Kokemuksia BMW:stä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tyhmä kysymys: Tarvitaanko lukkoperiä yksi vai kaksi? Eli siis tuollainen quaife maksaa rontti tonnin. Tarvitaanko niitä yksi vai kaksi? Niinku "molempiin päihin akselia".

Quaife BMW lukkoperät :: Race.Fi

Muuten mielipiteitä/kokemuksia lukkoperästä?

Yksi, kyseinen palikka tulee siis tasauspyörästöön originellin tilalle.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Zone-sarja -42%
Tyhmä kysymys: Tarvitaanko lukkoperiä yksi vai kaksi? Eli siis tuollainen quaife maksaa rontti tonnin. Tarvitaanko niitä yksi vai kaksi? Niinku "molempiin päihin akselia".

Quaife BMW lukkoperät :: Race.Fi

Muuten mielipiteitä/kokemuksia lukkoperästä?

En kyllä suosittelisi Quaifea, itselle asensin Quaifen edelliseen autoon ja ajoin sillä noin 3 vuotta, mutta tämän "torsen"-perätyypin ongelma on, että se sutii helposti yhdellä jos ei ole tarpeeksi pitoa toisella renkaalla. Itsellä ongelma esiintyi jäisestä talvikelistä kuivaan asfaltiin. Suosittelisin tutustumaan wavetrack -merkin tuotteisiin, heillä on omien puheidensa mukaan ratkaisu tähän ongelmaan ja myöskin ikuinen takuu.

edit. Yleisesti ottaen lukkoperä on mielestäni kyllä täysin ehdoton takavetoisiin autoihin (etenkin tehokkaampiin sellaisiin).
 
En kyllä suosittelisi Quaifea, itselle asensin Quaifen edelliseen autoon ja ajoin sillä noin 3 vuotta, mutta tämän "torsen"-perätyypin ongelma on, että se sutii helposti yhdellä jos ei ole tarpeeksi pitoa toisella renkaalla. Itsellä ongelma esiintyi jäisestä talvikelistä kuivaan asfaltiin. Suosittelisin tutustumaan wavetrack -merkin tuotteisiin, heillä on omien puheidensa mukaan ratkaisu tähän ongelmaan ja myöskin ikuinen takuu.

edit. Yleisesti ottaen lukkoperä on mielestäni kyllä täysin ehdoton takavetoisiin autoihin (etenkin tehokkaampiin sellaisiin).

Eli tuo ei edes toimi, vai prosentit on ihan liian vähän? Koska kuvailemasi on juurikin lukottoman toimintatapa. Mutta eihän se yksi toimintatonni bemmissä tunnu missään :D

Tehon määrästä riippumatta lukkoperä on ehdoton. Jopa sadalla hevosella liikkeellelähtö on helvetin tarkkaa puuhaa + ei oo yks eikä kaks kertaa kun vielä satasen vauhissa ohitukseen lähdössä on perä yrittänyt alta..
 
Vielä hätäsempään se lukkoperä lähtee alta kun molemmat pyörät sutii. Vai?
 
Vielä hätäsempään se lukkoperä lähtee alta kun molemmat pyörät sutii. Vai?

Nooh ite oon kelannu niin, että normiperällä kun alkaa sutia niin teho siirtyy vaan lisää sinne sutivaan puoleen kun taas lukkoperällä tehoa siirtyy sinne pitävämpään puoleen. Hitsaamalla saa sitten tosiaan 100% lukon, mutta ei sellasella tee mitään muualla kuin jokamiesluokassa. Mielestäni perä ei lähde sen helpommin alta koska luitonestoa voi käyttää tuollaisen lukkoperänkin kanssa. Vähän mutulla menee toki.
 
Vielä hätäsempään se lukkoperä lähtee alta kun molemmat pyörät sutii. Vai?

Niin mutta ei ala sutimaan ihan niin helposti. Isännällä on sama auto mutta lukolla ja voin sanoa että sillä voi ajaa rennosti verrattuna omaan. Toki se on autosta ja lukostakin riippuvainen asia. 35% väännön jakokykyä on sinänsä paljon.
 
On kyllä raskasta kun ihmiset luottaa siihen luistonestoon ku mihinkin. rautalangan varassa kaahailevat.mut joo. torsen lukkoa en kyllä itse ostaisi. jos siviili peliin jotain niin kiristetty kitka tyyliin tai sitten tyylin sellanen joka on vedossa 100 ja kaasusta ku päästää niin aukee.
Saman tyylinen ayc perä kun evoista joistain löytyy vois toimia katuautossa. mikäli siitä sais toimivamma kun mitsun tekele :D
 
Ihme räpellystä. Lukkoperä sopii 60-70 luvun jenkkeihin.
BMW:llä ajetaan X-Drivellä.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No sillon kun kaahaillaan, niin luistonestot pois. En hae tuolla lukolla mitään seminelivetoa arkiajoon, vaan nopeampaa 0-100 aikaa (kylläkyllä. Nelikymppinen insinööri toteuttaa nuoruuttaan) ja luonnollisempaa kylkimyyryä savon pikataipaleelle, joka lähtee tosta muutaman kilsan päästä. Ajan sitä pitkin usein vanhemmilleni ja nyt täytyy tietenkin käydä väjän väliä siellä näyttämässä perheen uutta pikkuasukkia. Vanhemmat ihmettelee kun mulla on aina hymy korviin ja puoliseisokki saapuessani paikalle.
 
Kyllä minäkin omaani ottaisin sopivan lukon mielelläni. Koeajoin kaverin periaatteessa vastavaa autoa m5-perällä ja oli se vähän mukavampi ajaa luistossa. Tavallaan lähti lipsumaan vähän rauhallisemmin ja helpommin kontrolloitavasti. Toisaalta taas normiajossa en ole tähän asti nähnyt tarvetta lukkoperälle ja kunnon sladissa ajan vaan talvisin silloin tällöin tyhjällä parkkipaikalla, niin toimii toi vakio tasauspyörästö ihan vallan mainiosti siinä hommassa.
 
Mielestäni perä ei lähde sen helpommin alta koska luitonestoa voi käyttää tuollaisen lukkoperänkin kanssa. Vähän mutulla menee toki.

Luistoneston kanssa varmaan joo toimiva. Kaverilla vaan oli aikoinaan farmarijenkki (caprice tai vast) lukolla ja kuulemma oli hyvin hätäiseen poikittain maantievauhdissakin kun oli tarpeeksi liukasta.
 
Toki näissä on autokohtaisia eroja, mutta minun tapauksessa eroa on kuin yöllä ja päivällä. Eikä lukollisessa yksilössä ole luistonestoa.

100 heppaa dieselillä ja lukoton perä niin luistatus on kuin paneminen kortsun kanssa. Kivaa on mutta jotain olennaista puuttuu.
 
Toki näissä on autokohtaisia eroja, mutta minun tapauksessa eroa on kuin yöllä ja päivällä. Eikä lukollisessa yksilössä ole luistonestoa.

100 heppaa dieselillä ja lukoton perä niin luistatus on kuin paneminen kortsun kanssa. Kivaa on mutta jotain olennaista puuttuu.

Jos mää laitan lukon mun yksilööni niin ei siitä luistonesto mihinkään katoa. Tämmöstä kommentoi yksi lukkomyyjä: " lukko toimii moitteetta esimerkiksi Bmw:n luistonestojärjestelmissä. Tämä tarkoittaa sitä, että auton voi talvella antaa ajoon vaikkapa äitimuorille." Tuo olisikin mulle tärkeää jotta uskaltaa antaa auton ajoon juurikin tuolle naisväelle.

Ite sitten välillä vähentäisin tai poistaisin tota automatiikkaa siitä napista tilanteen mukaan.
 
Toki näissä on autokohtaisia eroja, mutta minun tapauksessa eroa on kuin yöllä ja päivällä. Eikä lukollisessa yksilössä ole luistonestoa.

100 heppaa dieselillä ja lukoton perä niin luistatus on kuin paneminen kortsun kanssa. Kivaa on mutta jotain olennaista puuttuu.

Kuka luisuttaa dieselillä hevosvoimilla :face:
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom