Kokemuksia BMW:stä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Tampio sanoi:
Että bemarit ovat "tavallista" autoa kestävämpiä, niinkö?

No osaahan nuo saksalaiset insinöörit aika rautoja rakennella. :D
Tosin mersu pieksee tuossa kestävyydessä mennen tullen. Kaverilla on vanhempi S-mersu jolla on kohta ajettu puoli miljoonaa kilometriä, eikä mitään suurempaa remppaa ole ollut bensapumpun lisäksi.

Force sanoi:
BMW E36 325i Coupe. 10k€:lla tuollaisia irtoaa 92-94 vuosimalleista. Onhan ne tietysti jo vanhoja autoja, mutta hyviä sellaisia.

Varsinkin noissa 90-luvun alkupuolen autoissa alkaa olemaan jo vanhuuden vikoja, eikä arvokaan oikein säily. Tosin jos aikoo pidempään ajella samalla pelillä niin sitten varmasti kannattaa, tosin kannattaa vain käydä koko auto sitten läpi ettei tarvitse kohta hinailla huoltoon. Jos on hyvin pidetty yksilö niin ei varmaan pahemmin ongelmia tule kylläkään. Ja jos vanhemman auton ottaa niin samalla rahalla saa tietysti isompaa moottoria ja vaikka mitä lisukkeita. :kuola:
 
golgamech sanoi:
Tosin mersu pieksee tuossa kestävyydessä mennen tullen.

Juuri tämän päivän hesarista lainattua:"Mercedes-Benz on ilmoittanut, että se tekee kaikkensa korjatakseen sen autoissa ilmenneet viat, jotka ovat nakertaneet yhtiön mainetta. Maaliskuussa Mercedes-Benz kutsui enemmän myymiään autoja takaisin huoltoon, kuin koskaan aiemmin." :D
 
Tampio: Miten ois esim. tuollanen
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=261188

En just tuosta yksilöstä tiedä yhtään mitään, mutta jäis rahaa vähän huoltoihin tuolla sun budjetilla, kyseinen malli ei ole "ihka uusi" vaan ollut pitkään markkinoilla = varaosatarjonta hyvä, ja ei lastentauteja. Ei tosin ole 2 ovinen, mutta mitäs siitä.

Tietysti jos haet mahdollisimman luotettavaa käyttöautoa, niin pistät rahat ihka uuteen Renault Twingoon, osat halpoja, takuu löytyy ja kone kestää 300tkm ;)
 
Sumppari sanoi:
Tampio: Miten ois esim. tuollanen
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=261188

En just tuosta yksilöstä tiedä yhtään mitään, mutta jäis rahaa vähän huoltoihin tuolla sun budjetilla, kyseinen malli ei ole "ihka uusi" vaan ollut pitkään markkinoilla = varaosatarjonta hyvä, ja ei lastentauteja. Ei tosin ole 2 ovinen, mutta mitäs siitä.

Tietysti jos haet mahdollisimman luotettavaa käyttöautoa, niin pistät rahat ihka uuteen Renault Twingoon, osat halpoja, takuu löytyy ja kone kestää 300tkm ;)

Ihan hyvältähän tuokin näyttää, mutta kuten sanottu, ehkä mä oon jotenkin sairas, mutta mä oon mieltynyt enemmän noihin kolmiovisiin autoihin :D. Mulla olisi toisena vaihtoehtona Ford Focusin ambiente (tietenkin kolmiovisena :D). Niinku tällänen:

focus2005-galleria7.jpg
 
Viimeksi muokattu:
HITB sanoi:
Juuri tämän päivän hesarista lainattua:"Mercedes-Benz on ilmoittanut, että se tekee kaikkensa korjatakseen sen autoissa ilmenneet viat, jotka ovat nakertaneet yhtiön mainetta. Maaliskuussa Mercedes-Benz kutsui enemmän myymiään autoja takaisin huoltoon, kuin koskaan aiemmin." :D

Minäpä en uusista mersuista puhunutkaan. :D
 
treenaisko sanoi:
325i ja 328i on jo tehokkaita autoja jotka polttaa kumia kuivalla asfaltilla polkaisemmalla kaasua, jollei ole sutimisenestoa.

Paskapuhetta. Bemarin taka-akseli on sen verran hyvä että ei oikeen tahdo sutia pelkällä kaasulla edes sateella. M-sarjasetkin sutii nuhasesti kun niissä on niin vitunmoinen pito.
 
Mikä olisi sellainen minimiteho, jota voisi autolta vaatia? Ai niin, kiitoksia kaikille pakkislaisille, jotka ovat auttaneet meikäläistä tässä autohommassa :D. Tack så mycket :thumbs:...
 
Tampio sanoi:
Miltä kuulostaisi 2.0 pyttynen moottori, tehoja 107kw (145hv)?
No esim tuohon focukseen pitäisin järkevimpänä koneena 1.6:sta.

Mutta mä olenkin tylsä.

Muttamutta, kun on tässä noita autojuttujasi tullut seurattua, niin miten olisi jos hommaisit alkuun edes jonkin auton ja ajelisit sillä vuoden pari? Sen jälkeen voi olla vähän kirkaampana mielessä mitä haluaa eikä se unelmapeli olisi rytättynä ekojen liukkaiden yllättäessä.
 
Tampio sanoi:
Miltä kuulostaisi 2.0 pyttynen moottori, tehoja 107kw (145hv)?

pakko nusauttaa... 2.0 on moottorin tilavuus, pyttyjä voi olla 4,5,6 tai vaikka kymmenen eli silloin ne on 4-pyttyisiä jne...

Noi kolmioviset bemarit on kyllä perkuleen nättejä, lottovoittoa odotellessa :kuola:
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
D.Yates sanoi:
No esim tuohon focukseen pitäisin järkevimpänä koneena 1.6:sta.

Mutta mä olenkin tylsä.

Muttamutta, kun on tässä noita autojuttujasi tullut seurattua, niin miten olisi jos hommaisit alkuun edes jonkin auton ja ajelisit sillä vuoden pari? Sen jälkeen voi olla vähän kirkaampana mielessä mitä haluaa eikä se unelmapeli olisi rytättynä ekojen liukkaiden yllättäessä.


Mulla on jo auto, mutta näyttää siltä, että siihen ei taida löytyä enää varaosia, joten tässä katselen uutta autoa itselleni.

EDIT- Sitä tässä vielä lisäilen. Nyt kun näyttää siltä, että joutuu ehkä katselemaan uutta autoa, niin mä haluan tehdä sen kunnolla. Käyn kiinnostavat merkit ja mallit läpi ja kyselen mitä kokemuksia porukoilla on niistä. Ja mä haluan nyt autolta tehoja. Nykyisessä autossa on 1.3 moottori ja sillä ei paljon kursailla. Mä pääsen turvallisesti ja nopeasti ohi vain neljääkymppiä ajavista traktoreista :rolleyes:. Enkä mä nyt sitä tarkoita, että jos mä saan tehokkaan auton, niin mä oon heti hurjastelemassa ja ohittelemassa vaarallisesti. Mä vaan tykkään ajaa ja mä haluan ajaa mieluiten kunnon autolla, jossa on kunnon turvavarustelut. Nykyisessä ei ole muuta turvavarustelua kuin turvavyö...

Sinoli sanoi:
pakko nusauttaa... 2.0 on moottorin tilavuus, pyttyjä voi olla 4,5,6 tai vaikka kymmenen eli silloin ne on 4-pyttyisiä jne..

Kiitos, nyt olen pientä nippelitietoa rikkaampi :D...
 
Jesuiitta sanoi:
Paskapuhetta. Bemarin taka-akseli on sen verran hyvä että ei oikeen tahdo sutia pelkällä kaasulla edes sateella. M-sarjasetkin sutii nuhasesti kun niissä on niin vitunmoinen pito.
Ainakin vanhakoppainen 325 suti kuivalla asfaltilla, mutta uudemmasta en menisi vannomaan, kun siinä on saatu painoa enempi taakse. Tietty ei nelivetoinen tai sutimisenesto päällä.
 
=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?page=5@sortCol=makemodel@ord=DESC@id_vehicle_type=1@id_make=57@id_model=690@id_car_type=@id_fuel_type=1@pfrom=2500@pto=12000@yfrom=1997@yto=] Opel Vectra B

tai

=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?page=4@sortCol=makemodel@ord=ASC@id_vehicle_type=1@id_make=23@id_model=323@id_car_type=@id_fuel_type=1@pfrom=2500@pto=12000@yfrom=1997@yto=] Ford Mondeo

tai

=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?page=2@sortCol=makemodel@ord=ASC@id_vehicle_type=1@id_make=23@id_model=319@id_car_type=@id_fuel_type=1@pfrom=9000@pto=12000@yfrom=1993@yto=] Ford Focus

tai

=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?page=3@sortCol=makemodel@ord=ASC@id_vehicle_type=1@id_make=57@id_model=670@id_car_type=@id_fuel_type=1@pfrom=9000@pto=12000@yfrom=1998@yto=] Opel Astra

tai

=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?page=2@sortCol=makemodel@ord=ASC@id_vehicle_type=1@id_make=55@id_model=643@id_car_type=@id_fuel_type=1@pfrom=9000@pto=12000@yfrom=1994@yto=] Nissa n Almera

Näitä löytyy vaiks kuinka paljon, mutta nuo tulivat äkkiseltään sopivannäköisinä ja malli-iältään sopivina ensin mieleen. Muista myös, että suurempitilavuuksinen kone tuo tehon mukana myös kulutus ja korkeampia vakuutusmaksuja. Itse varmaan noista ottasin hyvin varustellun 5-ovisen Focuksen jollain 1.8l koneella ja siihen vähän mataluutta ja 17" -vanteet alle. Voisi olla sopiva kompromissi.

Ups, halusin nimenomaan viistoperiä, mutta tuossa edes vähän vinkkiä BMW:n lisäksi. :(

PS. Ja tiesin Tampio, että olet nainen isolla M:llä ja siksi se hymiö. ;)

EDIT: Korjatkoon joku mode nuo linkit - toimivat kyllä, mutta ulkoasu on hirveä . :david:
 
Tampio, ystäväpojallani on -94 e36 325 bmw myynnissä, kiinnostaisiko?;) Jos kiinnostaa, voin laittaa kuvia ja lisää tietoa. Biili lähtisi sillä n.10900 ekulla. Kunto hyvä, ei mikään pappamalli vaan madallettu ja muutenkin "thyyning":) Upean näköinen auto. Tehoja riittää varmasti sinulle ainakin aluksi, kyllähän niihin sitten tottuu kun tarpeeksi ajelee:) Niin, siis siinähän on se 192 heposta. Ja kyllähän sutii kuivalla asfaltilla, viimeksi eilispäivänä paloi kumi komeasti. Kone kuitenkin hyvässä kunnossa eikä liikaa rääkätty. Saksasta tuotu pari vuotta sitten, ja uskoakseni ruosteettomassa kunnossa. No joo, jos kiinnostaa niin kerron sit lisää:)
 
hei Tampio.

Toi Focus muuten tossa kuvassa on se uudempi malli, mikä on tullut ihan lähiaikoina myyntiin, eli se 10 000 euroa ei ihan riitä....Vanhempaa Focusta jo tuolla hinnalla saakin, ja kaksi litrainen kulkeekin jo ainakin paperilla ihan ok. Itselläkin kuumetta vastaavan BMW:n suuntaan, pitäisi olla tosin neliovinen...
 
Jeah, mä tiedän, että tuo on se uudempi focus. Mitä olen noista vanhemmista focuksista lukenut, niin niissä ongelmana ovat olleet (kovahko) sisämelu ja yhdessä testissä oli ollu jotain ongelmia (muistaakseni) ilmastoinnissa.

Tuo kymppitonni oli sellainen arvio käytetystä autosta. Jos mä saan tarpeeksi sponsoreita (:D), niin silloin tuo uudempi focus (sport versiona, 2.0 moottori ja 145hv) olisi kohteena, mutta jos ei onnistu, niin silloin mä katon jotain käytettyä bemaria.
 
PRIEST sanoi:
en itse ottais bemuista muuta kuin vaihdelaatikon ;) mutta mutta jos ostaisin tuollaisen biimaiwomanin niin ottaisin tuontiauton. noi suomi yksilöt on umpi ruosteessa joka paikasta...
No kerrohan se sun lemppari niin haukutaan se seuraavaksi. Tuo sun kommentti kyllä syö vähän uskottavuuttasi. Ei se BMW:n ruostesuojaus ole keskimääräistä huonompaa, aivan sam vaikka minkä lasien läpi katselisi.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom