Kokemuksia BMW:stä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Oon itse nyt töiden puolesta ajellut tuollaisilla 1-sarjan, 3-sarjan ja myös 5-sarjan bemareilla ja pakko myöntää kyllä, että tuollainen ykkössarjan pikkubemari on kyllä ketterä ja mukava pikku kauppakassi, mutta parhaat kyydit tuollaisella F10-korisella on saanut ja semmoisen voisi itsekin ostaa vaikka ämmäläisenä lottovoiton jälkeen. :)
 
Kuinka janoinen tommonen vehe on?

Bemarin omien sivujen mukaan vakion yhdistetty alle 10L/100km.

550d xDrive taas 6.2L/100km!

Fuel consumption / CO2 emissions
Figures for BMW 520i
Combined fuel consumption:
6.8 to 6.4 l/100 km
[6.4 to 6.0 l/100 km]
Combined CO2 emissions:
159 to 149 g/100 km
[149 to 139 g/100 km]

Figures for BMW 528i
Combined fuel consumption:
7.0 to 6.6 l/100 km
[6.5 to 6.1 l/100 km]
Combined CO2 emissions:
164 to 154 g/100 km
[152 to 142 g/100 km]

Figures for BMW 528i xDrive
Combined fuel consumption:
6.8 to 6.4 l/100 km
Combined CO2 emissions:
159 to 149 g/100 km

Figures for BMW 535i
Combined fuel consumption:
8.4 to 8.0 l/100 km
[7.7 to 7.2 l/100 km]
Combined CO2 emissions:
196 to 186 g/100 km
[179 to 169 g/100 km]

Figures for BMW 535i xDrive
Combined fuel consumption:
8.1 to 7.6 l/100 km
Combined CO2 emissions:
188 to 178 g/100 km

Figures for BMW 550i
Combined fuel consumption:
8.8 to 8.6 l/100 km
Combined CO2 emissions:
206 to 199 g/100 km

Figures for BMW 550i xDrive
Combined fuel consumption:
9.3 to 9.2 l/100 km
Combined CO2 emissions:
218 to 214 g/100 km

Dieselit:

Figures for BMW 525d
Combined fuel consumption:
5.3 to 4.9 l/100 km
[5.0 to 4.7 l/100 km]
Combined CO2 emissions:
139 to 129 g/100 km
[133 to 123 g/100 km]

Figures for BMW 525d xDrive
Combined fuel consumption:
5.4 to 5.1 l/100 km
Combined CO2 emissions:
143 to 133 g/100 km

Figures for BMW 530d
Combined fuel consumption:
5.8 to 5.4 l/100 km
[5.5 to 5.1 l/100 km]
Combined CO2 emissions:
153 to 143 g/100 km
[144 to 134 g/100 km]

Figures for BMW 530d xDrive
Combined fuel consumption:
5.8 to 5.4 l/100 km
Combined CO2 emissions:
152 to 142 g/100 km

Figures for BMW 535d
Combined fuel consumption:
5.6 to 5.3 l/100 km
Combined CO2 emissions:
148 to 138 g/100 km

Figures for BMW 535d xDrive
Combined fuel consumption:
6.0 to 5.6 l/100 km
Combined CO2 emissions:
157 to 147 g/100 km

Figures for BMW M550d xDrive
Combined fuel consumption:
6.2 l/100 km
Combined CO2 emissions:
162 g/100 km
 
Lähinnä ton lastun kulutus kiinnostaa. Bensalastuista kun ei oo mulla kokemusta. Tuohon dinaan ei taida muuta kuulua kuin softa?


Pyhällä hengelläkö toi 5 litranen dieseli käy? :wtf:
 
Zone-sarja -42%
550d on 3-litranen.

No voi perkele, niin onkin.

Vähän numeroita:

M550d 3.0L R6 twinturbo:
380hp @ 4000-4400rpm
740Nm @ 2000-3000rpm

M Performance TwinPower Turbo technology with three turbochargers, multi-stage charging and variable turbine geometry, common-rail direct injection (max pressure: 2200 bar)

550i 4.4L V8 twinturbo:
401hp @ 5500-6400rpm
600Nm @ 1750-4500rpm

BTW:
While in 2012, the 550i delivered a total of 400 HP and a peak torque of 450 lbs-ft, the 2013 550i will go up to an impressive 445 HP and 480 lbs-ft of toque.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tällä hetkellä kulutus on 14l/100km ajotietokoneen mukaan. Pelkkää kaupunkiajoa.

Saman verran, tai vähän vähemmän kuin mun ex Diesel-Outlanderissa. :jahas:
Bensa-Skodillac menee onneksi noin puolella siitä.
 
Hmm melkein pari kymppiä joutuu pistään tohon 130i pemariin. Ohan se aika paljon aika vanhasta, aika perus kauppakassilta näytävästä paljon kuluttavasta autosta. Horjun taas uskossani. Tää alkaa vaan oleen viimesiä hetkiä omassa elämässä ja luultavasti koko maailmanhistoriassa, että tollasen ostoa voi jotenkin järkevästi perustella, tai on edes mahdollista ostaa. Kohta kaikki autot on sähkösiä ja jos polttomoottori löytyy, niin se on joku kolmepyttynen neljällä turbolla.
 
Jaahas. olis taas aika siirtyä farkkuun, e39 530d tullu katteltua. nyt kovat faktat tiskiin. tuosta koneesta onkin jo edellisestä e46 330d kokemuksia,mutta noin niinku muuten?
 
Jaahas. olis taas aika siirtyä farkkuun, e39 530d tullu katteltua. nyt kovat faktat tiskiin. tuosta koneesta onkin jo edellisestä e46 330d kokemuksia,mutta noin niinku muuten?

Noh, eikös toi ollu maailman paras auto aikanaan...oisko ollu vielä tolla koneella. Että ei kun kauppaan.
 
Jos en nyt ihan väärin muista niin tossa e39 on sama susipaska automaattilaatikko kun e46?

Jos pitää jotain parempaa keksiä e39 vs e46, niin olikohan vanhemmissa vai uudemmissa e39:sä kun oli valettu pakosarja. Se peltinen antautuu jossain vaiheessa ja alkaa vuotamaan.
 
Jos en nyt ihan väärin muista niin tossa e39 on sama susipaska automaattilaatikko kun e46?

Sama GM löytyy kummastakin, tuollainen turbiinihuollettuna oikeinkin harmiton peli joskin melkoisen vanhanaikainen ja epätaloudellinen, kuitenkin hyvin ajaa asiansa kunhan ostaa sellaisen yksilön jossa turbiini ja mekatroniikka on korjattu/vaihdettu :)

Yksi parhaista bemareista jota on tehty kuten ylläkin jo mainittiin, erittäin hiljainen ja hyvä ajaa kun on kunnossa.
 
Mulla meni vähän maku ton automaattiaskin kanssa jostain syystä. Samalla hajos kyllä monta muutakin osaa, mutta ne nyt voi pistää iän ja kilometrien piikkiin.

Oltiin uudenvuoden päivänä Turun Stockalla käymässä. Takasin parkkihalliin tultaessa ei auto halunnutkaan enää käynnistyä, sahasin varmaan 30min starttia. Myöhemmin gOOglasin että saattaa olla nokka-akselin tai kampuran asentotunnistin. Vaihdoin sitten nokka-akselin tunnistimen koska se on huomattavasti helpompi vaihtaa. Noh, ei korjaantunu vika. Aloin sitten vaihtaa kampuran tunnistinta, ja se vasta kivassa paikassa onkin(ainakin vaihtaa yläkautta). Imusarjat piti irrottaa ja juuri ja juuri sain ängettyä käden tietyssä asennossa tarvittavan syvälle jonnekkin startin ja lohkon väliin missä anturi sijaitsi. Lukematon määrä kärkiä hukku moottoritilaan sekä lumeen ja alko jo ehkä vähän vituttaa se makoilu moottoritilassa, lopulta kuitenkin sain vaihdettua kyseisenKIN osan. NO EI PASKA TOIMINUT!
Onneksi kuulin sitten että noi tarvike sähköosat saattaa toimia hyvin, tai sitten ei toimi ollenkaan. Laakkoselle ostamaan muistaakseni 120e arvonen nokka-akselin anturi... 10min ja oli kiinni, auto toimi.

Sitten meni akku ja vaihtelin samalla sammuneet tuikut, muistaakseni 4-5/6 hehkua oli pimeenä. Onnistuin sitten hävittämään myös suuttimien paluuletkusta parit sokat, ja rikkomaan paluuletkun suuttimen nipan kun oli vähän hauras. No Laakkoselta saa sokkia ja myös suuttimien kupariprikkoja, hinta tais olla molemmille 5e/kpl. Se paluuletku oli yllättävän halpa, olisko ollu 20e. Ihan perus letku olis kelvannu esim. motonetistä, mutta ne t-haarat tai nipat suuttimiin oli jotain hyvin erikoista mallia, niin piti ostaa koko letku nippoineen.

Vika niitti tais olla kun tultiin kesällä landelta ja muija avas vauhdissa takaikkunan kun "koira pieras", tai jotain muuta vastaavaa.... Se ikkunannostinmekaniikka vetäs tärinästä paskat housuun ja ikkunan nostimen vaijeri hyppäs vaijerinpyörän väliin auttamaan, vaijeri oli sitten siellä jossain pyörän välissä monin kerroksin kun kalmari ja tonnikala sadevesiämpärissä, enkä saanu käsin nostettua ikkunaa ylös. Koitin vähän matkaa ajaa mutta olo oli kun subbarin kotelon sisällä. Meni sitte hermot sen verran pahasti että revin sen paneelin väkivallalla irti ja teippasin lasin oveen kiinni.


Muuten oli kyllä tosi hyvä auto, suosittelen... Jos joku meinaa lastuttaa kyseisellä vaihteistolla olevaa autoa, niin tuo laatikko tais olla luokiteltu kestämään 360 tai 390 Nm. Vakionahan tosta tais irrota sen 360 Nm? Edit: olikin 390 Nm.. Sehän siinä hauskaa olikin!

Automaattilaatikon korjaus, eli turbiinin kitkapintojen uusiminen sekä vahvistaminen oli onneks vaan 950e, jos päätitkin lastuttaa. Tai sitten viet laakkoselle ja maksat jotain 2500-5000e väliltä.
 
:D oli 46 samalla askilla lastutettuna,muuta ongelmaa ollu ku et turbiini vinkus,no kai se sit jollain joskus levis :D

- - - Updated - - -

tosta talaudellisuudesta,niin en tie paljon sit eroa 46 kulutuksen kanssa kun matkassa meni 6.2l
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom