- Liittynyt
- 6.2.2003
- Viestejä
- 13 631
- Ikä
- 42
Kaiken se kestää, kaikessa uskoo, kaikessa toivoo, kaiken se kärsii...miusta ei tuu Huppea, miusta ei tuu Huppea...hyvä auto, paras auto...purn....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kaiken se kestää, kaikessa uskoo, kaikessa toivoo, kaiken se kärsii...miusta ei tuu Huppea, miusta ei tuu Huppea...hyvä auto, paras auto...purn....
Yritä löytää ajettavuuden ja kestävyyden keskitie. 50-60 tkm/vuosi ja korjaa vielä ite kaikki, niin vaikeaksi menee :D
Se on kyllä pirun ilkeää kun vikaa tulee reilummin kerralla,mutta tosiasia on että tuokin alkaa olee siinä iässä,et jollekin noi murheet vaan kertyy. Viat kun korjaaa ni uskon että huolettomia kilometrejä on edessäNonii, pitkästä aikaa täällä purnaamassa. Tai en mie ny ajatellu edes purnaa (pahasti), kuhan tulin omistajan intoa puhkumaan ja pikku vikalistaa kasvattamaan. -01 e39 ollut siis puoltoista vuotta alla, auto toiminut enemmän tai vähemmän moitteettomasti. Mutta viimosen kolmen kuukauden on minun ja bemmin suhdetta koeteltu ihan huolella, autosta korjattu/huollettu seuraavat: edestä iskarit, takaa tukivarsi, vas. edestä jarrusatula halkesi ja meni vaihtoon levyn kanssa sekä pakoputken "haitari" fixattiin, nämä kaikki tuli siis kerralla, köyhdyin reilun tonnin. Seuraavaksi auto alko menettää tehoa, lopulta ei kiihtynyt ja nyki lähdöissä, max vauhti oli ajoittain 40-60 tietämillä. Vaihdettiin dieselsuodatin, mut ongelma olikin paskana ollut ilmanmäärämittari, joka oli mennyt paskaks tukkiutuneen ilmansuodattimen takia (erikoista ettei missään huollossa ole tuota vaihdettu, jälleen opin jotain!). Taas auto päiväksi pajalle. Satasia meni, onneksi osat oli edulliset Virosta tilattuna. Myös webastoon on vaihdettu talven aikaan ohjainlaite, ja nyt se pelittääkin mut auto ei vaan lämpene prkl! Uusi termari vaihdettiin eilen, mutta lämmöt nousee max mittarin sinisen alueen yläpuolelle. Seuraavaksi ajattelin kokeilla egr termostaatin vaihtamista, jos se ei auta ni perse repee. Kuluvaa osaa on toki mennyt paljon mut tää on ihan vitun ylimäärästä. En ole edes viitsinyt laskea kuinka paljon tuo auto on yhteensä rahaa syönyt, muutenki tarpeeks paha mieli. Kohta kun oon kaikki osat kertaalleen vaihtanut niin rumba alkaa alusta... :itku:
Siltikään rakkaus bemariin ei ole laantunut. Vielä. Hulluksi kai tässä kohta tulee jos ei sitä jo ole.
e. miusta ei tuu Huppea, miusta ei tuu Huppea...hyvä auto, paras auto...purn....
Se on kyllä pirun ilkeää kun vikaa tulee reilummin kerralla,mutta tosiasia on että tuokin alkaa olee siinä iässä,et jollekin noi murheet vaan kertyy. Viat kun korjaaa ni uskon että huolettomia kilometrejä on edessä
Siinä uskossa tässä eletään.
Tänään auto ei startannut. Ai jumalauta. Oon kertaalleen kuluttanut akun webastolla loppuun mut nyt en ole sitä edes käyttänyt, pelkkää ajoa ollut, liekö purkaa akun ny huvikseen.
Ei ees vituta. Mädäntyköön parkkiin.
Onko e39 525:ssa mekaaninen vai sähköinen polttoainepumppu? Enkä puhu siirtopumpusta :D
E36:ssa, E39:ssä ja Omegassa on sama moottori, jossa mekaaninen sähköisesti ohjattu pumppu. Näin siis näissä 2.5 dieseleissä. Eli siis sähköllä ohjataan, mutta mekaaninen vekotin on kyseessä. Onnistuu myös vaihtaa kokonaan mekaaniseen pumppuun, joka on huomattavasti huolto vapaampi.
Mulla viime talvena sama homma e46 330dA:n kanssa. Noi isot kiisselit on aika tarkkoja akun suhteen, jos ei oo täysin latingissa.
Nonii. Pitkästä aikaa täällä purnaamassa, siltikään rakkaus bemariin ei ole laantunut.
Juu en tie omassa oli joku maaginen pakkas raja, -17 ni läks ku palmun alta, yli -20 ni ei millään vitullakaan, saatto olla kyl joku hehku pimeenä
Kuvailemasi ongelmat ovat normaaleja vanhan auton oireita, ei sen kummempaa. Ongelmallisia niistä tulee silloin, kun ei itse osata huoltaa/korjaa autoja. Eikä tämä tietenkään välttämättä tarkoitus ole, mutta arvokkaat varaosat yhdistettynä kalliisiin korjaamoiden tuntihintoihin saavat aikaan joskus järkyttäviä laskuja. Suosittelen INPAN(diagnoosiohjelma) hankkimista kaikille merkin omistajille.
INPA on pelkkä diagnostiikkaohjelma, eli sillä vain luetaan vikakoodeja, livedataa ym. Pystyy sillä pieniä temppuja tekemään kuten jotain pumppuja ohjaamaan, mutta ei sillä autoa solmuun saa ohjelmoitua.e. toi inpa vaikuttas kyllä fiksulta hankinnalta, mut luulen et saisin vaa jotain peruuttamatonta aikaan sillä
Kyllähän sitä itse opiskelulla aika paljon ilman mitään kouluja pystyy autollensa tekee, jos vaan innostaa ja on paikka. En itsekkään mitään autoalaa ole tosiaankaan käynyt ja kummiski onnistuu ihan suuremmatkin moottorin rempat. Ihminenhän ne autot on suunnitellutkinHieman jopa harmittaa kun en amikseen mennykkää räplää autoja :D