Ostin pari viikkoa sitten vaimolle Audi Q5 3.0 TDI:n S-Tronic:lla ja silloin myyjä just selitti jotain tyyliin, että "tässä on sentään kunnon vaihteisto, DSG:n kanssa pikkukoneissa on ollut aika lailla ongelmia". Ei sitten kai puhunutkaan ihan paskaa
Kun nyt BMW-ketjussa ollaan niin ei tuo E90-sarjan M3:n S65-patakaan enää ihan ongelmaton ole ollut kun on reilu satku ajettu. Syksyllä piti vaihtaa "kaasuläppämoottori" (throttle actuator); näitähän on V8:ssa 2 kpl, saas nähdä milloin toinen menee kun kyseessä on selkeä tyyppivika eli muovirattaat taitaa pyöristyä. Merkkikorjaamo Olarinluomassa oli tästä ihan kujalla alkuun, mutta google ja itse BT-palikalla luetut vikakoodit hoitivat diagnostiikan ihan ok.
Nyt vuorostaan on M3 pajalla jarrutehostimen oikkareissa olevaan pumppuun (ketjupolttaa sulakkeita) vaihto-osaa odottamassa. Jarrutehostinongelmia ylipäätään on ollut noissa ollut aika paljon, on kuulemma esim. todella helppo lotrata tyhjiöputken sensori jarrunesteen vaihdon yhteydessä pashaksi.