Kokemuksia BMW:stä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Tampio sanoi:
Eli mulla on koko kesä aikaa katsella autoja ja valita se mieluinen, ettei vaan vahingossakaan tule vääränlaista autoa :evil: ... Hintaraja on kuulemma sellaset 20 000€. Pääasia on se, että auto maksaa vähemmän kuin vanhempien auto, joka maksoi 16 vuotta sitten 130 000 mummon markkaa.

On elämä sitten ihanaa. Mutta entä sitten jos mä löydän liian monta hyvää vaihtoehtoa, niin sitten mä en osaa valita niistä sopivaa. Iik...

BMW:tä itse ainakin suositten, vaikka oma kohtaista kokemusta ei vielä kovin paljoa olekkaan iän takia :( mutta kavereilla on juuri noita e36 korimallisia coupeja 320-325 ja ainakin ne ovat toimineet moitteitta. Saksasta autot haettu huomattavasti paremman tarjonnan ja edullisemman hinnan takia. Isommat viat mitä autoissa tullut vastaan ovat, että toisen puolen ikkuna ei aukea kuin pari senttiä kerrallaan ja bensan loppuminen moottorietiellä omaa hölmöyttään...

Itse suosittelen kyllä tuota korimallia vaikka erittäin yleinen auto suomessa onkin, mutta haitanneeko tuo?

e39 500- sarjalaisia saa myös jo aika edullisesti, joten kannattaa sekin ottaa yhdeksi vaihtoehdoksi. Itselläni kenties kiikarissa tällainen 540ia ensimmäiseksi autoksi, vaikka varmasti pienempi koneinenkin riittää.
Hinnat alkaen vm. 1996 11000e-

Tokihan niitä muitakin hyviä autoja on, mutta en usko, että ainakaan löydät e39 parempaa ajettavaa samaan hintaan.

Suosittelen kyllä Saksasta auton hommaamista sillä saat valita autoon mallin/varusteet/värin käytännössä täysin vapaasti. Vaikka ei itse jaksa tai osaa autoa lähteä hakemaan kannattaa kysellä jostain liikkeestä. 1000e liike tuo jo auton Suomeen ja se ei ole paljoa koko auton hinnasta, varsinkaan jos katsoo mitä vastaavat autot Suomessa maksaa.
Kohta tulee tietenkin siitä vastauksia, että siellä ne niitä mittareita ruuvaa ja lommoille ajavat yms, mutta kannattaa muistaa että kaikkihan bmw:t tulevat alunperin saksasta ja "suomi-autojakaan" ei ole enää kuin murto-osa.

Tokihan niitä muitakin hyviä autoja on, mutta ketjun otsikkoon vastaten: "Kokemuksia BMW:stä."
 
Tampio sanoi:
Mittarilukema 79800km, omistajia 2 kipaletta, vm.-00, hinta tasan 20 000€, moottori 2.8.

Huomasin yhden jutun tuon auton ilmoituksessa. Ilmoituksessa luki, että tuo 20 000€ on veroton hinta ja vero on noin 9 000€. Lisätäänkö siis tuo 9000€ tuohon 20 000€, jolloin auton oikea hinta on 29 000€? Prkl, jos on näin :itku: ...
 
Tampio sanoi:
Huomasin yhden jutun tuon auton ilmoituksessa. Ilmoituksessa luki, että tuo 20 000€ on veroton hinta ja vero on noin 9 000€. Lisätäänkö siis tuo 9000€ tuohon 20 000€, jolloin auton oikea hinta on 29 000€? Prkl, jos on näin :itku: ...

Kyllähän se niin on.
 
Tampio sanoi:

Aika helmi olisikin jos e46 328CI:n saisi tuohon hintaan, mutta tuopa onkin tax free. :( Jos tuohon hintaan lähtisi tuo auto niin minä en enää istuisi tässä. :D
Kannattaa aina katsella tarkkaan nuo ilmoitukset läpi, veroa tuolle annetaan 9000€ päälle.

Edit: Hidas. :rolleyes:
 
RiBs sanoi:

Tosiaan, kun tuo Tampion budjetti pomppasi 10000€:sta 20000€:oon niin minäkin voisin alkaa suositella Günttereiltä tuontia. Noin isoissa rahasummissa sitä oikeaa säästöäkin kertyy. Alle 10000€:n (siis hinta verojen kanssa) autoja ei minun mielestäni ole kovinkaan järkevä lähteä hakemaan, sillä noita lisäkustannuksia aina syntyy hakiessa, jotka sitten todennäköisesti ovat yhtä suuret/suuremmat kuin alemmasta hinnasta saatu hyöty.

Mutta tosiaan 20k€:llä kannattaa jo harkita.
 
golgamech sanoi:
Aika helmi olisikin jos e46 328CI:n saisi tuohon hintaan, mutta tuopa onkin tax free. :( Jos tuohon hintaan lähtisi tuo auto niin minä en enää istuisi tässä. :D
Kannattaa aina katsella tarkkaan nuo ilmoitukset läpi, veroa tuolle annetaan 9000€ päälle.

Edit: Hidas. :rolleyes:

Noh, se olikin liian hyvää ollakseen totta :D. Tuo verokin oli painettu pienellä ja ihan ilmoituksen lopussa.

golgamech sanoi:
Tosiaan, kun tuo Tampion budjetti pomppasi 10000€:sta 20000€:oon niin minäkin voisin alkaa suositella Günttereiltä tuontia. Noin isoissa rahasummissa sitä oikeaa säästöäkin kertyy. Alle 10000€:n (siis hinta verojen kanssa) autoja ei minun mielestäni ole kovinkaan järkevä lähteä hakemaan, sillä noita lisäkustannuksia aina syntyy hakiessa, jotka sitten todennäköisesti ovat yhtä suuret/suuremmat kuin alemmasta hinnasta saatu hyöty.

Onko netissä mitään sivustoa, että mistä saisi selville, että mitkä autoyhtiöt tuovat Saksasta autoja? Mitenkäs se sitten onnistuu, kun ei mulla ole varaa lähteä Saksaan. Millä todennäköisyydellä se onnistuisi, että kauppiaalle kertoo, että minkälaisen auton haluaa ja tämä sitten ottaa yhteyttä "omaan myyjäänsä" Saksassa ja tämä sitten hakee halutun auton sieltä? Vai miten se
homma sitten hoituu?
 
Tampio sanoi:
Noh, se olikin liian hyvää ollakseen totta :D. Tuo verokin oli painettu pienellä ja ihan ilmoituksen lopussa.

Saahan tuohon hintaan jo mennentulleen e46 328 sedanin. Ei se tietenkään yhtä hieno ole kuin coupe, mutta hinta on ihan eri maata.

Tampio sanoi:
Onko netissä mitään sivustoa, että mistä saisi selville, että mitkä autoyhtiöt tuovat Saksasta autoja? Mitenkäs se sitten onnistuu, kun ei mulla ole varaa lähteä Saksaan. Millä todennäköisyydellä se onnistuisi, että kauppiaalle kertoo, että minkälaisen auton haluaa ja tämä sitten ottaa yhteyttä "omaan myyjäänsä" Saksassa ja tämä sitten hakee halutun auton sieltä? Vai miten se
homma sitten hoituu?

En tiedä noista sivuista, mutta auton ostohan tapahtuu autontuontiliikkeen kautta seuraavasti:

Ilmoitus liikkeeseen auton mallista/merkistä/sijainnista
Valitset auton esimerkiksi netistä esim. www.mobile.de tai www.autoscout.de
Laitat mailia liikkeeseen siitä autosta minkä valitsit
Liike ottaa yhteyttä auton myyjään ja jos auto ei ole myyty liike lähtee katsomaan sitä jos sinä niin haluat ja katsoo perillä onko autossa kaikki kondiksessa ja ostaa auton ja tuo sen Suomeen.
Maksat liikkeelle auton hinnan ja hakupalkan ja jäät odottamaan veropäätöksiä tullin sivuilta löytyy vastaavia autoja ja niitten verotusarvoja.

Onhan tuossa vielä jotain pientäkin tietysti, jota en muista. Viisaat täydentäkööt...

Huoltokirja täytyy ehdottomasti tulla auton mukana.
 
Kiitos erittäin paljon RiBs! Kuinka paljon tuo hakupalkka on suurinpiirtein? Entä joutuuko kustantamaan muita kuluja? Esimerkiksi matkustamisen? Vai meneekö matkakustannukse sun muut liikkeen huoleksi?

-EDIT- Tuota mobile.de mä oonkin selaillut erittäin tiuhaan tahtiin :D.
 
Vanhemmilla on upouudet BMW:t 316i ja 530d... upeita ja nautinnollisia autoja ajaa.
E46 coupe himottaisi itseäni, todellinen poikamiehen unelma...

BMW:t :rock:
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tampio sanoi:
Kuinka paljon tuo hakupalkka on suurinpiirtein? Entä joutuuko kustantamaan muita kuluja? Esimerkiksi matkustamisen? Vai meneekö matkakustannukse sun muut liikkeen huoleksi?

-EDIT- Tuota mobile.de mä oonkin selaillut erittäin tiuhaan tahtiin :D.
Hakupalkka vaihteelee jonkun verran liikkeittäin. Yleensä 1000-1500e. Yli 1500e "todennäköisesti" mikään liike ota, mutta hyvällä tuurilla voit päästä alle tonnilla.
Yleensä aina lähtee useampikin satanen pienellä tinkaamisella pois auton hinnasta, jonka kaikki liikeet todennäköisesti tekevät autoa ostaessa. Taksat pitävät kaiken sisällään, joilla auto saadaan Suomeen. Jos liikee katsoo perillä, että auto ei ole hintansa väärti liike ei ota autoa ja sinulle ei tule tässä tapauksessa yhtään kuluja.

Itse jos lähtee auton hakemaan niin tulee siinäkin kuluja:

Lennot 50€+ halpalentoyhtiöllä
Autopaikka laivassa 180€
Matkat perillä junalla/taksilla yms? €?
Yöpymispaikka perillä 50€
Ruuat €?
Auton bensa kulut kun auto ajetaan takaisin 80€+?
Yms. yms.

Itse tietenkin joutuu tekemään paljon enemmän vaivaa, mutta jos on perehtynyt asiaan niin se sujuu aika helposti, mutta jos ei kokemusta löydy tarvitsee aika paljon tietoa lisää. Saksalaisilla aika huono englannikielen taito, mielummin pitäisi puhua saksaa perillä (kerrankin olen ylpeä siitä, että ukko on kirjoittanut proffan väitöskirjan saksasta)

Liike siis paljon helpompi vaihtoehto todennäköisesti sinulle, kuin lähteä itse hakemaan...

Suomessahan autoihin pitää vielä kaiken näköistä pientä laitella:

Talvirenkaat (vanteineen?)
Sisätilanpistoke
Rekisterikilvet
Katsastusmaksu
Ja verot tietenkin
 
Täytyy sanoa, että teikäläisestä on ollut erittäin paljon apua :D. Kiitoksia. Enää tarvitsee saada vanhemmat myöntymään tuohon Saksan tuontiin.

EDIT- Mutta maksaako auton tuonti tänne pohjoiseen enemmän kuin etelään?
 
Tampio sanoi:
EDIT- Mutta maksaako auton tuonti tänne pohjoiseen enemmän kuin etelään?
Tätä kannattaa itse liikkeeltä kysyä, mutta kyllä se yleensä maksaa :(
Tietysti jos itse käy auton helsingistä hakemassa niin sillä pääsee kaikkien edullisimmin. Ja olisihan sitä aika "cool" olo päästä "uudella" bemulla ajelee sieltä kotia päin :kippis1:
 
Tampio sanoi:
Täällä on yksi pienimuotoinen yritys, joka tuo Saksasta autoja, mutta autot ovat yleensä volvoja tai volkkareita.
Yritykset jotka tuovat autoja Saksasta omaan myyntiin ottavat myös yleensä yksityistenkin toiveita vastaan, joten kannattaa mennä rohkeasti vaan kysymään liikkeestä enemmän asiasta.
 
RiBs sanoi:
Yritykset jotka tuovat autoja Saksasta omaan myyntiin ottavat myös yleensä yksityistenkin toiveita vastaan, joten kannattaa mennä rohkeasti vaan kysymään liikkeestä enemmän asiasta.

Niin kait sitä pitäisi. Enää pitäisi keksiä, että minkälaisen auton sitä haluaisi :D. Tuo bemarin 328Ci saattaa olla liian "tyyriin" näköinen vanhempien mielestä. Niitten mielestä vain köyhät pröystäilevät autoilla :D. Tietenkin yksi vaihtoehto on tietenkin tuo 328CI. Mitähän muuta sitä keksisi...
 
Yksi tuttava (luotettava lähde ;) ) tuo autoja saksasta ja hän väitti, että mobile.de :hen ynnä vastaaviin menee ne autot, joita ei muuten saada kaupaksi. Ainakin hän kertoi henkilökohtaisena kokemuksenaan, että usein käy niin että mobileen ilmoitettu auto on vähemmän optimaalinen, mutta liikkeestä sitten löytyy joku helmi joka kannattaakin tuoda maahan.

Jos itse alkaisin suomeen täältä autoa laivaamaan, niin ottaisin sopivaan firmaan yhteyttä ja käskisin etsiä auton sopivilla speksillä, liike saisi sitten hoitaa sen vaikeimman työn eli sopivan auton hakemisen. Tämä siis jos asuisin suomessa.
 
1. Työntäkää nyt ne fordit *********

2. Tuli ajettua liisari Sport Astraa 3 vuotta

3. Nyt takana ensimmäinen vuosi / 28 000km 316ti compact BMW:llä

Äärimmäisen hyvä vertailla, koska molemmat sain uutena ja suht samoilla varusteilla. Molemmissa 1,8 kone, Opelissa heppoja 125 bemussa 117 tai jotain. Opel painoi 1250kg, BMW painaa 1375kg!! Eli nykyinen on hieman nuhaisempi = pienin, hitain ja halvin BMW mitä liikkeestä uutena sai.

Anyway, se laatu, mukavuus, ajo-ominaisuudet, elektroniikka jne... Astran kanssa sai ravata pikahuollossa jatkuvasti. Polttimoita meni melkein kerran kuussa, kuulemma ei edes tyyppivika vaan ominaisuus. BMW:ssä edelleen alkuperäiset polttimot!

Astrassa paukahti vaihdelaatikko 55 00km:n kohdalla ja takalasin pyyhkijän moottori paloi ennen sulaketta!!

Huollon ja varaosien hinnoista en osaa sanoa mitään, koska kyseessä on huoltoleasingauto. Erittäin hyvä tietolähde on www.tuulilasi.fi

6 airbagia, ESP, ABS, ilmastointi, 6 kaiutinta ja se TAKAVETO... :kippis1:
 
RiBs sanoi:
Saahan tuohon hintaan jo mennentulleen e46 328 sedanin. Ei se tietenkään yhtä hieno ole kuin coupe, mutta hinta on ihan eri maata.

Mennentullenkin on venyvä käsite, itse en ole yhtään 22000€:n e46 328:a nähny myynnissä, ja nuokin ovat aika karvalakkeja (minähän en nimittäin enää sporttipenkitöntä autoa hommaa :D ei näistä ole takaisin palaamista) olleet (tosin kyllähän noita poikkeuksiakin näkyy, mutta ne menevätkin sitten alta aikayksikön, pitäisi olla todella nopea ja itse ainakin tykkään hetken harkita).
Kyllä tuohon pitäisi olla jo vähintään 26000€:n budjetti, jos tosissaan tuota 328:a lähdetään hakemaan. Siis nyt puhun Suomesta, Saksasta eri asia, mutta siihen sitten tuleekin kaikkea pientä kivaa päälle.

Delmonte sanoi:
Yksi tuttava (luotettava lähde ;) ) tuo autoja saksasta ja hän väitti, että mobile.de :hen ynnä vastaaviin menee ne autot, joita ei muuten saada kaupaksi. Ainakin hän kertoi henkilökohtaisena kokemuksenaan, että usein käy niin että mobileen ilmoitettu auto on vähemmän optimaalinen, mutta liikkeestä sitten löytyy joku helmi joka kannattaakin tuoda maahan.

Jos itse alkaisin suomeen täältä autoa laivaamaan, niin ottaisin sopivaan firmaan yhteyttä ja käskisin etsiä auton sopivilla speksillä, liike saisi sitten hoitaa sen vaikeimman työn eli sopivan auton hakemisen. Tämä siis jos asuisin suomessa.

Näinhän se tuntuu menevän, tuota mobile.de:tä kannattaa vissiin lähinnä pitää viitteellisena esim. hintatasojen suhteen. Kyllä ne alan yritykset sieltä nahkahousujen luvatusta maasta kunnon auton löytää.


PS. Sillä 20k€:llä vois harkita tällaistakin: http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=237811 :hyper:
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom