Kokemuksia BMW:stä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mites Izzmannilla kävi tän kanssa? Toiselta foorumilta jo luinkin jatkosta mutta entäs sen jälkeen, oletko vienyt asiaa korkeammalle vai kärsinyt nahoissasi?

Ei ehdi kaikkien foorumeiden kaikkia alueita joka päivä selaamaan, kesti vähän :)

Tilanne tällä hetkellä: auto edelleen pajalla, moottori purettuna. Kansi koneistamolla, osat tulossa torstaina (2 mäntää, 1 pakoventtiili ja koko joukko oheistarvikkeita), maksavat tonnin. Kokonaiskustannukset ei vielä tiedossa. BMW Suomi tarjosi noita osia reilun kolmanneksen alennuksella, ei muuta osanottoa (eli vastaantulo koko projektissa olisi ollut n. 10%) ja lisäksi ehtoina se, että osissa ei mitään takuuta ja joudun luopumaan vaateista. En ottanut vastaan vaan tilasin osat täydellä hinnalla.

Asiaa ei ole vielä kummemmin viety mihinkään, mutta ryhmäkannetta puuhaan BTCF:n Mikkoman72:sen kanssa. Työn alla siis vahingon kärsineiden tietojen kerääminen. Viepi aikaa. Raportoin jatkosta sitten taas joskus. Todennäköisesti tulossa nettisaitti, jonne voi ilmoittautua jonon (tai narun) jatkoksi.

Ajelen tällä välin "äitin S80 2.5T":llä (palvelu pelaa.. heh), ihan ok auto, mutta ikävä omaa rassia kohtaan kyllä kasvaa koko ajan.. se vakaus, kaasuun reagointi, ne äänet... aah.. Nyt pitää lopettaa ettei tule paha mieli.. :) Tässä taajama-ajossa S80 vie bensaa ihan karvan vaille tuplat sen mitä BMW dieseliä (talvella taajamapyörittelyssä 11.9 l bensaa vs. 6.9 l dieseliä).

EDIT: Jos muuten täällä liikkuu saman kilahduksen kokeneita, niin käykää ihmeessä ilmoittautumassa BTCF.fi-foorumilla Ongelmat-osiolla threadissa: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=157193
 
Joo, no tuo kaasuun reagointi pitää sitten unohtaa Bemarissakin jos automaagilla ajelee :lol2:
Sinähän taisit olla sikäli poikkeustapaus imusarjasi suhteen että "onnistuit" särkemään sen manuaalista?
Muuten olen kyllä omastani tykännyt, en ole aivan varma ostaisinko automaatti-diisseliä enää uudelleen, ajan nyt elämäni ensimmäistä automaatti-diisseliä ja onhan tuossa totuttelua edelleen 7kk jälkeenkin. Taajamassa tosin tosi kiva kun ei tartte hämmentää vaihdolootan öljyjä.
 
Joo, no tuo kaasuun reagointi pitää sitten unohtaa Bemarissakin jos automaagilla ajelee :lol2: Sinähän taisit olla sikäli poikkeustapaus imusarjasi suhteen että "onnistuit" särkemään sen manuaalista? Muuten olen kyllä omastani tykännyt, en ole aivan varma ostaisinko automaatti-diisseliä enää uudelleen, ajan nyt elämäni ensimmäistä automaatti-diisseliä ja onhan tuossa totuttelua edelleen 7kk jälkeenkin. Taajamassa tosin tosi kiva kun ei tartte hämmentää vaihdolootan öljyjä.

Joo manuaali on. Tietysti todennäköisyys manuaalin kajahtamiseen on sama kuin automaatin, mutta näitä on kappalemääräisesti vaan niin paljon vähemmän että itku on vähäisempää.

Tosiaan tosta tomaatti/manuaali-asiasta.. melkein kaikki sanovat että "en kyllä ostaisi manuaalidieseliä", mutta mä aidosti kaipaan sitä hämmentämistä (alla oleva S80 on tomaatti, samoin mun edellinen kiesi eli Volvo C70 T5) ja olen aina kaivannut jos oma auto on ollut automaatti. Ennen nykyisen ostamista koeajoin automaatin ja kun testailin sitä, että "manuaalivalinnalla" pistän ykkösen tai kakkosen päälle, rullaan hiljaa ja tamppaan kaasun pohjaan, ei vaihde olekaan 100%sti lukossa vaan eteenpäin lähdetään vähän variaattorihenkisesti. Ilmeisesti siis momentinmuuntimen tekosia?

Lisäksi työkaverilla on samanikäinen 530d (2004), parikymppiä vähemmän ajettu automaatti niin vie rauhallisemmalla ajotyylilläkin 1.5 litraa / 100 km enemmän tilanteessa kuin tilanteessa. Toisen työkaverin ihan tuliterä 520d automaattikin vie enemmän, mutta se on jo varmaan henkimaailman hommia se..

Edit: myönnän, että vaimo ei pidä manuaalista.. ;)
 
Olisi pienenpieni mahdollisuus kesällä hankkia tuommonen m-sarjalainen. M3 siis, löytyykö kellään samankaltaista peliä? Kertokaapas kaikenlaista, jos löytyy inffoa. :)
 
Jooh, tosiaan. Ei uutta ei. :)
E36, löytyykö tietoa?

Onko 3.0l vai 3.2l versio hakusessa? BTCF:lta kannattaa mennä lueskelemaan topic:a, siellä on paljon tietoa noista. Se mitä nyt näin tulee mieleen niin on ehkä hyvä tarkistaa mitä huoltoja autolle on tehty. Vanos on noissa yksi ns. heikkolenkki. Eli jos mahdollista testaa kone kylmänä käyntiin pitääkö RAARAARAA ääntä. Tuon äänen kyllä erottaa, muutenhan nuo ei vakionakaan käy kovin nätisti. Ns. 'säksätys' on normaalia. Kytkimen noihin aika usein saa kanssa laittaa. Kannattaa sitten budjetissa varata rahaa korjaamiseenkin.
 
Itselläni menossa nyt kolmas bemari..eka oli 520 -91,sitten 316 93, ja nyt 316 -94. Kyllä on ollut huolettomia käyttöautoja jokainen. Äsken taas katsastuskonttorilta puhtaat paperit :)
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Läpät on pois ja EGR (pakokaasujen takaisinkierrätys) tulpattu eli se alkaa olla niin kuin sen kuuluu olla.
Tuosta tuli kuitenkin vikakoodeja ja jouduit tulppaamaan tuon...?
Mitenkäs kun Laakkosellakin tekevät tuota läppien poistoa kai "muutamalla satasella", mitäs siihen sitten kuuluu? Pelkkä läppien poisto, mitäs akseleille/tulppaukselle tapahtuu siinä Laakkosen toimenpiteessä?
 
Tuosta tuli kuitenkin vikakoodeja ja jouduit tulppaamaan tuon...?

Ei kun siis tulppaus alun perin ja siitä seurauksena vikakoodi. Selasin kaikki BTCF-ketjut aiheesta läpi niin se on enemmän sääntö kuin poikkeus uudemmissa (en nyt osaa sanoa onko se vuodesta, korista vai esim. M57N moottorista alkaen) ja ILMEISESTI vain softaa muokkaamalla (EGR-palveluiden pyynti pois) pääsee eroon. Vastakkaiset faktat tervetulleita olis tietysti :)
 
Miksiköhän ei ollut edit-painiketta tossa mun ed. postissa enää? Häipyykö se tietyn ajan kuluttua?

Anyway, EGR-vikakoodiasia ratkaistu palauttamalla EGR käyttöön vähintään katsastuksen ajaksi.
 
Miksiköhän ei ollut edit-painiketta tossa mun ed. postissa enää? Häipyykö se tietyn ajan kuluttua?

Anyway, EGR-vikakoodiasia ratkaistu palauttamalla EGR käyttöön vähintään katsastuksen ajaksi.

En nyt ihan varma asiasta ole, mutta eipä taideta katsastuksessa auton vikakoodeja tsekata. Ainakaan mun autosta eivät sanoneet mitään, vaikka otettiin EGR:ää ohjaava alipaineletku irti.
 
Onko kellään kokemuksia e46 328i:stä?

Tuommoisia alkaa saada jo 10k:lla.


Näissä juuri taisi olla sen perän irtirepeäminen mahdollista. Joissakin alkupään 330:ssäkin on sama ongelma. Mutta tästäkin kannattaa kysellä enempi btcf foorumilta.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom