Kokemuksia BMW:stä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Niin, ja 300-sarjalaiset ovat muutaman vuoden ikäisenä saman hintaisia kuin vastaavanikäiset 500-sarjalaiset. Samalla koneella siis. (ainakin se x30 on sama moottori)
 
Erittelisitkö hieman syitä?
Paremmat penkit (no bemussa oli m-sportit vai mitä ne on), Volvo on tehty varmaan joillekkin 120kg+ ihmisille. Volvo oli pirun tuuliherkkä ja täysin tunnoton satkun+ nopeuksis. Cruise hidasälyinen ja napit ratissa olis saanut olla niin muotoiltu niin että tietää mitä painaa katsomatta. Kaupunkipöräilyssä volvo oli ihan jees, ohjaustehostin toimii ja vaihteet on miellyttävät. Volvossa oli muuten se dtsc tjsp.

13000km ajetussa volvossa kolisee ja verhoilut resonoi :wtf:

Konetta nyt ei voi verrata kun toisessa oli iso bensa ja toises 1.6D.

Kuitenkin toinen maksaa 3x enemmän niin ihmetyttää.
 
No eikös tuo bemarin e39 ole äänestetty maailman parhaaksi autoksi aikoinaan että en kyllä yhtään ihmettele että monet sitä kehuu.

Itsekin tykästyin aivan helvetisti ku kävin koeajolla ja sellanenhan on alle saatava :)

2.8 bensa kutonen on varmaan sopivin kone tohon hinnan ja bensan kulutuksen kannalta ainakin itselle.
 
Ite oon ajellu ehkä 10 000 kilometriä e46 300-sarjalaista 2.8 rivikutosella, ja ei se nyt liian nopea ole, aika kivannopea, saisi se paremminkin lähteä, mutta kyllä sillä saa kun esim. kotkassa lähtee kiihyttämään moottoritielle karhulasta, 120-130 jo ennen 120 kylttiä..;) kyllähän se niin on että ainoastaan m3 on tarpeeksi tehokas, mutta kyllä toikin ajettavuudeltaan hakkaa kaikki autot ihan mennentullen. Talvella bensaa vie vähän liikaa, mutta sitte pitää ajaa vähän vähemmin, ja huippunopeutta se kelaa noin 240, kokeiltu toki on, ja kaikenkaikkiaan ei mitenkään mikään riisikuppi ole mitään vrt. BMW

riisikupilla en sitte tarkoita rx7/8 mazdoja, Skylinejä ja supria..;) Sitte ku rahaa on ni Skyline menee kyllä seuraavaksi hankintaan meikäläiselle, sopivan harvinainen, kohtuuhintanen ja eksoottisen nätti, ainoa miinus on vääränpuolenen ohjaus.

Sanoisin silti, että tavallisista autoista kyllä paras mahdollinen ostos on BMW. Kaikenkaikkiaan aivan käsittämättömän paljon parempi auto ku perus rassit, jotka ei kyllä oo mistää kotoisin. Vaikka vakuutukset maksaakin jonkunverran, on silti BMW senluokan auto, että suosittelen sitä kyllä ihan kaikille. Kannattaa kyllä ainakin kokeilla. Mahtavia laitteita!
 
Tuossa on BTCF:n jäsenen (Petri Kekkonen) kokoama lista, johon hän on koonnut autojen sisämetelit n. 10v ajalta tekniikan maailma -lehdistä. Vaikka ensiasennusrenkailla ja testauspaikalla onkin tuloksiin vaikutus, niin tuo antaa hyvää kuvaa siitä laadusta, mistä 39:ssä pidän.
 
No eikös tuo bemarin e39 ole äänestetty maailman parhaaksi autoksi aikoinaan että en kyllä yhtään ihmettele että monet sitä kehuu.

Itsekin tykästyin aivan helvetisti ku kävin koeajolla ja sellanenhan on alle saatava :)

2.8 bensa kutonen on varmaan sopivin kone tohon hinnan ja bensan kulutuksen kannalta ainakin itselle.


Jep! Se on todellista ajamisen iloa! Itselläkin haussa 520 tai 523 farkku! Tuo e39 on todella lepposa ajettava:)
 
Mulla taas on bemarista vähän erilainen mielipide. M-mallit ja esim. 135i sun muut oikeasti tehokkaat kelpaa ja tykkään paljon, mutta en mä merkistä maksas, jos kyseessä on tavamalli. Kaikki pitää ostaa erikseen, hirveitä karvalakkeja vakiona. Ajettavuus on ok(johtuen takavedosta), mutta ohjaus ei yllä parhaimpien etuvetojen ja nelikkojen tasolle. Joidenkin mallien vaihteistoissa on myös outo tunnelma, keppi on sopivan lyhyt, mutta vaihdekepin liikkeet sit liian pitkiä. Muuten ihan ok autoja kestävyydenkin suhteen, kaverilta nyt hajos perä ihan uudesta 320 bemusta, mutta sen jälkeen se pelas ok. Ai niin, jos ilmastoinnin toimintaa tai sen toimimattomuutta ei oteta huomioon.
 
Eipä tuossa koko/teholuokassa kamalan montaa vaihtoehtoa ole olemassa, varsinkaan halvempia (ja tietty ulkonäkö on se tärkein asia ;) )... Jos siis e39 farmarista n.200 hepan diisselillä puhutaan.
 
Millainen noiden E36 bemareiden luotettavuus on? Kohta ois auton hankinta edessä ja noi 320 ja 325 mallit pyörivät mielessä. Tiedän että jotkut voivat olla täysiä paskoja ja toiset taas ilman mitään vikoja, mutta noin yleensä. Ainakin Fifth Gear-ohjelmassa kehuivat E36:en luotettavuutta ja että sen ajettavuus on yksi parhaimpia sen ikäisistä autoista.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Millainen noiden E36 bemareiden luotettavuus on? Kohta ois auton hankinta edessä ja noi 320 ja 325 mallit pyörivät mielessä. Tiedän että jotkut voivat olla täysiä paskoja ja toiset taas ilman mitään vikoja, mutta noin yleensä. Ainakin Fifth Gear-ohjelmassa kehuivat E36:en luotettavuutta ja että sen ajettavuus on yksi parhaimpia sen ikäisistä autoista.


Jos käyttöautoa haluat, niin osta vanha kunnon japsi: Toyota tai Mazda. Ei tarvi sillon huoltaa ja rahat voi pistää pelkästään bensaan.

Jos taas haluat kylille pyörimään ja haluat naista, niin sitten ehkä se bemari. Sillon voit ainakin kavereille kertoo että mulla on takaveto auto.
 
Jos käyttöautoa haluat, niin osta vanha kunnon japsi: Toyota tai Mazda. Ei tarvi sillon huoltaa ja rahat voi pistää pelkästään bensaan.

Jos taas haluat kylille pyörimään ja haluat naista, niin sitten ehkä se bemari. Sillon voit ainakin kavereille kertoo että mulla on takaveto auto.

Just joo. Ja jos haluat kuunnella autenttisissa tunnelmissa Rekkamiestä, niin osta Volvo FH410:jahas: Järjetön postaus....
 
Millainen noiden E36 bemareiden luotettavuus on? Kohta ois auton hankinta edessä ja noi 320 ja 325 mallit pyörivät mielessä. Tiedän että jotkut voivat olla täysiä paskoja ja toiset taas ilman mitään vikoja, mutta noin yleensä. Ainakin Fifth Gear-ohjelmassa kehuivat E36:en luotettavuutta ja että sen ajettavuus on yksi parhaimpia sen ikäisistä autoista.
No itse sanoisin että kyllähän noilla eteenpäin pääsee varmasti luotettavuudeltaan. Ajettavuudesta tosin en ole yhtä mieltä. Vakio alusta on jotain käsittämättömän hirveää. Pienellä tuunauksella saa ihan hyvän tuosta alustasta tietysti. Ainakin vanhempien osalta melko monessa on lamda vikaa. Uudemmat vanos koneella olevat ovat varmaan ihan hyviä. Itsellä kuitenkin jotenkin paska maku jäänyt noista E36 bemareista juuri tälläisten pikkuseikkojen takia mitä saattaa olla mm ovipahvien natina, muutenvaan natina, räminä kolina, aliohajaus jne. Jos nyt olet ostamassa tuollaista niin osta mielellään semmonen mitä ei ole amispoika tuunannut/rällännyt pilalle. Karvalakkimallit noista on paraskuntoisia ollut missä itse olen istunut/ajanut (n10-15kpl). Ainii elä missään nimessä osta 91-92 vuosimallin vekottimia. Niissä ne enimmät viat on.
 
No itse sanoisin että kyllähän noilla eteenpäin pääsee varmasti luotettavuudeltaan. Ajettavuudesta tosin en ole yhtä mieltä. Vakio alusta on jotain käsittämättömän hirveää. Pienellä tuunauksella saa ihan hyvän tuosta alustasta tietysti. Ainakin vanhempien osalta melko monessa on lamda vikaa. Uudemmat vanos koneella olevat ovat varmaan ihan hyviä. Itsellä kuitenkin jotenkin paska maku jäänyt noista E36 bemareista juuri tälläisten pikkuseikkojen takia mitä saattaa olla mm ovipahvien natina, muutenvaan natina, räminä kolina, aliohajaus jne. Jos nyt olet ostamassa tuollaista niin osta mielellään semmonen mitä ei ole amispoika tuunannut/rällännyt pilalle. Karvalakkimallit noista on paraskuntoisia ollut missä itse olen istunut/ajanut (n10-15kpl). Ainii elä missään nimessä osta 91-92 vuosimallin vekottimia. Niissä ne enimmät viat on.

Kiitos hyvästä vastauksesta! :)
Ne mallit joita oon ite katellu on just ihan persusmalleja, noi amisten tuunaamat on kyllä ihan hirvittävän näköisiä. Täytyy yrittää välttää noita 91-92 mallisia, 95-98 mallit on vissiin parhaimpia?
 
Itsellä kuitenkin jotenkin paska maku jäänyt noista E36 bemareista juuri tälläisten pikkuseikkojen takia mitä saattaa olla mm ovipahvien natina, muutenvaan natina, räminä kolina, aliohajaus jne.

Voisiko nuo mainitsemasi nitinät, kolinat ja aliohjaukset johtua juurikin noista alustan "pikku tuunauksista", joita nämä keravan Jarmot on lähes kaikkiin E36 bemareihin laittaneet?
Ns. normaaliajossa tämä vakioalusta on kyllä vaihtoehdoista parhain, mutta jos tykkää piiskata aivan äärirajoilla tätä todella "urheilullista" voimanpesää, niin kaippa se pieni alustan tuunaus on ihan hyväksyttävää...
 
Kiitos hyvästä vastauksesta! :)
Ne mallit joita oon ite katellu on just ihan persusmalleja, noi amisten tuunaamat on kyllä ihan hirvittävän näköisiä. Täytyy yrittää välttää noita 91-92 mallisia, 95-98 mallit on vissiin parhaimpia?
Ehdottomasti jälkimmäiset ovat parempia. Enpä ole kuullut hirveesti haukkuja noista 95-98 vuosimallin e36. Ainoa että ilmastointi sanoi itsensä irti eräällä kaverilla :D


Voisiko nuo mainitsemasi nitinät, kolinat ja aliohjaukset johtua juurikin noista alustan "pikku tuunauksista", joita nämä keravan Jarmot on lähes kaikkiin E36 bemareihin laittaneet?
Ns. normaaliajossa tämä vakioalusta on kyllä vaihtoehdoista parhain, mutta jos tykkää piiskata aivan äärirajoilla tätä todella "urheilullista" voimanpesää, niin kaippa se pieni alustan tuunaus on ihan hyväksyttävää...
Voi kyllä olla tietysti sitäkin. Ovipahvien kanssa vähän ollut jokaisella ongelmia jotka niihin ovat erehtyneet näppinsä työntämään. Kiinnikkeet eivät yksinkertaisesti pidä enää niin hyvin. Voi olla tietysti että auton ikäkin on tuonut tätä kolinaa mukaan. No itse yleensä tykkään testata auton ominaisuuksia äärirajoille asti jolloin se todellinen luonne paljastuu. Tämä kyseinen alustaongelma kyllä paljastui jo ihan nopeusrajoitusten sisällä. Sitä nyt tuskin hirveästi maantiellä huomaa mutta kaupungissa jo tiukemmissa kaarteissa huomasi. Kyse nyt tietysti on myös siitä millaisesta alustasta pitää, koeajamallahan se selviää.
 
Itte vuokrasin just jonkin 2007 vuoden Toyota Vios -auton. Perkuleen hyvä ajaa ja tuntuu riittävän hyvin itselleni. On kyllä aivan helkatin ruma ja muovinen :D

Toyota_Vios.jpg


Ihmetyttää oikeastaan että mihin tommosta hienoa ja isoa Bemaria edes tarvitsee. Eikös VAGin diisselikoneet ole aika hyviä, ainakin kiisseli-passateilla ajelee helposti puolikin miljoonaa kilsaa, Audeissa on käsittääkseni sama kone, niin mimmoinenkas rassi olisi joku 2003 A4 Avant 2.5tdi koneella (163hp)? On tuo Passat muuten vielä rumempi auto kuin tämä Toyota :lol2:

Menee vähän off-topic kyllä...
 
Voisiko nuo mainitsemasi nitinät, kolinat ja aliohjaukset johtua juurikin noista alustan "pikku tuunauksista", joita nämä keravan Jarmot on lähes kaikkiin E36 bemareihin laittaneet?
Yhdellä kaverilla oli saksasta tuotu ja siellä valmiiksi kenttään laskettu E36, joka siis oli todella matala ja jouset kuin rautatangot.
(Ja mä oon sitten tottunu noihin jäykkiin ja mataliin jousiin ja matalaprofiilirekaisiin, että saa olla jo aika jäykkä jos multa tulee tollasta kommenttia.) Olihan se mielenkiintoinen ajaa, mutta ei kyllä nitissyt ja natissut mistään. Saattaa tietysti olla yksittäistapaus.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom