Kokemuksia BMW:stä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
En viitsi ottaa neuvoja BTCF:ltä, teksteistä 95% oli ihan aivotonta. Mut eipä tuollaisen pito varmasti halpaa lystiä tosiaan ole. Tuntuu vaan niin houkuttelevalta kun esim. -00 328/330Ci on sen 20k ja M5 24 ;)
Joo, enempi täältä on loppupeleissä, tai ainakin prosentuaalisesti saanut asiaa Bemarista kuin tuolta ;)
Noh. kyllähän tuolta tietoutta löytyy kaikenlaisesta rassaamisesta mikä kohdistuu esim. e30 / e36 malleihin.
 
Kauppalehden sivuilla oli mainos uudesta 3-satkusta. Mitä eroa tuossa on nykyiseen sedaniin? Nopeasti päällepäin en huomannut mitään eroa. En ole nyt ihan vähään aikaan tarkasti seurannutkaan kyseisen merkin uutuuksia ja muutoksia...

Juu.Lievä facelift. Pitäähän niitten jotain yrittää ettei a4 ja c-sarja vie koko markkinoita. On tuo 3-sarjan myynti ollut vissiin pieni pettymys tähän mennessä.
3-sarjan auton puskureissa ja valoissa toteutetut muutokset muuttavat hieman auton ulkonäköä. Myös sivupeilejä on hieman suurennettu. Muutokset ovat kuitenkin niin vähäisiä, että vain BMW:n hyvin tunteva havaitsee auton muuttuneen. Eikä 3-sarjan Coupe ja Cabrio -versioihin ole tehty lainkaan korimuutoksia.
Auton sisäpuolella on tehty myös pieniä muutoksia, ja istuinmateriaalia on parannettu.
Moottoreissa tapahtuu hienoisia muutoksia. 330d –versioon tulee uusi alumiista valmistettu turbodiesel. Samalla moottoritehoa nostetaan 228 hevosvoimasta 245 hevosvoimaan. Vaikka tehoa lisätään, hiilidioksidipäästöt alenevat nykyiseltä 160 g/km tasolta 152 grammaan. Se johtuu polttoaineen kulutuksen alenemisesta.
318 –mallissa taka-akselin raideleveyttä on hieman lisätty auton vakauttamiseksi. Myös 6-portainen automaattivaihteisto tulee valinnaisvaihtoehdoksi 318 d-versiossa.
Coupe ja Cabrio-malliversioissa 335i-turbon yhteydessä valinnaisena saa myös 7-portaisen manuaalisen kaksoiskytkentävaihteiston.
 
No jos itse ostaisin 330 / A4 3.0 niin ehdottomasti Audi ihan ulkonäön vuoksi. A6 ja 5xx ovat niin rumia molemmat että otin paremman ;)
 
Juu.Lievä facelift. Pitäähän niitten jotain yrittää ettei a4 ja c-sarja vie koko markkinoita. On tuo 3-sarjan myynti ollut vissiin pieni pettymys tähän mennessä.

Tuo facelifthän on juuri se normimenettely saksalaisten premiummerkkien keskuudessa. Jokainen malli saa jossain vaiheessa keveyn kasvojen kohotuksen ja tekniikan hienosäädön. Näin on toimittu jo kymmeniä vuosia. Mikähän tässä on niin ihmeellistä?

En tiedä paljonko odotat tuon 3-sarjalaisen myyvän, mutta ei tuo mun mielestä kyllä mitenkään huonosti ole kaupaksi käynyt. Viime vuonna sitä myytiin 555 000 yksilön verran. Luku jää vain 6 tuhatta e46-mallin vuoden 2002 ennätysmyynnistä, jota silloin pidettiin valtavana menestyksenä. 3-sarjan myyntiin vaikuttaa nykyisin 1-sarja, jota myytiin viime vuonna 166 tuhannen yksilön verran.
 
Tuo facelifthän on juuri se normimenettely saksalaisten premiummerkkien keskuudessa. Jokainen malli saa jossain vaiheessa keveyn kasvojen kohotuksen ja tekniikan hienosäädön. Näin on toimittu jo kymmeniä vuosia. Mikähän tässä on niin ihmeellistä?

En tiedä paljonko odotat tuon 3-sarjalaisen myyvän, mutta ei tuo mun mielestä kyllä mitenkään huonosti ole kaupaksi käynyt. Viime vuonna sitä myytiin 555 000 yksilön verran. Luku jää vain 6 tuhatta e46-mallin vuoden 2002 ennätysmyynnistä, jota silloin pidettiin valtavana menestyksenä. 3-sarjan myyntiin vaikuttaa nykyisin 1-sarja, jota myytiin viime vuonna 166 tuhannen yksilön verran.
Hyvin tuo Saksassa ainakin kaupaksi käy, varmaan 1/4 autoista on uusia 3-satasia bemareita. Saksassa on 85 miljoonaa ihmistä, jos suomessa hinnat on päin vittua niin eihän tuo myynnistä kerro mitään. Noista luvuista en sitten tiedä sen enempää, mutta Bemarin pääkaupungissa näyttää tältä.
 
Joo en tiennyt noita 3-sarjan myyntilukuja. Jossain autolehdessä oli vaan analyysi, jossa mainittiin tuo bemarin faceliftin johtuvan tästä bmw,mese,audi kilpailusta. Ja siis eritoten BMW:n hädästä kahden (?kovemman?) kilpailijan puristuksessa.

Kokonaismyyntimäärä tosiaan vaikuttaa aika kovalle tuolla bemarilla. Olisiko myynti kuitenkin tippunut viime aikoina?
 
Saletisti on tippunu ihan tuon Audin ulkonäön vuoksi.
 
Joo, enempi täältä on loppupeleissä, tai ainakin prosentuaalisesti saanut asiaa Bemarista kuin tuolta ;)
Noh. kyllähän tuolta tietoutta löytyy kaikenlaisesta rassaamisesta mikä kohdistuu esim. e30 / e36 malleihin.


Kyllähän sieltä löytyy yhtälailla tietoutta ainakin e39:stä ja e46:sta mitä itse olen katsonut ja tarvinnut tietoa. Usein voi säästää paljon korjauskustannuksissa jos viitsii vähän vaivautua lukemaan tuolta vioista.
 
Palaan vielä kerran tähän 3-sarjan faceliftiin.

Tuossa on juttu

http://www.iltasanomat.fi/autot/1585295


Taistelu markkinoiden herruudesta on kovaa. Viime aikoina kovasti on tuullut varsinkin keskikokoluokkaisten valioluokan autojen sarjassa. Mercedes-Benzin C-sarja ja Audin A4 ovat pyyhkäisseet kovaa vauhtia BMW 3-sarjan ohitse. BMW konttorissa puhuri on ottanut niin koville, että 3-sarjaa viilattiin uusiksi jo kolmen vuoden jälkeen. Muutokset ovat pieniä, mutta jotain oli tehtävä, että markkinoita ei menetettäisi ihan kokonaan.
 
Omasta mielestäni tuo uusi 3 on myös jonkinsortin pettymys.

Kolmossarjan ajettavuuskin on ihailtavaa, mutta muuten auto jää valitettavasti kilpailijoiden jalkoihin. Sisätilat ovat auttamattoman pienet. Saa nähdä kuinka nopeasti Bemarilta nähdään kolmosen seuraava sukupolvi?
Pienihän tuo on, se on totta, mutta kyllähän Audi on aivan omaa luokkaansa pienuudessa, liekö pienempää saman kokoluokan autoa olemassakaan? Meikäläinen on kuitenkin 160cm pitkä ja ahdistaa autossa niin joku on vialla. No tuo uusi 2008 Audi on onneksi vähän suurempi, siitä ei ole kokemusta itselläni, veikkaisin autokaupan ikkuna-analyysin tuloksena että on aika lailla samaa kokoluokkaa kuitenkin tuon Bemarin kanssa. Tuo bemari farkkuna on mielestäni kontiltaan pienempi (vähemmän syvä) kuin vanhempi E46 sedan.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itsekin olen sitä mieltä että Audi A4 on makeampi kuin bemarin kolmonen tai mersun C. Ainut miinus etuvedosta (jossei ota quattroa) ja huonoista ja rumista vakiopenkeistä. A5 oli kiva ajaa ja esteettisestikin mukava.
 
Ai saakeli. Kyllä kelpaisi tuollainen 330d. 245hv/520nm (varmasti lähemmäs 300hv pienellä panostuksella), 6,1s 0-100km/h ja silti yhdistetty kulutus 5,7l/100km. Aivan levoton peli varmasti. Harmi vaan kun ei ole varaa ostaa edes citroen saxoa :/ Ja itse kyllä ottaisin bemarin jos pitäisi bemarista, audista ja mesestä valita. Mutta minulla onkin pieni pippeli.
 
Itsekin olen sitä mieltä että Audi A4 on makeampi kuin bemarin kolmonen tai mersun C. Ainut miinus etuvedosta (jossei ota quattroa) ja huonoista ja rumista vakiopenkeistä. A5 oli kiva ajaa ja esteettisestikin mukava.
Audia ei vois edes ajatella ilman quattroa ja rs-penkkejä, siinähän karkaa koko idea Audista ja saa Skodan kalliimmalla hinnalla muuten. Totta, A4 on tyylikkäin auto tämänhetkisessä kokoluokassaan.
 
Tuleekohan toi 330d myös Coupeen? Jos sellasen innostus laittamaan. :rolleyes: Kuhan vaan ei hinta pomppaa lähelle 335i...Mä jättäsin tuon A4:sen hehkuttamisen, keula hieno mut perään en oikein ole tottunut vieläkään.
 
Audia ei vois edes ajatella ilman quattroa ja rs-penkkejä, siinähän karkaa koko idea Audista ja saa Skodan kalliimmalla hinnalla muuten. Totta, A4 on tyylikkäin auto tämänhetkisessä kokoluokassaan.

Eiköhän tuo Alfa 159 pistä kampoihin aika paljon... Hieman eksoottisempikin=kääntää enemmän päitä :)
 
Käväisin tuossa sunnuntaina Laakkosella katsomassa tuota uutta 3-sarjalaista sedania ja kyllä se vain hieno oli. Keulaan oli saatu todella paljon särmää ja aggressiivisuutta lisää. Ehkä muutaman viikon kuluttua pääsee koeajamaan tuon uuden 330d:n. Tosin automaattina :/

edit. :offtopic: Alfat ei ole ikinä säväyttänyt ainakaan minua. Jokin niissä on pakko olla vikana, kun auton hinta putoaa joillain malleilla jopa alle puoleen parissa vuodessa.
 
Käväisin tuossa sunnuntaina Laakkosella katsomassa tuota uutta 3-sarjalaista sedania ja kyllä se vain hieno oli. Keulaan oli saatu todella paljon särmää ja aggressiivisuutta lisää. Ehkä muutaman viikon kuluttua pääsee koeajamaan tuon uuden 330d:n. Tosin automaattina :/

edit. :offtopic: Alfat ei ole ikinä säväyttänyt ainakaan minua. Jokin niissä on pakko olla vikana, kun auton hinta putoaa joillain malleilla jopa alle puoleen parissa vuodessa.

Vähän ostajia, pakko pudottaa hintaa, että saa kaupaksi.. Niin tarkotin vaan ulkonäöllisesti Alfa on kyllä pirun makean näköinen.. ja tosisaan JOPA eksoottinen.
 
Vähän ostajia, pakko pudottaa hintaa, että saa kaupaksi.. Niin tarkotin vaan ulkonäöllisesti Alfa on kyllä pirun makean näköinen.. ja tosisaan JOPA eksoottinen.
On se härskin näkönen peli. Alfaa en ottaisi vaikka saisin ilmatteeksi jos sillä ois pakko ajellakin. Fiat suden vaatteissa.
 
Alfa on myös aivan loistava ajettava etuvetoiseksi autoksi. Sääli vain, ettei se ole aivan yhtä laadukas. Alfa on tunteen auto, Audi on teknologiavalinta, BMW vielä jotain muuta. Ei Alfaan ole järkisyitä. Se auto on tunnettava suonissaan.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom