Kokemuksia BMW:stä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Vaihto +:ssa oli vm edullinen 730 d vm2000 erittäin hyvillä varusteilla. Kävin tänään istuskelemassa takapenkillä ja fiilistelemässä autoa. Harmi, että kyseinen paikka (Kaivokselan piste) on palveluhaluttomuuden huippu.
 
Itselläni olisi kiikarissa E39 540iA -97. Tässä ei vaan ole vielä facelift-päivitystä tekniikassa joka tulee vasta 11-98. Onko nämä alkupään 540:set minkälaisia autoja tekniikaltaan ja toimivuudeltaan yleensä?
 
Itselläni olisi kiikarissa E39 540iA -97. Tässä ei vaan ole vielä facelift-päivitystä tekniikassa joka tulee vasta 11-98. Onko nämä alkupään 540:set minkälaisia autoja tekniikaltaan ja toimivuudeltaan yleensä?

Hmm.. eikös tuo vanhempi päivitys tullut 8/98... ja sitten facelift tuli 9/00
 
Hmm.. eikös tuo vanhempi päivitys tullut 8/98... ja sitten facelift tuli 9/00

Tekninen facelift tulikin 9/98..


Lainaus wikipediasta:

"Jotkut pitävät E39-korimallia yhtenä kaikkien aikojen parhaista autoista. Ominaisuudet eivät häpeä verrattuna suureen osaan uusia autoja. E39:n mallihistorian suurin tekninen päivitys tapahtui mallivuodeksi 1999 (9/98 jälkeen valmistetut autot). Tällöin muuttuivat moottorit, automaattivaihteistot, ja auton elektroniikka monilta osin. Syksyllä 2000 esiteltiin mallivuodeksi 2001 facelift-versio, mutta muutokset olivat lähinnä kosmeettisia. Ulkoisesti näkyvimpiä muutoksia olivat uusitut valot sekä edessä että takana. Muita muutoksia olivat korin väriin maalatut kylkilistat, pyöreät sumuvalot ja konepellin munuaisten kromireunuksen leveneminen. "
 
Kävin tuon E39 M5:n ajamassa. Yksilö ei ollut paras mahdollinen, mutta melko bang for the buck kun saa 00:aa reilusti alle 30. Käytännöllinen ja silti erikoinen.
 
Kävin tuon E39 M5:n ajamassa. Yksilö ei ollut paras mahdollinen, mutta melko bang for the buck kun saa 00:aa reilusti alle 30. Käytännöllinen ja silti erikoinen.

Kulkiko täysii? Tommonen olis kyllä niin kiva peli. Tarpeeksi pappamainen, ettei "tarvitse" koko ajan tykitellä, mutta lähtee tarvittaessa ihan iloisesti. Harmi vaan kun kulutus on aika melkoinen.
 
En edes tykitellyt juuri kun ajeltiin kaupungissa. Kyllä se kone siellä mourusi, eli kykyä on :) Väänsi todella kivasti, koitin taloudellista ajoa ja nelosella kulki 40kmh alueella oikein kivasti, ei tarvinnut huudattaa ja bensaa ei mennyt aivan tajuttomasti.

Nettiautossa on yksi -00 hintaan 28ke, tinkaisin sen itselleni jos tarvitsisin just nyt.
 
En edes tykitellyt juuri kun ajeltiin kaupungissa. Kyllä se kone siellä mourusi, eli kykyä on :) Väänsi todella kivasti, koitin taloudellista ajoa ja nelosella kulki 40kmh alueella oikein kivasti, ei tarvinnut huudattaa ja bensaa ei mennyt aivan tajuttomasti.

Nettiautossa on yksi -00 hintaan 28ke, tinkaisin sen itselleni jos tarvitsisin just nyt.

Mites noissa bemareissa ja mersuissa yleensä peltien tilanne? Kestääkö paremmin ruostetta kuin esimerkiksi vaikka volvo tai vaikka toyota?
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ja kallista on varmaan myös huoltaa tollasta seiskaa ku ei olekaan enään mikään ihan peruspirssi :(

Tuota keskustelun kohdetta edeltävästä 7-sarjasta sanottiin aikanaan, että se on jopa kalleimpia ylläpidettäviä tuotantoautoja.

Sitten sellaista (legendaa?) liikkuu myös, että BMW merkkihuolto olisi jollekin tokaissut huolto/korjauskustannusten olevan 3/5/7-sarjassa 3/5/7-kertaiset verrattuna johonkin perus-Corollaan.

Toinen juttuhan on tietysti se, tarviiko sitä korjata ollenkaan jos ei aivan vanha ole. Ittellä ollu nyt 2004 E60 530D manuaalilaatikolla, aj. 77 tkm, vajaan vuoden eikä ole tarvinnut (eikä sitäkään olisi "tarvinnut") kuin ilmastointilaitteen kenno putsauttaa eli omakohtaista hintakokemusta ei vielä ole.

Toki (alkuperäis)osien hinta korreloi aika hyvin lisävarustelistan hintojen kanssa ja jos kattoo noita 7-sarjan varusteita niin ei huh huh, ei huvittaisi alkaa maksamaan minkään hienon elektrohärpäkkeen uusimista kun yleensä ovat niitä täyteen laitettu.
 
Mites noissa bemareissa ja mersuissa yleensä peltien tilanne? Kestääkö paremmin ruostetta kuin esimerkiksi vaikka volvo tai vaikka toyota?


Mersujen tilanteesta en tiedä, mutta jäänyt kuitenkin mieleen Vito mikä ruostuu jo pari vuotiaana selkeästi. Uusimmissa varmaan asialle tehty jotain.

Bemarin 5 sarjalaisissa ainakin e39:stä lähtien 95--> on galvanoitu kori joten ei pahemmin ruostu. 7 sarjassa on varmasti kans galvanoitu. kolmosesta en tiedä. Uusimmissa varmaankin on.
 
Mersujen tilanteesta en tiedä, mutta jäänyt kuitenkin mieleen Vito mikä ruostuu jo pari vuotiaana selkeästi. Uusimmissa varmaan asialle tehty jotain.

Bemarin 5 sarjalaisissa ainakin e39:stä lähtien 95--> on galvanoitu kori joten ei pahemmin ruostu. 7 sarjassa on varmasti kans galvanoitu. kolmosesta en tiedä. Uusimmissa varmaankin on.

Ok. Teoriassa siis olis järkevää ostaa bmw, mersu tms muu malli jossa galvanoitu kori. Auton arvon laskusta huolimata. BMW tai mersulla tuskin tulee auton vaihtotarvetta/autokuumetta kovin äkkiä uudestaan?
 
Ok. Teoriassa siis olis järkevää ostaa bmw, mersu tms muu malli jossa galvanoitu kori. Auton arvon laskusta huolimata. BMW tai mersulla tuskin tulee auton vaihtotarvetta/autokuumetta kovin äkkiä uudestaan?


Monella vähän kalliimmalla merkillä tai paremmalla mallilla on tuo galvanointi ollut käytössä jo pitkään.

Ja jos ostaa jonkun persoonattoman Avensiksen niin voisi kuvitella että kuume iskee nopeampaa :)
 
Monella vähän kalliimmalla merkillä tai paremmalla mallilla on tuo galvanointi ollut käytössä jo pitkään.

Ja jos ostaa jonkun persoonattoman Avensiksen niin voisi kuvitella että kuume iskee nopeampaa :)

Juuh mulla oli renault megane break, sillä autokuume iski 1,5 vuodessa ja auton arvosta hävisi 7t euroa.. Ei enää persoonattomia autoja :urjo:
 
Osta alumiinikorinen A8 niin ei tartte ruosteesta stressata.

Siihen vaan ainoa järkevä kone tulevaisuutta ajatellen taitaa olla se 2.8 v6, joka on kyllä vähän alimittainen tohon laivaan. Ellei sitten halua kärsiä yli 20 litran kaupunkikulutuksesta v8:n muodossa. Se diisselikään ei ihan ongelmaton taida olla. Helvetin hieno auto kyllä. Hemmetti kun toi petrooli on niin hintavaa.
 
1267e + asennus 2000e (15h). Näin Laakkosella.
Saksassa Munchenissä yllättäen noin 100e kalliimpi. :wtf:
Työmääräarvio tosin Saksassa oli 30h, eli tarvitaan 2 saksalaista mekaanikkoa siihen minkä suomalainen hoitaa yksin. :lol2:
 
Mites noissa bemareissa ja mersuissa yleensä peltien tilanne? Kestääkö paremmin ruostetta kuin esimerkiksi vaikka volvo tai vaikka toyota?

En tiedä, oli ihmeen siistissä kunnossa ainakin tämä yksilö. En nähnyt ruostetta tai vastaavaa. Sisätilan nahatkin oli mukavassa kunnossa kuten rattikin, vaikka kilsoja oli mittarissa n.180k. Veikkaisin että tuollaisen omistamisessa suurin pelko olisi koneen äkillinen laukeaminen. Jos ikää on se 8v, BMW varmaan pesee kätensä sopasta ja M-koneen hintaa en tahdo edes arvata. e46 M3:n uusi kone ainakin oli lähemmäs 20k aikoinaan, ellen väärin muista. Tosin BMW korjasi tuon kun oli tyyppivika.
 
Siihen vaan ainoa järkevä kone tulevaisuutta ajatellen taitaa olla se 2.8 v6, joka on kyllä vähän alimittainen tohon laivaan. Ellei sitten halua kärsiä yli 20 litran kaupunkikulutuksesta v8:n muodossa. Se diisselikään ei ihan ongelmaton taida olla. Helvetin hieno auto kyllä. Hemmetti kun toi petrooli on niin hintavaa.

Taitaa vain olla niin että 2.8 V6 vie ajossa samat kuin 4.2 V8 käytännössä, paperilla V6 saattaa olla pienempi ruokainen. Näin olen kuullut...
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom