- Liittynyt
- 13.6.2007
- Viestejä
- 546
Mikäs tietäjien mielipide on tuohon automaattiaskin öljyjen vaihtoon? Itsellä 320 F30 -13 bensavehkeenä ja ajettuna 140 tkm. Aion käydä vaihdattamassa öljyt, vaikka Bemarin virallinen huolto-ohjelma ei kyseistä toimenpidettä tunnekaan.
Yksi ihmettelyn aihe on ollut alustan "löysyys", joka toivottavasti suurimmaksi osaksi johtuu flat run-renkaista, joihin en aio enää ikinä sekaantua. Aivan kammottavan tuntuiset jopa tälläkin 205/60 16 kokoonpanolla. Muutenhan tuosta laitteesta ei oikein löydy pahaa sanottavaa ja toivottavasti sama trendi jatkuu.
Noista Viron huolloista olisi mukava kuulla lisää, kun tuntuu, että varsinkin merkkiliikkeillä on aika lailla ilmaa hinnoissaan.
Kyllähän tuo öljyjen vaihto lisää laatikon käyttöikää. Ite varmaan vaihtaisin 60 000 - 100 000 km välein, jos tuollaisen auton omistaisin. Nehän pitäisi olla "lifetime"-öljyt, mutta BMW:n käsitys elinajasta on hieman erilainen kuin suurimmalla osalla käyttäjistä. Eli jos sinulla on yhtään ajatusta pitää autoa vielä vähän pidempään, niin kannattaa todellakin vaihtaa öljyt laatikkoon.


Mutta hinta ratkaisee... Saksan versio olisi reilut 10ke kalliimpi, koska joutuisi ostamaan talvirenkaat vanteineen + webasto

Kävin pistää auton lämmitykseen ja piruuttani avasin apukuskin puoleisen takaoven ni eikös sieltä taas tullu vedet pihalle. Oman ymmärryksen mukaan vesi ei päässyt poistumaan kun vasta oven avatessa eli vesi jäi lillumaan kynnyslistan päälle. Pienen tunnustelun jälkeen lattiamattokin tuntui kostealta 