Kokemuksia BMW:stä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Olis öljynvaihto edessä. Alla siis 320d vm2000. Mitä olette muut noihin sisään tunkeneet. Bemun virallinen suositus taitaa olla Castrolin 5w 50. Audissa olen käyttänyt jossakin parhaaksikin kehuttua 0w40 Diamondia, Audi oli tosin bensavehje...
 
Olis öljynvaihto edessä. Alla siis 320d vm2000. Mitä olette muut noihin sisään tunkeneet. Bemun virallinen suositus taitaa olla Castrolin 5w 50. Audissa olen käyttänyt jossakin parhaaksikin kehuttua 0w40 Diamondia, Audi oli tosin bensavehje...

Castrol EDGE Sport 0W-40 käy tuohon niinkuin moneen muuhunkin tuoreempaan bemariin mukavasti. Näin ohjeisti Castrolin nettisivusto. BMW:llä ja Castrolilla on ilmeisestikin jokin yhteistyösopimus, kun öljyntäyttökorkissakin taitaa lukea Castrol.
 
Castrol EDGE Sport 0W-40 käy tuohon niinkuin moneen muuhunkin tuoreempaan bemariin mukavasti. Näin ohjeisti Castrolin nettisivusto. BMW:llä ja Castrolilla on ilmeisestikin jokin yhteistyösopimus, kun öljyntäyttökorkissakin taitaa lukea Castrol.

Oonko nyt ihan aasi mutta eikö toi EDGE Sport öljy ole bensamoottoriin tarkotettu?
 
Näitä tarjoaa Castrolin nettisivut vaihtoehdoiks myös dieseliin:

EDGE Sport 0W-40
EDGE 5W-30
EDGE 0W-30

Onko noitten kesken mitään väliä minkä valitsen? Miten hinta, onko tietoa?
 
Vastaankin itselleni. EDGE Sport 0W-40 maksaa huoltamolla 12€/litra. Netissä purkkitavarana tais olla 58€/4l, joten ei paljon itse kannata käydä autoa rikkomaan..
 
Minkäslaista lastua olette Bemuihin laittaneet? Aika paljon oli noita uusia ohjelmia noin 500€ hintaan. Mun tapauksessa yleensä tehon lisäys n. 30 hv. Siis 320d, 100kw.
 
E39 kopassa helvetin hyvä auto, hiljainen, hyvä ajaa, ruostuu huonosti ja kohtuu luotettava. Suurimmat viat ovat täristys reilun satkun vauhdissa jos alustan palikoissa väljää mutta sehän selviää koeajolla ja on ihan laitettavissa. 523:ssa(ja muissa M52-koneissa) vesipumppu on syytä vaihtaa/tarkastaa jos ei ole tietoa onko vaihdettu. Kampiakselin ja nokan asentotunnistimissa vikoja joista tulee käyntihäiriöitä, helppo korjata, ei kovin kallis. Venttiilikopasta lähtevän huohotuksen palikat saattavat jäätyä pätkäajossa kovemmilla pakkasilla, kohtuu helppo purkaa ja puhdistaa itse. Tossa kai ne suurimmat.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Oisko toi E39 facelift (eli 2002++) 530da mistään kotoisin farkkuna?
Mitä kandeis tsekata? Ainakin se että M-sporttia tulee mukaan keulassa, kontissa, ratissa, penkeissä ja joka tuutissa :D

Ulkonäkö ainakin viehättää :kuola:

20092007617copy.jpg
 
Oisko toi E39 facelift (eli 2002++) 530da mistään kotoisin farkkuna?
Mitä kandeis tsekata? Ainakin se että M-sporttia tulee mukaan keulassa, kontissa, ratissa, penkeissä ja joka tuutissa :D

Ulkonäkö ainakin viehättää :kuola:

Onhan se messevä peli. Ulkomittoihin nähden takatilat voivat yllättää, eivät ne tosin mitkään ahtaat ole mutta eivät myöskään avarat. Kilometreistä riippuen turbolle ja laatikolle voi joutua tekemään jotain ($$$-$$$$), alustan osia noilla vuosimalleilla -> kilometreillä joutuu jo vaihtamaan mikäli ei ole jo vaihdettu. Eihän tuo myöskään mikään varsinainen talousihme dieseliksi ole mutta suorituskyky on riittävä ja automaatti pelaa todella hienosti.
 
Itekki olen kattonut Bemu-forumilta, että yllättävän paljon noissa on ollut sanomista. Komea peli silti, ja voi olla itelläni seuraavana ostoslistalla..
 
Tietty jos on heti varattava jotain 5000e korjauksiin turpojen ja muiden osalta niin järkevämpää ostaa sitten uudempi malli vaikkapa kun se sen verran enemmän "vain" maksaakin...
 
Tietty jos on heti varattava jotain 5000e korjauksiin turpojen ja muiden osalta niin järkevämpää ostaa sitten uudempi malli vaikkapa kun se sen verran enemmän "vain" maksaakin...

Niin no, jos tuollaista isoa diesel-Bemmiä halajaa, on tuo korjauksiin varautuminen joka tapauksessa välttämättömyys, mikäli ei osta takuun alaista kampetta. Nuo alustan osat, turbot (ja jopa automaattilaatikot) voidaan lukea kuluviksi osiksi. Enemmän se on kuitenkin kilometreistä ja käytöstä kuin vuosimallista kiinni.
Jos ajoa ei tule paljon, voi olla järkevämpää katsella esim. kolmelitraista bensakonetta, on kuitenkin jonkun verran huoltovapaampi kampe.
 
Niin no, jos tuollaista isoa diesel-Bemmiä halajaa, on tuo korjauksiin varautuminen joka tapauksessa välttämättömyys, mikäli ei osta takuun alaista kampetta. Nuo alustan osat, turbot (ja jopa automaattilaatikot) voidaan lukea kuluviksi osiksi. Enemmän se on kuitenkin kilometreistä ja käytöstä kuin vuosimallista kiinni.
Jos ajoa ei tule paljon, voi olla järkevämpää katsella esim. kolmelitraista bensakonetta, on kuitenkin jonkun verran huoltovapaampi kampe.
Sitten kun vetäisee sen 150 euroa huoltoasemalla perstaskustaan ja antaa kassanhoitajalle niin se kirpaisee. Kulutuskin kun on 2-3x sen mitä kiisselillä niin tuota tankkaamista saa harrastaa vähän turhan usein :wtf:
 
Sitten kun vetäisee sen 150 euroa huoltoasemalla perstaskustaan ja antaa kassanhoitajalle niin se kirpaisee. Kulutuskin kun on 2-3x sen mitä kiisselillä niin tuota tankkaamista saa harrastaa vähän turhan usein :wtf:

Kulutusero on 2-3 litran luokkaa/100km dieselin hyväksi.
 
Kulutusero on 2-3 litran luokkaa/100km dieselin hyväksi.
normaali ajossa on kyllä lähempänä 4-5l/100km ero. ja 530i on aika mopo
noista kannattaa vaihtaa imusarja jos ei ole vaihdettu (irtoaa imusarjan läpän akseli ja vaurioittaa moottorin..)...korkeapaine pumppu on yksi joka tulee eteen jossain vaiheessa...ahdin on ja niinkuin on kaikissa ahdetuissa!!!
laatikko kyllä kestää jos ei rikkomalla riko...lastulla alkaa myös 600nm väännöillä olla riskinsä.
 
Ei äläkää hyvät ihmiset ostako bemaria. Aivan paskoja, ei käyntiin kerkeä laittaa ku joku paikka jo repsottaa tai oireilee. Ostakaa ihmeessä mersu tai volkkari....

Itsellä e39 530da -00... m-sport alustaa, rattia, ALPINA puskuria... tosi kamala ajaa ja paikkoja särkee pelkästä ajatuksesta, että joutuu ajamaan sillä rohjakkeella :itku:
 
Ei äläkää hyvät ihmiset ostako bemaria. Aivan paskoja, ei käyntiin kerkeä laittaa ku joku paikka jo repsottaa tai oireilee. Ostakaa ihmeessä mersu tai volkkari....

Itsellä e39 530da -00... m-sport alustaa, rattia, ALPINA puskuria... tosi kamala ajaa ja paikkoja särkee pelkästä ajatuksesta, että joutuu ajamaan sillä rohjakkeella :itku:
Aika huonoa sarkasmia, vaikka se kai sellaiseksi oli tarkoitettu?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom