Kokemuksia BMW:stä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
BMW:hen kannattaa ottaa suoraan sport-jakkarat, jotta vakiopenkkien kehnous ei pilaa auton kokonaisvaikutelmaa. Niissä on oikeasti ISO ero.

Jos ajo on suurimmaksi osaksi leppoista maantien keinuttelua, niin voin suositella lämpimästi myös comfort jakkaroita.
 
Kävin eilen koeajaa BMW 135. On kyllä hieno peli. Voimaa kivasti ja ajettavuus todella hyvä. Paras auto millä olen ajanut, kun ajetaan kovaa..
Hintaa on vaan liikaa, eikä toi oikein muutenkaan sopis perheelliselle ainakaan ainoaksi autoksi.
 
Kävin eilen koeajaa BMW 135. On kyllä hieno peli. Voimaa kivasti ja ajettavuus todella hyvä. Paras auto millä olen ajanut, kun ajetaan kovaa..
Hintaa on vaan liikaa, eikä toi oikein muutenkaan sopis perheelliselle ainakaan ainoaksi autoksi.

Toi on kyllä varmasti hieno peli, niinku kaikki muutkin bemarit! :rock:
 
Ainoita uusia autoja mikä todellakin näyttää vielä omaan silmään autolta.

1Series_01_640x480.jpg

Kyseinen väri vielä, ni oah:kuola:
 
Noissa mittasuhteissa on kyllä jotain pahasti pielessä. Hyi ristus!
Jos tuommoinen tulee vastaan, ei voi olla kysymättä kuskilta: ei sitten oikeaan ollut varaa?
 
Antoivat, saksalaissaatanat, varaamani Bemarin sijaan Audin A4:n perusmallina ja täytyy sanoa, että ei ollut häävi. S-line ja automaatti oli kuin toiselta planeetalta.
 
Juu, sivuprofiilista tulee vähän tämä mieleen:

1941713_b_1c93690d52bb1f18.jpg
Olipa yllättävän hyvä haku. Itse olen henkeen ja vereen bemarimies ja omaankaan silmään kaikki uudet BMW:n mallit eivät oikein sovi. Sam1:n postaama coupekaan ei ole rumimmasta päästä.

Tästä huolimatta, tai nimenomaan tästä johtuen, olen onnellinen vanhan kunnon bemarin omistaja. Old-School rocks!
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onko kukaan nähnyt sitä topgearin videota jossa bemari ajelee itsekseen kun se karvapää istuu kyydissä? Mikä juttu se oikein on?

Bemarista nyt pitää mainita muutama varuste mitä ilman ei tuskin tule enää koskaan toimeen:
Aktiiviohjaus, toi on tosiaan upee, rattia ei voi kääntää edes kahta täyttä kierrosta päästä päähän, helpottaa uskomattomasti kruisailua, tuo suhde muuttuu issekseen, eli parkkiksella rattia ei tartte paljonkaan pyöritellä. Käytännössä kädet voi pitää yhdessä kohdassa rattia liikuttamatta niitä ja renkaat saa lähes aivan linkkuun kumpaan suuntaan tahansa.
Aktiivi-vakionopeussäädin, toi on ehkä koko Bemarin(?) insinöörien tähän astisin uskomattomin taidonnäyte. Tuossa on tutka puskurissa ja auto hidastaa/nopeuttaa vauhtia edellä ajavien autojen mukaan, eli pitää välimatkat samana, tarvittaessa myös jopa lähes pysähtyy. Once you have tried it, there's no return back - pitää paikkansa hyvin tässä.

Molemmat ovat sellaisia "sattui omaan autoon vahingossa -varusteita" mutta aivan huippuja!

Bemarin peruspenkit sen puoleen pitäisi kieltää lailla, kannattaa panostaa vähintään Sport-penkkeihin ellei löydä Comforteilla varustettua, Comforteista kannattaa toki napata mukaan ilmastoidut (joo niissä on pieniä reikiä joista puhaltaa kylmää/kuumaa ilmaa) ja mielellään vieläpä Aktiivipenkit, eli esim. sivuttaistuki paranee sähköisesti kun ajat kurviin.

Käykää ajamassa tolla 135:lla, niin se alkaa paitsi tuntumaan, niin näyttämään hyvälle.
Tommonen oli yhdessä putiikissa, 62000e (uutena) roimin varustein (sisältä näytti ja tuntui lähinnä ralliautolta). Voi pojat että teki mieli lähteä kokeilemaan viereiselle Autobahnille, istuskelin vain siinä sitten.
 
Eli varmaan tämä.. Melkosen mielenkiintonen laitos täytyy myöntää. Kiinnostaa myös, jos jollakulla on tarkempaa tietoa tuosta.

Btw, ihan kiva pirssi sulla Huppe:)
 
Onko kukaan nähnyt sitä topgearin videota jossa bemari ajelee itsekseen kun se karvapää istuu kyydissä? Mikä juttu se oikein on?

Bemarista nyt pitää mainita muutama varuste mitä ilman ei tuskin tule enää koskaan toimeen:
Aktiiviohjaus, toi on tosiaan upee, rattia ei voi kääntää edes kahta täyttä kierrosta päästä päähän, helpottaa uskomattomasti kruisailua, tuo suhde muuttuu issekseen, eli parkkiksella rattia ei tartte paljonkaan pyöritellä. Käytännössä kädet voi pitää yhdessä kohdassa rattia liikuttamatta niitä ja renkaat saa lähes aivan linkkuun kumpaan suuntaan tahansa.
Aktiivi-vakionopeussäädin, toi on ehkä koko Bemarin(?) insinöörien tähän astisin uskomattomin taidonnäyte. Tuossa on tutka puskurissa ja auto hidastaa/nopeuttaa vauhtia edellä ajavien autojen mukaan, eli pitää välimatkat samana, tarvittaessa myös jopa lähes pysähtyy. Once you have tried it, there's no return back - pitää paikkansa hyvin tässä.

Molemmat ovat sellaisia "sattui omaan autoon vahingossa -varusteita" mutta aivan huippuja!

Bemarin peruspenkit sen puoleen pitäisi kieltää lailla, kannattaa panostaa vähintään Sport-penkkeihin ellei löydä Comforteilla varustettua, Comforteista kannattaa toki napata mukaan ilmastoidut (joo niissä on pieniä reikiä joista puhaltaa kylmää/kuumaa ilmaa) ja mielellään vieläpä Aktiivipenkit, eli esim. sivuttaistuki paranee sähköisesti kun ajat kurviin.


Tommonen oli yhdessä putiikissa, 62000e (uutena) roimin varustein (sisältä näytti ja tuntui lähinnä ralliautolta). Voi pojat että teki mieli lähteä kokeilemaan viereiselle Autobahnille, istuskelin vain siinä sitten.


Komea peli sulla, jos nyt tuli oikeaa autoa katottua btcf:n kautta... :)
 
Bemareista on kokemusta lähes joka koneversiosta 500-sarjassa ja 700-sarjassa, ja M6:sta. Vuosimallit 2004-2008.

Helvetin hyviä autoja ajaa, mutta toisille vaikkapa Audin pehmeys ja alustan "kevyempi" fiilis sopii paremmin. Jopa 520i on konekoostaan(2.2) huolimatta tarpeeksi liikkuva auto peruskuskille, vaikka tuhnulta minusta tuntuukin ;) 550 ja M5 onkin sitten jotain omaa luokkaansa, ja M6 menee jo suomessa älyttömäksi, sillä alusta ei vain yksinkertaisesti toimi suomen paskoilla teillä. Mutta jos tykkää hyppiä pystysuunnassa penkillä koko matkan Espoosta Lahteen, niin mikäs siinä sitten.

Ulkokuoreltaanhan nuo ovat näyttäviä, mutta sisusta on kyllä kilpailijoihin nähden surkea. Jopa 700-sarjan sisusta jää helvetisti jälkeen kun verrataan A(S)8 ja S-class mersuihin. Tylsä ja hieman ruma joillain värivaihtoehdoilla, liian linjakas, ei lainkaan sellaista mukavaa matkustusfiilistä. Ainoa huonompi on tuo uusi S40 volvojen sisusta :D Toivotaan parannusta tähän uudessa kopassa.

Popit taas häviävät 10-1 kun verrataan kilpailijoihin. Penkit on yleensä paremmat. Tuo säätöhelvettinappula jolla ohjataan kaikkea, on perseestä. 700-sarjassa vielä huonompi kun valittavaa on 2 kertaa enemmän.

500-sarja ottaa hieman hittiä tuulesta motarilla, ei kuitenkaan liikaa. Valot on hyvät, näkymä ulos ihan riittävä, ajoasento perkeleen hyvä, ja vauhtia nuo ottavat lähes itsestään. Bemarit ei myöskään vetele tiellä, ja kestävät leveätkin renkaat aika hyvin. Jos tuon sisustan rumuuden ja tylsyyden, ja hallintahässäkän käytön vittumaisuuden kestää, voisin noita suositella.

M6:sta en suosittele kenellekään joka suomessa aikoo sillä ajaa. Ostakaa RS-audeja ja AMG-mersuja.


edit: Niin ja 100-sarjan bemareita rumempia autoja ei taida olla.

edit2: Ja tosiaan, bemaria pitää arvostaa jo ihan sen itse kehittelemien tekniikoiden vuoksi. Ja tosiaan, onhan tuo oikeasti paras merkki ajaa.
 
Ite dikkaan tuosta sisustasta 500 bemuissa ja tuo iDrive on aivan huippu kun siihen tottuu. Mersun sisusta on turhan klassinen ja pappamainen, toki AMG on sitten asia erikseen. 18" kiekot runflat-renkailla on vähän turhan kovat ajeluun, eli epätasaisuudet tiessä tuntuvat hyvin. Parhaat jakkarat missä olen koskaan istunut on aina olleet bemarissa, ei edes CLS 55 AMG -mersun jakkarat päihitä noita. Volvo menee jo aika lähelle mutta ovat säädettävyydeltään täysin onnettomat.

Bemarin perus-hifit ovat surkeuden huippu ainakin 3-satasissa, tosin samaa sontaa ne ovat Mersuissa. AMG:ssä tietty tulee sitten jo Bosen vai oliko se HK:n järjestelmät. Onneksi rahalla saa Bemariin Logic7 järjestelmän jolla kehtaa jo kuunnella kriittisinkin korvin mitä tahansa. Kyllä soi!
 
Ite dikkaan tuosta sisustasta 500 bemuissa ja tuo iDrive on aivan huippu kun siihen tottuu. Mersun sisusta on turhan klassinen ja pappamainen, toki AMG on sitten asia erikseen. 18" kiekot runflat-renkailla on vähän turhan kovat ajeluun, eli epätasaisuudet tiessä tuntuvat hyvin. Parhaat jakkarat missä olen koskaan istunut on aina olleet bemarissa, ei edes CLS 55 AMG -mersun jakkarat päihitä noita. Volvo menee jo aika lähelle mutta ovat säädettävyydeltään täysin onnettomat.

Bemarin perus-hifit ovat surkeuden huippu ainakin 3-satasissa, tosin samaa sontaa ne ovat Mersuissa. AMG:ssä tietty tulee sitten jo Bosen vai oliko se HK:n järjestelmät. Onneksi rahalla saa Bemariin Logic7 järjestelmän jolla kehtaa jo kuunnella kriittisinkin korvin mitä tahansa. Kyllä soi!

Taitaa se Audi Concert olla ainoa setti joka tämän luokan autoissa on oikeasti hyvä. Muuten on kyllä ihan kuraa tosiaan kaikki. Volvossa toisaalta ihan ok, mutta mulla Volvokokemus aika vähäinen, alla S80 T6 joka-vitun-herkulla, joten paha sanoa miten noissa edullisemmissa.

Juu iDrive on varmaan hyvä kun siihen tottuu, mutta mulle ei suomen läpi veivaaminen vielä riittänyt :D Ehkä aikanaan. Tykkään Audin 6- ja 8-sarjan "normaalista" säädinasettelusta. Nelkuissa vissiin hieman poikkeava. Mersussa säätimet on näköjään ML-maastureissakin samaa muovipaskaa, iso pyöreä kiekko joka vituttaa kokoajan. Mutta säätimet toimii ja on suht helppo käyttää, joten ei voi valittaa liikaa.

Sisustasta muuten, onhan toi bimmujen sisusta juurikin sitä mitä joku nuorekkaampi kaveri autolta haluaa. Se on vaan turhan kolkko, siitä ois saanu pienellä vaivalla "lämpimämmän". Nyt se on aika helvetin neutraali ja väärillä värivalinnoilla rumahko. 700-sarjassa on kuitenkin yritystä luonnollisesti enemmän ja istuuhan siellä. Silti, taas vastaavissa kilpailijoissa vedetään pidempi korsi.

Mutta mielipideasioita.

edit: Niin noista popeista vielä. Audi Concert taitaa olla suht. halpa paketti, eli rahallahan sitten saa joka merkkiin hyvät.

edit: Saatan puhua ihan potaskaa jo tuosta poppisetin nimestä. Kyseessä kuitenkin se mihin kuuluu subbarit sun muut.
 
Toi lasinpyyhkijäjuttu on käsittämätön. En osaa käyttää tuulilasinpyyhkijöitä kuin automaatti-asetuksella, noh, toimiihan sekin. Nyt löysin onneksi netistä tietoa että miten sen on tarkoitus pelata:
Vectramaisen vilkkuviiksen lisäksi sama kikkailu on ulotettu myös lasinpesuviikseen. Näihin tietysti omistaja tottuu, mutta kysyä voi, mitä etua saksalaisinsinööri uskoo saavutettavan viiksillä, jotka eivät jää päälle-asentoon.
http://www.ajovalo.net/Koeajot/BMW5.html
:lol2:

Mutta mitä tuolta löytyi muuta niin hämmästyttää kummastuttaa, voi jeesus noita varusteiden hintoja:

15 000 eurolla voi lisävarustelistalta poimia perustavaraa: automaattivaihteisto 3750 euroa, metalliväri 1360 euroa, vakionopeussäädin 460 euroa, varashälytin 800 euroa, himmentyvät peilit 860 euroa, jalopuulistat 880 euroa, monikäyttömahdollisuus 890 euroa, etukyynärnoja 330 euroa, ristiseläntuen säätö 650 euroa, parkkitutka 1400 euroa, ilmastoinnin aurinkotunnistin ja aktiivihiilisuodatin 1740 euroa, Professional-stereot ja Hifi-kaiuttimet 1720 euroa ja CD-vaihtaja 750 euroa.

Jos lisävarusteisiin on varaa sijoittaa enemmän, voi valita esim. nahkaverhoilun (alk. 3470), aktiiviohjauksen (2250), Dynamic Driven (4310), comfort-etuistuimet (3650), Xenon-valot (1310), seisontalämmitys (2620), aktiivivakionopeussäädin (3840), navigointijärjestelmän (alk. 3190), Bluetooth-puhelinvalmiuden (1400) ja Head Up-näytön (2430). Näillä varusteilla auton hinta onkin jo reilusti yli 100 000 euroa.

Eihän nuo hinnat ole edes tästä maailmasta! Tosin pitää muistaa että nuo ovat vuoden 2004 hintoja ja Suomen hinnastosta. Miten esim. tuo cruise voi maksaa 4000 euroa! :eek:
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom