Ei ole sitten hajuakaan mistä on keskusteltu 40 sivua.
Vastaan ensimmäiseen postiin:
Minä kun olen näköjään innostunut tehtailemaan näitä threadeja, niin eiköhän pistetä tämäkin. Mitä mieltä pakkislaiset ovat bemareista? Pelittääkö hyvin? Onko jotain tiettyjä merkkivikoja? Tai mitä malleja kannattaisi varoja, joissa esiintyy eniten näitä merkkivikoja?
Itelläni on menossa 3. BMW putkeen. Ajoin Renaulteja pitkään, olen myös kokeillut muita automerkkejä, kaikki samassa hintakategoriassa (n.3-5000€).
Kävin sitten hakemassa viime vuonna Saksasta itse E36-mallia olevan 323i:n.
Sillä oli ajettu 120tkm, mutta auto oli jo tietty 12 vuotta vanha.
Aivan älyttömän hyvä auto ajaa, tehokas, mukava, hiljainen ja luotettava.
Sitten vaihdoin E39 525 dieseliin, vm. 1997. Tällä ajoin yli 20tkm ilman mitään ongelmia.
Polttoaineenkulutus oli auton kokoonnähden vähäistä ja tehoakin vanhanmallisesti esikammiodieselistä irtosi 140hv, 270Nm.
Nyt ostin viime viikolla E46 koria olevan 330Xd:n, eli 3.0 litraisen turbodieselin, nelivedolla.
Auto ei ollut enää halpa ja toivon todella ettei se heti hajoa.
Mutta.
Mielestäni BMW tekee hyviä autoja. Niiden ajettavuus, tehokkuus, varusteet, mukavuus ja varsinkin se laatuvaikutelma on niitä tekijöitä miksi haluan merkistä maksaa.
Kun vertasin Renault Laguna 2003:a ja tätä 2001 vuosimallin BMW 330:ä, oli ero kuin yöllä ja päivällä. Autojen hinnoissakin on tietty eroa mutta kyllä se hinta jostain tulee.
BMWn 6-sylinteriset koneet on varustettu jakoketjulla joka helpottaa huoltoja.
Mitä vikoja sitten netissä porukka luettelee BMWssä olevan:
Anturivikoja, etupään alustan puslat kuluu nopeasti, sähkövikoja, tiettyjen vaihdelaatikkojen vikoja yms.
Näiden kanssa pitäisi aina verrata kuinka vanha auto on, paljonko sillä on ajettu ja kuinka hienoa eletroniikkaa siinä on.
Mekaaniset osat hajoavat aina jossain vaiheessa, samoin voi sähköisetkin hajota.
Sitä vastoin, BMWn moottoreita on aina kehuttu. Ne ovat kestäviä, voimakkaita ja polttoainetaloudellisia (varsinkin uudet koneet).
BMW edustaa moottoriteknologian kärkeä tällä hetkellä.
Ja aion ajaa BMWllä niin kauan kuin lompakko kestää.
Auto ei ole ensimmäinen asia mistä tingin.
Jotkut ostaa moottoripyörän, minä sijoitin autoon. (Tiedän takkiin tulee).