Kokemuksia BMW:stä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Eiks noissa toi automaattilaatikko ole kohtuu heikko? Uusi automaattiloota maksaa kuitenkin töineen n. 5000€.

Kaiken saa rikki jos polkemalla polkee. Ei nuo heti ole antautumassa jos ajelee ihmisiksi, toki aina jollekkin sattuu se maanantai pöhöissä tehty kappale, sille ei voi mitään, minkään merkin kohdalla. Yhdenkin hemmon kanssa juttelin jolla on 730da voima softalla, ja on kenkää saanut, eikä ole laatikko (steptronic) poikinut, ja tuossa autossa on sentäs massaakin hiukan erilaihin kuin kolmosessa. Eipä taida tuo 5000€ riittää jos haluaa ihan uuden laatikon. Jos en väärin muista niin yli 10k€ maksoi pelkkä laatikko. Niin ja öljythän noistakin kannattee vaihtaa (huuhtelemalla), varsinkin jos autolla on ajettu vasta esim 150tkm.
 
Pirssi on varattu. Huomenna puolenpäivän jälkeen saan avaimet.
Nyt alkaa mies olla hieman hiilloksilla.
Laitoin asiaankuuluvan sigun..

E. Nevahood, tarttee varmaan nukkua takapenkillä haulikon kanssa kunnes tallipaikka vapautuu. :D
Loistava valinta!Hienoa, että joku ei tyydy ihan normipeliin.
Laita kuvia sitten autosta.
 
Kävin ite BMW xDrive kiertueella ajamassa seuraavat mallit; 330xdA Coupe, 530xiA Sedan, 335xiA Touring, X5 4.8i. Kaikki autot oli yleistuntumaltaan todella laadukkaita, eihän noilla hinnoilla muuta voi odottaakkaan. Itelle mieluisin oli tuo 330xdA Coupe. Kyllä diezeli on nykyään selvä suosikki ylivoimaisen vääntönsä ansiosa. 330:ssä 500Nm/1750-3000rpm.

Tuli myös ajettua Audi A5 3.0 TDI Quattro mikä pisti suoran kilpailijansa 3-sarjan coupen kyykkyyn. Käsittämättön hyvä auto ajaa tuo A5 ja pirun hyvännäköinen. Päät kääntyili ja hymy oli korvissa kun tuolla ajeli. Automaattivaihteistoa jäin tosin kaipaamaan.
 
Kävin ite BMW xDrive kiertueella ajamassa seuraavat mallit; 330xdA Coupe, 530xiA Sedan, 335xiA Touring, X5 4.8i. Kaikki autot oli yleistuntumaltaan todella laadukkaita, eihän noilla hinnoilla muuta voi odottaakkaan. Itelle mieluisin oli tuo 330xdA Coupe. Kyllä diezeli on nykyään selvä suosikki ylivoimaisen vääntönsä ansiosa. 330:ssä 500Nm/1750-3000rpm.

Tuli myös ajettua Audi A5 3.0 TDI Quattro mikä pisti suoran kilpailijansa 3-sarjan coupen kyykkyyn. Käsittämättön hyvä auto ajaa tuo A5 ja pirun hyvännäköinen. Päät kääntyili ja hymy oli korvissa kun tuolla ajeli. Automaattivaihteistoa jäin tosin kaipaamaan.

Kävin kans ajamassa tuota 330xda coupea. Olihan se aikamoinen laite, ja yllättävän tilava, myös takaa. Jälkeenpäin kadutti etten käynyt ajamassa myös 5 sarjalaisia..
 
Kävin kans ajamassa tuota 330xda coupea. Olihan se aikamoinen laite, ja yllättävän tilava, myös takaa. Jälkeenpäin kadutti etten käynyt ajamassa myös 5 sarjalaisia..

Huomaa muuten aika hyvin 3- ja 5-sarjojen eron kun ajaa niitä peräkkäin. Juurikin 330xda coupea kun kävin polkemassa niin heti oli melun taso sisällä ihan eri luokkaa kun e60:sissä.
Jäi myös vähän harmittamaan kun moottori tuntui vähän hengettömältä (5-sarjaan verrattuna), mutta varmaan lastulla saisi ihan kivasti korjattua.

Neliveto nyt on tietysti aina hauska. :D
 
Oisko 320tda (joku 2004) laatua? 150 heppaakin varmasti riittäisi, eikä hajois vaihteisto kun on alitehoinen kone + halvemmat vakuutukset :D
Irtois saksasta 10-11ke...
 
Kokemuksia BMW:stä?
Olen löytänyt sisäisen pikkupoikani, eikä se niin syvällä ollutkaan :D Kainalot ja kämmenet hiessä saa painaa.
Tuossa pihalla tuo nyt lepää ja yöksi pitäisi töihin lähteä.
Tehoa piisaa! Valoissa annoin hieman osviittaa takana köröttelevälle koppimopolle ja perä irtosi iloisesti tiestä, vain hieman pintakaasua lujemmin painamalla. Viikonloppu vapaata ja eikun hakemaan lisää niitä kokemuksia. :rock: Tiet on kuivat täälläpäin, kun ei nyt alkaisi enää pakastamaan. Otan niitä kuvia samalla, onko mitään tiettyä paikkaa, mistä haluat Strafer312?
 
Kokemuksia BMW:stä?
Olen löytänyt sisäisen pikkupoikani, eikä se niin syvällä ollutkaan :D Kainalot ja kämmenet hiessä saa painaa.
Tuossa pihalla tuo nyt lepää ja yöksi pitäisi töihin lähteä.
Tehoa piisaa! Valoissa annoin hieman osviittaa takana köröttelevälle koppimopolle ja perä irtosi iloisesti tiestä, vain hieman pintakaasua lujemmin painamalla. Viikonloppu vapaata ja eikun hakemaan lisää niitä kokemuksia. :rock: Tiet on kuivat täälläpäin, kun ei nyt alkaisi enää pakastamaan. Otan niitä kuvia samalla, onko mitään tiettyä paikkaa, mistä haluat Strafer312?

Onnea uudelle autolle :worship:

Itse olen myös kuolannut noita e39 M5. Koeajolle olisi mahtava päästä joskus tuollaisella, nyt on tosin pakko "tyytyä" tuohon 530da hiaceen :david:. Onko autossa mitään "spesiaalia", esim individual sälää tai jotain?

Eipä muuta kuin onnellisia ohituksia :thumbs:
 
Olisiko immeisillä jaettavana kokemuksia E46 bemareista (vm.2001->)? Coupesta tai neliovisesta? Tuommoinen 2.2, 2.5 tai 3.0 bensavehjes saattaisi kiinnostaa (yllättävää sinänsä, kun kevät alkaa puskemaan ;) )

Kiinnostaisi tietää mitä mahdollisia arkoja paikkoja on, huoltohintoja tai oikeastaan mitä vaan tuosta mallista tulee mieleen.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Olisiko immeisillä jaettavana kokemuksia E46 bemareista (vm.2001->)? Coupesta tai neliovisesta? Tuommoinen 2.2, 2.5 tai 3.0 bensavehjes saattaisi kiinnostaa (yllättävää sinänsä, kun kevät alkaa puskemaan ;) )

Kiinnostaisi tietää mitä mahdollisia arkoja paikkoja on, huoltohintoja tai oikeastaan mitä vaan tuosta mallista tulee mieleen.

330ci ajaneena voin sanoa että voima ei ihan heti lopu kesken. 231hv liikuttaa sitä auto oikein mukavasti. Yksilö jota testasin, niin siitä ei sinänsä hirveän hyvää kuvaa saanut koska etuiskarit olivat loppu, ja auto keinutti aikalailla epätasaisella tiellä. Muuten nuo pitäisi olla ihan ok vehkeitä ajaa. Mutta sekin selviää vasta kokeilemalla autoa, toiselle hyvä on toiselle huono. Tuollaiseen autoon kuitenkin m-sport alusta on aika ehdoton.

Konepelti kannattaa ainakin tutkia sisäpuolelta mahdollisen ruosteen vuoksi. Ovien alareunat kannattee myös kontata läpi. Kokeilemassani yksilössä oli takimmaiset alareunat jo vähän ottaneet kukkasta.

Huollot, niin. Merkkiliikkeessä pelkkä öljyjen vaihto maksaa sen 200€. Mutta halvemmallakin pääsee kun vaihtaa itse, tai käyttää jossain perus pajassa. www.btcf.fi/forum Tuolta vain lueskelemaan kokemuksia... :) Ja sekin pitää muistaa, että mitä tuolla lukee esim. ongelma forumissa, ei koske kaikkia autoja, koska eihän ne suinkaan ainoita ole suomenmaalla ;)
 
Olisiko immeisillä jaettavana kokemuksia E46 bemareista (vm.2001->)? Coupesta tai neliovisesta? Tuommoinen 2.2, 2.5 tai 3.0 bensavehjes saattaisi kiinnostaa (yllättävää sinänsä, kun kevät alkaa puskemaan ;) )

Kiinnostaisi tietää mitä mahdollisia arkoja paikkoja on, huoltohintoja tai oikeastaan mitä vaan tuosta mallista tulee mieleen.
2003 e46 sedani (alitehoinen 1.8i) oli about vuoden. Ei kertaakaan mitään vikaa (takuuseen kylläkin pari osaa vaihdettiin jotka tyyppivikoja, esim. rekisterikilvenvalonpidike). Takaluukkuun oli tullut lommo ja maalit lähtivät hieman, Laakkosella luukun maalaus olisi ollut 1500euroa. Tuulilasi meni paskaksi kun kivi lensi, uusi maksoi 1000e vaihdettuna. Onneksi oli lasitakuu.

Itsellä oli madallettu sporttialusta (AC Schnitzer) ja leveät renkaat, aika uraherkkä oli mutta ei tuo itseä haitannut, 15" kitkoilla oli kuitenkin parempi ajettavuus normaaliajossa ;) Kumivalinnalla olis varmasti parantunut.

Uusi nyt hankinnassa kun tuo oli niin hyvä ja hieno, tosin tehokkaalla myllyllä ja automaattilootalla.

Ei pahaa sanottavaa, muuta kuin Suomessa turhan arvokkaita ;)
Ehdottomasti Facelift, se 2002 ja vanhemmat? ovat saatanan rumia... ikävän surullisen näköisiä :D

15283969__1193667454__1__1-862fed884b3b153e94986f04485c3670.__big__.jpg

Huomaa vilkun muoto "alaspäin" ja se ettei se ole kirkas, vaan himmeä, ei istu oikein lampun pariksi. :david:

ken-peng-2004-bmw-330i-6.jpg

Huomattavasti agressiivisemman näköinen :curs:

Lampuiksi vielä "Angel Eyes" niin perkele pelästyy naapurin kissatkin kun tällä pedolla ajelee pihaan :lol2:
DSCN481896.jpg
 
Jees, kiitokset vinkeistä. Todennäköisesti täytyisi saksanmaata lähteä kouluamaan (tai tilata joku muu koluamaan sieltä), koska Suomen tarjonta näyttää aika heikolta: paskat varusteet, paljon ajettuja ja helvetisti hintaa.
 
Tähä mennes oon ajanu seuraavia autoja
vw golf -97
vw passat -00
volvo s40 -98
ford sierra
bmw e36
vw polo gti

En siis hyvin montaa eri autoa, mutta aivan ehdottomasti bmw on ollut paras. Se vaan istuu käteen paremmin kuin yhdetkään hanskat. Niin ja omistan golffin...
 
Olisiko immeisillä jaettavana kokemuksia E46 bemareista (vm.2001->)? Coupesta tai neliovisesta? Tuommoinen 2.2, 2.5 tai 3.0 bensavehjes saattaisi kiinnostaa (yllättävää sinänsä, kun kevät alkaa puskemaan ;) )

Kiinnostaisi tietää mitä mahdollisia arkoja paikkoja on, huoltohintoja tai oikeastaan mitä vaan tuosta mallista tulee mieleen.

Mulla on E46 vm. 2001 320dA. Ajomukavuus on mun mielestä hyvä, samoin äänieristys. Rengasmelu on aika vaimeaa ja autossa pystyy keskustelemaan vaivatta maantienopeuksissakin. Tästä ovat jotkut kyytiläiset maininneetkin, tyyliin "onpa kiva kun tässä autossa voi jutella huutamatta".

En tosin väitä ettei muun merkkisissä vois, tämä nyt oli vaan esimerkki E46 BMW:stä.

Autosta on ilmamassamittari vaihdettu, ei kovinkaan harvinainen vika ymmärtääkseni. Samoin takajousi on katkennut, tämäkään ei kuulemma ole poikkeuksellista. Muuta vaihdettavaa on tullut toki myös, mm. alatukivarret eteen, iskareita, jarrupaloja + levyjä, mutta noitahan täytyy vaihdella toki merkistä riippumatta.

Isompi huolto, Inspektion 2, maksoi muistaakseni 330 euroa. En teettänyt sitä merkkiliikkeessä, vaan btcf-forumillakin kelvollisena pidetyssä korjaamossa Oulussa.

Kojelauta, ovet, keskikonsoli sun muut eivät nitise / natise, eivät mukulakivilläkään ajettaessa, tähän olen myös ollut tyytyväinen.

Pitkillä kuskeilla voi ottaa pää kattoon, ainakin jos haluaa ajaa lähellä rattia. Tosin jos ajelee jalat suorana rattiin kurottaen, ei tämäkään liene este.

Huppe tuossa mainitsi jo jotain faceliftin ulkonäköseikoista. Faceliftissähän päivittyi toki muutakin kuin vain ulkonäkö, btcf-forumilta löytää kosolti tietoa mitä eroa on pre-faceliftillä ja faceliftillä.

Mulla on automaattiloota, mikä on toiminut ihan hyvin. Sanon "ihan" hyvin, sillä monessa autossa on ollut pehmeämmät vaihdot kuin omassa. Vertailukohdat tosin ovat uusia takseja, joten tekniikkakin on uudempaa. Laatikossa pitäisi olla "ikiöljyt", mutta vaihdatin ne viime kesänä kuitenkin. Tuloksena ainakin 1. -> 2. vaihteelle vaihtaminen sujuu hivenen pehmeämmin.

Muuta nyt ei tule mieleen, loppujen lopuksi olen ollut autoon tyytyväinen.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom