Kokemuksia BMW:stä

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Kävin koeajamassa tota e61 530d comfort sportpenkein.

Ajoin joskus E60-korista M5:sta. Onko siinä suuremmat penkit kuin esim 100-sarjalaisessa, missä m-paketti? M5:sen penkit ei muistaakseni ahdistanut tai sitten olin niin tohkeissani autosta, että en kiinnittänyt huomiota. Kuitenkin ton 120d Bemun penkit oli siinä rajoilla, että oliko jo pienet.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ajoin joskus E60-korista M5:sta. Onko siinä suuremmat penkit kuin esim 100-sarjalaisessa, missä m-paketti? M5:sen penkit ei muistaakseni ahdistanut tai sitten olin niin tohkeissani autosta, että en kiinnittänyt huomiota. Kuitenkin ton 120d Bemun penkit oli siinä rajoilla, että oliko jo pienet.

Eikai ne M5 penkit ainakaan comfortit ole?

e60 M5 penkit:

part_image_294.JPG


e60 sport/comfort:

attachment.php


Noihin sport/comfort penkkeihinhän saa pumpattua ilmaa mm. sivuselkätukiin.
 
Noi näyttää sille, että mun ei kannata koeistua, tai voi iskeä Bemu-höyry.

Noissa sai vähän liiankin hyvän ajoasennon koeajoilla. Mulla meni itseasiassa varmaan 45min ennenkun starttasin auton, kun säätelin penkkiä :D

Taitaa olla ainoat jakkarat joissa oon saanut tuon päätuen silleen ettei tarvitse kannatella omaa päätä kokoajan.

700e saisi tollaset semivähän piereskellyn näköset etupallit. Import charges ja lähetys näyttäisi olevan yhteensä ~620e. Mahtuiskohan tollaset esim. e90 ?

http://www.ebay.com/itm/BMW-E60-E61...Parts_Accessories&hash=item20efed4e35&vxp=mtr
 
Onko täällä kukaan rullaillut E60/E61:lä pidempään, tai omistaako joku 200-300tkm ajetun?

Kiinnostaisi tietää missä kohdin alkaa esim. DPF, turbiini, suuttimet ja turbo olla vaihtokuntosia.

Mulla 200tkm ajettu e61
- DPF on varmaan tukossa, mutta sehän nyt poistetaan muutenkin. Eli jos se alkaa temppuilla niin ei sitä vaihtamaan aleta
- Turbossa pieni välys, mutta toimii
- Turbiinista en osaa sanoa, kun koko vaihdelaatikko meni vaihtoon n. 150tkm kohdalla (myyjäliike maksoi)
- Suuttimista ei tietoa
Enempi tuossa on ongelmat ollut ihan muualla kuin moottorissa
 
Tänään haettu kaupasta e91 320i vm. 2006. Ja odottelemaan että kaikki kauhutarinat käyvät toteen :)

Eihän tossa pitäis mitään ihmeitä olla, mulla oli edellinen e91 320d ja reilun vuoden ja 40tkm aikana ei tarvinnut tehdä kuin normihuollot. Tuntuu ongelmat keskittyvän enempi näihin 500-sarjalaisiin...
 
^ Joo 320i on bensa, mutta samaa paskaa se on eri paketissa. Nokkaketju venyy ennen aikojaan, ja jos päivitettyä ketjunkiristintä ei ole vaihdettu niin jako hyppää ->poks! Uudella kiristäjälläkin menee aikansa, kunnes ketju riittävästi venyneenä katkeaa. Taas poks. Lisäksi valvetronic alkaa vittuilee kilsojen karttuessa, kun on hienossa venttiilikoneistossa niin pienet toleranssit, ettei moottorinohjaus pysy perässä. Välivipujen vaihtoremontti vähintään tonni töineen ja osineen. Ja sokerina pohjalla: ko. moottorissa on kannen takapäässä alipainepumppu. Siinä alkaa tiivisteet valskaamaan, ja öljy tippasee pakosarjan päälle. Vetää kauheet käryt hyttiin, ja kaikilla on mukavaa. Ai mistäkö tiedän.. :rolleyes:
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
^ Joo 320i on bensa, mutta samaa paskaa se on eri paketissa. Nokkaketju venyy ennen aikojaan, ja jos päivitettyä ketjunkiristintä ei ole vaihdettu niin jako hyppää ->poks! Uudella kiristäjälläkin menee aikansa, kunnes ketju riittävästi venyneenä katkeaa. Taas poks. Lisäksi valvetronic alkaa vittuilee kilsojen karttuessa, kun on hienossa venttiilikoneistossa niin pienet toleranssit, ettei moottorinohjaus pysy perässä. Välivipujen vaihtoremontti vähintään tonni töineen ja osineen. Ja sokerina pohjalla: ko. moottorissa on kannen takapäässä alipainepumppu. Siinä alkaa tiivisteet valskaamaan, ja öljy tippasee pakosarjan päälle. Vetää kauheet käryt hyttiin, ja kaikilla on mukavaa. Ai mistäkö tiedän.. :rolleyes:

Aha, luulin että se dieseli on ongelmallinen, mutta ilmeisesti bensakonekin on samaa sarjaa, jos sulla kerta noin henk. koht. kokemusta asiasta on. Parempi siis pysyä kuutoskoneissa :D
 
Skodasta hajos moottori. Kerralla ylitty 5 vuoden Bemarin korjauskustannukset.
Taidan siirtyä takas Bemariin.

Tsi ja DSG on kiva niin pitkään kun ei tartte ite maksaa :jahas:
 
Oli ihan pakko kurkistaa, kun viimeisenä postaajana näkyi Huppe BMW tredissä :D

Oliko toi nyt se bensaturpovekotin?
 
Zone-sarja -42%
^ Joo 320i on bensa, mutta samaa paskaa se on eri paketissa. Nokkaketju venyy ennen aikojaan, ja jos päivitettyä ketjunkiristintä ei ole vaihdettu niin jako hyppää ->poks! Uudella kiristäjälläkin menee aikansa, kunnes ketju riittävästi venyneenä katkeaa. Taas poks. Lisäksi valvetronic alkaa vittuilee kilsojen karttuessa, kun on hienossa venttiilikoneistossa niin pienet toleranssit, ettei moottorinohjaus pysy perässä. Välivipujen vaihtoremontti vähintään tonni töineen ja osineen. Ja sokerina pohjalla: ko. moottorissa on kannen takapäässä alipainepumppu. Siinä alkaa tiivisteet valskaamaan, ja öljy tippasee pakosarjan päälle. Vetää kauheet käryt hyttiin, ja kaikilla on mukavaa. Ai mistäkö tiedän.. :rolleyes:

Mielelläni kuulen mitkä on ensioireet tuolle ketjun venymiselle, vai onko jo liian myöhäistä jos sen jostain tuntee/kuulee :-D Ja paljonko ajetellu noi alkaa oireilemaan? Oma on 135tkm. Helposti sen omalla autopajalla vaihdan, mutta ei nyt viitsisi turhaan liian aikaisin alkaa veivaamaan. Jos jotain vielä mielessä mitä kannattaa pitää silmällä niin laita tulemaan, säästyy parhaalla säkällä muutama tonni.
 
Mielelläni kuulen mitkä on ensioireet tuolle ketjun venymiselle, vai onko jo liian myöhäistä jos sen jostain tuntee/kuulee :-D Ja paljonko ajetellu noi alkaa oireilemaan? Oma on 135tkm. Helposti sen omalla autopajalla vaihdan, mutta ei nyt viitsisi turhaan liian aikaisin alkaa veivaamaan. Jos jotain vielä mielessä mitä kannattaa pitää silmällä niin laita tulemaan, säästyy parhaalla säkällä muutama tonni.

Muistaakseni ainakin noissa dieseleissä tuo tapahtuu ihan puskista. Ellen ihan väärin muista niin ketju pomppaa sammutuksen yhteydessä rattaiden yli ja seuraavassa käynnistyksessä onkin sitten venat ja männät ym. kuin kalmarit, mustekalat ja katkaravut keitossa sekasin. Tuossa myllyssähän on myös sellanen hauska insinöörien taidonnäyte, että jakopää on jossain tuulilasin alapuolella... Eli pitää tiputtaa koko moottori jakopäätä varten.

Yleensähän nuo jakopäät varottelevat kylmäkäynnistyksen yhteydessä pienellä säksätyksellä.
 
Mielelläni kuulen mitkä on ensioireet tuolle ketjun venymiselle, vai onko jo liian myöhäistä jos sen jostain tuntee/kuulee :-D Ja paljonko ajetellu noi alkaa oireilemaan? Oma on 135tkm. Helposti sen omalla autopajalla vaihdan, mutta ei nyt viitsisi turhaan liian aikaisin alkaa veivaamaan. Jos jotain vielä mielessä mitä kannattaa pitää silmällä niin laita tulemaan, säästyy parhaalla säkällä muutama tonni.

Mulla kuulu dieselissä metallinen, katkonainen laahaava ääni, joka muuttuu kun kierrokset nousee. Vaikee tekstinä kuvailla, mutta jotakuinkin sellanen tssk .tauko. tssk. tauko tssk. Parhaiten erottaa esim. mäkkärin autokaistalla tai muussa paikassa missä seinä vieressä. Eturenkaan yläpuolelta kuulu koviten, koska tosiaan ainakin tossa dieselissä ketju on moottorin takana. Ei mun tietääkseni laukee ihan kerrasta yllättäen. Huollossa tunnistivat äänen heti kun pyysin tarkistaa.

Kai noi oireet voi alkaa ihan mistä vaan kilsamäärästä. Itellä oli jo 100tkm kohdalla kun ostin auton. En tiedä miten kauan oli sitä ennen kuulunu.. 120tkm kohdilla korjattiin, kun vielä ei ollut mitään hajonnut.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom