Kokemuksia BMW:stä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ei oo nyt hetkeen tullu avattua E90 konepeltiä ja kun koitin ni sen hakasen jousihan on jämähtäny aivan jumiin. Ei meikäläisellä riitä sormivoimat ja kun yritin kammeta sitä puuharjalla ni poikkihan se napsahti varrestaan. Kai tota jollain puristimella yrittää seuraavaks saada auki. Kohtuu vittumainen juttu.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
^Juu Clas Ohlsonilta ruuvipuristimen kävin ostamassa ja sillä sitten sai auki konepellin. Oli sen verta koukku jähmeenä ettei se jousi enää palauttanu ala-asentoon ylhäältä mut kyl se siitä vetristy taas ku hetken aikaa vemputtelin edestakasin. Jos jatkossa vaikka vähintään kerran kuukauteen availis konepeltiä ihan huviks ettei tarvis tota puristinta käytellä.
 
^Juu Clas Ohlsonilta ruuvipuristimen kävin ostamassa ja sillä sitten sai auki konepellin. Oli sen verta koukku jähmeenä ettei se jousi enää palauttanu ala-asentoon ylhäältä mut kyl se siitä vetristy taas ku hetken aikaa vemputtelin edestakasin. Jos jatkossa vaikka vähintään kerran kuukauteen availis konepeltiä ihan huviks ettei tarvis tota puristinta käytellä.
Tuo kannattaa myös "rasvata" kunnolla niin toimii paremmin eikä jumita paikalleen :thumbs:
 
Harkinnassa BaijerinMutteriWiritys e61, 525d tai 530d. Mitä heikkouksia? Onko Faceliftissä (2007->) korjattu jotain "ominaisuuksia". Entä alustan kesto vakioalustalla ja 16" renkailla? Ruostuminen..?
 
Itellä 525D. Peräluukun piuhat piti jatkaa ku meni poikki. Myös peräluukku maalattiin takuuseen ku ikkunan pokkauksesta alkoi maali kupruileen, tyyppi vika myös. Jarrulevyt olen vaihattanu kahteen kertaan vuoden sisään(toiset takuuseen) ku alkoi jumputtaan jarrutettaessa. Tällä hetkellä ei ole muita ongelmia. Alusta ok. Kesärenkaissa 18 ja talvireankaissa 17 tuumaiset renkaat.

Katto luukkua en hirveesti ole tohtinu aukoa
 
Mistähän kannattais E39:ssä etsiä vikaa, kun ajovalot (etu ja taka) palaa vähän väliä? 7 kk aikana on 3 sarjaa vaihdettu valoja, on käytetty Philipsiiä, Osramia ja motonetin halpiksia. Kaiken huippu oli tänään, kun kolme viikkoa vanha takalamppu sammui.

Vikakoodeja ei ole..
 
Mistähän kannattais E39:ssä etsiä vikaa, kun ajovalot (etu ja taka) palaa vähän väliä? 7 kk aikana on 3 sarjaa vaihdettu valoja, on käytetty Philipsiiä, Osramia ja motonetin halpiksia. Kaiken huippu oli tänään, kun kolme viikkoa vanha takalamppu sammui.

Vikakoodeja ei ole..

Omassa E36:ssa sammuili valot kesken kaiken (ei kiva pimeällä tiellä!), kun oli yksi ruuvi löysällä konehuoneessa ja se sattui olemaan maadotusruuvi. Eli suosittelen käymään tommoiset läpi ainakin ens alkuun, jos vaikka noin helpolla pääsisit.
 
Mistähän kannattais E39:ssä etsiä vikaa, kun ajovalot (etu ja taka) palaa vähän väliä? 7 kk aikana on 3 sarjaa vaihdettu valoja, on käytetty Philipsiiä, Osramia ja motonetin halpiksia. Kaiken huippu oli tänään, kun kolme viikkoa vanha takalamppu sammui.

Vikakoodeja ei ole..

Ilmeisesti ilman xenoneita. Onko jännitteet ok? Etu-umpioista menee tyyppivikana muoviset korkeudensäätötangot poikki, jolloin umpion sisukset pääsee liikkumaan ja tästä johtuen halogeenipolttimot voivat mahdollisesti hajota tärinän seurauksena ennenaikaisesti.
 
Ilmeisesti ilman xenoneita. Onko jännitteet ok? Etu-umpioista menee tyyppivikana muoviset korkeudensäätötangot poikki, jolloin umpion sisukset pääsee liikkumaan ja tästä johtuen halogeenipolttimot voivat mahdollisesti hajota tärinän seurauksena ennenaikaisesti.

Joo ilman xenoneita. Vaihdoin uudet linssit molempiin umpioihin, ja ei heilunu sisusta. En ole jänniteitä mittaillut, mutta silmämäärin kirkkaus on ok. Ensi viikonloppuna oli alunperin tarkoitus laittaa xenonit pitkiin suoralla syötöllä, joten mittailen viimeistään sillon. Tämän takia lähdinkin kyselemään, että uskaltaako toimenpiteeseen edes ryhtyä, jos vian syy ei ole tiedossa?

Kiitoksia vastauksista.
 
Itel on toi 520i (M52TUB20) e39 -99 farkku ollu aika murhe heti kun mittariin tuli 200tkm. Sitä ennen ei ollut kun ajaa, mut nyt jos pääset pari kk ilman korjaamol käyntiä nii hyvä. Vuoden sisään vaihdettu kaikki alipaineletkut&alipainejärjestelmä, laturi (tämän kyllä ymmärtää), auto kusi jäähdytysnesteet ulos kesken ajon termarin kotelosta (muovi romua), lamdat vaihdettu, kaasuläppä oikutteli nii hinurin lavalla piti matkustella, sit loputon lista sähkövikoja

Sillon kun toimii nii tosi hyvä ajaa. Kilometrit pitää paikkaansa kun ns"suomi auto" ja ensimmäiseltä omistajalta ostin jolloin mittarissa oli 134tkm.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Olenko saanut väärän kuvan, mutta tätä ketjua ja Musta Lista-ketjua luettuani, sekä muutamaa bemututtavaani kuunneltuani, olen tullut siihen tulokseen, ettei Bemari oikein taida ihan se huolettomin ja huoltovapain auto olla? Uutta kärryä pitäisi kohta katsella, niin olen ajatellut bemarit jättää kokonaan pois harkinnasta kun tuntuu ettei kellään niistä loppupeleissä ole, no ihan muutamaa poikkeusta lukuunottamatta, juuri mitään positiivista sanottavaa.
 
1.5 alken olen ajanut 53 tuhatta kilsaa e39 530D:llä ilman aikaisempia kokemuksia bemmistä. Huppe & kumppanit lähinnä antoi helvetin negatiivisen kuvan koko merkistä, varsinkin dieseleistä. Ainut ajamiseen vaikuttanut murhe on ollut yhden klemmarin löysyys polttoainelinjassa. Hyvin on lähtenyt käyntiin kylmänä jopa -32 pakkasessa, toisinkuin esim Opelin diesel samalta vuodelta. Valo"murhe" toki vaivaa, mutta kenenkään yöunet menee tai konkurssi iskee polttimoista. Mittarissa tosiaan tällä hetkellä 472 tuhatta kilsaa. Enkä tosiaan siis edusta koko merkkiä, vain omaani.

Tekniikkaa pidän jopa yllättävän luotettavana. Talviajo-ominaisuudet lukon puutteesta ja alustan kovuudesta sekä mataluudesta on ihan oma lukunsa. Pahimpia ongelmia koskaan.
 
Olenko saanut väärän kuvan, mutta tätä ketjua ja Musta Lista-ketjua luettuani, sekä muutamaa bemututtavaani kuunneltuani, olen tullut siihen tulokseen, ettei Bemari oikein taida ihan se huolettomin ja huoltovapain auto olla? Uutta kärryä pitäisi kohta katsella, niin olen ajatellut bemarit jättää kokonaan pois harkinnasta kun tuntuu ettei kellään niistä loppupeleissä ole, no ihan muutamaa poikkeusta lukuunottamatta, juuri mitään positiivista sanottavaa.

Ei taida olla ei. Kyllä kannattaa jättää pois.
 
Nuo on henkimaailman asioita. Auton osto on monesti tunneasia. Ei sitä järjellä perustella, kun meet kauppaan ja lyöy tiskiin 20 000e tai enemmän.

Viime Audin S3 -01 jälkeen en kenellekkään ois suositellut Audia. Sellanen pommi, että joka nurkka petti kerrallaan ja lopulta motti. Mutta se olikin sellanen menkkaämmä. Nykyinen Audi 80 -92 vuodelta on ollut niin huoleton, että pelottaa mikä sitä vaivaa.

Eli osta auto jolla tykkäät ajaa tai tykkäät korjata. Minä huudan tallin lattialla mielummin "HORSTI SAATANA", kuin kiroan kiinanpoikaa ja sen riisikippoa. Tosin tuo quattoro alkaa olla aika pakollinen, kun sen makuun on päässyt. :thumbs:

Edit: Ja tosiaan kavereilla on bemaria aivan e30:stä M3:een ja M5:een. Kaikki nekin on yksilöitä. e39 M5 syö bensapumppuja ja taas toinen e46 330 jossa ei ole yhtään mitään. Tais kaveri ajaa samoilla öljyilläkin yli 2v ja se vehje sai monoa. Mutta ei vian vikaa. Oma eka bemari oli e30 olihan se paska, vaihdoin siihen kerran vuoteen öljyt ja pyyhkijän sulat ;)

Jos pitäisin järkevänä edellisen haksahduksen jälkeen laittaa autoon 15 000 e ja takaveto riittäisi. Ostaisin suoraan e39 M5. Hinnat aivan naurettavia tehoon ja auton olemukseen nähden.
 
Mä alan kallistumaan samaan. Eli seuraava auto on just sellanen millä on vaan vitun hyvä ja hauska ajaa. On hajonnu volvosta nokka-akseli, VWstä jakopää, BMWstä turbiini ja viimesimpänä Fordista koko moottori kampiakselin takia... Että jaa, minkähän seuraavaksi ostaisi?

En kyllä kiellä etteikö olis käyttäjässäkin jotain vikaa...
 
Zone-sarja -42%
Hyvä ja hauska ajaa on niceguyn kriteerit.

Seuraavaksi autoksi joo. Ennen piti etsiä niitä kompromisseja "luotettavuuden" ynnämuiden järkisyiden ja omien fiiliksien väliltä.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom