Kokemuksia BMW:stä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Huppe: enpäs tuota toista artikkelia lukenutkaan.

Omassa muistissa pyörii ehkä liiaksikin btc-forumin kauhutarinat imuläppäsarjoista, tomaateista ja muista. Lisänä tietenkin kollegoiden jatkuvat halpuus-fiksit omiin autoihinsa, viimeisenä 320 D:hen uusi kone. Toki kun kilometrejä tulee 60 tkm vuodessa rupeaa siinä lahoamaan Toyotatkin muutamassa vuodessa. Tästä syystä pysyn takuunalaisissa autoissa vaikkakin noita 530 Da-tuontiautoja irtoaa Suomestakin alle neljän kympin huippuvarusteilla.

Vaikka eipä silti, appiukon avensis oli pajalla kuukauden konerikon takia. Meni siis koko kone uusiksi 97 tkm ajettuna, kuulemma jonkin sortin suunnitteluvirhe diesel-koneissa.
 
Omassa muistissa pyörii ehkä liiaksikin btc-forumin kauhutarinat imuläppäsarjoista, tomaateista ja muista. Lisänä tietenkin kollegoiden jatkuvat halpuus-fiksit omiin autoihinsa, viimeisenä 320 D:hen uusi kone. Toki kun kilometrejä tulee 60 tkm vuodessa rupeaa siinä lahoamaan Toyotatkin muutamassa vuodessa. Tästä syystä pysyn takuunalaisissa autoissa vaikkakin noita 530 Da-tuontiautoja irtoaa Suomestakin alle neljän kympin huippuvarusteilla.

Se on pirunmoista kun kalliissa autossa voi olla halvan auton viat. Luulisi että edes rahalla saa toimivan kulkupelin muttei silläkään. Takuu pitäisi nousta laadukkaissa autoissa kattamaan vaikkapa kahden vuoden sijasta 4-5 vuotta. Jopa KIA antaa autoilleen kovat takuut ja hinta ei ainakaan päätä huimaa.

Eikös bemareissa ole 2v takuu? Äkkiseltään en muista kuin KIA jolla on pidempi takuu.
 
Kia ceedin markkinoiden pisin 7 vuotta kestää tietenkin vain 150 000 km. Lisäksi takuuehtojen mukaisesti takuu ei kata esim. ilmastointia 2 vuoden jälkeen. Määräaikaishuollot ovat myös ihanan kalliita. :)

Hyundai tarjoaa 5 vuotta ilman km-rajaa, mutta malliston kiinnostavuus ei ole ihan Bmw:n tasolla.
 
Eikös bemareissa ole 2v takuu? Äkkiseltään en muista kuin KIA jolla on pidempi takuu.

2004 -> koritakuu 12vuotta, maalipinnan takuu 3 vuotta, muuten auton takuu 2 vuotta ilman kilometrirajoitusta.

Niinpä. Hintaansa nähden voisivat hyvinkin tuplata takuut, se kannustaisi uskomaan enemmän auton kestävyyteen. Silloin toki täytyisi laittaa jokin kilometriraja, ammattikuskit saavat 4 vuodessa varmaan 400tkm lasiin.
 
Noniin, autokuume jatkuu ja nyt on tullut myös e36 coupe kutoskoneella yhdeksi ehdokkaaksi ja tähän liittyen muutama kysymys.

Mitä käytännön eroa on 2.5l normaalilla ja 2.5l vanoksella? Vanos ainakin hiukan vaikeampi itse korjata, mutta miten tehojen, väännön ja vikojen osalta? 2.8l ilmeisesti kaikki vanoksia?
 
Niinpä. Hintaansa nähden voisivat hyvinkin tuplata takuut, se kannustaisi uskomaan enemmän auton kestävyyteen. Silloin toki täytyisi laittaa jokin kilometriraja, ammattikuskit saavat 4 vuodessa varmaan 400tkm lasiin.

Monella merkillä on jo nyt erikseen "taksitakuu".
Esim Hyundain 5 vuoden takuu on vain kuluttaja-asiakkaille, taksitakuu on 2 vuotta, tosin ilman km-rajaa.
 
Taalla USA:ssa bemarilla on uusiin autoihin 4 vuoden / 50,000 mailin takuu. Samaan pakettiin sisaltyy myos service plan, eli kaikki huollot ja kuluvat osat kuuluvat takuuseen. Ainoa minka joudut ekan neljan vuoden aikana maksamaan omasta pussista on renkaat.
 
Noniin, autokuume jatkuu ja nyt on tullut myös e36 coupe kutoskoneella yhdeksi ehdokkaaksi ja tähän liittyen muutama kysymys.

Mitä käytännön eroa on 2.5l normaalilla ja 2.5l vanoksella? Vanos ainakin hiukan vaikeampi itse korjata, mutta miten tehojen, väännön ja vikojen osalta? 2.8l ilmeisesti kaikki vanoksia?

325 91-93 m50b25 koneella ilman vanosta. 93-95 vanoksella ->Tunnista vanos tuollainen möykky tarkoittaa että löytyy vanos. Vanos tarkoittaa siis muuttuvaa venttiilien ohjausta ja tuo hieman potkua alakierrosalueelle. 95-98 325 malli muuttuu 323 (m52b25) ja 328 (m52b28) -malleiksi (molemmat vanoksella). 323:sta on raapaistu hieman huipputehoa, pois mutta teho/vääntökäyrät ovat paremmat normaalilla käyttöalueella vrt. entinen 325. 328 vielä parempi alavääntö ja tehoa hieman enemmän kuin 325, paperaissa 1hp enemmän, mutta todellisuudessa vanhoista vakiopeleistä on penkitetty pariakin kymmentä hevosta suurempia lukemia kuin tehtaan ilmoittamasta luvusta. Tosin BMW ilmoittaa muutenkin enemmän alakanttiin kuin yläkanttiin niita teholukemia.
 
Taalla USA:ssa bemarilla on uusiin autoihin 4 vuoden / 50,000 mailin takuu. Samaan pakettiin sisaltyy myos service plan, eli kaikki huollot ja kuluvat osat kuuluvat takuuseen. Ainoa minka joudut ekan neljan vuoden aikana maksamaan omasta pussista on renkaat.

Tuohan olisi omalla kohdalla nykyistä huonompi vaihtoehto, nimim. 120 tkm/2v.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuohan olisi omalla kohdalla nykyistä huonompi vaihtoehto, nimim. 120 tkm/2v.

Erona se, etta Suomessa joudut sen koko ajan maksamaan huollot ja muut kuluvat osat jotka eivat kuulu takuun piiriin.
 
Erona se, etta Suomessa joudut sen koko ajan maksamaan huollot ja muut kuluvat osat jotka eivat kuulu takuun piiriin.
ja luulet ettet maksa huolloista mitään. meinaatko että ne antaa sulle ilmaiseksi osat ja työt yms.
kyllä ne on laitettu auton hintaan jo ostaessa. saahan suomessakin tehtyä huoltosopimuksia jos niistä haluaa maksaa, mutta yleensä tulee paljon halvemmaksi teettää huollot muualla kuin merkkikorjaamossa.
 
Noniin, autokuume jatkuu ja nyt on tullut myös e36 coupe kutoskoneella yhdeksi ehdokkaaksi ja tähän liittyen muutama kysymys.

Mitä käytännön eroa on 2.5l normaalilla ja 2.5l vanoksella? Vanos ainakin hiukan vaikeampi itse korjata, mutta miten tehojen, väännön ja vikojen osalta? 2.8l ilmeisesti kaikki vanoksia?

Jos ostat E36 coupen, niin osta 328. Menee käytännössä samalla kulutuksella kuin pienempikoneiset. 328 vääntää jo alhaalta asti tasaisesti koko kierrosalueen ja on erittäin mukava ajettava. Jos kiinnostaa, niin multa löytyis myyntiin huippukuntoinen E36 328Ci vm. -96. Autolla ei ole koskaan ajettu suomentalvessa ja varusteitakin on kivasti, mm. täysnahkaiset sporttipenkit, autom.ilmastointi, ajotietokone. Myynnin syy on E36 M3 3.2 eli autossa ei ole mitään vikaa minkä vuoksi sitä myyn.
 
Jopa KIA antaa autoilleen kovat takuut ja hinta ei ainakaan päätä huimaa.

No toi Kian takuu on kanssa ihan perseestä. Kun tulee jotain vikaa niin siellä sanotaan, että "se nyt on vähän sellanen" tai "ei se oikeestaan ole vika vaan ominaisuus". Pitkä takuu mutta on kyllä pitkä lista mitä se ei kata. Näissä ison rahan autoissa niille vieoille oikeasti tehdäänkin jotain. Ei ne siellä Kian liikkeessä rupea mitään narisevaa penkkiä korjaamaan takuuseen.

edit. E36 on ihan jees koppa jos ei paremmasta tiedä, jos oikeen hyvää haluaa niin E39 ja parasta niin E38. Tietysti kustannukset menee suoraan koon mukaan.
 
edit. E36 on ihan jees koppa jos ei paremmasta tiedä, jos oikeen hyvää haluaa niin E39 ja parasta niin E38. Tietysti kustannukset menee suoraan koon mukaan.
E46 (vanhempi 300-sarja) on samoin perhanan hyvä auto ajella, samoin kuin E91 (uusin 300-sarja). Mutta sitten kun kerran kokeilee E61 (uusi 500-sarja) niin paluuta ei ole ;)
 
Jos ostat E36 coupen, niin osta 328. Menee käytännössä samalla kulutuksella kuin pienempikoneiset. 328 vääntää jo alhaalta asti tasaisesti koko kierrosalueen ja on erittäin mukava ajettava. Jos kiinnostaa, niin multa löytyis myyntiin huippukuntoinen E36 328Ci vm. -96. Autolla ei ole koskaan ajettu suomentalvessa ja varusteitakin on kivasti, mm. täysnahkaiset sporttipenkit, autom.ilmastointi, ajotietokone. Myynnin syy on E36 M3 3.2 eli autossa ei ole mitään vikaa minkä vuoksi sitä myyn.
Epäilen että hintapyyntösi menee yli budjetistani, mutta pistä ihmeessä suuntaa antavaa hintaa näkyville kuitenkin.

325 coupeista kalleimmat ovat noin 7-8000e, kun taas 328 coupeista halvimmat ovat tuon hintaisia. 328:sit on selvästi kalliimpia vaikka eroa ei taida koneen lisäksi olla oikeastaan. Nuo siis nettiautosta katsottuna.

328:seista harmittavan suuri osa on myös automaatteja ja automaatti ei oikein sovi tuon tyyppiseen autoon(diisselissä taas automaatti on aivan ehdoton).
 
E46 (vanhempi 300-sarja) on samoin perhanan hyvä auto ajella, samoin kuin E91 (uusin 300-sarja). Mutta sitten kun kerran kokeilee E61 (uusi 500-sarja) niin paluuta ei ole ;)

En ole ihan samaa mieltä. Toki alusta, penkit ja muu varustelu vaikuttaa paljon. Itse ajoin tollasen E60 520d:n. Oli hyvä, mutta ei mikään noin mahtava kuin Huppe antaa ymmärtää. Siis ainakaan karvalakkina..
 
En ole ihan samaa mieltä. Toki alusta, penkit ja muu varustelu vaikuttaa paljon. Itse ajoin tollasen E60 520d:n. Oli hyvä, mutta ei mikään noin mahtava kuin Huppe antaa ymmärtää. Siis ainakaan karvalakkina..
No kyllähän se riippuu ajajastakin, eihän 500-sarja ole mihinkään M3-vertailukohteeksi tehtykään ;)
Molemmissa sarjoissa puolensa toki. :thumbs:
 
Epäilen että hintapyyntösi menee yli budjetistani, mutta pistä ihmeessä suuntaa antavaa hintaa näkyville kuitenkin.

325 coupeista kalleimmat ovat noin 7-8000e, kun taas 328 coupeista halvimmat ovat tuon hintaisia. 328:sit on selvästi kalliimpia vaikka eroa ei taida koneen lisäksi olla oikeastaan. Nuo siis nettiautosta katsottuna.

328:seista harmittavan suuri osa on myös automaatteja ja automaatti ei oikein sovi tuon tyyppiseen autoon(diisselissä taas automaatti on aivan ehdoton).

Oma 328 on manuaali. Olen kanssasi samaa mieltä siitä, että automaatti ei näihin malleihin todellakaan sovi. Kannattaa ottaa huomioon se, että 328:t ovat kaikki uudempia kuin 325:set ja ovat senkin takia kalliimpia. Alkupään E36:set ovat laadultaan huonompia kuin nämä uudemmat. Katso myös 323. Se korvasi 325:n vm. -95 -->. Se on 2,5l koneella mallimerkinnästään huolimatta. Jossain 9000eur paikkeilla on hintapyynti omasta 328:sta. Ja tämä oma autoni ei ole mikään "amistuunattu" taikka rääkätty yksilö, vaan hyvällä ja hillityllä maulla laitettu sekä nätissä ajossa ollut. Mm. M3-peilit, M3-takavalot, M3-etupuskuri, M3-takadiffuusori, kirkkaat vilkut, alkup. laadukkaat sekä kevyet BMW Motorsport -vanteet, korkeus-säädettävä alustasarja, rosteriputkisto ym. Auto on väriltään metallimusta. Auto käytetty dynossa viime kesänä tuloksin 210hp/305nm.
 
Oma 328 on manuaali. Olen kanssasi samaa mieltä siitä, että automaatti ei näihin malleihin todellakaan sovi. Kannattaa ottaa huomioon se, että 328:t ovat kaikki uudempia kuin 325:set ja ovat senkin takia kalliimpia. Alkupään E36:set ovat laadultaan huonompia kuin nämä uudemmat. Katso myös 323. Se korvasi 325:n vm. -95 -->. Se on 2,5l koneella mallimerkinnästään huolimatta. Jossain 9000eur paikkeilla on hintapyynti omasta 328:sta. Ja tämä oma autoni ei ole mikään "amistuunattu" taikka rääkätty yksilö, vaan hyvällä ja hillityllä maulla laitettu sekä nätissä ajossa ollut. Mm. M3-peilit, M3-takavalot, M3-etupuskuri, M3-takadiffuusori, kirkkaat vilkut, alkup. laadukkaat sekä kevyet BMW Motorsport -vanteet, korkeus-säädettävä alustasarja, rosteriputkisto ym. Auto on väriltään metallimusta. Auto käytetty dynossa viime kesänä tuloksin 210hp/305nm.


Onko nettiautossa? Kuullostaa erittäin lupaavalta.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom