Kokemuksia BMW:stä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tulossa nelivetoisia BMW M-malleja ? Tekniikan Maailma

Ennenhän sitä BMW vanno vaparikoneiden varaan. Liekkö moni bemarimies sillon uhonnut ettei turbobemari ole aito, hyvä bmw. Hyvin ne on kuitenkin vastaanotettu. Miten lie kun tun tulee nelivetoinen M? Tosin tuo lienee vain optio.

Onhan noita ollunna jo. Diiselillä ja tuplaturbolla. Kivasti vääntää, kun valoista lähtee 7:lla :D

BMW 550 M d Sport A xDrive F11 Touring Farmari 2012 - Vaihtoauto - Nettiauto
(itsellä ei siis mitään tekemistä kyseisen auton kanssa mutta vastaavaa päässy istumaan)

- - - Updated - - -

Tulossa nelivetoisia BMW M-malleja ? Tekniikan Maailma

Ennenhän sitä BMW vanno vaparikoneiden varaan. Liekkö moni bemarimies sillon uhonnut ettei turbobemari ole aito, hyvä bmw. Hyvin ne on kuitenkin vastaanotettu. Miten lie kun tun tulee nelivetoinen M? Tosin tuo lienee vain optio.

Onhan noita ollunna jo. Diiselillä ja tuplaturbolla. Kivasti vääntää, kun valoista lähtee 7:lla :D

http://www.nettiauto.com/bmw/550/5875601
(itsellä ei siis mitään tekemistä kyseisen auton kanssa mutta vastaavaa päässy istumaan)
 
Ei kyl 550d oo mitää tekemistä m sarjan kanssa. Noi diisselit:D. mun silmis ne on kauheita paskoja. Työkoneita. joku hehkuttaa vääntöä. Mitä tekee väännöllä, jonka huippu on 1700rpm-2700rpm vaikka 400nm. Jos esim katon oman auton speksii niin vääntöä löytyy 350nm kierrosalueella 1250rpm-4800rpm. Puhuisin tehon pinta-alasta mielummin kun huipputehoista ja väännöistä. Bensa vie 100-0 noita työkoneita. Joku voi koittaa etsiä kiisselipaskan joka vetää yli 3500 kierrosalueen täydellä väännöllä. Ja vakion eikä mitään tuningpaskaa. ne ei kuulu illään muotoa tähän. Tuohon kun lisää 6500 kiertävän koneen versun joku 4000 rpm kiisselimasiina niin ei paljoa tee mieli ees miettiä tollasta naftaromua.
 
Ei kyl 550d oo mitää tekemistä m sarjan kanssa. Noi diisselit:D. mun silmis ne on kauheita paskoja. Työkoneita. joku hehkuttaa vääntöä. Mitä tekee väännöllä, jonka huippu on 1700rpm-2700rpm vaikka 400nm. Jos esim katon oman auton speksii niin vääntöä löytyy 350nm kierrosalueella 1250rpm-4800rpm. Puhuisin tehon pinta-alasta mielummin kun huipputehoista ja väännöistä. Bensa vie 100-0 noita työkoneita. Joku voi koittaa etsiä kiisselipaskan joka vetää yli 3500 kierrosalueen täydellä väännöllä. Ja vakion eikä mitään tuningpaskaa. ne ei kuulu illään muotoa tähän. Tuohon kun lisää 6500 kiertävän koneen versun joku 4000 rpm kiisselimasiina niin ei paljoa tee mieli ees miettiä tollasta naftaromua.

Asenne on näköjään kohillaan. Jos nyt tehoista puhutaan, niin arvaappa onko kiva ohittaa kiisselillä, kun ei tartte tiputtaa neloselle kun lähtee?

Ihan muita juttuja tähän: pienempi kulutus (ja muutenkin halvempaa kun ajaa tarpeeksi), vähemmän särkyviä osia moottorissa. Kutoskoneen äänet :kuola:

Mutta makuasioista ei parane kiistellä.
 
Ei kyl 550d oo mitää tekemistä m sarjan kanssa. Noi diisselit:D. mun silmis ne on kauheita paskoja. Työkoneita. joku hehkuttaa vääntöä. Mitä tekee väännöllä, jonka huippu on 1700rpm-2700rpm vaikka 400nm. Jos esim katon oman auton speksii niin vääntöä löytyy 350nm kierrosalueella 1250rpm-4800rpm. Puhuisin tehon pinta-alasta mielummin kun huipputehoista ja väännöistä. Bensa vie 100-0 noita työkoneita. Joku voi koittaa etsiä kiisselipaskan joka vetää yli 3500 kierrosalueen täydellä väännöllä. Ja vakion eikä mitään tuningpaskaa. ne ei kuulu illään muotoa tähän. Tuohon kun lisää 6500 kiertävän koneen versun joku 4000 rpm kiisselimasiina niin ei paljoa tee mieli ees miettiä tollasta naftaromua.

Olen ihan samaa mieltä, ei tolla oo mitään tekemistä ämmälaisen kanssa. Kävin ajamassa ko. auton ja auto ei tarjoa minkäänlaista urheilullisuutta, eikä oikeastaan tunnu edes kiihtyvän kovin kummoisesti. Varmaan ihan kelpo auto veneen vetämiseen ja työmatka-ajoon, jos nyt dieseli on pakko saada, mutta ei todellakaan tarjoa sitä "hymyä" huulille, kun antaa kenkää.

Asenne on näköjään kohillaan. Jos nyt tehoista puhutaan, niin arvaappa onko kiva ohittaa kiisselillä, kun ei tartte tiputtaa neloselle kun lähtee?

Ihan muita juttuja tähän: pienempi kulutus (ja muutenkin halvempaa kun ajaa tarpeeksi), vähemmän särkyviä osia moottorissa. Kutoskoneen äänet :kuola:

Mutta makuasioista ei parane kiistellä.

Jos katsotaan viimeisen 10v ajalta BMW moottoreita niin dieselin omistajan rempat ovat tulleet moninkertaiseksi bensakoneisiin nähden. Imusarjan läppiä menee sylinteriin, dpf menee tukkoon, turbot vaihtoon, bensakoneet ovat olleet vain yksinkertaisesti paljon luotettavampia. M550d:ssäkin vain 3 turboa, kuulostaa halvalta :)

PS. Kutoskoneen äänet on jees BENSAkoneessa, dieselissä en ole koskaan kuullut mainitsemisen arvoisia ääniä... (M550d:ssä V8 äänet tulevat kaijuttimesta sisälle...)
 
No joo. Puhuin yleisesti ottaen. Mutta fakta on se, että ilman bemaria meillä ei olisi 200 heppasia dieseleitä 2.5 litran motista ulkona pienellä kulutuksella jo milleniumin taitteessa.

Ja kyllä toi vääntökäyräkin on makuasia. Diesel kyllä tarvii enemmän heppoja ja vääntöä kuin bensa ollakseen "äkänen".

Ps. Jos tämä ei ole makeaa niin ei sitten mikään: (alkaen 00:26) http://m.youtube.com/watch?v=kGd-GraC75Y
 
Onhan dieseli kuitenkin aina ns. järkivalinta, eikö? Vai ottaisiko joku oikeasti mielummin dieselin jos se olisi yhtä kallis tai kalliimpi käyttää kuin bensa?
 
Dieselis vähemmän särkyviä osia? Täyttä paskaa. Kysy vaikka Hupelta:D. Mun yks puoli tuttu joka ropaa ammatikseen bemareita ja on bmw piireissä jo suhteellisen tunnettu osaamisesta. Totes mun entisestä autosta ku ei se menny rikki millään, et jos mul ois diisseli ni kaikki toi bensansyöntirahanmeno ois hävinnyt korjauskuluihin.

Ja tehon pinta-ala ei oo mikää makuasia. Auton väri on makuasioita, mut toi on puhdasta faktaa turha ees väitellä tuosta. Arvaa onko hienoa ohittaa bensakoneella kun ei tarvii tiputtaa vaihteita ollenkaan. Painaa kaasun pohjaan ja automaagi hoitaa loput. Jos ny ruvetaan pätemään yhden vaihteen eroista niin et sä kiisselilläkään sil isoimmalla vaihteella ohita. Kiisselimies voi kuvitella millasta meno on kun sitä jatkuu 2000-6500 kierrosta kun meno pysähtyy kiisselillä kun seinään 2000-4000. Tuossa on turha selitellä vaihteista tai mistään.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No en tiä mut mä kyl edelleen hehkutan 300hp diesel bemua jota pääsin ajelee aikoinaan, voimantunne oli ihan eri tasolla kuin esim 4.2l v8 jagessa vaikka hepoissa ollaankin 100 perässä. Eikös muuten 500 sarjasta nopein ohituskiihtyvyys 80-120 ole 535D:llä?

Uskaltaisinko ostaa bemaria? EN.
 
Onhan dieseli kuitenkin aina ns. järkivalinta, eikö? Vai ottaisiko joku oikeasti mielummin dieselin jos se olisi yhtä kallis tai kalliimpi käyttää kuin bensa?

Kyllä voisin dieselin ottaa jos saisi samalla hintaa kuin bensan. Ne nyt vaan sattuu olemaan kalliimpia.
 
Dieselis vähemmän särkyviä osia? Täyttä paskaa. Kysy vaikka Hupelta:D. Mun yks puoli tuttu joka ropaa ammatikseen bemareita ja on bmw piireissä jo suhteellisen tunnettu osaamisesta. Totes mun entisestä autosta ku ei se menny rikki millään, et jos mul ois diisseli ni kaikki toi bensansyöntirahanmeno ois hävinnyt korjauskuluihin.

Ja tehon pinta-ala ei oo mikää makuasia. Auton väri on makuasioita, mut toi on puhdasta faktaa turha ees väitellä tuosta. Arvaa onko hienoa ohittaa bensakoneella kun ei tarvii tiputtaa vaihteita ollenkaan. Painaa kaasun pohjaan ja automaagi hoitaa loput. Jos ny ruvetaan pätemään yhden vaihteen eroista niin et sä kiisselilläkään sil isoimmalla vaihteella ohita. Kiisselimies voi kuvitella millasta meno on kun sitä jatkuu 2000-6500 kierrosta kun meno pysähtyy kiisselillä kun seinään 2000-4000. Tuossa on turha selitellä vaihteista tai mistään.

Ei edes jaksa lähteä tuohon automaatti juttuun. Mulla on kaikki autot ollu ja tulee olemaan manuaaleja. En tykkää automaatista sitten yhtään.

Meidän pihasta yksikään auto ei ole lähtenyt alle 500 000 mittarissa. 2 bensaa ja 5 kiisseliä (2 edelleen) ja lopputulos on se, että bensoissa oli enemmän vikoja. Vaikka tää bemari ketju onkin, niin en puhu koko merkistä, paitsi m51 mooottorista. Bensoissa nää perinteiset sytytys ja bensanpaine ongelmat on ihan hanurista.

Tietty jos ne kriteerit autolle on 2000 kiloa ja 300 hevosta, niin bensa vie. Minä ajan autolla kilometrejä, en varttimailia kerrallaan. Diisselillä liikkellelähtö 100 kertaa kivempaa: kytkin ylös ja kaasua. Bensassa päinvastoin. Sammuu jos ei paina kaasua ensin.
 
Sitten kun on varaa ajaa 100tonnin autolla, niin mulle on ihan sama onko se ditseli vai benziini. Kuhan se vaihtuu niin usein, että naapuria vituttaa. :D
 
Esimerkiksi bemun 535 td vie kuusi-nolla ässä Mersu 6.0 v12 joten ääni dieselille. Bemussa papereiden mukaan yli 150 hp vähemmän tehoa ja vääntöä about sama. Mersu toki painaa enemmän.

Molemmat olivat käyttöautoina joten joka kelin kokemusta ja kilometrejä löytyy...

e: no kuusi-nolla oli liioittelua, ehkä kuusi-kaksi, ja kun vauhtia lähelle kaksi sataa niin sitten Mersu vie. Mutta harvoimpa sitä sellaista vauhtia ajellaan.
 
Minkä ikänen mese, entä bemari?

Itsellä suurin turnoff dieseleissä on se lyhyt kierrosalue ja ääni yläkierroksilla. Se on kuin pettymys aina uudestaan, tehoa ikäänkuin luvataan alakierroksilla muttei lupauksia lunasteta.
Joskus stadissa näin kun valoista lähti 5gt hirveetä vauhtia. Autohan painaa kuin synti ja hienosti lähti mutta äänet oli jotain aivan hirveetä örinää vaikka kyseessä on rivikutonen.
 
Minkä ikänen mese, entä bemari?

Itsellä suurin turnoff dieseleissä on se lyhyt kierrosalue ja ääni yläkierroksilla. Se on kuin pettymys aina uudestaan, tehoa ikäänkuin luvataan alakierroksilla muttei lupauksia lunasteta.
Joskus stadissa näin kun valoista lähti 5gt hirveetä vauhtia. Autohan painaa kuin synti ja hienosti lähti mutta äänet oli jotain aivan hirveetä örinää vaikka kyseessä on rivikutonen.

No myönnetään että Mersu oli viisi vuotta vanhempi ja vain viisi lovinen automaatti kun taas bemari seitsemän lovinen. Tilanne epäilemättä on eri jos pakasta vedetyt ottaa. Ja diesel on nimenomaan poikaa näiden erittäin monilovisten automaattien kaverina.

Maku asioita mutta aika hyviä monet uudet dieselit, ja ite tykkään kun niissä on sitä vääntöä yleensä aika kiitettävästi. Mutta joo, moni lovisen automaatin kyllä vaatii :)
 
Zone-sarja -42%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom