Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Aivan ehdottomasti 130i (mikäli 135i ei ole vaihtoehto), et varmasti tule katumaan päätöstä kun pääset sillä ajamaan. Toki polttoainekustannukset ovat hieman korkeammat, mutta auton luonne on täysin erilainen ja sitä "ajamisen iloa" on ihan erilailla kuin diesel-mallilla. Toki bensakone on myös luotettavampi.
BMW 1-sarjan auto olisi haussa, jahka sopiva löytyy tai ehditään lähteä Saksaan. (Myös Honda Civic on ostoslistalla, saa nähdä kumpaan päädytään).
Mikä 1-sarjan moottorivaihtoehdoista on varmatoimisin? Kilometrejä tulee noin 15.000-20.000 vuodessa, eli melkeinpä sama onko diesel vai bensa.
120D mielestäni on pidetty parhaana "all around" ykkössarjalaisena. Ohjelmoimalla sen saa jopa vielä ihan suht nopeaksikin (211hv/400Nm). Reilu 100 000 ajettu faceliftimalli (2008) saksasta kaikilla mausteilla rontti kymppitonni ja veroja päälle nelisen tonnia. Omassa pihassa tuotettuna ja rekisteröitynä varmaan siinä 15500e. Tuollainen on ollut mun se järkevä vaihtoehto. 130i voi hyvinkin olla moottoriltaan luotettavin koko porukasta, mutta ei järkevin. Hinta saksasta kotipihaan rekisteröitynä on jo haasteellista pitää alle 20 000....ainakin tuosta faceliftimallista.
Mä en kyl lähtis Diesel-bemarin kelkkaan enää koskaan.
katso liitettä 111552
Mulla on ollut kuvan 08 123d nyt reilun vuoden ja +50tkm(100k nyt mittarissa), edellinen auto oli samanlainen 08 120d ohjelmoituna(silläkin ajoin ~150tkm asti).. kummassakaan ei mainittavia vikoja.. 120d ohjelmoituna menee reilusti alle viiteen litraan kun 123d:llä kulutus on ollut ~5.6.. Ero tulee lähinnä välityksistä jotka on 123d:ssä paljon lyhyemmät.. Jarrujen, moottorin luonteen(123d:ssä huipputeho 4400rpm) ja muun auton osalta ero on kuitenkin senverran merkittävä etten kyllä enää harkitsisi 120d:tä.. 123d:stä saa kuitenkin tarvittaessa vielä ohjelmalla 270..280pollea ja 500Nm... Mitä luotettavuuteen tulee niin yli 150k ajettua dieseliä en ostais.. Eli silloin ennemmin 130i joka on kyllä hieno peli.
Kerro lisää? Löytyykö tarina tästä ketjusta? Se on sattunut silmiini jossain, että Huppe ei lähde enää bemarin kelkkaan, mutta nyt siis tohon on tullut diesel-etuliite?
- - - Updated - - -
Komee pirssi sulla. Joo taidan taipua tuohon 130i.
Oikea päätös, ihme sinänsä että nelosdieseli oli edes vaihtoehtona jos sen ostolle ei oo pakottavaa tarvetta :D
Eiköhän tämä ketju ole hengissä mun vuodatusten ansiosta. Eikun etsiskelet vain :DKerro lisää? Löytyykö tarina tästä ketjusta? Se on sattunut silmiini jossain, että Huppe ei lähde enää bemarin kelkkaan, mutta nyt siis tohon on tullut diesel-etuliite?
Bensabemarin voisin ostaa vaikka heti.
Hetkonen, etkö sää sanonu että et varmasti osta enää koskaan mitään bemaria?
Suosittelen kyllä vaihtoa takasin, on toi siistiä kun aina autoon istuessa hymyilyttää.
En osta koskaan enää Diesel-autoa, enkä varsinkaan diesel-bemaria
Jaah onko diisseli niin perseestä? Ohan noi 100-sarjan kakslitraset diisselit ihan asiallisia pelejä.
Mulla ei ole tällä hetkellä oikein näkyvyyttä siihen, että montako kilometriä tässä lähivuosina tulee ajoa. Haarukka on 10 000 - 40 000. Jos kilsat kovasti lisääntyy, niin täytyy alkaa ajaan sitten toisella autolla pitemmät matkat...tai jotain...ihan sama mietitään sitä sitten =).
Onkos täällä monella F10-mallin Bemaria? Jatkuuko sama huoltovapaa linja, kuin E60/E61:sissä ;) vai onko laatu muuttunut? Lähitulevaisuudessa auton vaihto edessä ja vaihtoehtoina Mersun E ja BMW:n 5-sarjalaiset 2010-2012. Kumpaakaan en ole vielä käynyt koeajamassa. Näyttää siltä, että Saksasta laitan jonkun firman hakemaan. Saa myös suositella jobbareita Vaasa-Oulu väliltä jos olette saaneet hyvää palvelua...
Mulla on f10 550i xdrive 2013. Vasta n.3000 kilsaa takana ei ongelmia. Ei tosin ollut ongelmia e60 mallien kanssakaan. (520d ja m5)
Kyllä mä voisin F10 bensabimmerin ostaa. Ihan sama meniskö rikki, on sillä kiva ajella. x-drive luonnollisesti. Varmasti ostankin seuraavaks.
Mulla on dinan stage2 kiinni. 500hp/780nm, just kivasti käyttöautoon