Kokemuksia BMW:stä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ihmetyttää oikeastaan että mihin tommosta hienoa ja isoa Bemaria edes tarvitsee.

Vaihdoin viime vuonna toyotasta bemariin. Ero on samankaltainen kuin silloin kun vaihdoin läppärin ibm:stä appleen.

Ei sitä varmaan kukaan tarvitse (eli huonommallakin selviytyisi).
 
Vaihdoin viime vuonna toyotasta bemariin. Ero on samankaltainen kuin silloin kun vaihdoin läppärin ibm:stä appleen.

Ei sitä varmaan kukaan tarvitse (eli huonommallakin selviytyisi).
Hihhih, itse ajelin pari vuotta -89 Nissanilla. Vittu se oli tuskaa, joka saamarin kilometri oli kauheta piinaa. Näen painajaisia edelleenkin asiasta.
Tuo tuntui auton omistusaikana helkkarin hienolta asialta. Auton vakuutukset olivat käytännössä ilmaiset ja ajo muutenkin ilmaista. Kerran vuodessa 50e hitsausta, katsastus sekä öljynvaihto 35e. Ei oikeastaan muita kuluja.

Mutta ei koskaan enää. Ei koskaan.

PS. Nissania edeltävä auto oli 2003 E46, joten tiedän tuon tasoeron muutoksen sanomattakin (onhan minulla Applekin) :D
 
No itse sanoisin että kyllähän noilla eteenpäin pääsee varmasti luotettavuudeltaan. Ajettavuudesta tosin en ole yhtä mieltä. Vakio alusta on jotain käsittämättömän hirveää. Pienellä tuunauksella saa ihan hyvän tuosta alustasta tietysti. Ainakin vanhempien osalta melko monessa on lamda vikaa. Uudemmat vanos koneella olevat ovat varmaan ihan hyviä. Itsellä kuitenkin jotenkin paska maku jäänyt noista E36 bemareista juuri tälläisten pikkuseikkojen takia mitä saattaa olla mm ovipahvien natina, muutenvaan natina, räminä kolina, aliohajaus jne. Jos nyt olet ostamassa tuollaista niin osta mielellään semmonen mitä ei ole amispoika tuunannut/rällännyt pilalle. Karvalakkimallit noista on paraskuntoisia ollut missä itse olen istunut/ajanut (n10-15kpl). Ainii elä missään nimessä osta 91-92 vuosimallin vekottimia. Niissä ne enimmät viat on.

En kyllä ihan täysin yhdy tuohon mieleipiteeseen.
Kyllä nuo 90-92 on ihan yhtä luotettavia kuin uudemmatkin.
Joku 200tkm ajettu, ni siihen on vaihdettu jo ne "arat" kohdat.
Vesipumppu, bensapumppu jne.
Lambdoja ne syö kun kauraa, jos ei tee takapönttöön jotain 1-2mm reikää, että kondensio vesi pääsee pois.
Huollettuna hyvä kärry. Mitä itelläni oli, ni ei tarvinnu muutaku lambda vaihtaa. Ja sitäkää ei kannata laittaa mitään tarvikelambdaa, vaan aito Bosch. Tarvike ei kestä.
Ja kyllähä kenkimällä saa auton kuin auton hajalle.
 
Kuinka monella tätä ketjua kommentoineella on aikaisemmin ollut edes BMW?
Tuntuu, että suurin osa kommentin jättäjistä on joskus ollut kyydissä tai kuullut Esson baarista juttuja BMW:stä.

Omaa ajoneuvokalusto Opel Astra 1.8 sport vm96, Opel Astra 2.0 99, BMW 323 97, BMW m-sport touring 328 98, BMW 330 touring 2001 ja nyt mennään VW Golf GT TSFI:llä.

Tähän mennessä tuo 330 on ollut paras auto mitä olen ajanut, noiden omistamieni autojen lisäksi olen ajanut noin 100 eri autoa.
 
Kuinka monella tätä ketjua kommentoineella on aikaisemmin ollut edes BMW?
Tuntuu, että suurin osa kommentin jättäjistä on joskus ollut kyydissä tai kuullut Esson baarista juttuja BMW:stä.
mulla ollu muutama bemmeri..tosi vanhoja paskoja, mut kumminkin..:jahas:
E30 325i, E36 325i, E34 525i

uudempia en ole omistanu, mut muutamaa uudempaa olen ajanu. Ja ei niistä auto paljn voi parantua:thumbs:
 
Tuossa koneessa on joku nokka-akseliin liittyvä tyyppivika. Aikanaan mietin samaa pirssiä, mutta ei kiinnosta 4 tonnin rempat.

Juurikin 2.5tdi a6 mietin kun olin autoa laittamassa, mutta sitten ku tutustuin enemmän koneeseen, niin eipä enää kovin kiinnostanu senjälkeen. Olishan se ollu quattro ja kaikkea mutta... http://www.audiclub.fi/phpBB2/showthread.php?t=39456 tuolta lötyy lisää... Loppujen lopuksi päädyin 530d, ja eipä ole oikeastaan tarvinnut katua, ainoa mitä haikailee on se neliveto..
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Noniin, kirvestä kiveen ennenkuin on edes Audia ajettu :lol2:
Pitäköön perkele tunkkinsa :D
 
Juurikin 2.5tdi a6 mietin kun olin autoa laittamassa, mutta sitten ku tutustuin enemmän koneeseen, niin eipä enää kovin kiinnostanu senjälkeen. Olishan se ollu quattro ja kaikkea mutta... http://www.audiclub.fi/phpBB2/showthread.php?t=39456 tuolta lötyy lisää... Loppujen lopuksi päädyin 530d, ja eipä ole oikeastaan tarvinnut katua, ainoa mitä haikailee on se neliveto..

Moottoriviat on tyyppiongelmana ainakin meikäläiselle sellaisia, että aiheuttavat välitöntä pakokauhun tunnetta.

Tosin on niitä mielenkiintoisia vikoja kohdattu E39:sissäkin. Tuollainen vehjes päätti lukita erään tutun perheineen sisäänsä, eikä suostunut avaamaan oviaan. Siinä sitten odottelivat, kunnes huolto saapui paikalle avaamaan ovet. :D
 
Aika paljon kaikenlaista vikaa tuolla audi-foorumilla, varsinkin tuossa yhdessä koneessa. Ehkäpä audimiehet ovat vain eniten nettiä käyttävää väkeä? Bemarimiehet eivät tunnusta että ostivat paskaa ja Toyota-miehet eivät osaa edes nettiä käyttää joten vikalistatkin ovat julkaisematta? :lol2:
 
Millainen noiden E36 bemareiden luotettavuus on? Kohta ois auton hankinta edessä ja noi 320 ja 325 mallit pyörivät mielessä. Tiedän että jotkut voivat olla täysiä paskoja ja toiset taas ilman mitään vikoja, mutta noin yleensä. Ainakin Fifth Gear-ohjelmassa kehuivat E36:en luotettavuutta ja että sen ajettavuus on yksi parhaimpia sen ikäisistä autoista.
Tuo 320 kannattaa unohtaa saman tien. 318is:ssä on saman verran potkua, parempi alusta vakiona ja luotettavampi pirteä neloskone. 325 on valitettavasti niin suosittu teinirassi, että hyvää yksilöä voi olla vaikea löytää. Kuitenki kannattaa ostaa juurikin 95-98. Paras alusta minkä tuohon autoon saa on alkuperäinen m-sport ja mikäli puslat on kunnossa ja kulmat kohdillaan, ajettavuus on todellakin hyvä. Sit jos ulkonäköön pitää satsata, niin H&R.

Noiden uudempien luotettavuudesta en osaa henk.koht. kokemuksella sanoa, mutta riippuu täysin entisistä omistajista. Pahimmat vikahommat onkin jo mainittu. Paskaan yksilöön saa helposti äkkiseltään useamman satasen (jopa tuhannen) euroa laitettua varaosiin. Vittumainen homma noiden korjauksessa on ahdas konehuone. Kaikki edellämainitut koneet on nokkaketjulla eli ei huolta sen vaihdosta, mutta yleensä 250+ tkm mennessä joutuu suunnittelemaan hydraulisten nostajien vaihtoa.

Loppupeleissä minkä tahansa noista pitäminen on kalliiimpaa ku Corollan, mutta jos on valmis maksamaan ns. ylimäärästä, saa kyllä hyvän auton millä on paljon parempi ajella. Mut jos ei osaa paljoa itse autoa rempata, ni kannattaa harkita...
 
Tuo 320 kannattaa unohtaa saman tien. 318is:ssä on saman verran potkua, parempi alusta vakiona ja luotettavampi pirteä neloskone. 325 on valitettavasti niin suosittu teinirassi, että hyvää yksilöä voi olla vaikea löytää. Kuitenki kannattaa ostaa juurikin 95-98. Paras alusta minkä tuohon autoon saa on alkuperäinen m-sport ja mikäli puslat on kunnossa ja kulmat kohdillaan, ajettavuus on todellakin hyvä. Sit jos ulkonäköön pitää satsata, niin H&R.

Noiden uudempien luotettavuudesta en osaa henk.koht. kokemuksella sanoa, mutta riippuu täysin entisistä omistajista. Pahimmat vikahommat onkin jo mainittu. Paskaan yksilöön saa helposti äkkiseltään useamman satasen (jopa tuhannen) euroa laitettua varaosiin. Vittumainen homma noiden korjauksessa on ahdas konehuone. Kaikki edellämainitut koneet on nokkaketjulla eli ei huolta sen vaihdosta, mutta yleensä 250+ tkm mennessä joutuu suunnittelemaan hydraulisten nostajien vaihtoa.

Loppupeleissä minkä tahansa noista pitäminen on kalliiimpaa ku Corollan, mutta jos on valmis maksamaan ns. ylimäärästä, saa kyllä hyvän auton millä on paljon parempi ajella. Mut jos ei osaa paljoa itse autoa rempata, ni kannattaa harkita...

MITÄ HELVETTIÄ!!! :wtf:
Todellakin mielummin 320! 318:ssa ei ole rivikutosta, kun taas 320:ssä on. Ei tarvii mitään muuta perustelua. 318:ssa on vielä ihan normaali hihna, eikä ketjua. Itseäni harmittaa ihan suunnattomasti, että uusimissa 320:ssä ei ole enää tuota rivi kutosta.
 
Pitkällisten tutkimusten, jotka keskittyivät erityisesti palotilan ja sylinterikannen erilaisiin vaihtoehtoihin jälkeen vuonna 1987 esiteltiin uusi nelisylinterinen M40 moottori. Sylinterien väli oli tutut 91 mm, joten M40 oli kooltaan hyvin kompakti paketti, painoakin oli kertynyt vain noin 130 kiloa. Moottorin konstruktiossa on hyvin paljon tuttuja elementtejä M20:stä, esimerkiksi jakopäässä oli remmi. Vuonna 1993 moottoria kehitettiin edelleen ja moottori sai koodiksi M43:n. Suurin muutos oli jakopään remmin korvaaminen ketjulla koska remmin oli havaittu joutuvan yllättävän suuriin rasituksiin normaalissakin käytössä ja sen luotettavuus ei ollut paras mahdollinen.

M42B18 rivi-4 1796 140@6000 175@4500 Bosch DME M1.7 1992 E36/318iS, 318ti

M44B19 rivi-4 1895 140@6000 180@4300 Bosch DME M5.2 1995 E36/318iS, 318ti,

M43B16 rivi-4 1596 102@5500 150@3900 Bosch DME M1.7.1 1993 E36/316i

M43B18 rivi-4 1796 115@5500 168@3900 Bosch DME M1.7.1 1993 E36/318i, Z3, E34/518i


onks toi m42 remmillä mut vuoden -95 jälkeen ketju, siis toi m44
 
Ei ole sitten hajuakaan mistä on keskusteltu 40 sivua.
Vastaan ensimmäiseen postiin:

Minä kun olen näköjään innostunut tehtailemaan näitä threadeja, niin eiköhän pistetä tämäkin. Mitä mieltä pakkislaiset ovat bemareista? Pelittääkö hyvin? Onko jotain tiettyjä merkkivikoja? Tai mitä malleja kannattaisi varoja, joissa esiintyy eniten näitä merkkivikoja?

Itelläni on menossa 3. BMW putkeen. Ajoin Renaulteja pitkään, olen myös kokeillut muita automerkkejä, kaikki samassa hintakategoriassa (n.3-5000€).

Kävin sitten hakemassa viime vuonna Saksasta itse E36-mallia olevan 323i:n.
Sillä oli ajettu 120tkm, mutta auto oli jo tietty 12 vuotta vanha.
Aivan älyttömän hyvä auto ajaa, tehokas, mukava, hiljainen ja luotettava.

Sitten vaihdoin E39 525 dieseliin, vm. 1997. Tällä ajoin yli 20tkm ilman mitään ongelmia.
Polttoaineenkulutus oli auton kokoonnähden vähäistä ja tehoakin vanhanmallisesti esikammiodieselistä irtosi 140hv, 270Nm.

Nyt ostin viime viikolla E46 koria olevan 330Xd:n, eli 3.0 litraisen turbodieselin, nelivedolla.
Auto ei ollut enää halpa ja toivon todella ettei se heti hajoa.

Mutta.

Mielestäni BMW tekee hyviä autoja. Niiden ajettavuus, tehokkuus, varusteet, mukavuus ja varsinkin se laatuvaikutelma on niitä tekijöitä miksi haluan merkistä maksaa.

Kun vertasin Renault Laguna 2003:a ja tätä 2001 vuosimallin BMW 330:ä, oli ero kuin yöllä ja päivällä. Autojen hinnoissakin on tietty eroa mutta kyllä se hinta jostain tulee.

BMWn 6-sylinteriset koneet on varustettu jakoketjulla joka helpottaa huoltoja.


Mitä vikoja sitten netissä porukka luettelee BMWssä olevan:
Anturivikoja, etupään alustan puslat kuluu nopeasti, sähkövikoja, tiettyjen vaihdelaatikkojen vikoja yms.

Näiden kanssa pitäisi aina verrata kuinka vanha auto on, paljonko sillä on ajettu ja kuinka hienoa eletroniikkaa siinä on.
Mekaaniset osat hajoavat aina jossain vaiheessa, samoin voi sähköisetkin hajota.
Sitä vastoin, BMWn moottoreita on aina kehuttu. Ne ovat kestäviä, voimakkaita ja polttoainetaloudellisia (varsinkin uudet koneet).
BMW edustaa moottoriteknologian kärkeä tällä hetkellä.

Ja aion ajaa BMWllä niin kauan kuin lompakko kestää.
Auto ei ole ensimmäinen asia mistä tingin.

Jotkut ostaa moottoripyörän, minä sijoitin autoon. (Tiedän takkiin tulee).
 
Itseltä löytyy -92 E36 2.0... Joitakin vikoja mitä nyt on korjattu kolmen vuoden ajalla niin bensapumppu vaihdettu 3 kertaa (viimeksi viikko sitten), takaa laakerit, pakoputkea vähän hitsailtu, syyläri vaihdettu + visko. Seuraavaksi pitäisi vaihtaa pusla taakse. Autolla ajettu n.220 000 hyvä on kyllä ajaa ja hiljainen. Katsastus olisi edessä, viimeksi heittämällä läpi, sitä edellisellä kerroilla oli päästöissä vähän häikkää... mutta "korjaantui" kun lisäsi tenttua tankkiin. ;p
 
MITÄ HELVETTIÄ!!! :wtf:
Todellakin mielummin 320! 318:ssa ei ole rivikutosta, kun taas 320:ssä on. Ei tarvii mitään muuta perustelua. 318:ssa on vielä ihan normaali hihna, eikä ketjua. Itseäni harmittaa ihan suunnattomasti, että uusimissa 320:ssä ei ole enää tuota rivi kutosta.

Samaa mieltä, että kuutoskone pitää olla bemarissa. Noi hihnathan on oikein yksi murheenkryyni.

PS. ei se ole rivikuutonen, kun suora kuutonen. ;)
 
MITÄ HELVETTIÄ!!! :wtf:
Todellakin mielummin 320! 318:ssa ei ole rivikutosta, kun taas 320:ssä on. Ei tarvii mitään muuta perustelua. 318:ssa on vielä ihan normaali hihna, eikä ketjua. Itseäni harmittaa ihan suunnattomasti, että uusimissa 320:ssä ei ole enää tuota rivi kutosta.
Huomaa, että viestissäni lukee 318is:ssä (mikäli nyt olet sellasesta kuullut?) jossa ON nokkaketju. Ja tässä tapauksessa ero 320:een on päivänselvä edellämainitun hyväksi. Suorituskyky on sama, kulutus on pienempi, alusta vakiona parempi (esim. paksummat vakaajat) ja yleensä varustelutaso parempi. Mikäli välttämättä sitten haluaa kutoskonetta kuunnella niin voi kyllä ostaa 320:n, mutta mieluummin samantien isompi...
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom