- Liittynyt
- 14.8.2005
- Viestejä
- 1 830
- Ikä
- 35
Kiitokset! kyllä auttoi
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mites Izzmannilla kävi tän kanssa? Toiselta foorumilta jo luinkin jatkosta mutta entäs sen jälkeen, oletko vienyt asiaa korkeammalle vai kärsinyt nahoissasi?Huppe, minkälainen takuu sulla on kun se on vielä voimassa (samanikäinen auto)? Tyydyin itse vain vilkaisemaan BMW:n sivulta, että nykyisin 2 v ilman km-rajoitusta..
Mikakinlie: en siltikään ole itse autoon tyytymätön, vain valmistajaan JOS sieltä suunnasta ei heru mitään..
Olen kyllä valmis pistämään useamman tuhannen pöytään uudesta koneesta itsekin, koska olishan siitä hyötyä kuitenkin.. mutta jollekin kun oli tarjottu "goodwillinä" 12 000 €:lla, tosin oli hajonnut imusarjan vaihtosuosituksen (sellainen on!), 100 tkm, jälkeen niin en halua edes ajatella tuollaista kustannusta.. sitten pitää ottaa auto pihaan mätänemään, ostaa 500€ Saab ja joka aamu lähtiessä kattoa Bemua (voi PRKL!) ja taas kotiin tullessa (voi ..TANA!).. heh. Noh, toivottavasti ei. Pitäisi olla mahdollista saada se muutamalla tonnilla kuntoon osaavan pajan, koneistamon jne jne avulla, aikaa menee kyllä ja vaivaa.. etenkin jos pitää kustannuksiin osallistujia jahdata ympäri planeettaa.
Onnea hyvästä valinnasta :thumbs:Viikon on oma BMW nyt ollut käytössä, ja upea autohan tuo on. Tosin hyppy Renault meganen ratista E60 530Da:n rattiin oli melkoinen muutos, joten varmaan vielä alkushokissa tässä ihmetellään. Kaikki tuntuu niin jämäkältä ja laadukkaalta. Viime päivien pakkasista ei Diisseli ole ollut moksiskaan, vaan hyrisee nätisti. Ajamisen iloa lisää kyllä kummasti tällainen auto.
Aktiiviohjaus, Aktiivialusta ja Aktiivivakionopeuden säädin tekevät menosta melkoisen nautittavaa. Noita voi kyllä suositella kaikille, jotka auton hankintaa harkitsevat. Aktiiviohjauksestahan on peloiteltu, että joutuu opettelemaan ohjaamista uudelleen, mutta itse en huomannut mitään ongelmaa, ohjaustuntuma oli muutamien kilometrien totuttelun jälkeen varma, ja todella miellyttävä.
Niinkin yksinkertainen varuste, kuin ratin lämmitin on muuten näillä keleillä uskomattoman miellyttävä. Parempaan ei voisi muutamaa satasta auton hankinnassa käyttää!
Kirjoittelen havaintoja lisää myöhemmin, kunhan kilometrejä kertyy enemmän.
Läpät lähtevät tänään koneesta irti (vm.2004 auto siis kyseessä, ja sieltä siis löytyy nuo moottorin tappajat)
Vaikuttaako tuo läppien poisto johonkin moottorin ominaisuuksiin tai muuta?
Vaikutta sillä tavallla ominaisuuksiin, että ei mene rikki :lol2:
Läpät pois heti vaan, itse otatan ne hittoon kesällä kun takuu loppuu. Meganen (-96) minäkin bemariin vaihdoin aikoinaan, hyppäys oli melkoinen, vaikka kyseessä olikin vain 2003 316i. Nyt alla siis 2004 E61 530da. Eilen tuli hurautettua tommonen 360km lenkki alle kolmeen tuntiin ja kyllähän tuo on nautintoa joka sekunti kun tuolla ajelee :D Kulutuskin kestää 180kmh nopeudessa alle kympin niin mikäs se on ajellessa...
http://www.nettiauto.com/1953478
Puuttuuko tosta jotain oleellista varustetta?
Hurjat on muuten noi lisävarusteiden hinnat...
Eiks noi automaatit ollut heikkoja ainakin E39:ssä?
Päästöjen vuoksi noita alettiin 2000 vuoden aikana laittelemaan. Eipä noita huomaa edes katsastuksessa päästömittauksissa jos moiset ruuvaa irti.:D
No sitä tarkotin että ei ne siellä varmaan turhaan ole alunperinkään.
Servotronic ei ole aktiiviohjaus.http://www.nettiauto.com/1953478
Puuttuuko tosta jotain oleellista varustetta?
Hurjat on muuten noi lisävarusteiden hinnat...
Taitaa Suomen hinnastossa olla noin 36.000e noi varusteet0205 Automatic Getriebe
0217 Aktivlenkung
0255 Sport-Lederlenkrad
0261 Seitenairbag für Fondpassagiere
0302 Alarmanlage
0386 Dachreling
0402 Panorama Glasdach
0417 Sonnenschutzrollo für hintere Türseitenscheiben, mechanisch
0423 Fußmatten in Velours
0428 Warndreieck und Verbandkasten
0430 Innen- und Außenspiegel automatisch abblendend
0431 Innenspiegel automatisch abblendend
0435 Edelholzausführung Birke
0441 Raucherpaket
0456 Komfortsitze vorn, elektrisch verstellbar
0464 Skisack
0494 Sitzheizung für Fahrer und Beifahrer
0496 Sitzheizung für Fondsitze
0502 Scheinwerfer-Waschanlage
0508 Park Distance Control (PDC)
0522 Xenon-Licht für Abblend- und Fernlichtfunktion
0524 Adaptives Kurvenlicht
0534 Klimaautomatik
0541 Aktive Geschwindigkeitsregelung
0563 Lichtpaket
0590 Leichtmetallräder Sternspeiche 123 mit Notlaufeigenschaften
0605 Telematik Vorbereitung
0607 TeleService Vorbereitung
0609 Navigationssystem Professional
0610 Head-Up Display
0612 BMW ASSIST
0620 Spracheingabesystem
0638 Autotelefon Professional
0672 CD-Wechsler 6-fach
0677 HiFi System Professional DSP
0698 Area-Code 2 für DVD
08SA Länderspezifische Navi.-Freischaltung
08SB Länderspezifische Telematikfreischaltung
08SC Länderspezifische Telefonservicefreischaltung
08SP CO2 Steuerung
0801 Deutschland-Ausführung
0818 Batteriehauptschalter
0863 Service Kontakt-Flyer Europa
0879 Deutsch/Betriebsanleitung/Serviceheft
0915 Aussenhautschutz Entfall
0999 Auftragssteuerung HEA
Serien Sonderausstattung
0548 Kilometertacho
0785 Blinkleuchten weiss, Individual
0851 Sprachversion deutsch
Joo, läpät lähtee tänään. Oma Megane oli coupe 1.4 . Pikkuisen on eroa. Täällä ei noista 180km/h vauhdeista kyllä pääse nautiskelemaan ilman keskimääräistä suurempia "tietulleja". Siispä aktiivivakkari on melkeen aina suoralla tiellä käytössä. Uusissa malleissahan tuo olisi stop&go versiona jo, eli ajaa auton pysähdyksiin asti edessä menevän perässä, ja jatkaa matkaakin vielä.
Ratti taitaa olla vakio "monitoimi" tms. ratti nappuloilla. Vaihtaisin näissä 17 asteen pakkasissa sportti ratin lämpiävään rattiin välittömästi
Löysin tuolta jonkin laisen webastonkin, vaikkei semmoista pitänyt edes olla. Ei tosin lämmitä vakiona, kuin sisätilat, mutta katsellaan, jos pienellä säädöllä saisi moottorinkin lämpimäksi ko. vehkeellä. Btcf.fi foorumin ropellihatut olivat jo keksineet miten tuon webaston saa toimimaan "oikein".
Tässä vehkeessä on kyllä noita varusteita niin tajuton määrä, etten vieläkään muista kaikkien nappien toimintoja. Manuaalin olen pariin kertaan selannut läpi, ja silti sitä silmäillessä taas tulee jotakin uutta. Taisi olla tämän yksilön lisävarustus Suomen hinnoissa yli 40 000€ arvoinen. Alkuperäisomistaja vedellyt vähän isommalla kädellä. Ainoa, mitä jäin vielä kaipamaan olisi ollut xdrive, mutta se odotelkoon vielä seuraavaan autoon.
Ei se varmaan webasto ole, eli "standheizung"? Taidat tarkoittaa jäähdytystä jonka voi jättää kesähelteillä päälle kun poistuu autosta? Itsekin kuvittelin sen toiminnon olevan webasto alunperin.
Joo, helposti saa 40ke lisävarusteisiin menemään.
http://www.nettiauto.com/1953478
Puuttuuko tosta jotain oleellista varustetta?
Hurjat on muuten noi lisävarusteiden hinnat...
En muista valikkoa mutta siellä pitäisi olla 2 kohtaa:
1. Independent ventilation control (vain jäähdytys, on kait vakiovaruste kaikissa bemuissa)
2. Auxiliary heater ("webasto", eli lämmitys), on lisävaruste, maksaa 3000 euroa jälkiasennettuna kaukosäätimellä. Tätä valikkoa ei tule näkyviin mikäli kyseistä lisävarustetta ei autossa ole.