Kokemuksia BMW:stä

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Kai noi oireet voi alkaa ihan mistä vaan kilsamäärästä. Itellä oli jo 100tkm kohdalla kun ostin auton. En tiedä miten kauan oli sitä ennen kuulunu.. 120tkm kohdilla korjattiin, kun vielä ei ollut mitään hajonnut.

Mitenkäs tuo korjataan ja paljon maksoi? Kun jossain ollut juttua että nokkaketjun ratas on työstetty suoraan kampiakselille, joka pitää vaihtaa samalla kertaa :D

Jos pistäis skoodan liisarina ja naureskelis täällä kun se porsii.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mielelläni kuulen mitkä on ensioireet tuolle ketjun venymiselle, vai onko jo liian myöhäistä jos sen jostain tuntee/kuulee :-D Ja paljonko ajetellu noi alkaa oireilemaan? Oma on 135tkm. Helposti sen omalla autopajalla vaihdan, mutta ei nyt viitsisi turhaan liian aikaisin alkaa veivaamaan. Jos jotain vielä mielessä mitä kannattaa pitää silmällä niin laita tulemaan, säästyy parhaalla säkällä muutama tonni.

Mulla ainakin moottorihäiriön valo syttyi, koska ketju oli venynyt ja ajoitus sitä myöden muuttunut.
 
Pari kymppii ajettu 1.4tsi. Kansi vaihtoon tykötarpeineen.

Volkswagen TSI-moottoreiden ongelmia | Tuulilasi

"Pahin mahdollinen yhdistelmä käytetyn ostajalle on 1,4 tsi yhdistettynä dsg-automaattiin, molemmat ovat surullisenkuuluisia porsimaan."

Omassa volkkarissa 2.0 TSI kone lastulla (250hv/350Nm) ja mittarissa 85tkm. Luotto on kova, että useampi satatonnia rullailen ilman ongelmia. Katsotaan, miten käy!
 
Volkswagen TSI-moottoreiden ongelmia | Tuulilasi

"Pahin mahdollinen yhdistelmä käytetyn ostajalle on 1,4 tsi yhdistettynä dsg-automaattiin, molemmat ovat surullisenkuuluisia porsimaan."

Omassa volkkarissa 2.0 TSI kone lastulla (250hv/350Nm) ja mittarissa 85tkm. Luotto on kova, että useampi satatonnia rullailen ilman ongelmia. Katsotaan, miten käy!
Ostin pari viikkoa sitten vaimolle Audi Q5 3.0 TDI:n S-Tronic:lla ja silloin myyjä just selitti jotain tyyliin, että "tässä on sentään kunnon vaihteisto, DSG:n kanssa pikkukoneissa on ollut aika lailla ongelmia". Ei sitten kai puhunutkaan ihan paskaa :)

Kun nyt BMW-ketjussa ollaan niin ei tuo E90-sarjan M3:n S65-patakaan enää ihan ongelmaton ole ollut kun on reilu satku ajettu. Syksyllä piti vaihtaa "kaasuläppämoottori" (throttle actuator); näitähän on V8:ssa 2 kpl, saas nähdä milloin toinen menee kun kyseessä on selkeä tyyppivika eli muovirattaat taitaa pyöristyä. Merkkikorjaamo Olarinluomassa oli tästä ihan kujalla alkuun, mutta google ja itse BT-palikalla luetut vikakoodit hoitivat diagnostiikan ihan ok.

Nyt vuorostaan on M3 pajalla jarrutehostimen oikkareissa olevaan pumppuun (ketjupolttaa sulakkeita) vaihto-osaa odottamassa. Jarrutehostinongelmia ylipäätään on ollut noissa ollut aika paljon, on kuulemma esim. todella helppo lotrata tyhjiöputken sensori jarrunesteen vaihdon yhteydessä pashaksi.
 
Ostin pari viikkoa sitten vaimolle Audi Q5 3.0 TDI:n S-Tronic:lla ja silloin myyjä just selitti jotain tyyliin, että "tässä on sentään kunnon vaihteisto, DSG:n kanssa pikkukoneissa on ollut aika lailla ongelmia". Ei sitten kai puhunutkaan ihan paskaa :)

Kun nyt BMW-ketjussa ollaan niin ei tuo E90-sarjan M3:n S65-patakaan enää ihan ongelmaton ole ollut kun on reilu satku ajettu. Syksyllä piti vaihtaa "kaasuläppämoottori" (throttle actuator); näitähän on V8:ssa 2 kpl, saas nähdä milloin toinen menee kun kyseessä on selkeä tyyppivika eli muovirattaat taitaa pyöristyä. Merkkikorjaamo Olarinluomassa oli tästä ihan kujalla alkuun, mutta google ja itse BT-palikalla luetut vikakoodit hoitivat diagnostiikan ihan ok.

Nyt vuorostaan on M3 pajalla jarrutehostimen oikkareissa olevaan pumppuun (ketjupolttaa sulakkeita) vaihto-osaa odottamassa. Jarrutehostinongelmia ylipäätään on ollut noissa ollut aika paljon, on kuulemma esim. todella helppo lotrata tyhjiöputken sensori jarrunesteen vaihdon yhteydessä pashaksi.

"Ostin vaimolle Q5:n...", sulla ei taida olla pikkurahasta puutetta :D
 
Volkswagen TSI-moottoreiden ongelmia | Tuulilasi

"Pahin mahdollinen yhdistelmä käytetyn ostajalle on 1,4 tsi yhdistettynä dsg-automaattiin, molemmat ovat surullisenkuuluisia porsimaan."

Omassa volkkarissa 2.0 TSI kone lastulla (250hv/350Nm) ja mittarissa 85tkm. Luotto on kova, että useampi satatonnia rullailen ilman ongelmia. Katsotaan, miten käy!

Miten jakoketjuongelma liittyy hihnalla toimivan koneen kansiremonttiin?
 
Mitenkäs tuo korjataan ja paljon maksoi? Kun jossain ollut juttua että nokkaketjun ratas on työstetty suoraan kampiakselille, joka pitää vaihtaa samalla kertaa :D

Jos pistäis skoodan liisarina ja naureskelis täällä kun se porsii.

Koko jakopää vaihdetaan. Pajalla menee kolme päivää. Hinnasta en tiedä kun maahantuoja makso lystin, poislukien nesteet, jotka jää itselle maksettavaksi. Kyllähän tuo itse maksettuna kai useita tuhansia maksaa.
 
Piti ihan kaivaa nämä tästä ketjusta...

E91 320d vuosimallia -08 toimi moitteettomasti sen 8kk jonka olemme sen omistaneet kunnes viime viikolla ei enää käynnistynyt. Kaksi päivää myöhemmin merkkihuollosta soitettiin että pata uusiksi. Ei mitään ääntä, ei mitään varoitusta, jos vaimoon on uskominen. Kampiakseli pyörähtää 1/4 ja kilahtaa. N47 koneen jakopää; mitäpä tähän sanoisi.. Hintalappua tarjosivat sinne 10.000€ tietämille, mutta taidanpa etsiä vaihtokoneen muita reittejä. Kaiholla muistelen VAG:n vikoja.

Juu palataanpa astialle. Auto makaa kuolleena huollon pihassa. Tosiaan, kuten kaikki tiedämme, kilahdushan tarkoittaa männän ja venttiilin suutelosessioita, ei suutinvikaa tms. Saattaa olla vaikea muuta diagnoosia saada. Suoraan tosiaan ajosta kuoli, eli nokkaketju hypännyt sammutettaessa. Tyyppivika koneessa, olisinpa ostanut 330:n. Ja ketju kun on moottorin takana niin halvin ratkaisu on motin vaihto. Nyt on etsitty konetta pitkin E-bayta, kertokaa hyviä mestoja jos kokemusta on.

Juuri näin. BMW:n mukaanhan tämä on aivan normaalia ja alkaa se siltä tuntumaan näin omistajahostakin, edellisen saksalaisen piezoja vaihdettiin kuin polttimoita. Lisäksi auto on Saksan tuontia (huoltohistoria tarkastettu, kaikki ok) ja kaupoista 8kk. On se totta, BMW on kallis auto. Mutta mitä tässä valittamaan kun ei tule merkkiä vaihdettua:) Tyhmyydestä sakotetaan!

katso liitettä 99824
Päivitystä projektiin. Kaksi kuukautta ja n.5-6000€ myöhemmin auto haettiin tänään liikenteeseen. Kone tuli lopulta englannista kuukauden toimitusajalla. Motti kiinni ja 10km ajoa jonka jälkeen todettiin koneen vuotavan öljyä kuin Exxon-Valdez. Lontoon pojat vetäneet ketjunkiristimen väärille kierteille; uusi kiristin paikoilleen, kovaa ajoa ja bingo vetämään mitä seuraavaksi.. Koko komeuden kruunasi vielä asentajien peruuttelunäytöksen seurauksena kolhittu toinen kylki. Pitäisi pysyä kaukana autoista tällä onnella.

Hehee, saaga jatkuu. Threadia seuranneet saattavat muistaa taannoisen vuodatukseni koneen kilahtamisesta, Mordorin takaa tilatusta vaihtokoneesta jota seurasi asentajan peruuttaminen huoltamon pihassa autoni kylkeen ja masiivinen öljyvuoto väärille jengoille asennetun ketjunkiristimen johdosta. Lisää on satanut. Kone alkoi ääntämään reilun kuukauden jälkeen ja ampui lopulta nesteitä ulos. Diagnoosi: väärillä ohjureilla koottu kone taivutti kantta ja loppu onkin mekaniikan perustietoa. Kansi koneistamolle ja auto taas muutaman viikkoa pajalla. Nyt odotellaan paksumpaa kannentiivistettä, toimituksen kestosta päätellen pikkuprinssin tähdeltä. Samalla meni mystisesti reikääntynyt intercooler uusiksi. Alkaapa olemaan autolla hintaa, mutta saa tästä huumoria koko rahalla.katso liitettä 105056

105056-kokemuksia-bmw-sta-bimmi.jpg
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Miten jakoketjuongelma liittyy hihnalla toimivan koneen kansiremonttiin?

Ahaa, no sori hei, bongasin vain sanat "TSI" ja "DSG" ja alkoi hälytyskellot päässä soida ja linkkasin tuon.
 
Zone-sarja -42%
Tallinnan BM Auto antoi jälleen kerran loistavaa palvelua, ja jälleen kerran hintakin jäi alle puoleen sovitusta. Sama hinnalle, mutta palvelun laatu on niin uskomatonta, että ei suomessa.

...Tosin alkaa remontin teettäminen jo se verran halpaa, että kohta ei kannata enää omia käsiä liata :D
 
Kokemuksia e53 X5 ?..

Tommonen bensapihi 4.4i v8 4x4 vähän houkuttelis...
 
Omia kokemuksia e91 320d:

120tkm jarrupaineanturi (tyyppivika)
180tkm turbo
200tkm oikean takarenkaan vierintänopeusmittari

Lisäksi airbag+turvavyövalot palavat kokoajan, lähtee nollauksella pois. Johtuu ilmeisesti jostain sähköviasta, pysyy nollauksella poissa 2pv-2kk. Valot syttyy aina samalla tavalla, oikealle käännyttäessä vilkku hakkaa silleen nopeasti, kuin olisi vilkku pimeenä. Samalla syttyy airbagin varotusvalot. Tämän jälkeen vilkut pelaa taas normaalisti.

Eikä siinä vielä kaikki, tankin täyttöputki on halki (tyyppivika). Mikäli tankkaa täyteen, niin tiputtaa apukuskin puoleisen takarenkaan edesta dieselit maahan. Ratkaisu tähän on luonnollisesti se että ei tankkaa ihan täyteen.

Auto on vuosimallia 2005, joten tässä on vanhempi konemalli jota ei onneksi nuo ketjuongelmat koske.

Muutenkin tuohon ketjuasiaan, kyseisestä ongelmasta oli voimassa maahantuojan tarjoama huolto ainakin muutama viikko takaperin. En tiedä onko enää voimassa, mutta kannattaa tsekata asia lähimmästä bmw korjaamosta.
 
Kokemuksia vuoden verran BMW:stä. e60 525i

6/14 Rengaspaineanturi vika + alatukivarren vaihto
9/14 airbag valo syttyi, kuittauksella pois.

pari kuukautta eteenpäin....
1/15 Rengaspaineanturi vika TAAS
2/15 Kaikki turvajärjestelmät lähti pois päältä. <--- ei selitystä. Kuittaus ja kaikki pelas.
4/15
-Turvavyön piippaus ääni huutaa vaikkei repsikassa istu ketään <-- Uudelleen käynnistys ja toimi.
-Eräänä aamuna akku tyhjänä. Purannut virran johonkin. (sama vika 2vk päästä)
-airbag valo syttyi TAAS.

Ei bemarissa ole sähkövikaa.
 
Tunteeko joku autojen nykytekniikkaa paremmin. Vuoden ikäisestä Biimeristä on äänitorvi rikki ja se siis pitää vaihtaa. Onko tuossa elektroniikkaakin mukana, sillä luulisi, että että torvi on kovin yksinkertainen kapistus ja ehkä se viimeiseksi vikaantuva osa?

Edit: Niin tai onko se torvi ollenkaan, muuten kuin nimensä osalta?
Nimim. Toinen torviko? =)
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom