Kokemuksia BMW:stä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
En nyt ihan varma asiasta ole, mutta eipä taideta katsastuksessa auton vikakoodeja tsekata. Ainakaan mun autosta eivät sanoneet mitään, vaikka otettiin EGR:ää ohjaava alipaineletku irti.
OBD mittaus.En kyllä ole varma aiheuttaako hylkäystä mutta pitäisi ainakin tulla merkintä jos on vikoja.
 
Näissä juuri taisi olla sen perän irtirepeäminen mahdollista. Joissakin alkupään 330:ssäkin on sama ongelma. Mutta tästäkin kannattaa kysellä enempi btcf foorumilta.


On aika käyttäjäkohtaista tuo repeäminen, lippispäillä lähtee enemmän. Kyllä ne sellaista normaalia kovaa ajoa kestää kun vaikka kiihdytetään lappu lattiassa moottoritielle ym. mutta se paikaltaan maksimikierroksilla kytkin ylös homma repii sen pohjan rikki. Pitäisihän sen kestää, en mä sitä sano mutta voi siinä kohtaa peiliinkin katsoa jos se perä repeää irti.
 
En nyt ihan varma asiasta ole, mutta eipä taideta katsastuksessa auton vikakoodeja tsekata. Ainakaan mun autosta eivät sanoneet mitään, vaikka otettiin EGR:ää ohjaava alipaineletku irti.

Vikakoodit luetaan vuosimallista 2001 lähtien eli kyseessä on se OBD-tarkastus.
 
Vikakoodit luetaan vuosimallista 2001 lähtien eli kyseessä on se OBD-tarkastus.

Joo niinpäs onkin bensakoneiden osalta. Mulla on ollut vaan dieseleitä, niin eipä ole tullut eteen. Eli kuitenkaan se egr:n tulppaus ei katsastuksessa vaikuta, kun kyseessä on dieseli?
 
On aika käyttäjäkohtaista tuo repeäminen, lippispäillä lähtee enemmän. Kyllä ne sellaista normaalia kovaa ajoa kestää kun vaikka kiihdytetään lappu lattiassa moottoritielle ym. mutta se paikaltaan maksimikierroksilla kytkin ylös homma repii sen pohjan rikki. Pitäisihän sen kestää, en mä sitä sano mutta voi siinä kohtaa peiliinkin katsoa jos se perä repeää irti.


Kuulemma ihan normiajossakin revennyt. Itsellähän ei ole kokemusta, mutta olen lukenut. Ja kyllä itse ottaisin mielummin sellaisen auton mikä kestää vähän niitä rajumpiakin kiihdytyksiä eikä tarvi pelätä että paskaks menee.
 
Kuulemma ihan normiajossakin revennyt. Itsellähän ei ole kokemusta, mutta olen lukenut. Ja kyllä itse ottaisin mielummin sellaisen auton mikä kestää vähän niitä rajumpiakin kiihdytyksiä eikä tarvi pelätä että paskaks menee.

Kyseessä taisi olla alkupään E46:set, ainakin BTCF:än "tietotoimiston" mukaan.
 
Joo niinpäs onkin bensakoneiden osalta. Mulla on ollut vaan dieseleitä, niin eipä ole tullut eteen. Eli kuitenkaan se egr:n tulppaus ei katsastuksessa vaikuta, kun kyseessä on dieseli?

BTCF-foorumilla väitettiin, että on katsastusinssistä kiinni puuttuuko siihen. Mut en halunnu joutua siihen tilanteeseen, kun äijä vääntää virrat päälle ja auto sanoo BLING!! "Increased Emissions!" heh.. Meni muuten btw katsastus läpi ilman huomautuksia, jee jee (harvinaista mulle, yleensä on renkaat ollu se kompastuskohta)..
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kiitos. 2002 n. 100k ajettu M3 verot 16 000 :evil: 2000 M5 taas n. 8000e eli puolet, vaikka on isompi ja alkuperäiseltä hinnaltaan kalliimpi. Outoa.


Näin se on että kolmoset pitää hintansa paremmin ku vitoset ja varsinkin seiskat. Ämmäläisissä menee samalla tavalla.

On muuten noi e39 M5:ten hinnat tullut alas rytinällä. Vielä vuosi sitten näistä sai maksaa 40.000€ ja nyt luulis jo hyvän saavan 25.000€

Joku vissiin täältä palstalta oli joku vuosi sitten ostanut tuollaisen yli 40.000€ M5:sen???
 
Näin se on että kolmoset pitää hintansa paremmin ku vitoset ja varsinkin seiskat. Ämmäläisissä menee samalla tavalla.

On muuten noi e39 M5:ten hinnat tullut alas rytinällä. Vielä vuosi sitten näistä sai maksaa 40.000€ ja nyt luulis jo hyvän saavan 25.000€

Joku vissiin täältä palstalta oli joku vuosi sitten ostanut tuollaisen yli 40.000€ M5:sen???
Näin itsekin muistelen. 25k tuntuisi kyllä ihan kohtuulliselta pyynnöltä, vaikka puhutaankin 9 vuotta vanhasta autosta..

Muistan kun kuolasin Selänteen TSM-5(?):sta BMW-kiertueella ja päällä taisi olla 890 000 markan hintalappu :)
 
BMW 330 on kyllä hieno auto. Ei mikään amis-raudan näköinen, joten tuolla ilkeäisi töihinkin mennä. Ja tarvittaessa löytyy tehoakin.

Sitä olen ihmetellyt, että miten noiden hinnat ovat tuolla Saksassa noin alhaisia. Suomessa vastaavista joutuu maksamaan vähintään 10k€ enemmän. Voiko noista joutua maksamaan veroja yli 5000 € Suomeen tuotaessa?

Tässä nettiautosta 330 bensakoneella, ajettu n. 200 000 km, hintaa 17200€:http://www.nettiauto.com/bmw/330/1921014

Selailin tässä vanhoja viestejäni ja huomasin tämän. Näkyi olevan linkin auto vieläkin myynnissä, mutta hinta on tullut aika hyvin alas :D
 
Mitä mieltä jengi on, vm99 M5 vai 2004 E60 520iA? Molempia saa about 20k, E60 olisi uudempaa korisarjaa ja modernimpi sekä oletettavasti edullisempi pitää, M5:ssä taas on "sitä jotain".
 
En oo koskaan M5:lla ajanut, mutta se on vaan niin helvetin siisti, myös e39 koppanen. Aika paljon ajettuja saat 20k:lla jos E60 koppaa meinaat.
 
En oo koskaan M5:lla ajanut, mutta se on vaan niin helvetin siisti, myös e39 koppanen. Aika paljon ajettuja saat 20k:lla jos E60 koppaa meinaat.
En nyt tiedä, esim http://www.nettiauto.com/bmw/520/2469819 Musta, automaatti-ilmastointi ja nahkasisuta, eli juuri haettu.

Edit: Ajelin yhden päivän E39 M5:llä ja olihan se hieno peli. Mukava ajaa kaupungissa, kiitos väännön pystyi keskustassa ajelemaan lähinnä kolmosella eikä olisi uskonut että pellin alla on 400 hummaa..kunnes painoi hieman kaasua ;)
 
Äsken hurautti autobaanalla yksi uusi M5 Touring takaa vähän räväkämmin ohitse. Katselinkin jo kun roikkui puskurissa kiinni rampilla. Tajusin avata ikkunankin auki kun päästiin baanalle. Eipä pitkään mennyt kun hurautti n. 200km/h vauhtiin ja voi pojat, ne äänet :kuola:

Vaimokin innostui kerrankin noista äänistä kun pääsi kunnolla kuulemaan. Ei kuulemma kuulosta tavalliselta autolta laisinkaan. No ei kuulostakaan! :kuola:

Voi jessus :kuola:
 
Mitä mieltä jengi on, vm99 M5 vai 2004 E60 520iA? Molempia saa about 20k, E60 olisi uudempaa korisarjaa ja modernimpi sekä oletettavasti edullisempi pitää, M5:ssä taas on "sitä jotain".


Veikkaan että jos käyt koeajaan niin ei tartte kauheasti miettiä :thumbs: Tosin M5:stä joutuu vähän tarkemmin "syynään" että on kaikki konit tallessa jne. Tosin eipä niissä mitään konevikaa yleensä ole vaan tahtoo esim ilmamassamittarit+nokananturit olla monessa vaihtokamaa = sellaset vajaa sata kaakkia on laitumella. Tosin jos haluaa kuminauhakyytiä+modernimpaa ilmettä niin sitte toi e60 :thumbs:

ps. Sulla on kyllä aika eri ääripäistä nuo vaihtoehdot :D
 
Totta, toi onkin poikkeus ;)
Ja ilmoituksessa puhutaan paskaa. Automaatti-ilmastointia nähnytkään, veivattava näyttäisi olevan.
Kannattaa muuten koitella ensin sporttipenkeillä tuota autoa ja miettiä sitten onko tavalliset nahkana se oikea etsinnänkohde ;)
 

Suositut

Back
Ylös Bottom