Kokemuksia BMW:stä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Kyllä MB CLS 55 AMG suti... Eipä oo koskaan ollut hymy niin perseessä kun sitä pääsi rääkkäämään ja kuuntelemaan ääniä :kuola:

Menipäs pitkään että löys hyvän äänen:
http://www.youtube.com/watch?v=IBPw_I4PQJI&feature=related

Toi on itse poljettuna niiiiiiiiiiiiiiiiiin mahtavan kuuloista sisällä että................

Tässä ois vielä kivemmat äänet:
http://www.youtube.com/watch?v=cJR2LsgafV0

Ja jos sutiikin niin missä kohtaan menee raja että auto alkaa sutimaan kun sitä käskee.. 500 hp ?
 
Viimeinen bemari joka oli alla oli E34 M5 Touring, sillä 3.8l koneella :thumbs:

Oikein soiva familywagon, suosittelen jos noi ripeemmät mallit yhtään kiinnostaa. Hintakaan ei luultavasti enää ainakaan paljoa tipu vähäisistä valmistusmääristä johtuen. Paras vaihtoehto olisi se 6-lovinen 3.8l, noitahan kun on saanut myös 5-lovisella 3.8l:lla sekä 5-lovisella 3.6l:lla. Kulki ihan ok 340hv / 400nm turvin. Ohitukset pystyi suorittamaan turvallisesti jopa maantienopeuksissa. Omassa oli vielä alustanu se orkkis sähköisesti säätyvä, tosi jees jos vaan toimii. Uudet tolpat sitten maksaakin miljoonia jos niitä tarvii alkaa vaihtamaan.

Kulutus oli kyllä aika kova, kerran sain sen kesällä 9.8l/100km kun ajelin pidemmän pätkän maantietä (80km/h) vakionopeudensäätimellä. Sekalaisessa ajossa lukemat pyöri siinä 13.4-13.9l/100km tuntumissa.

Varusteina oli kaikki mahdollinen, kauko-ohjatusta webastosta sähkösäätöisiin penkkeihin. Vähän on ikävä, harmi että tuo koulunkäynti häiritsi siinä määrin etten uskaltanut tuota pitää. :rolleyes:
 
Viimeinen bemari joka oli alla oli E34 M5 Touring, sillä 3.8l koneella :thumbs:

Oikein soiva familywagon, suosittelen jos noi ripeemmät mallit yhtään kiinnostaa. Hintakaan ei luultavasti enää ainakaan paljoa tipu vähäisistä valmistusmääristä johtuen. Paras vaihtoehto olisi se 6-lovinen 3.8l, noitahan kun on saanut myös 5-lovisella 3.8l:lla sekä 5-lovisella 3.6l:lla. Kulki ihan ok 340hv / 400nm turvin. Ohitukset pystyi suorittamaan turvallisesti jopa maantienopeuksissa. Omassa oli vielä alustanu se orkkis sähköisesti säätyvä, tosi jees jos vaan toimii. Uudet tolpat sitten maksaakin miljoonia jos niitä tarvii alkaa vaihtamaan.

Kulutus oli kyllä aika kova, kerran sain sen kesällä 9.8l/100km kun ajelin pidemmän pätkän maantietä (80km/h) vakionopeudensäätimellä. Sekalaisessa ajossa lukemat pyöri siinä 13.4-13.9l/100km tuntumissa.

Varusteina oli kaikki mahdollinen, kauko-ohjatusta webastosta sähkösäätöisiin penkkeihin. Vähän on ikävä, harmi että tuo koulunkäynti häiritsi siinä määrin etten uskaltanut tuota pitää. :rolleyes:
Mun e61 530Da kuluttaa saman verran. Matka-ajossa pääsee sitten sinne 7-8 tuntumaan. Tällä hetkellä tripissä 700km ja kulutus 10.7L
 
Ei mene pitkään :D
Ei myöskään 120-180km/h :D

80-120s pitäis vakiona mennä aika tarkkaan 5s, mutta jos haluaa testata oikeasti onko auto kunnossa niin joku 80-160kmh väli kertoo paljon paremmin totuuden. Tuo pienempi mittausväli ei oikein sovellu tuohon.

Jos tehokas auto ei sudi niin se kertoo siitä että se on hyvin tehty ja kiinnitetty huomiota siihen että se voima saadaan tiehen eikä harakoille. Sutiminen ei ole minusta mikään ylpeyden asia... Sutiminen kertoo huonosta pidosta joka voi johtua auton alustarakenteista, painojakaumasta sekä renkaista. (sekä osaamattomasta kuskista :)

Ja tosiaan vakio 530d ei sudi kun paikaltaan lähtee niin että painetaan kaasu pohjaan, vinkaisu tulee mutta aika vikkelään se pito löytyy. Oma kokemus on 530D "sutimisesta" on 275 kumeilla. Ja sutimisella siis meinaan sitä että vanaa piirtyy tiehen ja kumi käryää.
 
Mikään auto, jolla oon ajanut automaatilla ei oo sutinut jos pistää renkaat suoraan ja tallaa pienestä vauhdista pohjaan (ilman äkkihölläämistä ja perään kaasua, kunnon renkailla). Oon koeajanut nyt vuoden 2008 aikana mersun,bemarin ja audin(mallit jääköön sanomatta mutta yli 200hp). Pikkusenkin linkalleen niin johan sutii niinkuin viimeistä päivää. Jopa mun volvo sutii pelkällä kaasulla ja automaatilla ihan reippaasti kun ottaa luistonestot pois ja kääntää hieman renkaita.

Oon pettynyt, löytyykö autoja jotka sutii n. 25-30km/h vauhdista suoralla tiellä kun laittaa nastan lautaan? Kollega väitti aikoinaan että edes corvette ei sudi tolla tavalla.

Niin no se on taas sitten ihan näkökulmakysymys että mitä kukakin pitää sutimisena. :)

Ite esimerkiksi pitäisin tota sun kuvailemaa vauhdista "sudittamista" vauhtiburnikseksi.
Kyllä tolla 530dA:llakin kun 25-30km/h lyöt kickdownin niin vähän tyhjää pyörii, muttei mitenkään ihmeellisesti (=ei juuri ollenkaan).
Tässä vaan aiemmin Huppe kysyi että sutiiko paikaltaan lähdettäessä.

Semmonen auto millä saat vauhdista kenkimällä nakit palamaan oiskin ihan kiva käyttöauto. :D
 
Semmonen auto millä saat vauhdista kenkimällä nakit palamaan oiskin ihan kiva käyttöauto. :D

Ei ne kengittämättä sudi ;) Mutta tosiaan itse olen aina tykännyt edes kohtalaisen tehokkaista autoista vaikka ajan kuin vanha pappa. TIedänpähän että tehoa löytyy. Valitettavasti 4v sitten mulla ei ollut varaa ostaa parempaa autoa. Ja kyllähän oma kriteerini on alle 9s 0-100 automaatilla ja vähintään 200 hp. Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa.

Sainkin hyvän vihjeen. Autokuumeeseen oiva lääke kun pyyhkii otsaa tyhjällä lompakolla. Pitäs kokeilla ;)

EDIT: oma ylläri tuli kun kuulin tuttavalta bemarien huoltohinnoista, ne vasta halvat onkin. Kaverilla on siis 525dA vm 2006 ja 56tkm ajettu. Kahdesti ollut huollossa ja huollot yhteensä 319euroa!! Volvolla menee jo perusvalohoitoon saamarin 500
 
Eipä tuollainen 530D mitään sudi, ja parempi vain niin, kaikki mikä suditaan on pois kiihtyvyydestä. Vähän kun jarrua vasten polkee kierroksia niin kyllähän se ulvaisee mutta siihen jää. Ja tosiaan manuaalin nyt saa sutimaan vaikka unissaan, eihän se tarvitsee muuta kuin kierrokset tappiin ja kytkin ylös, mitään järkeä tuossa ei ole eikä se kerro mitään auton menohaluista.

Mrrh, nyt on pakko puolustaa sen verran, että kyllä oma virittämätön E60 530D manuaali sutii ykkösellä lähtiessä kuivalla asfaltilla ihan kaasulla eli ensin rauhassa kytkin ylös ja auto rullaa eteenpäin, sitten nasta lautaan niin sutii kyllä. Sutiminen jatkuu kakkosella kun vaihtaa äärimmäisen nopeasti rykäisten. Eli ei mitään kytkin ylös äkkiä-hommaa (ykkösellä).

Edit: joku mainitsi, että pito löytyy äkkiä jne jne, no niin tekee, eikä tuo niin sudi että savu nousisi, mutta tolla tekniikalla saa tehtyä sellaisen mun lapsellisen mielen mielestä hienon lähdön että rattia hiukan heiluttamalla perä heiluu samalla kun renkaat sutii tyhjää, on äärimmäisen kiva sillä tavalla lähettää valoista jotain hitaampaa vastaan olettaen siis, että hitaampi lähettää ensin (=luulee liikoja :)
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tottamunassa Toyota on paras auto luotettavuudessa. Aina ollut ja tulee olemaan. Bemari hyvänä kakkosena siinäkin ;)
Renaultin perän pitäminen ei sen puoleen yllättänyt lainkaan. Renault on paska auto. Volvon sijoitus, varsinkin ruotsalaisessa vertailussa, yllätti kovasti.

Saa nähdä mitä oman bemmin kanssa käy kun on Suomen hinnaston mukaan 40.000e verran lisävarusteita ja lähes kaikki sähkövehkeitä. Voi olla että tulee vielä kalliita laskuja :(
 
Saa nähdä mitä oman bemmin kanssa käy kun on Suomen hinnaston mukaan 40.000e verran lisävarusteita ja lähes kaikki sähkövehkeitä. Voi olla että tulee vielä kalliita laskuja :(

neljänkymmentuhanneneuron edestä lisävarusteita? :hyper:
tokko sun auton arvo on ees ton verran.....
 
neljänkymmentuhanneneuron edestä lisävarusteita? :hyper:
tokko sun auton arvo on ees ton verran.....
Pöhkö, uuden auton hinnassa siis Suomessa... saksassahan noi ei maksa ku puolet ja autoki toki käytetty.
 
"Onneksi" ei ole koskaan tarvinnut uutta autoa tilata.. vaikka muuten elänkin leväperäisesti niin siinä iskis kyllä pakosti hullu piheys ja miettisi mitä varusteet "oikeasti" saisivat maksaa. Joskus markka-aikaan esim. 90-luvun alkupuolen 750sen buffalonnahkaverhoilu maksoi ovh 80 000 mk. Tänä päivänä näyttäisi vastaava olevan vanhassa rahassa 50 000 mk.. ei sitä varmaan ihan helposti tuollaista rastittaisi varusteeksi, mieluummin sitten vaikka Biltemasta 20€ penkinpäälliset jos vaikka se olis ainoa muu vaihtoehto :)
 
No niin varmaan. :D
???

Japanilainen Toyota, saksalainen BMW ja korealainen Hyundai nousivat kärkeen, kun ruotsalainen autonkäyttäjien järjestö Motormännens Riksförbund selvitti kyselytutkimuksella vuosimallin 2007 henkilöautojen toimintavarmuutta Ruotsissa.
 
Tottamunassa Toyota on paras auto luotettavuudessa. Aina ollut ja tulee olemaan. Bemari hyvänä kakkosena siinäkin ;)
Renaultin perän pitäminen ei sen puoleen yllättänyt lainkaan. Renault on paska auto. Volvon sijoitus, varsinkin ruotsalaisessa vertailussa, yllätti kovasti.

Saa nähdä mitä oman bemmin kanssa käy kun on Suomen hinnaston mukaan 40.000e verran lisävarusteita ja lähes kaikki sähkövehkeitä. Voi olla että tulee vielä kalliita laskuja :(

Jos liikkeessä vaihdat niin eivät paljoa arvoa anna noille lisävarusteille, mutta annas olla kun menet katsomaan jotain karvalakki BMW:tä missä on esim. kattoluukku. Silloin autokauppiaat kyllä muistavat mainita sen ja se näkyy hinnassa kun ei ole "karvalakki".

Kannattaa kyllä ehdottomasti yrittää myydä autoa suoraan yksityisille ja mielellään merkin harrastajille. Nämä harrastajat pitävät varusteita arvossaan ja eivät kysele tyhmiä :D
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom