaisesta "bulevardikruiserista" (toki tuon Z10 ennemmin ottaisin jos ilmaiseksi saisin). Noh, superautohan tuo onkin eikä onneksi varmaan tarvitse koskaan tuollaista hankkiakaan.

Edit: toisaalta tämä versio kyllä miellyttää paljon enemmän silmää kuin tuo Hupen postaama. Tiedä sitten millainen se sit loppujen lopuksi on...
http://www.globalmotors.net/wp-content/uploads/2009/01/bmw-m1-artist-rendering.jpg
 
320 / 330 d touring vuodesta -00 eteenpäin seulonnassa itselle ensimmäiseksi baijerilaiseksi , m-sport ja automaagi olis toivelistalla. 330d ja -03 ja eteenpäin on ehkä mieluisin yhtälö. 130 - 200tkm on tarjonnassa aika runsaasti kohtuu hinnoilla , onko pahoja lukemia tuolle koneelle jos meittisin itselleni sitä vaikka 3-4 vuoden ajoon ( 80-120tkm ) ?
Minkälaisia asioita noista on otettava huomioon koeajettaessa , jotain helposti havaittavia asioita mistä seuraa onkelmia? Tiettyjen kohtien ruostumista tms. ?
 
Automaattiloota on heikko kohta tossa 330d:ssä. Sen verran jo vääntöä, että moni rikkoo sen ennen 150tkm. Eli se olis hyvä olla vaihdettuna.
Itellä oli tollanen 320d ja luovuin siitä ennen laatikko-ongelmaa. Tulin vainoharhaiseks jokaisesta äänestä..
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom