Kokemuksia BMW:stä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Uskot tosissaan tuohon kilometrimäärään..

Ei näistä koskaan varma voi olla. Mutta... Autosta kuitenkin on täydellinen huoltohistoria kuitteineen sekä tiedossa on myös auton edelliset 2 omistajaa. Kilometrimäärään paikkansa pitävyyttä tukee myös se, että auto on kauttaaltaan ruosteeton (ei ajettu talvisin), tehot tallella (dynotestit), sisusta virheetön eikä missään penkeissä ym. ole kulumia sekä kaikki toimii täydellisesti jokaisesta pikkunippelistä lähtien. Myöskin autotohtorilla käydessäni auton ostohetkellä, oli porukka yksimielisesti sitä mieltä, että tällä autolla kilometrimäärän paikkansa pitävyys on hyvinkin todennäköistä.
 
Otin vuokraamosta 320D:n manuaalilaatikolla seuraavalle liikematkalle ihan kokemuksen vuoks. Odotukset on kovat, mutta veikkaan, että edellisellä reissulla vuokraamani A4 2.0 Tdi vie voiton...
 
Otin vuokraamosta 320D:n manuaalilaatikolla seuraavalle liikematkalle ihan kokemuksen vuoks. Odotukset on kovat, mutta veikkaan, että edellisellä reissulla vuokraamani A4 2.0 Tdi vie voiton...

Olsit nyt ottanu jonku oikeen auton, eikä mitää mopoa 320D:tä.
 
Moottorin teho ja huippunopeus tulee tärkeysjärjestyksessä vasta ergonomian ja muun mukavuuden jälkeen. Nimimerkillä "80000km/v"

Jos oikein pilkkua nussitaan, niin ei tehoissa ja huippunopeuksissakaan isoa eroa ole :rolleyes:

Huippunopeus 223 km/h vs 236km/h
Kiihtyvyys (0-100) 8.6 s vs 7.3s
Teho 120 kW vs 142kW
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos oikein pilkkua nussitaan, niin ei tehoissa ja huippunopeuksissakaan isoa eroa ole :rolleyes:

Huippunopeus 223 km/h vs 236km/h
Kiihtyvyys (0-100) 8.6 s vs 7.3s
Teho 120 kW vs 142kW

Vertaat nyt 320D:tä ja 328i:tä vai?

Tuossa kun sanoin Tahalle että miksi otit mopon 320D:n, tarkoitin lähinnä että olisit ottanut vaikkapa 330D:n.. :)

Ja sitäpaitsi, 328i:ssä (ainakin E36 ja E46) on enemmän tehoa kuin ilmoitetaan. Oman auton dynolapussa lukema: 156KW ja 310NM.
 
Vertaat nyt 320D:tä ja 328i:tä vai?

Tuossa kun sanoin Tahalle että miksi otit mopon 320D:n, tarkoitin lähinnä että olisit ottanut vaikkapa 330D:n.. :)

Ja sitäpaitsi, 328i:ssä (ainakin E36 ja E46) on enemmän tehoa kuin ilmoitetaan. Oman auton dynolapussa lukema: 156KW ja 310NM.


Perkules pitäis käydä oma 528 '97 penkittääs jos tollasia lukuja sais :)

Onko muuten viritelty yhtään?
 
Perkules pitäis käydä oma 528 '97 penkittääs jos tollasia lukuja sais :)

Onko muuten viritelty yhtään?

Ei oo viritelty, ihan vakio se on. Imusarjan vaihdolla sais sellaisen 20hv lisää jos tätä konetta haluu viritellä. Kallista vaan on tämä vaparin viritys.
 
Ei oo viritelty, ihan vakio se on. Imusarjan vaihdolla sais sellaisen 20hv lisää jos tätä konetta haluu viritellä. Kallista vaan on tämä vaparin viritys.

No mä olen kans lukenut saman homman(m50b25 imusarja). Mutta oliskohan asia niin että ku ollaan vaihdettu imusarja niin sitten mennään penkittämään ja huomataan että tässähän on tullut 20hv lisää. Mutta todellisuudessa vakiossakin on kuitenkin enemmän tehoa ku luvataan.
 
Tuossa kun sanoin Tahalle että miksi otit mopon 320D:n, tarkoitin lähinnä että olisit ottanut vaikkapa 330D:n.. :)
Toi oli ainut diisseli, mikä oli tarjolla. Jos itselleni ostan, ostan vähän isomman, mutta nyt testaan lähinnä penkkien ja hallintalaitteiden mukavuutta ja toimivuutta. Ajan tosiaan 80-100kkm vuodessa lähinnä rauhallista maantieajoa, joten vähempikin teho riittää. Vääntö ja kulutus on tärkeämpiä. Audi johtaa ja A6 Allroad Quattro 3,0tdi:llä on listan kärjessä.

Voi tietysti olla, että tolla Audilla tulee muutama sakko otettua...
 
No mä olen kans lukenut saman homman(m50b25 imusarja). Mutta oliskohan asia niin että ku ollaan vaihdettu imusarja niin sitten mennään penkittämään ja huomataan että tässähän on tullut 20hv lisää. Mutta todellisuudessa vakiossakin on kuitenkin enemmän tehoa ku luvataan.

Ei, kyllä se imusarja sitä tehoa oikeasti tuo sen ~20hv. Schrickin sarja on hyvä, se ei hukkaa vääntöä alakierroksilta. m50b25 koneen imusarja tais olla sellainen joka hukkaa alavääntöä.
 
Toi oli ainut diisseli, mikä oli tarjolla. Jos itselleni ostan, ostan vähän isomman, mutta nyt testaan lähinnä penkkien ja hallintalaitteiden mukavuutta ja toimivuutta. Ajan tosiaan 80-100kkm vuodessa lähinnä rauhallista maantieajoa, joten vähempikin teho riittää. Vääntö ja kulutus on tärkeämpiä. Audi johtaa ja A6 Allroad Quattro 3,0tdi:llä on listan kärjessä.

Voi tietysti olla, että tolla Audilla tulee muutama sakko otettua...

Kokeileppa bemarin 330D tai 335D tuplaturboa. Vääntöä löytyy aiva tajuttomasti jo alakierroksilta asti eikä syö edes kiisseliä juurikaan. Tuohon ku heittää viä lastun, niin avot :rock:

Kaverilla on E39 koppainen lastutettu 530D ja se kyllä potkii kivasti :worship:
 
Toi oli ainut diisseli, mikä oli tarjolla. Jos itselleni ostan, ostan vähän isomman, mutta nyt testaan lähinnä penkkien ja hallintalaitteiden mukavuutta ja toimivuutta. Ajan tosiaan 80-100kkm vuodessa lähinnä rauhallista maantieajoa, joten vähempikin teho riittää. Vääntö ja kulutus on tärkeämpiä. Audi johtaa ja A6 Allroad Quattro 3,0tdi:llä on listan kärjessä.

Voi tietysti olla, että tolla Audilla tulee muutama sakko otettua...

BMW:hen kannattaa ottaa suoraan sport-jakkarat, jotta vakiopenkkien kehnous ei pilaa auton kokonaisvaikutelmaa. Niissä on oikeasti ISO ero.
 
Tuolta löytyy juttua, eipä kuulema hukkaa alavääntöjä.

En kyllä nähnyt mitään todisteita siitä, että se M50B25-koneen imusarja ei hukkaisi alavääntöä.. Mutta tuosta Shrickin-imusarjasta oli dynolappu, ihan kivat tulokset: 170.8KW (~230hv). Vääntö myöskin kasvoi koko kierrosalueella.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom