Kokemuksia BMW:stä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
E61 / E60 yksi kokemus, eli uudenmallisesta 500-sarjalaisesta. Taakse kun tyrkkää isofixillä turvaistuimen sekä turvakaukalon vierekkäin niin takapenkki meneekin siihen. Väliin ei tarvitse sitten kenenkään enää istua. Korkeintaan joku max. 50-kiloinen kapeaperseinen lyhyt ihminen ja siltikin on todella epämukavaa.
Eipä tuo haitanne itseä mutta jotakuta saattaa haitata. Tietysti voisi enemmänkin tilaa olla mutta...
 
E61 / E60 yksi kokemus, eli uudenmallisesta 500-sarjalaisesta. Taakse kun tyrkkää isofixillä turvaistuimen sekä turvakaukalon vierekkäin niin takapenkki meneekin siihen. Väliin ei tarvitse sitten kenenkään enää istua. Korkeintaan joku max. 50-kiloinen kapeaperseinen lyhyt ihminen ja siltikin on todella epämukavaa.
Eipä tuo haitanne itseä mutta jotakuta saattaa haitata. Tietysti voisi enemmänkin tilaa olla mutta...

Aika harvaan autoon meneekään enempää takapenkille. Primeraan kaverin mukaan sai kivasti takapenkille 2 lasta istuimissa ja vaimon. Etupenkille kaljat. :lol2:

Mutta en mä primeraa ottaisi pelkästään tuosta syystä, eikä tosin ole tarvettakaan kahdelle istuimelle takana eikä varmasti tulekaan.
 
Kyllähän tohonkin varmasti ilman isofixejä mahtuis 2 jakkaraa ja vaimo.
Neukulla on toi Corolla Verso ja siihen mahtu heittämällä parit jakkarat ja normaali ihminen keskelle.
 
Musta on suoranaista vittuilua autoa kohtaan ruveta virittelemään sinne lastenistuimia. Primeran tyyliin se sopii, mutta mitä sillä bemarilla tekee moisessa tilanteessa?
 
Musta on suoranaista vittuilua autoa kohtaan ruveta virittelemään sinne lastenistuimia. Primeran tyyliin se sopii, mutta mitä sillä bemarilla tekee moisessa tilanteessa?

Nyt en tainnut oikein käsittää. Siis bemareissa lapset pitää heittää takakonttiin vai mitä että hä????

Vai tarkoititko että bemareilla ei saa kuskata ollenkaan lapsia kun niissä bemarin mainoksissakin on sellanen tyylikkäästi harmaantunut, todennäköisesti varakas sinkku herrasmies, joka yksin ajelee serpenttiinitietä auringonlaskuun. Bemari on niin preeemium, että sillä ajellaan pelkästään yksin ja näytetään viileeltä. Muuhun niistä ei ole.

Peace!! Meen ottamaan lääkkeet.
 
Musta on suoranaista vittuilua autoa kohtaan ruveta virittelemään sinne lastenistuimia. Primeran tyyliin se sopii, mutta mitä sillä bemarilla tekee moisessa tilanteessa?

HAHAHA, vitun hyvä kommentti. Ton takia itekkin vaihdoin Bemarin Audiin ennen kun meille syntyi ensimmäinen lapsi..
 
Aktiiviohjaus - se mitä olen omastani hehkuttanut
Tuota aktiiviohjaustahan on myös monessakin autoalan lehdissä kritisoitu "oudosta" epälineaarisesta vasteesta sekä ohjaustunnon puutteesta. Valitettavasti ei ole omia kokemuksia laitteesta, mutta jo ajatuksena tuntuu kyllä vastenmieliseltä, että tietty ratin kääntymä ei vastaakkaan aina samaa renkaitten kääntymää. Lisäksi jo tietoisuus sähkömoottorista muokkaamassa ohjaus-inputtejani saisi kyllä omalla kohdallani jättämään kyseisen varusteen ruksimatta.

Evo Magazine sanoi:
The optional Active Steering was good on those hairpins, but there is still the odd occasion where you find yourself darting towards an earlier apex than the one you thought you'd aimed for. I'd stick with the more feelsome standard rack unless I lived in the mountains or a multi-storey car park.
 
Tuota aktiiviohjaustahan on myös monessakin autoalan lehdissä kritisoitu "oudosta" epälineaarisesta vasteesta sekä ohjaustunnon puutteesta. Valitettavasti ei ole omia kokemuksia laitteesta, mutta jo ajatuksena tuntuu kyllä vastenmieliseltä, että tietty ratin kääntymä ei vastaakkaan aina samaa renkaitten kääntymää. Lisäksi jo tietoisuus sähkömoottorista muokkaamassa ohjaus-inputtejani saisi kyllä omalla kohdallani jättämään kyseisen varusteen ruksimatta.
No toihan on aivan huippujuttu jonka huomasi heti koeajossa, eikä sen jälkeen tahtonut ilman moista ominaisuutta olevia autoja edes kokeilla. Kokeilin kuitenkin, sain vuokrallekin pari.

Eipä parempaa ohjausta ole vastaan tullut, on tunnokas, vakaa ja kaikkea mitä omasta mielestäni hyvältä ohjaukselta vaaditaan. Lisäksi vielä turvallinenkin (kts. edelliset videot).
Tuo että se pyörii nopeammin esim. parkkihallissa/kaupungissa on oikeastaan ainoa mitä siitä kokemuksena huomaa kun rattia ei tarvitse pyöritellä hampaat irvessä useita kierroksia. Nopeassa vauhdissa tuo tuntuu ihan normaalilta hyvältä ohjaukselta.

Huonohan noita on Suomessa lähteä kokeilemaan kun koeajo-autotkin ovat paskimpia malleja ilman varusteita. Kukaan täysjärkinen ei myöskään maksa 2000-3000 euroa lisähintaa siitä että on joku omituinen ohjaus mitä ei pääse edes kokeilemaan. Kuka ostaisi sian säkissä? En ainakaan minä. Kokeilin tuota ja olin vakuuttunut. Toki tuohon pitää yhdistää sporttiratti, tuntuisi perverssiltä ajaa mikroautoakin rekan ratilla.

http://www.iltasanomat.fi/autot/t/esittely/1514542
Iltasanomien artikkeliin viitaten, on todella mielenkiintoista nähdä mimmoinen seuraava, ehkä piakkoin julkistettava 5-sarjalainen tulee olemaan. Rima kun alkaa olla jo aika tapissaan kun pitäisi saada jälleen parhaasta paras :D
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuli tuollainen -03 Z4 hankittua ja nyt kiinnostaisikin, että onko tuossa muiden BMW:n mallien kanssa yhteneviä osia. Mistään tarvikeliikkeistä ei tahdo tuohon malliin löytyä osia kun taas muihin malleihin löytyy. Eli onkos kenelläkään tietoa minkä mallin osat käyvät Z4:seen vai onko se niin, että osa toisesta mallista ja toinen taas toisesta mallista?
 
Tuli tuollainen -03 Z4 hankittua ja nyt kiinnostaisikin, että onko tuossa muiden BMW:n mallien kanssa yhteneviä osia. Mistään tarvikeliikkeistä ei tahdo tuohon malliin löytyä osia kun taas muihin malleihin löytyy. Eli onkos kenelläkään tietoa minkä mallin osat käyvät Z4:seen vai onko se niin, että osa toisesta mallista ja toinen taas toisesta mallista?

Jonkin verran ainakin alustan osista on samoja kuin E46:ssa, jota tuossa on käytetty pohjana.
 
Tuota aktiiviohjaustahan on myös monessakin autoalan lehdissä kritisoitu "oudosta" epälineaarisesta vasteesta sekä ohjaustunnon puutteesta. Valitettavasti ei ole omia kokemuksia laitteesta, mutta jo ajatuksena tuntuu kyllä vastenmieliseltä, että tietty ratin kääntymä ei vastaakkaan aina samaa renkaitten kääntymää. Lisäksi jo tietoisuus sähkömoottorista muokkaamassa ohjaus-inputtejani saisi kyllä omalla kohdallani jättämään kyseisen varusteen ruksimatta.
Sähkömoottorihan se muokkaa melkein jokaisessa nykyautossa niitä inputteja. Ei kai tuota aktiiviohjausta tunnon puutteesta ole laajemmin kritisoitu. Lähinnä toisien mielestä on liian outoa kun välitys muuttuu. Varusteenahan tuo on mitä loistavin. Hittaammissa pikkutienopeuksissa ohjaus on sopivan terävä ja baanalla rauhallinen. Kaupungissa ei tarvitse turhaan käännellä rattia lukuisia kierroksia.
 
Ei sitä vaihtelua oikeasti huomaa, ainoastaan sen edut huomaa, sen että rattia ei tarvitse pyöritellä.
 
Sähkömoottorihan se muokkaa melkein jokaisessa nykyautossa niitä inputteja. Ei kai tuota aktiiviohjausta tunnon puutteesta ole laajemmin kritisoitu. Lähinnä toisien mielestä on liian outoa kun välitys muuttuu. Varusteenahan tuo on mitä loistavin. Hittaammissa pikkutienopeuksissa ohjaus on sopivan terävä ja baanalla rauhallinen. Kaupungissa ei tarvitse turhaan käännellä rattia lukuisia kierroksia.
Niin, no eipä taida olla yhtäkään sähköisellä tehostuksella varustettua ohjausta tunnokkuudesta kehuttu, hydrauliset ovat vielä toistaiseksi ainakin olleet parempia. Lähinnä tuolla inputin muokkaamisella tarkoitin juuri ratin ja pyörien välisen kääntökulman muuttumista nopeuden funktiona.
 
Kaikkee kannattaa kokeilla ennen arvostelua, myös esim. iPhonea ;)
 
No nyt tuli se ultimate-kokemus omasta bimmeristä, sallinette oman viestini copypasteamisen btcf-foorumilta (imusarjan läpistä puhutaan, dieseleiden omistajat, KANNATTAA PEREHTYÄ ASIAAN!!):

"Itsellä levisi eilen vm. 04, 82000 km ajettu 530D manuaali 130 km päähän kotoa vajaan 400 km maantieajorupeaman päätteeksi.. lähdin risteyksestä kiihdyttämään niin KRRRRÄÄÄKSRIKSPOKS ja sen jälkeen todella voimakas TÄRINTÄRIN ja hytkymistä.. nilkutin pari sataa metriä bussipysäkille johon jäätiin odottelemaan hinausautoa. Tänään sitten tieto merkkihuollosta että kaksi läppää irronnut, läpät löytyivät mutta akselinpätkät eivät (siis ovat koneessa sisällä). Moottorin vaihtoa suositeltiin, mutta näitä ketjuja luettuani (eikä kyllä muutenkaan) se ole vaihtoehto laisinkaan, mikäli ei sitten tehdas maksa leijonanosaa tuosta.

Voin laittaa myöhemmin updatea, että löysinkö itseni lisäksi ketään maksumiestä. Tuossahan pätee takuuajan jälkeen jatkuva virhevastuu, kuluttajariitalautakunta on päätynyt korvaamisen suosittelemiseen esimerkiksi jakohihnan katkettua vaihtovälin sisällä mutta takuuajan umpeuduttua. Tuolla imusarjalla on 100 tkm suositusvaihtoväli. Onhan se nyt hemmetti outoa jos ostat vajaan 80 000 (varusteineen) euron pirssin (siis itsehän ostin sen vuosi sitten käytettynä) ja joudut 80 tkm välein tekemään 20 000 euron remontin!

Edit: niin siis moottori on M57N ja auto on tosiaan manuaalivaihteinen"
 
Pääsin ajamaan amisautojen kuningasta, eli BMW E36 325 sedan. Oli kyllä ihan kelvollinen auto ajaa. Tehotkin tuntuivat olevan tallessa.
Nyt kun itsellä ollut puoli vuotta etuveto, niin kyllähän sitä takavetoa alkoi kaivata...
 
Tulipa käytyä kokeilemassa uutta vitossarjaa eli 530d. Ei paljoa kyllä säväyttänyt, kulkihan se ihan ok, muttei läheskään niin hyvin kuin odotin. Ohjaus oli todella tunnoton ja ulkonäkö melko ruma. Kojelauta piti pienoista natinaa kuopissa myös. Hiljainenhan auto oli.

Samalla reissulla tuli kokeiltua Alfa 159 2.4d Q4 sedania, joka oli kyllä mielestäni jopa parempi. Todella hyvä ajaa ja hyvät sounditkin dieseliksi. Auto oli hieman äänekkäämpi kuin BMW. Ohjaus ja ulkonäkö oli kyllä vuosikymmeniä BMW:tä edellä, jäi pienoinen autokuumekin...
 
Jonkin verran ainakin alustan osista on samoja kuin E46:ssa, jota tuossa on käytetty pohjana.
Juu niin näyttääpi olevan. Kävin tänään katsastelemassa ja hylky tuli. Takajouset kummatkin poikki ja edestä alapallonivel väliä => koko tukivarsi vaihtoon. Jouduin patentoimaan katsastuksen ajaksi pissapojat myös lampuille (xenonit). Haaroitin suoraan tuulilasinpesureista ja ilmeisesti kelpasivat.

Oisko kenelläkään neuvoa mitä tehdä jumiutuneille poskilihaksille, kun on hymy korvissa koko ajan kun ajelee?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom