Kokemuksia BMW:stä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Kuinkahan moni loppujenlopuksi tietäisi kummassa on tai kumpaa ajaa, jos autoon viedään huppu päässä, ettei näe mitään. Veikkaisin että aika monelle saattaisi olla vaikeaa tietää kumpi on kumpi, audi vai bemu. tai audi/bemu vs. mese

Kyllä saa aika hukassa olla jos ei Audin ja Bemarin välillä huomaa eroa ajotuntumassa. Toinen on etuveto/neliveto ja toinen yleisimmin takaveto, ja jo pelkkä vetotapaero vaikuttaa ajotuntumaan huomattavasti. Jos ei Audi/BMW/Mese-linjalla huomaa ajotuntumassa eroja, sitten on oikeasti viisainta ajaa sillä Tojotalla tms, säästyy aika paljon rahaakin.
 
Kyllä saa aika hukassa olla jos ei Audin ja Bemarin välillä huomaa eroa ajotuntumassa. Toinen on etuveto/neliveto ja toinen yleisimmin takaveto, ja jo pelkkä vetotapaero vaikuttaa ajotuntumaan huomattavasti. Jos ei Audi/BMW/Mese-linjalla huomaa ajotuntumassa eroja, sitten on oikeasti viisainta ajaa sillä Tojotalla tms, säästyy aika paljon rahaakin.

no silti suurin osa ns. tavan tallaaja tuulipukuteroista ei varmasti huomaa minkään valtakunnan eroa audin ja bemun välillä. Tuskin huomaisi kyllä Renault Clion ja Grand Cherokeen välilläkään.:david:


Ei kaikki oo mitää autoihmisii, tuuninkiteroja tai muita intoilijoita.
kyl autoista kiinnostuneet osaa kiinnittää huomiota eri asioihin. Suurelle osalle suomen väestöä yleesäkkää ei automerkit sano sellaa mitää.
 
No Volvo on monen mielestä luotettava auto? Kaverilla on Volvo S60, 2,5 TD, olisko se -03. Ja mulla on BMW 530 D M-Sport -00.

Mun bemussa ei oo ollu juuri mitään vikoja..lähinnä pelkkiä normaaleja asioita..eli polttimoita vaihdeltu ja muuten huollettu.. kaverin volvossa taasen on paukkunut useamman tonnin edestä paikat.

Minä voin ainakin ihan rehellisesti BMW-kuskina ja nykyään ehkä jo jonkin asteisena fanaatikkonakin myöntää, että BMW:n valtti ei todellakaan ole laatu ja kestävyys, sillä liki mallista ja vuosikymmenestä riippumatta BMW:t tuntuvat olevan erittäin herkkiä ainakin kansi- ja alustavioille. Ylläpitokaan ei ole halvimmasta päästä, huollot on pakko hoitaa tunnollisesti, osat ovat kalliita ja pelkästään vakuutuksiin palaa helposti älytön summa vuodessa.

Kuitenkin minä, kuten monet muutkin, arvostan autossa enemmän aivan muita ominaisuuksia kuin sitä, kuinka varmasti ja halvalla se kuljettaa paikasta A paikkaan B. Minä en ainoastaan halua istua kyydissä ja odottaa perille pääsyä, vaan haluan nauttia kuljettavasta matkasta ja ajaa autoa joka on ulkoa kaunis, sisältä viihtyisä ja joka käyttäytyy juuri niin kuin sen ratin takana toivoo ja olettaakin käyttäytyvän. Ihmiset usein ihmettelevät miten on mahdollista, että tilastojen mukaan BMW-kuskit ovat autoilijoista kaikkein tyytyväisimpiä, vaikka autot ovat (uutena) kalliita ja sijoittuvat aina vikatilastoissa vähemmän mairitteleville sijoille. Kyse on juuri siitä, että ne, jotka BMW:n valitsevat, toivovat autoltansa aivan eri asioita kuin se suuri Toyotalla ajava enemistö - ja juuri tähän tarpeeseen se valittu merkki vastaa paremmin kuin (monet) muut. Jos haluaa auton: BMW, mikäli tarvitsee ikiliikkujaa: Nissan Sunny.

Myönnän kyllä, että minua vituttaa tälläkin hetkellä se fakta, että joudun luultavasti aivan lähitulevaisuudessa upottamaan alustaremonttiin reilusti toista tonnia. Kolikon kääntöpuolena on kuitenkin se, että kun taas seuraavan kerran tartun käsilläni siihen BMW-logolla varustettuun nahkarattiin ja herätän kuusi sylinteriä henkiin, tiedän tehneeni oikean valinnan - eikä sille rahalle olisi parempaakaan käytöä löytynyt.

ps. Olin jo aivan siinä uskossa, että Volvon nykyinen aivan jäätävän paska laatu (sekä ajettavuus) olisi aivan yleistä tietoa. :urjo:
 
Itselläni on menossa 3. BMW ja ainut mitä olen joutunut tekemään normaalien määräaikaishuoltojen lisäksi on ollut jarrusylinterin vaihto 97- 323:een. Ei nuo 3-sarjan bmw:t vikatilastoissa ole mitenkään huonosti sijoittuneita, mutta eivät kyllä kärkisijoillakaan hätyyttele.
 
BMW 535 Vm. 2002

Ajettu nyt 158tkm ja etupäähän on 150 jälkeen saanut vaihtaa lähes kaikki nivelet...

...mutta...hei nehän on biimereitä eikä mitään autoja. Siitähän pitää maksaa.
 
Minä puolestani kyselisin kokemuksia E39 520/523/528 malleista. Suunnitelmissa olis tämmösen hankinta tässä joskus ens kevään mittaan, kuhan nyt sais nykysen auton myytyä ensin.
 
Minä puolestani kyselisin kokemuksia E39 520/523/528 malleista. Suunnitelmissa olis tämmösen hankinta tässä joskus ens kevään mittaan, kuhan nyt sais nykysen auton myytyä ensin.

Mulla on E39 523i vuodelta 96. pahuksen hyvä auto ajella. Hiljainen, tilava, kulutus kohtuullinen. Osat ilmeisesti suht kalliita jos tarvii korjata.

Nyt vaan tilanne se että emäntä sai kortin viikko sitten ja pakko kai vaihtaa auto pienempään, ei takavetoiseen.. :(
 
Löytyykös kokemuksia E38:sta? Erityisesti 730 kiinnostaa.
Aivan omakohtaista kokemusta ei ole, mutta tässä muutamia ainakin omaan autonhankintaan oleellisesti vaikuttavia asioita, joita tuosta mallista tiedän:

- Kulutus varsin kohtuullinen, vaikka taloudellisuudesta tuskin kannattaa puhua. Harrastajat ovat myös puhuneet, että maantieajossa 740-malli kuluttaisi silti jopa vähemmän, suuremmasta väännöstä johtuen.
- Vakuutukset kohtalaisen kalliita.
- Käsittääkseni E38-sarjaan ei lukkoperää saanut tehtaalta edes lisävarusteena, sen sijaan luistonesto kera nykyaikaisempien turvavarusteiden löytyy kyllä.
- Autossa oleva V8 eroaa luonteensa puolesta korvaamastaan M30-mallin kuusipyttyisestä ratkaisevasti. Kutonen väänsi alhaalta saakka dieselin lailla, kun taas V8 näyttää kyntensä vasta kierrosten kasvaessa.
- Koko ja sisätilat sitä mitä edustusautolta voi odottaakin.

Loisto valinta, rahat käteen ja ostoksille mars mars. :hyvä:
 
Mulla on E39 523i vuodelta 96. pahuksen hyvä auto ajella. Hiljainen, tilava, kulutus kohtuullinen. Osat ilmeisesti suht kalliita jos tarvii korjata.

Nyt vaan tilanne se että emäntä sai kortin viikko sitten ja pakko kai vaihtaa auto pienempään, ei takavetoiseen.. :(

No ei saatana, minkä ihmeen takia? Ehjää e39:ä parempaa ajajan autoa saat etsiä kissojen ja koirien kanssa. Ei muuta kun muija rattiin ja laitat ajamaan vaikka kuukauden pari sillä, sen jälkeen laitat sen vastaavan ikäisen japanilaisen rattiin ja kysy huvittaako vielä vaihtaa autoa? Tuskin!

Meillä on nyt e34 535 ja käytiin koejajamassa uutta Civic sedania, kyllä jäi Civic autokauppaan varsinkin kun olisi joutunut laittamaan reilu 20ke rahaa väliin. En todellakaan maksa niin paljon muovikiposta joka ei ole edes hiljaisempi eikä parempi ajaa kuin nykyinen auto, kulkupuolesta puhumattakaan, varusteissakin hävisi ihan pystyyn pl. turvatyynyt vaikka oli executive malli. Vielä kun tuo baijerilainen on toiminut kuin sveitsiläinen kello ilman sen suurempia vikoja niin homma on ihan selvä. Sen Civicin reilu 300e/kk osamaksulla ostaa aika tynnyrillisen bensaa ja alustanosia Beemeriin.

Seuraava auto on e39 528 facelift, se on nykyiseen upgrade, Honda ei siltä tuntunut.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulla on E39 523i vuodelta 96. pahuksen hyvä auto ajella. Hiljainen, tilava, kulutus kohtuullinen. Osat ilmeisesti suht kalliita jos tarvii korjata.

Oon kans kuullu jostain että osat olis suolasen hintasia, mutta toiset taas sanoo että olis halvempia ku esim. Opeliin tai Fordiin? Tiedä sitten..
 
Oon kans kuullu jostain että osat olis suolasen hintasia, mutta toiset taas sanoo että olis halvempia ku esim. Opeliin tai Fordiin? Tiedä sitten..

Varsinkin jos ebaysta tilaaminen onnistuu, niin varaosat e39 -malliin on todella edullisia. Todella paljon osia löytyy jo ihan Motonetin hyllyistä.
Esimerkkejä:
- iskunvaimentimet 4kpl ~250e
- koiranluut 19e/kpl
- ilmanputsari 9e
- aktiivihiili-sisäilmansuodattimet 24e/2kpl
- jarrulevyt jarrupaloineet ympäri autoa + käsijarrupalat 149e
...ja lista jatkuu.

Pihassa seisoo e39 528iA touring, joten kulutusosien hinnasta on ihan omakohtaista tietoa. Ja vaimo pärjää autolla talvisinkin, eli ei mitään syytä vaihtaa autoa talviominaisuuksien vuoksi.
 
M6 aijaija :haart:

Viime kesänä ajoin autobahnia saksassa ~230 km/h gepsi-nopeutta, ja otin kiinni sisemmälläkaistalla ajaneen hartgen varusteleman m6sen. Voi jeesus kristus, se kun paino kaasua ku olin ihan rinnalla ohittamassa sitä., ja häipyi horisonttiin! todella todella nopeeta rupes katoamaan, vaikka kiihytys lähti sillä jostain 160-170. Ihan sairaan kovaa se ajo edessä. Sit seuraavasta liittymästä se lähti, ja mä varmistin vielä että mitä mä just näin. mahtava auto! hitto ku huonost uskaltaa yli 200 nopeuksissa ottaa valokuvia kännykällä, eikä ollu ketää repsikanpaikalla.
Ja sellanen tavallisempi bemariki mitä ite ajoin on ihan ku juna vaikka gepsi näyttää kohtuullisia nopeuksia:eek:

Kerrassaa upeita autoja noi ns. oikeat autot. pitää ittelle laittaa 325/328 e36 coupe tai e34 525, 530 tai 540 :kuola: kun nyt vaan saan rahaa yhtään säästöön. Mahtavaaki mahtavampia autoja noi bmw.t
 
M6 aijaija :haart:

Viime kesänä ajoin autobahnia saksassa ~230 km/h gepsi-nopeutta, ja otin kiinni sisemmälläkaistalla ajaneen hartgen varusteleman m6sen. Voi jeesus kristus, se kun paino kaasua ku olin ihan rinnalla ohittamassa sitä., ja häipyi horisonttiin! todella todella nopeeta rupes katoamaan, vaikka kiihytys lähti sillä jostain 160-170. Ihan sairaan kovaa se ajo edessä. Sit seuraavasta liittymästä se lähti, ja mä varmistin vielä että mitä mä just näin. mahtava auto! hitto ku huonost uskaltaa yli 200 nopeuksissa ottaa valokuvia kännykällä, eikä ollu ketää repsikanpaikalla.
Ja sellanen tavallisempi bemariki mitä ite ajoin on ihan ku juna vaikka gepsi näyttää kohtuullisia nopeuksia:eek:

Kerrassaa upeita autoja noi ns. oikeat autot. pitää ittelle laittaa 325/328 e36 coupe tai e34 525, 530 tai 540 :kuola: kun nyt vaan saan rahaa yhtään säästöön. Mahtavaaki mahtavampia autoja noi bmw.t

Itellä e46 328 sedan minkä itse toin Hampurista. Alustalle ei ollut sillon vielä tehty mitään ja renkaat olivat 225/55/16 mutta eipä 250km/h aiheuttanut muuta päänvaivaa, kun horisontin tarkemman seuraamisen. Nyt madallettu 40/25 ja renkaat 235/35/19 ja meno vielä kivempaa :dance:
 
Tämä ei ole mikään hyökkäys kys. automerkkiä kohtaan, mutta en ole voinut olla huomaamatta, miten paljon bemareita näkee teiden pientareilla verrattuna muihin automerkkeihin. Siis joko ilman kuskia, tai sitten on moottoritilan pelti taivasta kohti ja joku rassaa sitä vaikka motarin tai kehätien varressa. Tässä tänä vuonna, jopa pari kertaa kehällä olen nähnyt itse miten bemari laukeaa ajossa kirjaimellisesti.

Onko muut kiinnittäneet tähän huomiota? Voisiko syynä olla "vähän ajetut" tuontiautot, joissa osassa todellisuudessa onkin enemmän matkaa takana?
 
Tämä ei ole mikään hyökkäys kys. automerkkiä kohtaan, mutta en ole voinut olla huomaamatta, miten paljon bemareita näkee teiden pientareilla verrattuna muihin automerkkeihin. Siis joko ilman kuskia, tai sitten on moottoritilan pelti taivasta kohti ja joku rassaa sitä vaikka motarin tai kehätien varressa. Tässä tänä vuonna, jopa pari kertaa kehällä olen nähnyt itse miten bemari laukeaa ajossa kirjaimellisesti.

Onko muut kiinnittäneet tähän huomiota? Voisiko syynä olla "vähän ajetut" tuontiautot, joissa osassa todellisuudessa onkin enemmän matkaa takana?
Vai oliskohan sulla jotenkin vaikka alitajuisesti jokin tarve bongata noita bemareita tienposkesta. Meinaan vain, että melko useasti kuulee samaa Opeleista, Volvoista, Mersuista ja melkein mistä automerkistä tahansa. Tuskin siellä sen enempää noita Bemareita on kuin muitakaan mutta joillekin jää taas mieleen paremmin varsinkin kun on kyse "paremman" luokan autoista.

Esim. Mersu, eikös se ole ainakin joskus ollut tunnettu luotettavuudestaan mutta silti saa monesti lukea, että taas oli johtotähti sammunut tienposkeen. Voin hyvin kuvitella, että samalla reissulla oli myös sammuneena pientareella ollut Toyota, Nissan ja VW:kin mutta ainoa noista oli Mersu joka oli jäänyt mieleen.
 
Tämä ei ole mikään hyökkäys kys. automerkkiä kohtaan, mutta en ole voinut olla huomaamatta, miten paljon bemareita näkee teiden pientareilla verrattuna muihin automerkkeihin. Siis joko ilman kuskia, tai sitten on moottoritilan pelti taivasta kohti ja joku rassaa sitä vaikka motarin tai kehätien varressa. Tässä tänä vuonna, jopa pari kertaa kehällä olen nähnyt itse miten bemari laukeaa ajossa kirjaimellisesti.

Onko muut kiinnittäneet tähän huomiota? Voisiko syynä olla "vähän ajetut" tuontiautot, joissa osassa todellisuudessa onkin enemmän matkaa takana?

Voisi osittain johtua, että merkki on erittäin suosittu nuorison joukossa. Autot saavat kovaa ajoa, epämääräisiä virityskeinoja käytössä, eikä välttämättä muisteta perushuoltojakaan tehdä ajoissa.

Osittain merkkikin saattaa tehdä sen, että niihin vaan kiinnittää enemmän huomiota tien laidassa kuin perinteiseen cherryyn tai kadettiin.

Tuskin tuonti suoranaisesti sen enempiä vaikuttaa, koska volkkareita, volvoja ja mersuja tuodaan myös erittäin paljon, eikä niihin ole tienpenkassa kiinnittänyt huomiota.
 
Onhan tuo huomionkiinnittäminen tiettyyn merkkiin mahdollista ja oma otantani on tietenkin pieni, joten virhemahdollisuus on suuri. Mutta ihan laskettua tämä on kuitenkin. En ole kertaakaan tänä vuonna nähnyt toista automerkkiä työmatkallani joka olisi juuri lauennut suoraan ajossa. Sattumaa tai sitten ei, sitä tässä juuri pohdin. En pidä mersua, bemaria tai ylipäätänsä mitään muutakaan autoa yhtään "parempana" tai luotettavampana merkkinä, joten sen takia en usko tähän merkkibongaukseen. Tunnustan tietämättömyyteni vuosimallien tuntemiseen, mutta hieman vanhempia malleja nuo ilmeisesti kaikki ovat olleet.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom