Kokemuksia BMW:stä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
150 hv on jo eilisen uutisia. Tuossa aikaisemmin mainitussa Alpina D3:ssa on 214 hv. Nämä +200 hv nelosdieselit tulevat muiltakin valmistajilta piakkoin.


Alpina on kuitenkin "virityspajan" tekele.

Eikä kannata katsoa sitä mikä johtaa kilpaa hevosvoimissa vaan sitä keskiarvoa.
 
Omat kokemukset

Ajan 320d E90 bemulla ja voin vain kehua. Tehoja on riittävästi, eli 163HP ja vääntöäkin löytyy tarpeeksi. Noilla asioilla ei ole kuitenkaan sinällään suurtakaan merkitystä, koska itse nautin eniten ajettavuudesta ja etenkin miellyttävästä matka-ajosta, jossa tämä kyseinen diesel pääsee parhaiten oikeuksiinsa. Tämä BMW on ensimmäinen jonka omistan, mutta tuskin tulen merkkiä enää tämän jälkeen vaihtamaan.
 
No joka tapauksessa tuskin diisselikoneet tulee pärjäämään ikinä bensakoneille suorituskyvyssä.
Mutta suorituskyvyn ja kulutuksen suhteessa bensakoneilla on ongelmia pysyä dieseleiden mukana. Siksipä bensakoneet ovat menettäneetkin Euroopan markkinat dieseleille. Harvaapa nuo diesel- ja ottomoottorin absoluuttiset suorituskykyrajat koskevat. Molempia löytyy kyllä useimpien maksukyvyn ylittävissä teholuokissa.

Tulevaisuutta ajatellen ei kuitenkaan kannata unohtaa sitä, että dieselmoottori on ahtamisen suhteen paljon kehityskelpoisempi kuin ottomoottori. Nakuttaminen on ottomottorille iso ongelma ahdettaessa, kun taas diesel vaatii toimiakseen tuon itsesyttymisen. Hauska nähdä kuinka korkealle ahtopaineet tulevaisuuden dieseleissä nuosevatkaan.
 
Mutta suorituskyvyn ja kulutuksen suhteessa bensakoneilla on ongelmia pysyä dieseleiden mukana. Siksipä bensakoneet ovat menettäneetkin Euroopan markkinat dieseleille. Harvaapa nuo diesel- ja ottomoottorin absoluuttiset suorituskykyrajat koskevat. Molempia löytyy kyllä useimpien maksukyvyn ylittävissä teholuokissa.

Tulevaisuutta ajatellen ei kuitenkaan kannata unohtaa sitä, että dieselmoottori on ahtamisen suhteen paljon kehityskelpoisempi kuin ottomoottori. Nakuttaminen on ottomottorille iso ongelma ahdettaessa, kun taas diesel vaatii toimiakseen tuon itsesyttymisen. Hauska nähdä kuinka korkealle ahtopaineet tulevaisuuden dieseleissä nuosevatkaan.

http://en.wikipedia.org/wiki/DiesOtto
 
Mitäs maksas alkuperäinen tai "kopio" webasto E60/E61-sarjan bemariin? 530D siis. Pystyykö tuota ohjaamaan ihan iDrivellä?
 
Mitäs maksas alkuperäinen tai "kopio" webasto E60/E61-sarjan bemariin? 530D siis. Pystyykö tuota ohjaamaan ihan iDrivellä?

IDrivestä en osaa sanoa, mutta alkuperäinen Webasto asennettuna on noin 1200e ja ei ne kopiotkaan kovin paljoa halvempia ole. Webasto on aika ehdoton dieselien kanssa, mikäli on yhtään tekemisissä oikeiden pakkasten kanssa.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
IDrivestä en osaa sanoa, mutta alkuperäinen Webasto asennettuna on noin 1200e ja ei ne kopiotkaan kovin paljoa halvempia ole. Webasto on aika ehdoton dieselien kanssa, mikäli on yhtään tekemisissä oikeiden pakkasten kanssa.
Ai ei alkuperäinen ton kalliimpi ole? Standheizung toi taitaa saksaksi olla, pitää käydä kysäsemässä paikalliselta marmoritiskiltä.
Kuuluuko tuohon hintaan softanpäivitys myös? Sinnehän tulee ne omat valikkonsa tuon käyttöä varten. Mitenkäs kaukosäädin, onko tuolle erillinen?
 
Ai ei alkuperäinen ton kalliimpi ole? Standheizung toi taitaa saksaksi olla, pitää käydä kysäsemässä paikalliselta marmoritiskiltä.
Kuuluuko tuohon hintaan softanpäivitys myös? Sinnehän tulee ne omat valikkonsa tuon käyttöä varten. Mitenkäs kaukosäädin, onko tuolle erillinen?

Erillinen kaukosäädin taitaa kuulua pakettiin. Voit sitten huitoa autoa sieltä keittiön ikkunasta aamupuuron yhteydessä.
 
No joka tapauksessa tuskin diisselikoneet tulee pärjäämään ikinä bensakoneille suorituskyvyssä.

Eikö?

"The Audi R10 TDI, usually abbreviated to R10, is a racing car from the German car manufacturer Audi. It is designed and constructed for sports car racing in the Le Mans Prototype LMP1 class of the 24 Hours of Le Mans, and other similar endurance races. The car was unveiled 13 December 2005 at 12:00 CET,[1] and went on to win both its maiden race at the 2006 12 Hours of Sebring in March, and the June 2006 24 Hours of Le Mans.

It was the first diesel powered car to win either of those events.
"

http://en.wikipedia.org/wiki/Audi_R10
 
IDrivestä en osaa sanoa, mutta alkuperäinen Webasto asennettuna on noin 1200e ja ei ne kopiotkaan kovin paljoa halvempia ole. Webasto on aika ehdoton dieselien kanssa, mikäli on yhtään tekemisissä oikeiden pakkasten kanssa.
1267e + asennus 2000e (15h). Näin Laakkosella.
 
Mulle makso liikkeessä isompi bensa-Webasto asennuksineen reilu vuos sitten noin 1800-1900€. Ja koko hoito ois ollu 400€ halvempi, jos en ois ottanu tota prkleen kallista kaukosäätöä. Merkkiliikkeessä vielä väittivät, ettei mun autoon edes pysty asentamaan Webastoa. Todella asiantuntevaa. :D
 
2000e on TODELLA paljon liikaa asennuksesta, ottaen huomioon Laakkosen työnjäljen.
Tuohon joutuu päivittämään iDriven softan tietokoneella. Kysyin että onko tietokoneellakin oma tuntiveloitus niin vastaus oli että kyllä siitäkin joutuu velottamaan kun siinä joutuu välillä painamaan ok-nappiakin.
 
Eikö?

"The Audi R10 TDI, usually abbreviated to R10, is a racing car from the German car manufacturer Audi. It is designed and constructed for sports car racing in the Le Mans Prototype LMP1 class of the 24 Hours of Le Mans, and other similar endurance races. The car was unveiled 13 December 2005 at 12:00 CET,[1] and went on to win both its maiden race at the 2006 12 Hours of Sebring in March, and the June 2006 24 Hours of Le Mans.

It was the first diesel powered car to win either of those events.
"

http://en.wikipedia.org/wiki/Audi_R10


Suorituskyvystä puhuttiin. Ei minkään kilpailun voitosta. Uskon että aina on mahdollista bensakoneesta taikoa enemmän suorituskykyä ku dieselistä.
 
Suorituskyvystä puhuttiin. Ei minkään kilpailun voitosta. Uskon että aina on mahdollista bensakoneesta taikoa enemmän suorituskykyä ku dieselistä.

Voisitko hieman valottaa, mitä tuo 'suorituskyky' sitten tässä tapauksessa tarkoittaa. Maksimitehoa? Maksimivääntöä? Tehoa suhteessa moottorin tilavuuteen? Vääntöä suhteessa moottorin tilavuuteen? Joku muu, mikä?
 
Webasto on aika ehdoton dieselien kanssa, mikäli on yhtään tekemisissä oikeiden pakkasten kanssa.
Heitän eriävän meilipiteen. Nykybemarit ja muutamat muut autot lämpenevät vähintäänkin kohtuullisesti ilmankin. Joku vuosituhannen vaihteen Golf sitävastoin ei lämpene ollenkaan kovilla pakkasilla ilman sitä.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom