Kokemuksia BMW:stä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Itse vaihdoin 330 farkun VW golf GT:hen.
VW on ollut nyt reilu viikon ja olen ollut autoon erittäin tyytyväinen, mutta kun bmw saa kehiteltyä samantyyppisen koneen (1.4 tsi 170hp) omiin moottoreihin niin vaihtuu volkkari takasin bemariin ja takavetoon.

Syy miksi vaihdoin autoa on työmatkan lyhentyminen merkittävästi.
Vakuutuksissa ja kulutuksissa syntyy noin 170e säästöä joka kuukausi. Ja onhan tuo volkkari uusi...
 
Kun noita 530:siä diisseleitä katselee Saksasta niin aika rouheesti nousee hinnat varusteiden mukaan. Perus-karvalakkimallin (sama kone kuitenkin!) saa noin 10-11ke, kuitenkin nahkapenkeillä ja sporttiratilla yms. kun sitten taas M-sportin paketilla olevasta kaikki herkut sisältävästä yksilöstä joutuu maksamaan 17-19ke. Eipä liene nuo herkut tuon rahasumman arvoisia, no ehkä jollekin mutta jos käyttöautoa ostaa niin tuskin... Helkkarin tehokas ja hyvä ja hieno autohan tuo on vaikkei aivan tuolta näyttäisikään mikä tuo aiemmin postattu kuva on...
 
Nistin kommentti oli pakko olla sarkasmia (tai outoa kateellisuutta/merkkivihaa). Ja vaikka tuo d-mallisto ei ole samanlaista pomminkestävää tekniikka kuten bensapuolen laitteet, niin kyllä niiden vioista saa foorumeilta hiukan yliampuvan kuvan.

500 -sarja on todella hiljainen ja pirullisen mukava ajettava. Ja mikä tärkeintä, kuskille löytyy tarvittavat säädöt ajoasennolle, jotka monista uusistakin autoista puuttuu kokonaan,. Lisäksi penkin istuinosa jatkuu tarpeeksi pitkälle, eikä loput puoleen väliin takareittä, kuten useissa japanilaisissa.

Mutta kannattaa käydä kokeilemassa, niin sen kyllä huomaa, miksi auto on uutena ollut kallis. Se sama jykevyys ja laatu on edelleen jäljellä.

Jos on valmis tilaamaan itse varaosia (esim. ebay.de), niin ne ovat todella edullisia. Kakkosautoni, -91 Nissan sunnyn varaosat motonetistä/biltemasta, ovat monesti kalliimpia kuin bemarin. Tosin vakuutukset ovat bemarissa kalliit.

Mitään karvalakkimallia ei lähtisi hakemaan saksasta, kun niitä on kaupat pullollaan täälläkin. Itse pitäisin pakollisina varusteina ainakin:
- nahkasisusta (mieluiten sport-jakkarat)
- automaatti
- xenonit
- sportti(monitoimi)ratti
- automaatti-ilmastointi
- taukolämmitin (tämä on aliarvostettu, todella mukava värkki)

Vakiona ainakin pre-faceliftin keula on todella pappamaisen näköinen, eli jos ei m-puskureita ole, niin etulippaa kaipaa ainakin. Tuossa oma perhevankkuri Riegerin etulipalla
 
Kyllähän vitossarjasta tarvii e60 olla malli. Tuossa nyt vaan näkyy jo ikä. Ei millään pahalla, ihan hyvin säilynyt kuitenkin 12 vuotta vanhaksi designiksi. :)
Harmi vaan että siinä on kojelauta puolestaan susiruma.
 
Tottakai vanhassa autossa ikä näkyy , onhan kyseessä jo -96 julkistettu korimalli. Varsinkin vakiomallisen touringin perä on muotoilultaan karu. Mutta se ei poista sitä seikkaa, että e39 on edelleen parempi ajaa kuin moni uusi "perusperheauto".

Harmi, että ainakin itse olen vielä siinä ikävässä tilanteessa, että ostaessa joutuu katsomaan hintalappua...muuten e60 olisi minunkin valinta.
 
Kyl noi Bemun vakuutukset vituttaa. Omaan tuli eilen kasko + liikennevakuutus ajalle 1.3.-31.5., hintaa 330€. Avovaimon Boraan tuli sama paketti samalle ajalle, mutta hintaa vain 160€. Kyseessä siis 320d, vm 2000.
 
Kyl noi Bemun vakuutukset vituttaa. Omaan tuli eilen kasko + liikennevakuutus ajalle 1.3.-31.5., hintaa 330€. Avovaimon Boraan tuli sama paketti samalle ajalle, mutta hintaa vain 160€. Kyseessä siis 320d, vm 2000.

kui vitus se noi paljn o?
Paljon o bonarit?
mulla o vuodess 650€ liikenne ja kasko yhteensä (E34 525)

Ite tykkään enemmä E39 mallista.. jostain syystä. ei miellytä yhtään silmää noi uudet mallit

Ja Nistille:
Onhan noissa 530D ollu noita imusarjan läppä vikoja ym, mutta tuo on vähä yliampuvaa:david:
 
Ite tykkään enemmä E39 mallista.. jostain syystä. ei miellytä yhtään silmää noi uudet mallit
Sama juttu, sportti-paketti kehiin niin paljon komeampi auto ja nimenomaan facelift (joka olikin 2000 vuoden tienoilla, vaikka edellisestä postauksestani pystyi vahingossa saamaan väärän kuvan).
Ja juurikin sisätilat ovat paljon viihtyisämmät vanhassa autossa ja mitä tulee varusteisiin niin 530 alkaa olla defaulttina (saksassa) niin hyvin varusteltu että lähes poikkeuksetta nuo navit, jotain sporttia ja nahkat + auto AC löytyy.
Tosiaan aiemman kuvan näköistä YKSILÖÄ jos etsii niin sitten melkein mieluummin ostaa tuon e60 jonka saa samaan hintaan karvalakkina kuin viimeisen päälle olevan e39:n.

Vakiona ainakin pre-faceliftin keula on todella pappamaisen näköinen, eli jos ei m-puskureita ole, niin etulippaa kaipaa ainakin. Tuossa oma perhevankkuri Riegerin etulipalla
Komian näköinen peli kyllä, musta tai hopea tai sitten se tummanharmaa ovat kyllä tuon auton värejä, muina ei oikein voisi edes ajatella.
 
Harmi, että ainakin itse olen vielä siinä ikävässä tilanteessa, että ostaessa joutuu katsomaan hintalappua...muuten e60 olisi minunkin valinta.
Tuo farkku taitaa olla e61 joka tuli vuosi e60:sen jälkeen, eli hinnat ovat aika messeviä 2-3vuotta vanhoille parhaalla perus-koneella olevalle bemarille, myös Saksassa :wtf:
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuo farkku taitaa olla e61 joka tuli vuosi e60:sen jälkeen, eli hinnat ovat aika messeviä 2-3vuotta vanhoille parhaalla perus-koneella olevalle bemarille, myös Saksassa :wtf:

Alle 30te saa Suomeen kilpiin tollasen E60-koppasen 530d.

Soitin vakuutusyhtiöön tosta mun vakuutuksen hinnasta. Olivat unohtaneet liikennevakuutukset bonuksen ja varashälytinalennuksen. Nyt vuosimaksu "enää" 922€.
 
Soitin vakuutusyhtiöön tosta mun vakuutuksen hinnasta. Olivat unohtaneet liikennevakuutukset bonuksen ja varashälytinalennuksen. Nyt vuosimaksu "enää" 922€.

Kuulostaa aika korkealta silti, paljon sulla on bonarit liikennevakuutuksessa ja kaskossa?

Mulla on 320d -01 ja Pohjolasta liikennevakuutus (30% bonarit) + kasko (70% bonarit) on jonkun verran päälle 800 € / vuosi. Tarkkaa summaa en muista, eikä nyt ole laskuakaan tässä käsillä..

-edit-

Tosin kotivakuutuskin on tuolta, joten saattaa jonkilainen keskittämisalennus pienentää summaa.

Myös Nordea tarjoaisi muutaman kympin alle 900 / vuosi liikennevakuutusta + kaskoa.
 
Alle 30te saa Suomeen kilpiin tollasen E60-koppasen 530d.
Ehkä nippanappa jos halvimman valkkaa tuolta mobile.de:stä.
Farkkuna taitavatkin sitten maksaa jo saksassakin jo jotain 25ke, saman verran veroja päälle niin onkin jo 50ke hintalappu kädessä :D

Kyllähän toi ihan kiva olisi:
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=bmmkoans231q

M-Sporttina hintaakin rupeaa olemaan jo 30ke, yleensä jopa enemmän:
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=lmzcycvk3yjw&asrc=fa

Suomesta löysin pikaisella haulla 3kpl noita, halvin oli Laakkosella:
http://www.laakkonen.fi/index.php?page=P0401121142582894&target_page=detail_form&vehicleid=MRG-304

55.000e, paskoilla varusteilla :wtf:
 
Kuulostaa aika korkealta silti, paljon sulla on bonarit liikennevakuutuksessa ja kaskossa?

Mulla on 320d -01 ja Pohjolasta liikennevakuutus (30% bonarit) + kasko (70% bonarit) on jonkun verran päälle 800 € / vuosi. Tarkkaa summaa en muista, eikä nyt ole laskuakaan tässä käsillä..

-edit-

Tosin kotivakuutuskin on tuolta, joten saattaa jonkilainen keskittämisalennus pienentää summaa.

Myös Nordea tarjoaisi muutaman kympin alle 900 / vuosi liikennevakuutusta + kaskoa.


No saatana. Menee vakuutuskeskusteluksi, mutta menköön..

On meilläkin Fenniassa 2 autoa kaskoilla, kerrostalokämppä ja molempien jatkuvat matkavakuutukset. Pärrää en nyt omista, mutta senkin vakuutus oli viime kesänä Fenniassa.

Kun ei vaan jaksas kilpailuttaa, mutta pakko kai se on, jos näissä on kerta hintaeroja...
 
Pakko hämmentää myös tuota vakuutuskeskustelua, kun tuli hintoja jonkinaikaa sitten kyseltyä. Kohteena tosin kauppa-auto vm.-91 1.4l Nissan Sunny, eli kyseessä vain bonuksettomat liikennevakuutukset, mutta saa kuvaa hintatasoista. Voi sitten itsekseen miettiä paljonko hintaerot venyy, kun otetaan kaskot mukaan.

Fennia 681,43
Nordea 631e
Pohjantähti 600
Veritas 574
Tapiola 566e
Pohjola 549.80e
IF 539.81
 
Hienoa että on pipon nyörit kireällä... :hyvä:

Mutta kannattaa käydä kokeilemassa, niin sen kyllä huomaa, miksi auto on uutena ollut kallis. Se sama jykevyys ja laatu on edelleen jäljellä.

- nahkasisusta (mieluiten sport-jakkarat)
- automaatti
- xenonit
- sportti(monitoimi)ratti
- automaatti-ilmastointi
- taukolämmitin (tämä on aliarvostettu, todella mukava värkki)
Komppaan samaa, että kannattee käydä ajamassa esim -2000 mallin e39 ja jotain riisikippoa. Siinä kun vertailee niitä, niin ei tosiaankaan jää epäselväksi että miksi noista pitää vähän enemmän maksaa.

Voin lämpimästi suositella myös comfort penkkejä. Nahkaa sen sisustan pitää olla.

Ja onpa muuten nätti touring :thumbs:

Ja Nistille:
Onhan noissa 530D ollu noita imusarjan läppä vikoja ym, mutta tuo on vähä yliampuvaa:david:

Imusarjan läppäviathan on 3/2000 -> mallien ongelmia. Kovin ihmeellistä sinänsä että tuollasia leluja on ylipäätään menty tunkemaan tuonne, ymmärtäisi jos olisivat tukevampaa tekoa. Mutta jos tosiaan haluaa sellaisen auton, ettei juuri ongelmia olisi, niin ostaa tojotan.... jos haluaa masokistia leikkiä.. ja sekin viellä, että kun bmw:stä lakkaa kaikkien lisälaitteiden ja lelujen toiminta, niin silloin sitä voidaan verrata haitekki tojotaksi...:arvi:
 
Hienoa että on pipon nyörit kireällä... :hyvä:


Komppaan samaa, että kannattee käydä ajamassa esim -2000 mallin e39 ja jotain riisikippoa. Siinä kun vertailee niitä, niin ei tosiaankaan jää epäselväksi että miksi noista pitää vähän enemmän maksaa.

Voin lämpimästi suositella myös comfort penkkejä. Nahkaa sen sisustan pitää olla.

Ja onpa muuten nätti touring :thumbs:



Imusarjan läppäviathan on 3/2000 -> mallien ongelmia. Kovin ihmeellistä sinänsä että tuollasia leluja on ylipäätään menty tunkemaan tuonne, ymmärtäisi jos olisivat tukevampaa tekoa. Mutta jos tosiaan haluaa sellaisen auton, ettei juuri ongelmia olisi, niin ostaa tojotan.... jos haluaa masokistia leikkiä.. ja sekin viellä, että kun bmw:stä lakkaa kaikkien lisälaitteiden ja lelujen toiminta, niin silloin sitä voidaan verrata haitekki tojotaksi...:arvi:

mut ei tojotaa ja bemaria voi verrata edes samana vuonna.
Vaikka bemarissa ois vikojakin, silti ostasin sen.:thumbs:
 
Tulipa tuossa oikein ajotuntumaa reilun 1000 kilometrin eestä kahdella eri autolla. 10v vanhalla 200tkm rullatulla e39:lla ja uudenkarhealla V50 volvolla. Bemu oli sikana parempi ajaa. Hyi saatana noita volvoja.
 
Tulipa tuossa oikein ajotuntumaa reilun 1000 kilometrin eestä kahdella eri autolla. 10v vanhalla 200tkm rullatulla e39:lla ja uudenkarhealla V50 volvolla. Bemu oli sikana parempi ajaa. Hyi saatana noita volvoja.
Erittelisitkö hieman syitä?
 
Millä ihmeen ilveellä 520d on saksassa aivan sikana kalliimpi kuin 530? :eek:

520 hinnat alkaen ~25ke, 530 löytyy halvimmat alta kahden kympin.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom