Olisiko immeisillä jaettavana kokemuksia E46 bemareista (vm.2001->)? Coupesta tai neliovisesta? Tuommoinen 2.2, 2.5 tai 3.0 bensavehjes saattaisi kiinnostaa (yllättävää sinänsä, kun kevät alkaa puskemaan ;) )
Kiinnostaisi tietää mitä mahdollisia arkoja paikkoja on, huoltohintoja tai oikeastaan mitä vaan tuosta mallista tulee mieleen.
Mulla on E46 vm. 2001 320dA. Ajomukavuus on mun mielestä hyvä, samoin äänieristys. Rengasmelu on aika vaimeaa ja autossa pystyy keskustelemaan vaivatta maantienopeuksissakin. Tästä ovat jotkut kyytiläiset maininneetkin, tyyliin "onpa kiva kun tässä autossa voi jutella huutamatta".
En tosin väitä ettei muun merkkisissä vois, tämä nyt oli vaan esimerkki E46 BMW:stä.
Autosta on ilmamassamittari vaihdettu, ei kovinkaan harvinainen vika ymmärtääkseni. Samoin takajousi on katkennut, tämäkään ei kuulemma ole poikkeuksellista. Muuta vaihdettavaa on tullut toki myös, mm. alatukivarret eteen, iskareita, jarrupaloja + levyjä, mutta noitahan täytyy vaihdella toki merkistä riippumatta.
Isompi huolto, Inspektion 2, maksoi muistaakseni 330 euroa. En teettänyt sitä merkkiliikkeessä, vaan btcf-forumillakin kelvollisena pidetyssä korjaamossa Oulussa.
Kojelauta, ovet, keskikonsoli sun muut eivät nitise / natise, eivät mukulakivilläkään ajettaessa, tähän olen myös ollut tyytyväinen.
Pitkillä kuskeilla voi ottaa pää kattoon, ainakin jos haluaa ajaa lähellä rattia. Tosin jos ajelee jalat suorana rattiin kurottaen, ei tämäkään liene este.
Huppe tuossa mainitsi jo jotain faceliftin ulkonäköseikoista. Faceliftissähän päivittyi toki muutakin kuin vain ulkonäkö, btcf-forumilta löytää kosolti tietoa mitä eroa on pre-faceliftillä ja faceliftillä.
Mulla on automaattiloota, mikä on toiminut ihan hyvin. Sanon "ihan" hyvin, sillä monessa autossa on ollut pehmeämmät vaihdot kuin omassa. Vertailukohdat tosin ovat uusia takseja, joten tekniikkakin on uudempaa. Laatikossa pitäisi olla "ikiöljyt", mutta vaihdatin ne viime kesänä kuitenkin. Tuloksena ainakin 1. -> 2. vaihteelle vaihtaminen sujuu hivenen pehmeämmin.
Muuta nyt ei tule mieleen, loppujen lopuksi olen ollut autoon tyytyväinen.