Kokemuksia BMW:stä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
320ci 2.2 litran 170hv tekniikalla voisi olla ihan varteenotettava vaihtoehto, jos ei tarvi mitään tykinpää, silloin valinta on 330ci, se on ihan kiva peli ajaa :hyvä:
 
Pitäisi kirjoittaa aina viestit kerralla loppuun, taas jäi kesken :nolo:

eli:

320ci 2.2 litran 170hv tekniikalla voisi olla ihan varteenotettava vaihtoehto, jos ei tarvi mitään tykinpää. Mutta jos tehoa pitää olla enemmän, niin silloin valinta on 330ci, se on ihan kiva peli ajaa
 
Aivan järkyttävä E39 M5 kuume päällänsä. Täytyy tällä viikolla mennä ilmeisesti liikkeisiin katteleen ja kokeileen.. :kuola:

Tuo on hieno peli. E39 ja E46 M-mallit olivat ensimmäisiä autorakkauksiani. Sääli vaan että ajan hammas näkyy etenkin E39:ssä todella selvästi, ja 40ke 6-8v vanhasta autosta ei tunnu oikein kohtuulliselta :(

Mitä Ci-juttuun tulee, niin mielestäni tuo 320 riittäisi hyvin, nätti ja hyvä auto joka kulkee ihan riittävästi ja hinta ei nouse varusteidenkaan kanssa kauheasti yli 45ke. Audi A5 olisi toinen vastaava:haart:
 
Tuollaisella rutkulla mitään tee vaikka jättäisi Lambon.
Mitä mieltä jengi 320Ci:stä? Tuollainen metallimustana, beigellä tai ruskealla nahalla ja M-palloilla voisi olla aika reteä peli.
tässä ei puhuta korimallista mitn e46 6-syl ja e92 4syl...tai esim e36
e92 hienoin korimalli joka on tehty...:rock:
 
tässä ei puhuta korimallista mitn e46 6-syl ja e92 4syl...tai esim e36
e92 hienoin korimalli joka on tehty...:rock:

Hmm, aivan, itse puhuin e46 sarjasta... Toivottavasti troynpaluu puhui 6-sylinterisistä, muutenhan menee koko idea bemarista jos 4-syl sekaantuu ;)
 
Isompi huolto, Inspektion 2, maksoi muistaakseni 330 euroa. En teettänyt sitä merkkiliikkeessä, vaan btcf-forumillakin kelvollisena pidetyssä korjaamossa Oulussa.

Vanha viesti, mutta mikä korjaamo kyseessä? Vaihdoin bemariin ja wetterillä ei ole tarkoitus käydä, jos ei ole pakko. Huoltavatko tuoreempiakin bemareita eli onko softaus vehkeet?
 
Vanha viesti, mutta mikä korjaamo kyseessä? Vaihdoin bemariin ja wetterillä ei ole tarkoitus käydä, jos ei ole pakko. Huoltavatko tuoreempiakin bemareita eli onko softaus vehkeet?

Autokorjaamo Vepsäläinen

Linkki

Huoltavat toki tuoreitakin autoja, mutta bemarin omaa testeriä en tiedä löytyykö muualta kuin wetteriltä.

sivuilla oli ennen kuvagalleria, näytti joku käyttäneen mm. Ferrariaan tuolla.

Vinkkinä, että puhelimitse en ole koskaan saanut ajanvarausta kiinni, mutta sivuilla olevalla lomakkeella ja myöskin sähköpostilla taas onnistuu. Minulle ovat ainakin soittaneet takaisin ja kertoneet milloin sopisi tulla, ja samalla olen sitten kysynyt hinta-arviot.

Myös sähköpostikeskustelulla olen varannut ajan, ja kysellyt (ja saanut vastaukset) siinä jotain juttuja (lähinnä hintoja).

-edit-

tuosta testeristä vielä, ainakaan mun autosta (e46 -01) eivät saaneet öljynvaihdon väliä nollattua ajotietokoneesta, niin tein sen sitten mittaristosta itse. Myös jarrupalojen merkkivalo jäi jarrupalojen vaihdon jälkeen palamaan, mutta seuraavalla asiontikerralla olivat saaneet nollattua sen.

Tosin eipä Nikusellakaan onnistunut öljynvaihdon kilometrivälin nollaus testeriltä.
 
Tuo on hieno peli. E39 ja E46 M-mallit olivat ensimmäisiä autorakkauksiani. Sääli vaan että ajan hammas näkyy etenkin E39:ssä todella selvästi, ja 40ke 6-8v vanhasta autosta ei tunnu oikein kohtuulliselta :(

Tuli käytyä nyt ajamassa tuo E39 M5 vuosimallia -99. Aivan mahtava laitos ! Autolla oli ajettu reilu 180tkm ja olen etsimässä hieman vähemmän rullattua kun auto on tosiaan tulossa vain kesäkäyttöön. Toinen mielenkiintoinen yksilö on nyt kiikarissa, 85tkm ajettu ja ollut vain kesäkäytössä. Tätä pitää mennä vilkaisemaan ensviikolla.. :)
 
BMW 330 on kyllä hieno auto. Ei mikään amis-raudan näköinen, joten tuolla ilkeäisi töihinkin mennä. Ja tarvittaessa löytyy tehoakin.

Sitä olen ihmetellyt, että miten noiden hinnat ovat tuolla Saksassa noin alhaisia. Suomessa vastaavista joutuu maksamaan vähintään 10k€ enemmän. Voiko noista joutua maksamaan veroja yli 5000 € Suomeen tuotaessa?

Tässä nettiautosta 330 bensakoneella, ajettu n. 200 000 km, hintaa 17200€:http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1921014&show=inline&id_vehicle_type=&id_make=8&id_model=3019&id_car_type=&id_fuel_type=&id_gear_type=&pfrom=&pto=&yfrom=&yto=&engineFrom=&engineTo=&mileageFrom=&mileageTo=&id_domicile=&search=Hae+%3E%3E&PN[0]=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?show=inline@id_vehicle_type=@id_make=8@id_model=3019@id_car_type=@id_fuel_type=@id_gear_type=@pfrom=@pto=@yfrom=@yto=@engineFrom=@engineTo=@mileageFrom=@mileageTo=@id_domicile=@search=Hae+%3E%3E

Tässä taas muutama saksalainen:

Melko lailla vastaava kuin tuo suomalainen, eli bensakoneella n. 200 000 mittarissa, mutta automaattilaatikolla, hintaa 8000 €: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=70092557&__lp=103&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=15&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&customerIdsAsString=&categories=Limousine&categories=SportsCar&lang=en&pageNumber=1

xd-malli eli neliveto-diesel (meikän suosikki :)) Kilometrejä jo hieman enemmän, mutta kyllähän diesel vähän enemmän kestääkin. Hintaa näkyy olevan kokonaiset 8800€.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=66840385&pageNumber=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=15&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&customerIdsAsString=&categories=Limousine&categories=SportsCar&lang=en&tabNumber=1

edit: sorry en osannu lyhentää noita linkkejä
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
"BMW: tiedottajan Tom Plucinskyn mukaan ilmatyynyn toimimattomuudesta aiheutuneita onnettomuuksia ei ole raportoitu."
Heh, tuskin se airbagin toimimattomuus vielä onnettomuuksia aiheuttaa.
Mulla on kyllä ne comfort-penkit ja ne kyllä haistaa heti jos vähänkin istuu penkillä (huomaa esim. siitä että turvavyön merkkivalo alkaa palaa jos persettä nostaa liikaa). Tavan jakkaroista en tiedä mutta ne pitäisi kieltää bemarista muutenkin.

Mutta eipä voi kuin kehua taas tuon ajo-ominaisuuksia, E61 530da siis hyvin varustettuna, tänään heitin tommosen 250km rundin ja eipä käynyt hankinta kaduttamaan vieläkään. Aktiiviohjaus+ralliratti, aktiivicruise ja comfort-jakkarat ovat kyllä :worship: Hyvin menee alle 9L/100km vaikka huristelee 200km/h. Eikä 240km/h tunnu edes kovalta vauhdilta eikä tarvitse tehdä kovaa jalkaduuniakaan siihen päästäkseen. Hieno peli! :thumbs:
 
Onko kenelläkään tietoa E39 M5:n ylläpitokustannuksista ja mitä kannattaa huomioida ostessa? Himottaisi 99/00 carbonschwartz, mutta kun ikää on jo kahdeksan vuotta ja kilometrejä 150 tuhatta, niin pelkään että lyö kädet paskaan vaikka huoltokirja olisikin ok :( Noita muuten irtoaa nyt alkaen 24k! Ei paha laadukkaasta 400hp takavedosta.
 
Onko kenelläkään tietoa E39 M5:n ylläpitokustannuksista ja mitä kannattaa huomioida ostessa? Himottaisi 99/00 carbonschwartz, mutta kun ikää on jo kahdeksan vuotta ja kilometrejä 150 tuhatta, niin pelkään että lyö kädet paskaan vaikka huoltokirja olisikin ok :( Noita muuten irtoaa nyt alkaen 24k! Ei paha laadukkaasta 400hp takavedosta.

BTCF:ltä löytyy pitkä thread aiheesta, vaatii rekisteröitymisen.

http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=141672&highlight=E39
 
Onko kenelläkään tietoa E39 M5:n ylläpitokustannuksista ja mitä kannattaa huomioida ostessa? Himottaisi 99/00 carbonschwartz, mutta kun ikää on jo kahdeksan vuotta ja kilometrejä 150 tuhatta, niin pelkään että lyö kädet paskaan vaikka huoltokirja olisikin ok :( Noita muuten irtoaa nyt alkaen 24k! Ei paha laadukkaasta 400hp takavedosta.



http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=141672&highlight=530d


Tuossa asiaa.

Itsellä kans kävi mielessä tuollaisen hankinta, vaan tuon ketjun jälkeen ei ole enään ollut mielessä. 540 e39 ehkä vois olla seuraava peli. Niitä saa jo 10.000€ ja ylöspäin. käyttökustannukset paljon halvemmat.
 
Kauppalehden sivuilla oli mainos uudesta 3-satkusta. Mitä eroa tuossa on nykyiseen sedaniin? Nopeasti päällepäin en huomannut mitään eroa. En ole nyt ihan vähään aikaan tarkasti seurannutkaan kyseisen merkin uutuuksia ja muutoksia...
 
Kauppalehden sivuilla oli mainos uudesta 3-satkusta. Mitä eroa tuossa on nykyiseen sedaniin? Nopeasti päällepäin en huomannut mitään eroa. En ole nyt ihan vähään aikaan tarkasti seurannutkaan kyseisen merkin uutuuksia ja muutoksia...

Facelift?
 
Taitaapi olla joo, mitähän tuossa on uutta vanhaan verrattuna. Konepelti näyttää erilaiselta.
 
En viitsi ottaa neuvoja BTCF:ltä, teksteistä 95% oli ihan aivotonta. Mut eipä tuollaisen pito varmasti halpaa lystiä tosiaan ole. Tuntuu vaan niin houkuttelevalta kun esim. -00 328/330Ci on sen 20k ja M5 24 ;)
 

Suositut

Back
Ylös Bottom