Kokemuksia BMW:stä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
On se tietty mahdollista, enkä yhtään ihmettele ettei olisi mahdollista.

Varsinkin vanhempi 300-sarja on ns. "teiniauto" nykypäivänä ja niitä on tuotu todella paljon suomeen. Varmasti kun nuoren jantterin rahavarannot ovat rajalliset, niin yritetään etsiä se saksan halvin mahdollinen yksilö. Lisäksi kun öljyn/tulppien/kulutusosien vaihtokin turhaan maksaa, mutta auto saa kenkää nuoruuden innolla, niin keskeytysprosentti varmasti nousee.
 
Ajokohan se sit täpöjä eli 340 km/h.... :wtf:

:worship:
Kun ei ole tutkaa;)
veikkaisin että 300 km/h on aika hyvä arvio. Kun ei silti sitä tutkaa ole, niin vaikea sanoa. Kovaa ku helvetti se meni jokatapauksessa!
 
Näin männä viikolla BMW M6:sen. Meinasin ajaa perään.

Ihan kivan oloinen auto kyl oli...
juu itekki nähnyt kyseisen pirssin mustana. eipä siitä enään auto voi paljoa komistua. kerrassaan onnistunut malli ja tehoa on riittävästi



mitä tulee tienposkessa seisojiin niin kyllä se opel on edelleen kärjessä. on siellä muitakin ollut, mutta viimeksi kun asiasta puhuin niin sen jälkeen on taas bongattu puolenkymmentä opelia tienposkessa. hyvin muuten noista oopeleista näyttää osatkin voroille kelpaavan kun autot on ihan raatoja muutaman viikon tienposki seisonnan jälkeen. 90-luvun opelixeja on ollut ja tarkennetaan että 4vectraa ja 1omega:D. taidan ruveta kohta keräämään kuva galleriaa noista ;). eikä tästä kenenkään opeli miehen tarvi nokkiinsa ottaa. sehän on ihan sama kuinka paljon niitä on tienposkessa. tärkeintähän on se miten se oma yksilö toimii.
 
Nostetaan ylöspäin. Eli nyt iski joku kamala hinku vaihtaa tuo maksalaatikko helvettiin. Olen nyt niin ihastunut Bmw 528 -98 malliin. Tosi siisti ja hiukan laitettu, tuotu vuosi sitten ruotsista todella hyvästä pidosta, ajettu 176tkm. Nyt vain puuttuu se järki. Tuolla rahalla saisi jotain paljon uudempaakin, mut pitääkö kaikki aina ajatella järjellä? Miksi ei voi vaan antaa mennä? Pitää selitellä itselleen kaikkea ja keksiä tekosyitä. Raha on luotu kiertämään ja sitä saa aina lisää. Pelottaahan se aina et jos koko paska leviää käsiin samantien.

Mikäli jollain on kyseinen auto, tai on ajanut/tietää jotain jutskia niin kirjoitelkaa infoa. Taitaa kuitenkin käydä niin että auto vaihtuu, ei vaan voi mitään..??
 
Nostetaan ylöspäin. Eli nyt iski joku kamala hinku vaihtaa tuo maksalaatikko helvettiin. Olen nyt niin ihastunut Bmw 528 -98 malliin. Tosi siisti ja hiukan laitettu, tuotu vuosi sitten ruotsista todella hyvästä pidosta, ajettu 176tkm. Nyt vain puuttuu se järki. Tuolla rahalla saisi jotain paljon uudempaakin, mut pitääkö kaikki aina ajatella järjellä? Miksi ei voi vaan antaa mennä? Pitää selitellä itselleen kaikkea ja keksiä tekosyitä. Raha on luotu kiertämään ja sitä saa aina lisää. Pelottaahan se aina et jos koko paska leviää käsiin samantien.

Mikäli jollain on kyseinen auto, tai on ajanut/tietää jotain jutskia niin kirjoitelkaa infoa. Taitaa kuitenkin käydä niin että auto vaihtuu, ei vaan voi mitään..??

Vuoden ajan on ollut alla e39 528iA touring (3/99) eikä ole juurikaan pahaa sanottavaa. Ainoa huono puoli on, että tuo automaatti karsii suorituskykyä hiukan manuaaliin verrattuna, mutta ajomukavuus on ylivoimainen niin ei jaksa harmittaa pitkään.

Mallivikoja löytyy siinä missä muistakin malleista, mutta ei mitään ratkaisevaa. Noissa <10/98 -malleissa vesipumppu taisi olla mallivika, mutta muuten tekniikka on melko pomminvarmaa. Kulutusosat on erittäin halpoja ja ajomukavuus todellakin kohdallaan. Kyllä sen jo koeajolla huomaa, miksi siitä kannattaa hiukan maksaakin.

Kannattaa muistaa, että 10/98 tuli ns. "tekninen facelift", jossa päivitettiin tekniikkaa ja monia lapsentauteja karsittiin pois. Ilmeisesti ~60% tekniikan osista koki uudistuksia tuolloin, mukaanlukien äänieristykset yms.

528 on siinä mielessä hyvä valinta, että vakiovarusteet on jo lähtökuopissa hyvät verrattuna moniin uudempiin autoihin. Itsellä on varusteina mm.:
- xenonit
- automaattinen vyöhykeilmastointi (repsikalle omat säätimet)
- luistonesto/ajonvakautus
- kattoluukku
- nahkajakkarat (ilmakompuralla säätyvä selkätuki)
- taukolämmitys/tuuletus
- sadetunnistin
- M-sporttiratti monitoiminappuloilla/vakionopeudensäätimellä
- TV/navigaattori
- integroidut lastenistuimet takapenkeissä
- pimennysverhot takana sivuikkunoissa
- säätyvä ilmajousitus takana
....ja paljon muita pikku mukavuuksia, joista edelleen narisematon sisusta ei ole yhtään yliarvostettu :worship:

Jos nurkkapyöritystä tulee enemmän, niin kannattaa harkita 523-mallia, kun siinä on pienemmässä koneessa kuitenkin saman verran hepoja ja vain hiukan vähemmän vääntöä.
 
V
Jos nurkkapyöritystä tulee enemmän, niin kannattaa harkita 523-mallia, kun siinä on pienemmässä koneessa kuitenkin saman verran hepoja ja vain hiukan vähemmän vääntöä.


Kyllä siinä on vain melkoisesti eroa tuossa 523 ja 528 mallissa. Monesta 523:sesta on penkitetty noin 180hv(170vakio) mutta tuosta 2.8 litran myllystä on penkitetty pitkälle päälle 200hv(vakio muistaakseni 193)
 
Kyllä siinä on vain melkoisesti eroa tuossa 523 ja 528 mallissa. Monesta 523:sesta on penkitetty noin 180hv(170vakio) mutta tuosta 2.8 litran myllystä on penkitetty pitkälle päälle 200hv(vakio muistaakseni 193)

Totta tuokin. Alunperin 528:n kohdalla taisi olla peruja jostain saksan luokitusjärjestelmistä, että tehot piti merkitä hieman alakanttiin. Ja tuosta seurasi, että 523:n tehoja joutui myös ilmoittamaan alakanttiin, ettei olisi mennyt 528:n markkina-alueelle. Muutamia penkitystuloksia olen nähnyt ja niissä 2.8:t ovat olleet 204-205hv.

Todella pieniruokaisia pannuja jokatapauksessa, jos vaan maltilla ajelee.
 
Totta tuokin. Alunperin 528:n kohdalla taisi olla peruja jostain saksan luokitusjärjestelmistä, että tehot piti merkitä hieman alakanttiin. Ja tuosta seurasi, että 523:n tehoja joutui myös ilmoittamaan alakanttiin, ettei olisi mennyt 528:n markkina-alueelle. Muutamia penkitystuloksia olen nähnyt ja niissä 2.8:t ovat olleet 204-205hv.

Todella pieniruokaisia pannuja jokatapauksessa, jos vaan maltilla ajelee.


Näin on. Kyllä se itsellekin on hankittava e39 juuri jommalla kummalla bensa kutosella 523 tai 528.

Kävin koeajamassa ja oli se vain niin taivaallista kyytiä :)
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
E34 540

Onkos ihmisillä paljon kokemuksia E34 540 BMW:stä? Kauhea hinku iski yhtäkkiä saada V8. Ikäähän tuollaisilla väistämättä on jo yli kymmenen vuotta, joten siinä mielessä riskia alkaa olemaan.

Mutta miten tuo kone ylipäätään kestää kilometrejä? Varmaan pitkälti yli 300 tuhannen voi päästellä, jos ei kauheasti ole rääkätty? Hinnathan noissa on Saksan tuonti painanut aika mukavasti, joten vuosimallia 93-94 näyttäisi saavan n. 6000-9000€. Onhan se tietysti jonkinlainen määrä rahaa noin vanhasta autosta.
 
Montakos pösöä, citikkaa ja joitakin japseja sulla on ollu? Mulla ei ole ikipäivänä ollu ongelmia saada pösöä käyntiin edes -30 asteessa ilman lämmitystä. Ei löydy tuttapiiristä muitakaan pösöjä tai japseja jotka ei lähtis talvella käyntiin. Paria bemaria (316&320i) taas on työnnetty, vedetty ja rukoiltu että ne käynnistyis ja se kumpi noista lopulta yleensä lähtee on 6-koneella oleva 320i.
Edit: 316 lähti kovilla pakkasilla vasta kun se oli hinattu halliin lämpiämään.
 
IMO bemari kyllä hyppää aamulla paremmin liikenteeseen kuin esim pösöt,citikat, ja jotkut japsit.

Taas niin ympäripyöreää :anssi: Itsellä on 150tkm kokemus sitikasta (Xsara 1.9TD) ja se ei kertaakaan jättänyt pakkasilla starttaamatta. Toki suurin osa starteista tapahtui lohkolämppärin huudattamisen jälkeen, mutta ne kerrat kun -25C pakkasella piti startata eikä sähköä ollut saatavilla, auto kyllä lähti käyntiin mukisematta.
 
Musta auto kuin auto on rikkin, jos se ei pakkasyön jälkeen lähe avaimesta käyntiin.

Merkillä tuskin on väliä, 90% on vaan akussa virta vähis.
 
Taas niin ympäripyöreää :anssi: Itsellä on 150tkm kokemus sitikasta (Xsara 1.9TD) ja se ei kertaakaan jättänyt pakkasilla starttaamatta. Toki suurin osa starteista tapahtui lohkolämppärin huudattamisen jälkeen, mutta ne kerrat kun -25C pakkasella piti startata eikä sähköä ollut saatavilla, auto kyllä lähti käyntiin mukisematta.

huooh.. Missään vaiheessa minulla ei ole ollut tarkoitus dissata mitään automallia/merkkiä. tarkoitin vain että minun mielestäni ranskalaiset autot ei ole tehty nimenomaan näihin oloihin.

siitä voidaan kyllä väitellä että lämpimiä ne ei talvella ole:D
ainakaan bokseri ei ollut.. eli enpä yleistä sitäkään koska ei ole ollut jokaista ranskalaista autoa.:rolleyes:
 
Pitäskö meidän ostaa Prayerille porukalla joku halpa ranskalainen, esim pösö. Istutetaan sinne ja laitetaan puhaltimet täysille, aivan varmasti lämpöä riittää. Pakettiautoista en tiedä mitään enkä itsekään tuosta pösöstä muuten niin tykkää kun pikkuvikaa alussa riitti, mutta kyllä se noi kriteerit on täyttänyt. Eli lähtee talvellakin ihan reippaasti käyntiin ilmankin lämmitystä ja kyllä sitä lämpöä taatusti riittää.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom