Kokemuksia BMW:stä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
noilla -90 alkupuolen E36 ajellessa ei ainakaan tallitoverit lopu kesken.. :rolleyes:
 
Meitsi taas säätää näiden autojen kanssa. Nyt ollaan päätymässä E61:seen, eli 530DA Touring, eli tommonen:

bmw_530d_touring_2004_01_m.jpg


Onko kellään mitään kokemuksia? Joku uudehko ja vähän ajettu pitäs löytää jossa sporttipenkit ja "ralliratti". Muuta spesiaalia ei ole tarkoitus pistää, jos jotain tulee mukana niin se on ok. Eli karvalakkimalli kelpaa.
 
E36 316 : Ostin kaverilta inttiautoks, oli ihan ok hintasekseen mutta vetokykyä siinä ei ollut laisinkaan.

E36 325 Coupe : Aivan toiselta planeetalta kuin 316, oli 2x hiljasempi. Kulki paremmin, kutoskoneen murina oli jees. Ei moitittavaa autossa, harvinaisen vittumainen laite ilmata jäähdytinnesteet. Myös tuulettimen visko tuotti kiroilua useamman tunnin ennenkuin suostui irtoamaan. Kulutus oli vielä ihan siedettävä, tosin hörppi se tuokin aika reippaasti jos alkoi polkemaan. Virityksiä ei lastua ja putkea lukuunottamatta ollut.

E34 M5 Farmari : Harvinainen laitos, vielä sillä isommalla 3.8l R6 koneella. Tuotti 340hv/400nm, liikkui riittävästi. maantiellä leppoisa ohitella kun useampiki rekkakaan ei tuota ongelmia. Sisälsi kaikki mahdolliset lisävarusteet mitä autossa vaan voi olla, sähköpenkit muisteilla, automaattinen tummennus taustapeilissä, ac, nivomatic peräntasonsäätö, sähköisesti säädettävä alusta (joko automatic = säätelee ajotavan mukaan tai Sport = kokoajan kivireki), webasto kakella jne. Erittäin härskiä muutenkin heittää familywagon sivuluisuun kaasulla asfaltilla :) Paras auto ajaa mitä itse olen omistanut mutta oli pakko myydä opiskeluiden takia (kulutti ihan oikeesti). Hörppi bensaa 80km/h vauhdissa 10l/100km ja itse en keskikulutusta saanut yhdistetyssä alle 14l/100km mitenkään.

Bemareista yleensä : Laatikot on mitä on, kakkosen synkrot on yleensä aina kulunu. Ilmeisesti vähän parempi on sitten uudemman ämmän 6-lovinen getrac. On kuitenkin erittäin hyviä ajaa eikä ole samaan tapaan "pahvisia" kuin esim. joku toyota (rullailen nyt GT4 celicalla)

Ja jos jotain bemaria pitää suositella ni joku M alkunen on mitä haluat. Vetää useimmille riittävästi, sisältää kaikki herkut eikä ulkoisesti vaadi mitään kohentamista (ellei sitten hiilikuitua että saa kevyemmäks ;))

Jos diiseli pitää olla niin e46 330tdi olis sellanen mitä itse kuolaisin, melkoset väännöt saa kutiteltua ja korina e46 on imho. hienoin mitä siltä tehtaalta on ulos tullut.

Edit. tuossa kyseltiin e36 320-325 plussista ja miinuksista. Se 320 kannatta unohtaa samantien, 2l R6 syö bensaa samanverran kuin tuo 2.5l mutta vedoista se on tosiaankin pois, pienempi on ihan mopo. Oikeesti.

325:sen plussat on halpa hankintahinta ja ok ajettuvaas, 192hv on myös ihan kohtuullinen ajaa muun liikenteen seassa ilman että jää jalkoihin. Miinuksina mainittakoon että niitä on myynnissä oikeesti paljon ja sen hyvän yksilön löytäminen voi olla vaikeeta, ne halvimmat kannattanee suosiolla sivuuttaa. Itse koittaisin bongata autoa joltain bmw harrastajalta, katsele esim. www.btcf.fi. Huollot voi myös olla melko kalliita (varsinkin merkkihuollossa) joten jos työkalut pysyy yhtään kourissa niin helpoimmat operaatiot kannattanee suorittaa itse. 325:sia muistaakseni tehtiin 90-92 ilman vanosta ja tämän jälkeen vanoksen kera. Oma autoni oli ilman vanosta ja siihen saa lastua, mutupohjalla väittäisin että vanoksissa tuppais olemaan ehkä herkemmin vikaa (näin ihan vaan mitä oon lueskellu, en nyt mee ollenkaan takuuseen tästä). Ruostespotteja on takakontissa, vararengaskotelossa sekä kuskinpuolen etulokarin takana (tavallaan siinä polkimien toisella puolella siis). Ovien alareunat kannattaa myös käydä läpi (niinkuin muutenkin koko kori niiltä osin mitä siitä nyt näkee ilman että joutuu mitään irrottelee). Perään kannattaa kiinnittää huomiota (klappaako, jurnuttaako tai uliseeko jotenkin kummasti) ja jos esim. klappaa niin selvittää että onko kyseessä perä vai ne takakelkan puslat, en tosin ole varma onko noita puslia 325:ssa, m5:ssa oli ainakin. Ne puslatkaan ei oo kyllä mikään halpa keikka vaihdattaa ja itse tehty voi olla hyvin vittumaista touhua. Ja käy katsomassa useempaa yksilöä, noita on niin laidasta laitaan että siinä vaiheessa kun se oikeesti hyvä tulee vastaan niin huomaat kyllä.
 
Ei pahaa sanottavaa, muuta kuin Suomessa turhan arvokkaita ;)
Ehdottomasti Facelift, se 2002 ja vanhemmat? ovat saatanan rumia... ikävän surullisen näköisiä :D

Täysin eri mieltä. Mun mielestä toi facelifti näyttää aivan paskalta, itse en tykkää yhtään noiden uusien umpioiden muotoilusta. Samaten ne takalamput näyttää niinikään paskalta, aina ei päivitys onnistu. Ite halusin nimenomaan pre-Faceliftin ulkonäön puolesta, ja oma yksilö oli varmaan viimeisiä joita tehtiin. Pitkältihän tämä on makukysymys, toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä, joku molemmista :D

Itellä on tosiaan -10/02 330Ci kesästä -06 saakka, ja olen ollut todella tyytyväinen. Mitään vikoja ei ole ollut. Loistava ajettava & suorituskyky riittää varsin pitkälle, moottori vääntää mukavan tasaisesti läpi kierrosalueen.
 
Meitsi taas säätää näiden autojen kanssa. Nyt ollaan päätymässä E61:seen, eli 530DA Touring, eli tommonen:

bmw_530d_touring_2004_01_m.jpg


Onko kellään mitään kokemuksia? Joku uudehko ja vähän ajettu pitäs löytää jossa sporttipenkit ja "ralliratti". Muuta spesiaalia ei ole tarkoitus pistää, jos jotain tulee mukana niin se on ok. Eli karvalakkimalli kelpaa.

Imusarjasta läpät pois heti kättelyssä. Pakosarja on joillakin haljennu. btcf.fi/forum , sieltä löytyy varmaan kaikki tarvittava info...
 
Imusarjasta läpät pois heti kättelyssä. Pakosarja on joillakin haljennu. btcf.fi/forum , sieltä löytyy varmaan kaikki tarvittava info...

Pelotellaas viellä vähän. Tänään tuli tieto että yhdestä -04 e61 oli menny ohjauspuolelta hammastanko paskaksi. Hintaa norjanpäässä yli 30 000kr.... ;)
 
Mulle lauantaina autokauppias noitu noi E60 ja E61:set maan rakoon. Kuulemma pelkkää paskaa. Sit kun sanoin, että mulla on E46, niin se olikin yllättäen Bemarin paras malli...
Onhan toi E60 helvetin komee, mutta kai siinä jotain ongelmiakin on ilmennyt..
 
Mulle lauantaina autokauppias noitu noi E60 ja E61:set maan rakoon. Kuulemma pelkkää paskaa. Sit kun sanoin, että mulla on E46, niin se olikin yllättäen Bemarin paras malli...
Onhan toi E60 helvetin komee, mutta kai siinä jotain ongelmiakin on ilmennyt..

Jos ei ollu bmw kauppias(?), niin onko yllätys että toisen merkin edustaja vähän moittii...:D

tästä tuleekin mieleen eräs taksi matka... baarista kämpille kun olin menossa ja autoista kun tuli puhe, niin dodge taksi-mies moitti pösöt maan alimpaan helvettiin.. sitten kun oltiin perillä niin tokasin että tuohon pihaan missä tuo pösö on.. voi veljet millaseksi väänty taksikuskin naama.. ja se sönkkäys.. "kyllähän noillaki ajelee.." :hyvä: Pelkäs kait että jää rahat saamatta...
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulle lauantaina autokauppias noitu noi E60 ja E61:set maan rakoon. Kuulemma pelkkää paskaa. Sit kun sanoin, että mulla on E46, niin se olikin yllättäen Bemarin paras malli...
Onhan toi E60 helvetin komee, mutta kai siinä jotain ongelmiakin on ilmennyt..
Kaikissa autoissa on ongelmia, sitten kun paremmissa (mersu/bemari) on ongelma niin siitä kyllä muistetaan mainita, yleensä myös niin että koko merkin mallisarja on "pelkkää paskaa". No, Toyotat ovat sitten erikseen, kunhan muistaa tankata niin eteenpäin pääsee.

Pitänee ottaa semmonen e61 johon saa 2v takuun. :thumbs:
 
noilla -90 alkupuolen E36 ajellessa ei ainakaan tallitoverit lopu kesken.. :rolleyes:

Saman totesin tänään, kun selailin noita 325:a. Noita on aivan helvetisti myynnissä ja hintahaarukka on todella leveä. Ite tykkään tosta mallista, vaikka se onkin suosituin rassi ammattioppilaitoksissa opiskelevien piireissä.
 
Onko porukalla kokemuksia 325 ti:stä vuosmallia 2000-2002? Oon hieman ihastunu kyseiseen autoon ja harkitsen vakavasti? Kannattaako?
 
Onko porukalla kokemuksia 325 ti:stä vuosmallia 2000-2002? Oon hieman ihastunu kyseiseen autoon ja harkitsen vakavasti? Kannattaako?

Itse näkisin että bemareita poljetaan aika paljon varsinkin jos 325 kone kyseessä. Eli tarkkaivaisuutta peliin joten eiköhän se siitä. Jos hyvin pidetty yksilö eli ei runtattu, viritetty tai mitään normaaliajosta poikkeavaa niin eiköhän tossa ole loistopeli vuosiksi. Kone kestää, jos runko kestää. Eli alkuperäiseen omistajasta pientä selkoa (ikää tms).

Aihetta sivuten voisko joku kertoa tarkemmin bemarin huolloista, lähinnä vm 2003-> ylöspäin esim. huoltovälit, huoltojen hinnat (merkkiputiikissa) ja muuta kivaa..
 
Itse näkisin että bemareita poljetaan aika paljon varsinkin jos 325 kone kyseessä. Eli tarkkaivaisuutta peliin joten eiköhän se siitä. Jos hyvin pidetty yksilö eli ei runtattu, viritetty tai mitään normaaliajosta poikkeavaa niin eiköhän tossa ole loistopeli vuosiksi. Kone kestää, jos runko kestää. Eli alkuperäiseen omistajasta pientä selkoa (ikää tms).

Aihetta sivuten voisko joku kertoa tarkemmin bemarin huolloista, lähinnä vm 2003-> ylöspäin esim. huoltovälit, huoltojen hinnat (merkkiputiikissa) ja muuta kivaa..


Ylläolevaa uudestaan kyselisin. Eiköhän joku palstalainen omista bmw:n vm 2003 and up.
 
Itsekkin tuli tässä vähän aikaa sitten ostettua eka bemari, E36 328Ci vm. -95 jolla mittarissa tällä hetkellä 128 000km. Olen kyllä ollut erittäin tyytyväinen autoon kaikinpuolin. Todella hyvä ajettava ainakin tällä m-sport alustalla. Ja ai ai, 2,8l suoran kutosen murina on musiikkia korville :)
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom