Kokemuksia BMW:stä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Yritä löytää ajettavuuden ja kestävyyden keskitie. 50-60 tkm/vuosi ja korjaa vielä ite kaikki, niin vaikeaksi menee :D

Pitää kyllä kehasta et ex e46 330da oli pirun hyvä ajaa ja lastutettunakin matkaajoon 6.2l satasella.Vaikkakin oli 19" talvipallurat ja korkeussäädetävä alusta ni kyllä sillä ihan mielellään ajo.

- - - Updated - - -

Nonii, pitkästä aikaa täällä purnaamassa. Tai en mie ny ajatellu edes purnaa (pahasti), kuhan tulin omistajan intoa puhkumaan ja pikku vikalistaa kasvattamaan. -01 e39 ollut siis puoltoista vuotta alla, auto toiminut enemmän tai vähemmän moitteettomasti. Mutta viimosen kolmen kuukauden on minun ja bemmin suhdetta koeteltu ihan huolella, autosta korjattu/huollettu seuraavat: edestä iskarit, takaa tukivarsi, vas. edestä jarrusatula halkesi ja meni vaihtoon levyn kanssa sekä pakoputken "haitari" fixattiin, nämä kaikki tuli siis kerralla, köyhdyin reilun tonnin. Seuraavaksi auto alko menettää tehoa, lopulta ei kiihtynyt ja nyki lähdöissä, max vauhti oli ajoittain 40-60 tietämillä. Vaihdettiin dieselsuodatin, mut ongelma olikin paskana ollut ilmanmäärämittari, joka oli mennyt paskaks tukkiutuneen ilmansuodattimen takia (erikoista ettei missään huollossa ole tuota vaihdettu, jälleen opin jotain!). Taas auto päiväksi pajalle. Satasia meni, onneksi osat oli edulliset Virosta tilattuna. Myös webastoon on vaihdettu talven aikaan ohjainlaite, ja nyt se pelittääkin mut auto ei vaan lämpene prkl! Uusi termari vaihdettiin eilen, mutta lämmöt nousee max mittarin sinisen alueen yläpuolelle. Seuraavaksi ajattelin kokeilla egr termostaatin vaihtamista, jos se ei auta ni perse repee. Kuluvaa osaa on toki mennyt paljon mut tää on ihan vitun ylimäärästä. En ole edes viitsinyt laskea kuinka paljon tuo auto on yhteensä rahaa syönyt, muutenki tarpeeks paha mieli. Kohta kun oon kaikki osat kertaalleen vaihtanut niin rumba alkaa alusta... :itku:

Siltikään rakkaus bemariin ei ole laantunut. Vielä. Hulluksi kai tässä kohta tulee jos ei sitä jo ole.

e. miusta ei tuu Huppea, miusta ei tuu Huppea...hyvä auto, paras auto...purn....
Se on kyllä pirun ilkeää kun vikaa tulee reilummin kerralla,mutta tosiasia on että tuokin alkaa olee siinä iässä,et jollekin noi murheet vaan kertyy. Viat kun korjaaa ni uskon että huolettomia kilometrejä on edessä :)
 
Se on kyllä pirun ilkeää kun vikaa tulee reilummin kerralla,mutta tosiasia on että tuokin alkaa olee siinä iässä,et jollekin noi murheet vaan kertyy. Viat kun korjaaa ni uskon että huolettomia kilometrejä on edessä :)

Siinä uskossa tässä eletään.

Tänään auto ei startannut. Ai jumalauta. Oon kertaalleen kuluttanut akun webastolla loppuun mut nyt en ole sitä edes käyttänyt, pelkkää ajoa ollut, liekö purkaa akun ny huvikseen.

Ei ees vituta. Mädäntyköön parkkiin.
 
Siinä uskossa tässä eletään.

Tänään auto ei startannut. Ai jumalauta. Oon kertaalleen kuluttanut akun webastolla loppuun mut nyt en ole sitä edes käyttänyt, pelkkää ajoa ollut, liekö purkaa akun ny huvikseen.

Ei ees vituta. Mädäntyköön parkkiin.

Mulla viime talvena sama homma e46 330dA:n kanssa. Noi isot kiisselit on aika tarkkoja akun suhteen, jos ei oo täysin latingissa.
 
MultiCharger-1204-3D-HOYRE.webp

Paras keksintö dieselille sitten turbon.
 
Zone-sarja -42%
Onko e39 525:ssa mekaaninen vai sähköinen polttoainepumppu? Enkä puhu siirtopumpusta :D

E36:ssa, E39:ssä ja Omegassa on sama moottori, jossa mekaaninen sähköisesti ohjattu pumppu. Näin siis näissä 2.5 dieseleissä. Eli siis sähköllä ohjataan, mutta mekaaninen vekotin on kyseessä. Onnistuu myös vaihtaa kokonaan mekaaniseen pumppuun, joka on huomattavasti huolto vapaampi.
 
E36:ssa, E39:ssä ja Omegassa on sama moottori, jossa mekaaninen sähköisesti ohjattu pumppu. Näin siis näissä 2.5 dieseleissä. Eli siis sähköllä ohjataan, mutta mekaaninen vekotin on kyseessä. Onnistuu myös vaihtaa kokonaan mekaaniseen pumppuun, joka on huomattavasti huolto vapaampi.

Kiitos tästä huojentavasta tiedosta.
 
Nonii. Pitkästä aikaa täällä purnaamassa, siltikään rakkaus bemariin ei ole laantunut.

Kuvailemasi ongelmat ovat normaaleja vanhan auton oireita, ei sen kummempaa. Ongelmallisia niistä tulee silloin, kun ei itse osata huoltaa/korjaa autoja. Eikä tämä tietenkään välttämättä tarkoitus ole, mutta arvokkaat varaosat yhdistettynä kalliisiin korjaamoiden tuntihintoihin saavat aikaan joskus järkyttäviä laskuja. Suosittelen INPAN(diagnoosiohjelma) hankkimista kaikille merkin omistajille.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Juu en tie omassa oli joku maaginen pakkas raja, -17 ni läks ku palmun alta, yli -20 ni ei millään vitullakaan, saatto olla kyl joku hehku pimeenä

Vaihdoin muuten ennen akun vaihtoa hehkutkin. Olikohan mulla 4/6 pimeenä ku mittasin ne....
 
katso liitettä 111039

Paras keksintö dieselille sitten turbon.

Nimenomaan tälläinen kunnon +10A:n laturi/vahti eikä mitään 3,8A:n Ctekiä!

Mulla on noita kymmenkunta firman autoissa ja ai että on mukava lähteä aivan mistä pakkasesta tahansa!

Uusimmassa autossa on myös Arctic Heater akussa kiinni ja kylläpä muuten sysää virtaa startatessa, täytyy hankkia muihinkin!
 
Kuvailemasi ongelmat ovat normaaleja vanhan auton oireita, ei sen kummempaa. Ongelmallisia niistä tulee silloin, kun ei itse osata huoltaa/korjaa autoja. Eikä tämä tietenkään välttämättä tarkoitus ole, mutta arvokkaat varaosat yhdistettynä kalliisiin korjaamoiden tuntihintoihin saavat aikaan joskus järkyttäviä laskuja. Suosittelen INPAN(diagnoosiohjelma) hankkimista kaikille merkin omistajille.

Juu, ei tässä kyllä ennenkään millää uusilla autoilla olla ajeltu, on vaa omakohtasesti historiallista miten paljon vikaa ja korjattavaa voi pariin kuukauteen ilmaantua. Mut se on ihan totta, että halvimmalla sitä pääsis kun omais rasva-apinan taitoja sekä tilat, missä auton kaa pelleillä. Hieman jopa harmittaa kun en amikseen mennykkää räplää autoja :D Onneks on kavereita, jotka jaksaa jeesata, eikä tota kyllä missään Laakkosella oo käytetty,tsiisus, pikku firiksillä säästää aina jonnin verran. Kai sitä jengi pohtii miksi sitä ei vaa tyytyis johonki pikkuruokaseen kauppakassiin, monina valvottuina öinä sitä kyllä itekin miettiny... mutta koska luonne.

Taidan alkaa varmuuden vuoksi rukoilla et tuo menis tällä vkolla katsastuksesta läpi.

e. toi inpa vaikuttas kyllä fiksulta hankinnalta, mut luulen et saisin vaa jotain peruuttamatonta aikaan sillä
 
e. toi inpa vaikuttas kyllä fiksulta hankinnalta, mut luulen et saisin vaa jotain peruuttamatonta aikaan sillä
INPA on pelkkä diagnostiikkaohjelma, eli sillä vain luetaan vikakoodeja, livedataa ym. Pystyy sillä pieniä temppuja tekemään kuten jotain pumppuja ohjaamaan, mutta ei sillä autoa solmuun saa ohjelmoitua.
 
Hieman jopa harmittaa kun en amikseen mennykkää räplää autoja :D
Kyllähän sitä itse opiskelulla aika paljon ilman mitään kouluja pystyy autollensa tekee, jos vaan innostaa ja on paikka. En itsekkään mitään autoalaa ole tosiaankaan käynyt ja kummiski onnistuu ihan suuremmatkin moottorin rempat. Ihminenhän ne autot on suunnitellutkin :)
 
En kyllä itsekkään lähtisi suosittelemaan Bemaria kaverille jolla ei työkalut pysy kädessä. No uusi ehkä menisi, mutta vanhemmissa on hyvä olla vähän kiinnostuneisuutta aiheesta. Hieman näkemällä vaivaa ja huolta autostaan Bemarista saa kyllä mukavan auton. Ps. Huppe, tervetuloa rohkeasti takaisin potkurikeulojen pariin, itsekkin syrjähyppyni tehneenä tiedän miltä paluu tuntuu. :)
 
Nyt on noin 8000km takana F30 bensalla ajettu ja edelleen olen tyytyväinen autoon. Todella mukava auto ajaa ja moottori + vaihteisto toimii hyvin yhteen.
 
Mulla on edessä perheeseen kakkosauton hankinta. Tilanne on se seuraavat vuoden pari, että ajan yksin matka-ajoa vuodessa 20000 - 25000 ja emäntä vaihtaa vaippaa kotona ja ajaa satunnaisesti sitten toisella autolla ehkäpä pari kolme tuhatta kilsaa vuodessa.

Noh, olen päätynyt sellaisene ratkaisuun, että perheen nykyinen auto, kahden litran bensa-accortti farmari jää tuollaiseksi emännän kotiautoksi ja sillä myös liikutaan silloin kun koko perhe liikkuu ja tarvitaan muutenkin enemmän tilaa. Ostan saksasta toiseksi autoksi itselleni 100-sarjan viisovisen hätsbäkkibemarin, jolla siis ajan sitten pääsääntöisesti yksin, mutta kyllä sinne kolmen hengen perhe + sateenvarjorattaatkin tarvittaessa mahtuu.

Loppusuoralla on ehkä kliseinenkin pari: 123D ja 130i. Vuosimalli siellä 2005 - 2008. Mustana hevosena "re-mapattu" 120D joka olisi toki järkevin vaihtoehto. Speksejä:

- Mulla tulee kilsoja 20 000 - 25 000 vuodessa
- 123D kuluttaa (paperilla) 4,4 litraa maantiellä
- 130i kuluttaa (paperilla) 6,6 litraa maantiellä
- kaupungissa (tai kun polkee) ero kasvaa 130i haitaksi, mutta kaupunkiajoa tulee aika vähän
- Olen valmis maksamaan hyvästä ajokokemuksesta ja suoran kutosen äänistä, mutta en nyt ihan mahottomasti
- 130i on luotettavampi ja halvempi huoltaa(?)
- Hankintahinta veroineen saksasta aika lailla sama (130i hivenen kalliimpi).
- Muut olen koeajanut, mutta tuota 130i mallia olen ainoastaan päässyt kuolaamaan youtubesta

Voisiko saada kommnettia, että olenko ihan aasi jos tuon tuollaisen vuosia vanhan paljon kuluttavan bensakutosen saksasta? Mieli tekisi kohtalaisen paljon.

Onko jotain muuta "järki"-perustelua mulle (ja vaimolle), miksi kannattaisi kääntyä tuohon 130i puoleen.
 
Aivan ehdottomasti 130i (mikäli 135i ei ole vaihtoehto), et varmasti tule katumaan päätöstä kun pääset sillä ajamaan. Toki polttoainekustannukset ovat hieman korkeammat, mutta auton luonne on täysin erilainen ja sitä "ajamisen iloa" on ihan erilailla kuin diesel-mallilla. Toki bensakone on myös luotettavampi.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom