- Liittynyt
- 15.2.2005
- Viestejä
- 377
Ite uskon ihan miehen sanaan ja kuulemiini juttuihin. Mut ehkä väärä paikka puida tätä asiaa..:piis: Pääasia kuiteski et molemmat toimii=)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
BMW:hen kannattaa ottaa suoraan sport-jakkarat, jotta vakiopenkkien kehnous ei pilaa auton kokonaisvaikutelmaa. Niissä on oikeasti ISO ero.
Kävin eilen koeajaa BMW 135. On kyllä hieno peli. Voimaa kivasti ja ajettavuus todella hyvä. Paras auto millä olen ajanut, kun ajetaan kovaa..
Hintaa on vaan liikaa, eikä toi oikein muutenkaan sopis perheelliselle ainakaan ainoaksi autoksi.
Juu, sivuprofiilista tulee vähän tämä mieleen:Noissa mittasuhteissa on kyllä jotain pahasti pielessä. Hyi ristus!
Jos tuommoinen tulee vastaan, ei voi olla kysymättä kuskilta: ei sitten oikeaan ollut varaa?
Olipa yllättävän hyvä haku. Itse olen henkeen ja vereen bemarimies ja omaankaan silmään kaikki uudet BMW:n mallit eivät oikein sovi. Sam1:n postaama coupekaan ei ole rumimmasta päästä.Juu, sivuprofiilista tulee vähän tämä mieleen:
Juu, sivuprofiilista tulee vähän tämä mieleen:
Tästä huolimatta, tai nimenomaan tästä johtuen, olen onnellinen vanhan kunnon bemarin omistaja. Old-School rocks!
Samaa mieltä. Uudemmat bemarit eivät iske silmään samoin kuin 12-13 vuoden takaiset mallit.
Tommonen oli yhdessä putiikissa, 62000e (uutena) roimin varustein (sisältä näytti ja tuntui lähinnä ralliautolta). Voi pojat että teki mieli lähteä kokeilemaan viereiselle Autobahnille, istuskelin vain siinä sitten.Käykää ajamassa tolla 135:lla, niin se alkaa paitsi tuntumaan, niin näyttämään hyvälle.
Onko kukaan nähnyt sitä topgearin videota jossa bemari ajelee itsekseen kun se karvapää istuu kyydissä? Mikä juttu se oikein on?
Bemarista nyt pitää mainita muutama varuste mitä ilman ei tuskin tule enää koskaan toimeen:
Aktiiviohjaus, toi on tosiaan upee, rattia ei voi kääntää edes kahta täyttä kierrosta päästä päähän, helpottaa uskomattomasti kruisailua, tuo suhde muuttuu issekseen, eli parkkiksella rattia ei tartte paljonkaan pyöritellä. Käytännössä kädet voi pitää yhdessä kohdassa rattia liikuttamatta niitä ja renkaat saa lähes aivan linkkuun kumpaan suuntaan tahansa.
Aktiivi-vakionopeussäädin, toi on ehkä koko Bemarin(?) insinöörien tähän astisin uskomattomin taidonnäyte. Tuossa on tutka puskurissa ja auto hidastaa/nopeuttaa vauhtia edellä ajavien autojen mukaan, eli pitää välimatkat samana, tarvittaessa myös jopa lähes pysähtyy. Once you have tried it, there's no return back - pitää paikkansa hyvin tässä.
Molemmat ovat sellaisia "sattui omaan autoon vahingossa -varusteita" mutta aivan huippuja!
Bemarin peruspenkit sen puoleen pitäisi kieltää lailla, kannattaa panostaa vähintään Sport-penkkeihin ellei löydä Comforteilla varustettua, Comforteista kannattaa toki napata mukaan ilmastoidut (joo niissä on pieniä reikiä joista puhaltaa kylmää/kuumaa ilmaa) ja mielellään vieläpä Aktiivipenkit, eli esim. sivuttaistuki paranee sähköisesti kun ajat kurviin.
Tommonen oli yhdessä putiikissa, 62000e (uutena) roimin varustein (sisältä näytti ja tuntui lähinnä ralliautolta). Voi pojat että teki mieli lähteä kokeilemaan viereiselle Autobahnille, istuskelin vain siinä sitten.
Ite dikkaan tuosta sisustasta 500 bemuissa ja tuo iDrive on aivan huippu kun siihen tottuu. Mersun sisusta on turhan klassinen ja pappamainen, toki AMG on sitten asia erikseen. 18" kiekot runflat-renkailla on vähän turhan kovat ajeluun, eli epätasaisuudet tiessä tuntuvat hyvin. Parhaat jakkarat missä olen koskaan istunut on aina olleet bemarissa, ei edes CLS 55 AMG -mersun jakkarat päihitä noita. Volvo menee jo aika lähelle mutta ovat säädettävyydeltään täysin onnettomat.
Bemarin perus-hifit ovat surkeuden huippu ainakin 3-satasissa, tosin samaa sontaa ne ovat Mersuissa. AMG:ssä tietty tulee sitten jo Bosen vai oliko se HK:n järjestelmät. Onneksi rahalla saa Bemariin Logic7 järjestelmän jolla kehtaa jo kuunnella kriittisinkin korvin mitä tahansa. Kyllä soi!
http://www.ajovalo.net/Koeajot/BMW5.htmlVectramaisen vilkkuviiksen lisäksi sama kikkailu on ulotettu myös lasinpesuviikseen. Näihin tietysti omistaja tottuu, mutta kysyä voi, mitä etua saksalaisinsinööri uskoo saavutettavan viiksillä, jotka eivät jää päälle-asentoon.
15 000 eurolla voi lisävarustelistalta poimia perustavaraa: automaattivaihteisto 3750 euroa, metalliväri 1360 euroa, vakionopeussäädin 460 euroa, varashälytin 800 euroa, himmentyvät peilit 860 euroa, jalopuulistat 880 euroa, monikäyttömahdollisuus 890 euroa, etukyynärnoja 330 euroa, ristiseläntuen säätö 650 euroa, parkkitutka 1400 euroa, ilmastoinnin aurinkotunnistin ja aktiivihiilisuodatin 1740 euroa, Professional-stereot ja Hifi-kaiuttimet 1720 euroa ja CD-vaihtaja 750 euroa.
Jos lisävarusteisiin on varaa sijoittaa enemmän, voi valita esim. nahkaverhoilun (alk. 3470), aktiiviohjauksen (2250), Dynamic Driven (4310), comfort-etuistuimet (3650), Xenon-valot (1310), seisontalämmitys (2620), aktiivivakionopeussäädin (3840), navigointijärjestelmän (alk. 3190), Bluetooth-puhelinvalmiuden (1400) ja Head Up-näytön (2430). Näillä varusteilla auton hinta onkin jo reilusti yli 100 000 euroa.