Tampio sanoi:Eli mulla on koko kesä aikaa katsella autoja ja valita se mieluinen, ettei vaan vahingossakaan tule vääränlaista autoa :evil: ... Hintaraja on kuulemma sellaset 20 000€. Pääasia on se, että auto maksaa vähemmän kuin vanhempien auto, joka maksoi 16 vuotta sitten 130 000 mummon markkaa.
On elämä sitten ihanaa. Mutta entä sitten jos mä löydän liian monta hyvää vaihtoehtoa, niin sitten mä en osaa valita niistä sopivaa. Iik...
BMW:tä itse ainakin suositten, vaikka oma kohtaista kokemusta ei vielä kovin paljoa olekkaan iän takia :( mutta kavereilla on juuri noita e36 korimallisia coupeja 320-325 ja ainakin ne ovat toimineet moitteitta. Saksasta autot haettu huomattavasti paremman tarjonnan ja edullisemman hinnan takia. Isommat viat mitä autoissa tullut vastaan ovat, että toisen puolen ikkuna ei aukea kuin pari senttiä kerrallaan ja bensan loppuminen moottorietiellä omaa hölmöyttään...
Itse suosittelen kyllä tuota korimallia vaikka erittäin yleinen auto suomessa onkin, mutta haitanneeko tuo?
e39 500- sarjalaisia saa myös jo aika edullisesti, joten kannattaa sekin ottaa yhdeksi vaihtoehdoksi. Itselläni kenties kiikarissa tällainen 540ia ensimmäiseksi autoksi, vaikka varmasti pienempi koneinenkin riittää.
Hinnat alkaen vm. 1996 11000e-
Tokihan niitä muitakin hyviä autoja on, mutta en usko, että ainakaan löydät e39 parempaa ajettavaa samaan hintaan.
Suosittelen kyllä Saksasta auton hommaamista sillä saat valita autoon mallin/varusteet/värin käytännössä täysin vapaasti. Vaikka ei itse jaksa tai osaa autoa lähteä hakemaan kannattaa kysellä jostain liikkeestä. 1000e liike tuo jo auton Suomeen ja se ei ole paljoa koko auton hinnasta, varsinkaan jos katsoo mitä vastaavat autot Suomessa maksaa.
Kohta tulee tietenkin siitä vastauksia, että siellä ne niitä mittareita ruuvaa ja lommoille ajavat yms, mutta kannattaa muistaa että kaikkihan bmw:t tulevat alunperin saksasta ja "suomi-autojakaan" ei ole enää kuin murto-osa.
Tokihan niitä muitakin hyviä autoja on, mutta ketjun otsikkoon vastaten: "Kokemuksia BMW:stä."