Kokemuksia BMW:stä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Missä vaiheessa tärähdys tulee? Aika usein syyksi on paljastunut automaatti. Kaikki lievä tärähtely ei kuitenkaan välttämättä viittaa vikoihin, esim. jos tärähdys tulee siten että täyskiihdytyksen jälkeen löysää kaasun, menee automaatilla hetki tajuta tilanne ja vaihto tapahtuu nykäisevämmin. Myös kampiakselin asentotunnistin saattaa aiheuttaa tärähdyksen/nykimisen, mutta silloin usein myös kulkupuolessa on muutakin häikkää.

Ajelin autolla tunnin. Omistaja istui vieressä ja sanoi aina välillä kiihdyttäessä "tunsitko", kun tuli joku pieni värähdys. Näitä en itse huomannut. Heitin sitten yhdessä vaiheessa sportille ja kiihdytin n. 20-100 km/h ja varmaan jossain 80 kohdilla tuntuin selkeä tärähdys (takaapäin?), jonka itsekin huomasin. Voi olla toki, että hölläilin jo tuossa vaiheessa. En ole varma.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ajelin autolla tunnin. Omistaja istui vieressä ja sanoi aina välillä kiihdyttäessä "tunsitko", kun tuli joku pieni värähdys. Näitä en itse huomannut. Heitin sitten yhdessä vaiheessa sportille ja kiihdytin n. 20-100 km/h ja varmaan jossain 80 kohdilla tuntuin selkeä tärähdys (takaapäin?), jonka itsekin huomasin. Voi olla toki, että hölläilin jo tuossa vaiheessa. En ole varma.

Jos hölläsin jo kaasua ni varmaan heitti pienemmälle. Luultavasti vaihteiston nollaus ja uudelleen opettaminen(ajamalla) lopettaa tollaset. Vaihteisto oppii kuskin ajotavasta miten on parasta vaihtaa vaihteita ym. Näin ainakin e46 330dA.
 
Zone-sarja -42%
Mite jos meinaa lähestyä tätä harrastusta ns järkevämmästä päästä, 520i luulis olevan ihan ok peli? Onhan siinä kuitenkin 170 hepoa ettei pitäisi jalkoihin jäädä, mites bensankulutus ja ongelmat?
 
Mite jos meinaa lähestyä tätä harrastusta ns järkevämmästä päästä, 520i luulis olevan ihan ok peli? Onhan siinä kuitenkin 170 hepoa ettei pitäisi jalkoihin jäädä, mites bensankulutus ja ongelmat?

M50 moottorissa ainakin kannet pettäny(halkeillu ja vääntyny = vuotanu). Mutta taidat tarkottaa uudempaa, koska M50B20 tais olla 150hp. Varmimpia noi 2l bensat taitaa bemareista olla, vielä kun manuaalin ottaa ja ilman mitään ylimääräsiä sähkölaitteita.
 
M50 moottorissa ainakin kannet pettäny(halkeillu ja vääntyny = vuotanu). Mutta taidat tarkottaa uudempaa, koska M50B20 tais olla 150hp. Varmimpia noi 2l bensat taitaa bemareista olla, vielä kun manuaalin ottaa ja ilman mitään ylimääräsiä sähkölaitteita.

Menen huomenna katsomaan yhtä 150 hp 520i:tä automaatilla. Laiskahan se on kuin mikä, mutta kai sillä liikenteen virrassa pysyy. Automaatti on ehdoton, ainut syy miksi edes autoa olen vaihtamassa. Tuon auton myyjä vaan kertoi, että sen auton ratti tärisee jarruttaessa vähän, mikä näyttää olevan e39:n tyyppivika.
 
M50 moottorissa ainakin kannet pettäny(halkeillu ja vääntyny = vuotanu). Mutta taidat tarkottaa uudempaa, koska M50B20 tais olla 150hp. Varmimpia noi 2l bensat taitaa bemareista olla, vielä kun manuaalin ottaa ja ilman mitään ylimääräsiä sähkölaitteita.

Eiks 170hv oo M54? Onks kakslitraset jotenkin varmempia kuin 2,5 tai 3 litraset?
 
Mutta taidat tarkottaa uudempaa, koska M50B20 tais olla 150hp. Varmimpia noi 2l bensat taitaa bemareista olla, vielä kun manuaalin ottaa ja ilman mitään ylimääräsiä sähkölaitteita.

Joo vähintään E60 ja 2007 tai uudempaa toki. Tossa näyttää olevan N43B20OL. No on tossakin jotain ongelmia heti kun tolla litanialla googlettaa.. onkos tuossa sitten vanos?
 
Joo vähintään E60 ja 2007 tai uudempaa toki. Tossa näyttää olevan N43B20OL. No on tossakin jotain ongelmia heti kun tolla litanialla googlettaa.. onkos tuossa sitten vanos?

E60 on varsinkin faceliftinä (2008-2010) ja bensakoneella fiksu. Farmareissa hyviä juttuja muistaa: antenninvahvistimen kohdilla voi olla kosteutta/vuotoa ja takaluukun johtosarja voi kaivata uusimista. Termareita menee helposti ja asian toteaminen on vittumaista; ainakin omassa 520d e60 faceliftissä piti kikkailla itsensä salavalikkoon, jotta näki koneen lämmöt. Paska juttu. Mielestäni ko. asian tarkkailu tulisi tehdä helpoksi. Facelifteissä on hauska "cobra stick"-vaihteenvalitsin automaateissa. Se on kai temppuillut jonkin verran, mutta ei kai perus-automaattibemaria enempää loppujen lopuksi?!

Tuo 170 hv on monelle tuon kokoiseen autoon ihan ok. Muutenkin tuota koneen koko ja suorituskykyasiaa kannattaa oikeasti miettiä tarkkaan. Onko se iso kone aina tarpeen? Menettääkö siinä nyt liikaa kavereiden silmissä sitten jotain äijäpisteitä, jos ajaa modernilla, vähäpäästöisellä ja vähän kuluttavalla 2-litraisella pelillä? Toki jos ajaa kovaa ja tykkää kiihdytellä, niin isoa moottoria alle vaan... mutta esim. itse pärjään tuollaisella n. 170-180-heppasella helposti. Nyt alla diesel-V6, mutta aiemman auton (520d) 177 hv riitti aivan mainiosti.
 
BMW 1-sarjan auto olisi haussa, jahka sopiva löytyy tai ehditään lähteä Saksaan. (Myös Honda Civic on ostoslistalla, saa nähdä kumpaan päädytään).

Mikä 1-sarjan moottorivaihtoehdoista on varmatoimisin? Kilometrejä tulee noin 15.000-20.000 vuodessa, eli melkeinpä sama onko diesel vai bensa.
 
BMW 1-sarjan auto olisi haussa, jahka sopiva löytyy tai ehditään lähteä Saksaan. (Myös Honda Civic on ostoslistalla, saa nähdä kumpaan päädytään).

Mikä 1-sarjan moottorivaihtoehdoista on varmatoimisin? Kilometrejä tulee noin 15.000-20.000 vuodessa, eli melkeinpä sama onko diesel vai bensa.

Älä ainakaan sekannu N47:aan turhaan. Hanki vaan bensakoneella varustettu!
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos haet 1M:n tai 135 coupe M:n niin suosittelen. Sama mylly, mutta jb4+downpipe saat tosta jo M5 killerin. Muutama näitä komboja asennettu ja dynotty. TOIMII
 
Mites toi 535D onko siinä ollut samaantapaan ongelmia kuin 530:ssä ja mitä eroja noissa on? Aika kohtuulliseen hintaan saisi tuollaisen.
Ja onko noissa 530D:ssä saatu luotettavuusongemia jossain vuosimallissa kuriin, 2003-2005 oli ainakin omasta mielestä ihan karseita pommeja mites 2008 ja tuoreemmat?
 
Taidan pitää uutena vuotena auton tallissa, ettei se innostu lennättämään osia taivaalle rakettien lailla. :jahas:

Itse itseäni lainaten. Lupaus ei pitänyt, kun vaimo lähti reissuun ja kävi korjauttamassa em. vikavalot ennen matkaa. ABS-anturi viallinen, kustannus reilu saturainen.
Eikun reissuun. Paluumatkalla muksujen kanssa katkesi laturin hihna ja samassa muutama muu osa, matka tyssäsi siihen. Kustannusarvio 300-350e, hinaus ja taksikyyti kotiin menee onneksi vakuutuksesta.


Onneksi reissutuliaisiksi tämmöinen kalenteri. BMW, korjaamisen iloa, mennen tullen. :hyper:
hncdU9O.jpg


Jokohan sitä siirtyisi autohankintatopicciin...
 
Nyt muistankin miks olen pesettänyt auton hellästi käsin enkä pikapeusssa. e91:n valosysteemit otti konepesussa hittiä sillälailla että kääntyvät ajovalot ei kääntyilekään enää. sen sijaan joka kerta kun käännät auton mutkaan, bmw kyllä muistuttaa bling äänen kera että kääntyvät valot eivät nyt käänny. vitun katiska.
 
BMW 1-sarjan auto olisi haussa, jahka sopiva löytyy tai ehditään lähteä Saksaan. (Myös Honda Civic on ostoslistalla, saa nähdä kumpaan päädytään).

Mikä 1-sarjan moottorivaihtoehdoista on varmatoimisin? Kilometrejä tulee noin 15.000-20.000 vuodessa, eli melkeinpä sama onko diesel vai bensa.

Hankala tietysti absoluuttisena totuutena sanoa mikä on kestävin, mutta 130i on kerännyt paljon kehuja ja googlettamallakaan ei löydy isompia yleisiä murheita. Se malli tosin on aika harvinainen ilmeisesti myös Saksassa.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom