Kokemuksia BMW:stä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Aktiiviohjaus, dynamic drive ja servotronic + sporttialusta niin et voi kyllä tunnottomaksi tuota bemmiä sanoa. Rumahan se on, se todettiin jo 2004 Top Gearissa.
 
Aktiiviohjaus, dynamic drive ja servotronic + sporttialusta niin et voi kyllä tunnottomaksi tuota bemmiä sanoa. Rumahan se on, se todettiin jo 2004 Top Gearissa.

Mä en tiedä, olihan se ihan ok, mutta odotukset taisi olla korkeammat. Alfassa veteli ohjaus kyllä enemmän. Syynä Alfan jättäneeseen kuumeeseen myös paljon pienempi hintalappu.
 
Mä en tiedä, olihan se ihan ok, mutta odotukset taisi olla korkeammat. Alfassa veteli ohjaus kyllä enemmän. Syynä Alfan jättäneeseen kuumeeseen myös paljon pienempi hintalappu.

Alfat kyllä ei kestä ajoa kuin 20% siitä mitä Bimmit.
100 tkm:n jälkeen tuosta tulee todellinen murheen kryyni ja vaihtohyvitys on todella naurettava vähän enemmän ajetuilla Alfoilla.
 
Siihenkö on menty, että pnv:n ostoa perustellaan vaihtohyvityksellä. :D
 
Yksi auto hajonnut ja kaikki ovat tämän jälkeen paskoja. Jos tuolla kaavalla haluaa katsoa niin mitään autoa ei kannata ostaa.
Toihan se on noissa e39-malleissa ja ennen vuotta 2006 valmistetussa e60:ssä tyyppivikana. Moottori kilahtaa kun pieni metallilätkä irtoaa. Saksastakin tuosta tyyppiviasta kyselin kauppiaalta, niin ei ole koskaan (muka) kuullutkaan. Kuitenkin sekä suomalaiset että ulkomaiset foorumit ovat täynnä raportteja tuon särkymisestä. Itsellä ainakin läpät lähtee lätkimään edellisenä päivänä kun takuu loppuu.

Izzmannille osanotot. Kyllä varmasti vituttaa. Kuitenkin varmasti n. 35.000e auto käsissä ja laukeaa :(
Ilmoittelehan miten käy. Itse otatan tosiaan nuo läpät pois heti ensi kesäkuussa kun takuu menee umpeen, Laakkosella taitaa jonkun satasen maksaa toi poisto + vikakoodien nollaus. Itselläni siis 2004 530da
 
Toihan se on noissa e39-malleissa ja ennen vuotta 2006 valmistetussa e60:ssä tyyppivikana. Moottori kilahtaa kun pieni metallilätkä irtoaa. Saksastakin tuosta tyyppiviasta kyselin kauppiaalta, niin ei ole koskaan (muka) kuullutkaan. Kuitenkin sekä suomalaiset että ulkomaiset foorumit ovat täynnä raportteja tuon särkymisestä. Itsellä ainakin läpät lähtee lätkimään edellisenä päivänä kun takuu loppuu.
Oli tyyppivika tai ei niin en siltikään lähtisi yhden rikkoutuneen auton perusteella julistamaan koko automerkkiä sudeksi. Kaikissa autoissa on vikoja ja aina löytyy joku joka ei ole autoonsa tyytyväinen. Tyytymättömiä omistajia löytyy niin Toyotan omistajista kuin Bemarinkin omistajista mutta silti sitä on jollakin liikuttava ja jos sellaisen automerkin missä ei ole mitään vikaa niin silloin joutuu liikkumaan kävellen.
 
No onhan tuo nyt jo automerkin vika kun on tuommoinen paska menty suunnittelemaan joka aiheuttaa 20.000e remontin ennenkuin 100tkm tulee täyteen. Eikä ole aivan yksi, kaksi, tuhat tai 10000 kertaa kun nuo ovat lauenneet.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Huppe, minkälainen takuu sulla on kun se on vielä voimassa (samanikäinen auto)? Tyydyin itse vain vilkaisemaan BMW:n sivulta, että nykyisin 2 v ilman km-rajoitusta..

Mikakinlie: en siltikään ole itse autoon tyytymätön, vain valmistajaan JOS sieltä suunnasta ei heru mitään..

Olen kyllä valmis pistämään useamman tuhannen pöytään uudesta koneesta itsekin, koska olishan siitä hyötyä kuitenkin.. mutta jollekin kun oli tarjottu "goodwillinä" 12 000 €:lla, tosin oli hajonnut imusarjan vaihtosuosituksen (sellainen on!), 100 tkm, jälkeen niin en halua edes ajatella tuollaista kustannusta.. sitten pitää ottaa auto pihaan mätänemään, ostaa 500€ Saab ja joka aamu lähtiessä kattoa Bemua (voi PRKL!) ja taas kotiin tullessa (voi ..TANA!).. heh. Noh, toivottavasti ei. Pitäisi olla mahdollista saada se muutamalla tonnilla kuntoon osaavan pajan, koneistamon jne jne avulla, aikaa menee kyllä ja vaivaa.. etenkin jos pitää kustannuksiin osallistujia jahdata ympäri planeettaa.
 
NONIIN, soitin huoltoliikkeeseen: tehdas ei ainakaan takuuna korjaa, maahantuoja laatii jotain "tarjousta, että millä hinnalla osat voidaan myydä", vaikka ei edes tiedetä vahinkojen laajuutta, voi vittujen kevät.. eli pahimman kautta mennään
 
Mulla on vuoden europlus takuu, ostin tuon viime kesänä Bemarilta (siis en mistään Laakkoselta tai Pärnäseltä) suoraan, vanha liisari siis. (Asun Saksassa).
 
Yksi auto hajonnut ja kaikki ovat tämän jälkeen paskoja. Jos tuolla kaavalla haluaa katsoa niin mitään autoa ei kannata ostaa.

Ei kannatakaan.
 
NONIIN, soitin huoltoliikkeeseen: tehdas ei ainakaan takuuna korjaa, maahantuoja laatii jotain "tarjousta, että millä hinnalla osat voidaan myydä", vaikka ei edes tiedetä vahinkojen laajuutta, voi vittujen kevät.. eli pahimman kautta mennään


No voi perkele. Minkä vuotuinen ja hintainen 530d sulla on?
 
Toihan se on noissa e39-malleissa ja ennen vuotta 2006 valmistetussa e60:ssä tyyppivikana. Moottori kilahtaa kun pieni metallilätkä irtoaa. Saksastakin tuosta tyyppiviasta kyselin kauppiaalta, niin ei ole koskaan (muka) kuullutkaan. Kuitenkin sekä suomalaiset että ulkomaiset foorumit ovat täynnä raportteja tuon särkymisestä. Itsellä ainakin läpät lähtee lätkimään edellisenä päivänä kun takuu loppuu.

Izzmannille osanotot. Kyllä varmasti vituttaa. Kuitenkin varmasti n. 35.000e auto käsissä ja laukeaa :(
Ilmoittelehan miten käy. Itse otatan tosiaan nuo läpät pois heti ensi kesäkuussa kun takuu menee umpeen, Laakkosella taitaa jonkun satasen maksaa toi poisto + vikakoodien nollaus. Itselläni siis 2004 530da

Kylläkyllä.. Eli jos omistaa 530d 3/2000-> automaattina niin läpät pois ja vauhdilla. Sitä en muista, että milloin läpät tulivat myös manuaaliin, e6x mukana? Ja bmw ei tosiaan asiasta tiedä mitään, ylläri, välissä tuntuu että eivät siellä tiedä oikein mistään mitään.

Huppe....: Miksi viedä laakkoselle? Uskoisin että btcf:n kautta löytyy asiansa osaava tyyppi jolta homma onnistuu, ja varmaankin paljon huokeampaan hintaan.
 
Mulla on 09/03 valmistettu 2004 vuosimallinen 530D manuaali, maksoin siitä n. 40 000 vuosi sitten, tosin mulla oli vaihtoauto (Volvo C70 T5) joten tarkkaa hintaa ei pysty sanomaan. En itsekään osaa sanoa, että milloin manuaaliin on noi läpät tulleet, mutta pienellä surffauksella sen näkisi tuolta: http://www.realoem.com ja sen muistan, että kun selailin moottorinosia tuolta: http://bmwfans.info/original/ niin usean vuoden kohdalla vaihteistoa ei voinut valita vaan se oli "neutral" eli ei merkitystä moottorin osien suhteen.

Yritän vaan painaa pois mielestä noita 10k+ hintoja ja keskittyä siihen, että sen voi parilla tonnilla tai jopa vähemmälläkin saada kuntoon.. ja siitä kun saisi vielä myyjältä osan niin ei tarvitse ranteita vielä viiltää.

Mielessä on taka-alalla koko ajan myös ryhmävalitusprosessi eli jos jaksaisi siihen ryhtyä niin keräisi näitä tapauksia nippuun ja sitten kuluttaja-asiamiehen ajama maksuton oikeusprosessi (maksuttomuus erona yksityisenä kansalaisena käräjöimiseen). Ei niinkään saadaakseen taloudellista hyvitystä itse mutta ärsyttää se ihan kosmisesti, että miten valmistaja voi vain olla tekemättä takaisinkutsua imusarjan vaihtoon, varmasti on olemassa keino tähän pakottamiseen. Juttelin aamusta Ajoneuvohallintokeskuksen takaisinkutsutietoja keräävän tyypin kanssa ja hän sanoi, että jos vika aiheuttaa vakavan uhan turvallisuudelle niin on pakko tehdä se takaisinkutsu riippumatta vikaantuvien autojen määrästä MUTTA että oikeusasteissa olisi tulkittu siten, että moottoririkko ei ole tuollainen vakava uhka. Pitää yrittää tarkistella tuota vielä jostain päätöstiedoista sitten joskus jos tuohon ryhtyy.

E: Ryhmävalitus ja ryhmäkanne.. eri prosesseja, kumpikin maksuton ryhmän jäsenille, ehkä tähän tuo ryhmäkanne olisi se sopivampi kuitenkin.
 
Mistä löytyis suomeksi huoltolista inspektion II:seen? Ei oikein englanniksi taivu kun juuri ja juuri tiedän mitä noi termit tarkottaa suomeksi ees :D

edit: malli oli e36 -97
 
Mistä löytyis suomeksi huoltolista inspektion II:seen? Ei oikein englanniksi taivu kun juuri ja juuri tiedän mitä noi termit tarkottaa suomeksi ees :D

edit: malli oli e36 -97

Mistä löysit siis englanniksi? Voitaneen kääntää se kyllä.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom