Kokemuksia BMW:stä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Heitän eriävän meilipiteen. Nykybemarit ja muutamat muut autot lämpenevät vähintäänkin kohtuullisesti ilmankin. Joku vuosituhannen vaihteen Golf sitävastoin ei lämpene ollenkaan kovilla pakkasilla ilman sitä.

Onko tähän jotain lähdettä tai perusteluita?

Pointti on lähinnä auton käyntiin saamisesta ja moottorin säästämisessä. Nykyautot eivät todellakaan lämpene nopesti, koska niissä on huomattavasti tehokkaampi hukkaenergian käsittely, verrattuna esim legendaarisiin talviautoihin Saab 900 tai Lada 1200.
 
Mä en Webastoa hankkinu sen takia, et nykyautot pelaa ilmankin ja blaa blaa blaa, vaan että on erittäin mukava lähteä liikenteeseen oli keli mikä tahansa kun...
1. koskaan ei tartte ikkunoita raaputella
2. auto on lämmin sisältä, se on luxusta
3. kone on valmiina ajoon, säästää konetta pirusti=ei ikinä kylmäkäynnistyksiä, vie vähemmän bensaakin ja näitä päästöjä syntyy vähemmän :D
4. en ole riippuvainen tolpasta, on auto sit missä tahansa, se lämpiää
5. kaukosäädön takia mun ei tartte ikinä "pomppia" auton takia

Lisäksi tuota voi pitää esim. "taukolämmittimenäkin" eli estää sammutettua autoa jäähtymästä jne.
 
Voisitko hieman valottaa, mitä tuo 'suorituskyky' sitten tässä tapauksessa tarkoittaa. Maksimitehoa? Maksimivääntöä? Tehoa suhteessa moottorin tilavuuteen? Vääntöä suhteessa moottorin tilavuuteen? Joku muu, mikä?


No vaikkapa maksimi tehoa.
 
Pitäisi autoa vaihtaa tässä syksyllä ja mahdollisena vaihtoehtona olisi e39 bemari 520,523,528 taikka 525tds. Budjetti olisi tosin sellainen ettei olisi mahdollista ostaa kuin mallisarjan alkupään autoja elikkä vm.96-98. Onko nuo pahoja pommeja vikojen suhteen? Yleensä vikoja on jonkin verran mallisarjan alussa, miten e39:sissä? Koneen puolesta pitäisi kestää, mutta erityisesti kiinnostaa tuon korimallin ongelmat.
 
Pitäisi autoa vaihtaa tässä syksyllä ja mahdollisena vaihtoehtona olisi e39 bemari 520,523,528 taikka 525tds. Budjetti olisi tosin sellainen ettei olisi mahdollista ostaa kuin mallisarjan alkupään autoja elikkä vm.96-98. Onko nuo pahoja pommeja vikojen suhteen? Yleensä vikoja on jonkin verran mallisarjan alussa, miten e39:sissä? Koneen puolesta pitäisi kestää, mutta erityisesti kiinnostaa tuon korimallin ongelmat.


Alustan osat ovat kovia kulumaan ja tukivarsiin ym saa kyllä menemään rahaa. Muuten olen kyllä ollut ihan tyytyväinen omaan 528:siin ja vm on 97 ajettu kohta 260tkm. Korikaan ei pahemmin ruostu koska galvanoitu. Kannattaa katsoa ovien alareunat ja perälunkka kuitenkin. Pakoputki on vakiona rosteria joten ei vaihtoa tarvi. Jakopää on ketjulla näissä kaikissa(huolto vapaa). Bemarin vitos sarja on usein valittu maailman parhaaksi autoksi, myös e39 ;) Alkaa jo mennä myyntipuheeksi :D

Huippukyytiä antaa ja on hiljainen. Laatuauto sanoisin.

2 litranen voi olla vähän liian laiska tuohon koriin. 523 antaa jo vaivatonta kyytiä. Dieseleistä ja niiden ongelmista ei ole kokemusta.
 
7- sarja on hiukan liian iso, joten kulutus ei varmasti pysy pienenä ja dieselit muistaakseni maksavat hiukan liikaa. Budjettina olisi aivan max 8000e. Tuolla rahalla olisi jokin saksanauto(mb,bmw,vag) tarkoitus hommata.

Kulutus ei mielellään enempää kuin nykyinen joka vie 10-11l/100km, että nuo kasikoneet saa unohtaa.
 
Alustan osat ovat kovia kulumaan ja tukivarsiin ym saa kyllä menemään rahaa. Muuten olen kyllä ollut ihan tyytyväinen omaan 528:siin ja vm on 97 ajettu kohta 260tkm. Korikaan ei pahemmin ruostu koska galvanoitu. Kannattaa katsoa ovien alareunat ja perälunkka kuitenkin. Pakoputki on vakiona rosteria joten ei vaihtoa tarvi. Jakopää on ketjulla näissä kaikissa(huolto vapaa). Bemarin vitos sarja on usein valittu maailman parhaaksi autoksi, myös e39 ;) Alkaa jo mennä myyntipuheeksi :D

Huippukyytiä antaa ja on hiljainen. Laatuauto sanoisin.

2 litranen voi olla vähän liian laiska tuohon koriin. 523 antaa jo vaivatonta kyytiä. Dieseleistä ja niiden ongelmista ei ole kokemusta.

Mikäli farkkua oot katsomassa niin tarkasta takakontti rekisterikilven valon osalta. Lisäksi kannattaa tarkastaa ovet ja konepelti.
 
Voisitko hieman valottaa, mitä tuo 'suorituskyky' sitten tässä tapauksessa tarkoittaa. Maksimitehoa? Maksimivääntöä? Tehoa suhteessa moottorin tilavuuteen? Vääntöä suhteessa moottorin tilavuuteen? Joku muu, mikä?


Ja nykyään otetaan normi 2 litrasesta turbodieselistä 150hv sama otetaan normi bensakoneista ilman turboa.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
7- sarja on hiukan liian iso, joten kulutus ei varmasti pysy pienenä ja dieselit muistaakseni maksavat hiukan liikaa. Budjettina olisi aivan max 8000e. Tuolla rahalla olisi jokin saksanauto(mb,bmw,vag) tarkoitus hommata.

Kulutus ei mielellään enempää kuin nykyinen joka vie 10-11l/100km, että nuo kasikoneet saa unohtaa.
Mitähän tommosesta menee veroja:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=78872457&origin=PARK

Nämä vanhat 7-sataset ovat kyllä aikakautensa upeimman näköisiä autoja, kun hieman laittaa:
abe5_27.JPG


abe7_27.JPG
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom