Kokemuksia BMW:stä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Bemarit ostetaan 6-sylinterisinä.

Hyvä nyrkkisääntö moottoria valittaessa:
1.0-2.0 limpullo
2.0-3.0 kattila
3.0-> moottori.

Nelisylinteriset valtaavat markkinoita kutosilta hyvää vauhtia. Kasikoneiden myynti on jo sakannut täysin. Nykyisin kun nelosdieselikin antaa saman verran kulkua kuin muutaman vuoden vanhat 3-litraiset bensakutoset. Seuraavaksi bemari esittelee ahdetun nelisylinterisen bensakoneen. Se tulee edelleen heikentämään isompien koneiden menekkiä.
 
Itellä tuo 525TDS vm.-98 eli korimalli on E39. Hyvä peli ja toiminut muuten hyvin, mutta talvella huomasin että jotenkin pääsee pakkanen lukkopesään puremaan kun ei meinaa saada ovia kiinni enää ku yli -15 :D
Toimiiko lukkopesien lämmitin?
 
Nelisylinteriset valtaavat markkinoita kutosilta hyvää vauhtia. Kasikoneiden myynti on jo sakannut täysin. Nykyisin kun nelosdieselikin antaa saman verran kulkua kuin muutaman vuoden vanhat 3-litraiset bensakutoset. Seuraavaksi bemari esittelee ahdetun nelisylinterisen bensakoneen. Se tulee edelleen heikentämään isompien koneiden menekkiä.

Mistä näkisi automaailman uutisia ja sitä mitä olisi tulossa? Linkkejä ? ite oon seurannu vaan tuulilasia.
 
Toimiiko lukkopesien lämmitin?

Jos meinaat sitä mikä puhaltaa oven sisälle niin kyllä. Sen avulla saa lämpenemää ku pistää tulemaa sivust ja luukku kii ni se auttaa. Vai onko siellä vielä jokin mistä minä en tiedä mitään :)
 
Bemarit ostetaan 6-sylinterisinä.

Hyvä nyrkkisääntö moottoria valittaessa:
1.0-2.0 limpullo
2.0-3.0 kattila
3.0-> moottori.

Kaikki alle 3 litraiset ovat starttimoottoreita. Oma mielipide on myös, että bmw:n kuuluu olla rivikutoskoneella, vähintään. Mutta ikävä homma on se, että nelos koneet tulevat viemään markkinoita tulevaisuudessa. Eipä nuista nykyajan autoista muutenkaan enää erota, että onko siellä nelonen vai mikälie, kun pihahdustakaan ei kuulu kun auto on käynnissä.
 
Kaikki alle 3 litraiset ovat starttimoottoreita. Oma mielipide on myös, että bmw:n kuuluu olla rivikutoskoneella, vähintään. Mutta ikävä homma on se, että nelos koneet tulevat viemään markkinoita tulevaisuudessa. Eipä nuista nykyajan autoista muutenkaan enää erota, että onko siellä nelonen vai mikälie, kun pihahdustakaan ei kuulu kun auto on käynnissä.

Oli miten oli, mutta näin on.
Seuraava on E39 540i, jos vaan rahkeet riittää:)
ajellaa ny vähä aikaa tolla e34 535ia:lla:kippis1:
 
Bemarit ostetaan 6-sylinterisinä.

Hyvä nyrkkisääntö moottoria valittaessa:
1.0-2.0 limpullo
2.0-3.0 kattila
3.0-> moottori.

Täytyy nyt tähän väliin itsekin vielä tarkentaa, että jos bemarin ostaisin niin kyllä siinä pitäisi kutoskone olla. Ja dieselit kiinnostaa enemmän kuin bensat, ihan vain älyttömän väännön ja alhaisen kulutuksen vuoksi. 330d olisi aivan ehdoton ykkösvalinta (sillä 335d:tä saa valitettavasti vain tomaattina :().
 
Ihan pirteä tuo 2-litrainenkin on (318i on siis 2-litrainen).
Itsellä oli 316i -03 (115hp) eikä sillä kyllä jalkoihin jäänyt ja Suomen nopeuksiin enemmän kuin riittävästi potkua, vähän jäi kyllä lisää kaipaamaan, minkä tuo 318 varmasti antaa.

Niin, siis olettaen että valkkaat sen 143-heppaisen 318:n etkä 118hp. Katso tuosta millon kone vaihtui:

http://www.autowiki.fi/index.php/BMW_300_E46
no se on vaan toi 118 heppanen joka on kiikarissa.. huomenna varmaan haen.
 
Jos meinaat sitä mikä puhaltaa oven sisälle niin kyllä. Sen avulla saa lämpenemää ku pistää tulemaa sivust ja luukku kii ni se auttaa. Vai onko siellä vielä jokin mistä minä en tiedä mitään :)
Monissa bemareissa on ollut sähkövastus lukkopesässä, joka alkaa lämmittämään kun vetää kahvasta. Ohjekirjasta pitäisi löytyä juttua tuosta.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Täytyy nyt tähän väliin itsekin vielä tarkentaa, että jos bemarin ostaisin niin kyllä siinä pitäisi kutoskone olla. Ja dieselit kiinnostaa enemmän kuin bensat, ihan vain älyttömän väännön ja alhaisen kulutuksen vuoksi. 330d olisi aivan ehdoton ykkösvalinta (sillä 335d:tä saa valitettavasti vain tomaattina :().
Miten olisi Alpina D3?
 
Täytyy nyt tähän väliin itsekin vielä tarkentaa, että jos bemarin ostaisin niin kyllä siinä pitäisi kutoskone olla. Ja dieselit kiinnostaa enemmän kuin bensat, ihan vain älyttömän väännön ja alhaisen kulutuksen vuoksi. 330d olisi aivan ehdoton ykkösvalinta (sillä 335d:tä saa valitettavasti vain tomaattina :().

Ja 330d saa myös x-drivella? ;)
 
Ehdottomasti ALPINAa jos vain kukkarossa löytyy muutama bar liikaa painetta :hyvä: Mitä lie maksavat suomessa nuo D3....

Tuskinpa tuo mikään älyttömän kallis on. Saksassa tuo menee hinnaltaan aika tarkkaan 320d ja 330d Bemareiden väliin.
 
Tuskinpa tuo mikään älyttömän kallis on. Saksassa tuo menee hinnaltaan aika tarkkaan 320d ja 330d Bemareiden väliin.

http://carconf.alpinacars.com/

Tuolta löytyy saksanpään hinnastoa. D3 mallista riippuen alkaen 37700€-40600€. Tuolta voi sitten klikkailla mieleisensä varusteet ja kattoa paljonko tulee hintaa.. köyhää alkoi hirvittämään joten pistin sivut kiinni :D

Toinen seikka onkin sitten huoltopuoli, ymmärtääkseni normaali bmw merkkihuolto ei pysty huoltamaan alpina malleja.
 
http://carconf.alpinacars.com/

Tuolta löytyy saksanpään hinnastoa. D3 mallista riippuen alkaen manuaalina 37700€-40600€ ja SWITCH-TRONIC:lla 40050€-42950€ . Tuolta voi sitten klikkailla mieleisensä varusteet ja kattoa paljonko tulee hintaa.. köyhää alkoi hirvittämään joten pistin sivut kiinni :D

Toinen seikka onkin sitten huoltopuoli, ymmärtääkseni normaali bmw merkkihuolto ei pysty huoltamaan alpina malleja.

Hintojen korjaus...
 
Täytyy kyllä sanoa, että suoritusarvojen perusteella tuo Alpina D3 on pettymys.
Lisäksi ikinä teippaukset eivät ole purreet minuun, mutta tässä Alpinan tapauksessa old school hengessä jotenkin hyväksyn ne.
 
Nelisylinteriset valtaavat markkinoita kutosilta hyvää vauhtia. Kasikoneiden myynti on jo sakannut täysin. Nykyisin kun nelosdieselikin antaa saman verran kulkua kuin muutaman vuoden vanhat 3-litraiset bensakutoset. Seuraavaksi bemari esittelee ahdetun nelisylinterisen bensakoneen. Se tulee edelleen heikentämään isompien koneiden menekkiä.


Ei se 2 litranen diisseli nyt ihan anna samaa kulkua anna ku pari vuotta vanha 3 litran bensakone. Nyky 2 litran dieselissä on ehkä 150 hv ja pari vuotta vanhassa 3 litrasessa vaparissa on ehkä 230hv. Eikä se vääntö nyt ratkaise sitä kuitenkaan. Ja usein verrataan bensavapareita turboittettuhin diisseleihin. Miksei verrata turboa turboon ;)

Mutta totta se on kyllä että kehitys on ollut huimaa diisseleissä viimeisen 10 vuoden aikana.

Tais olla autobildissä missä vertailtiin jotain e30 mallista muistaakseni 324 diisseliä nykyiseen 330 diisseliin. vanhassa hepoja oli joku 90 ja uudessa 245hv :) kulutus silti pienempi. Kiihtyvyys oli 0-100kmh vanhassa rajut 16 sekkaa ja uudessa 6,1 sekkaa.
 
150 hv on jo eilisen uutisia. Tuossa aikaisemmin mainitussa Alpina D3:ssa on 214 hv. Nämä +200 hv nelosdieselit tulevat muiltakin valmistajilta piakkoin.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom