Kokemuksia BMW:stä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Noista Fordin tila-autoista porsii ekana se vaihdeloota.

Aika laajasti meni sulla samaan nippuun nyt kaikenlaista lootaa. Noissa on käytetty kaikkea mahdollista maan ja taivaan väliltä Volvon, Fordin ja Getragin valikoimista. Vanhan kansan 2.5 turbon manuaaliloota on sama 6 lovinen M66 Getrag kuin ties kuinka monessa eri mallissa ja merkissä.

Vai meinasitko niitä uusia PowerShift kaksoiskytkinmysteereitä? Niissä taitaa olla kohtuu tiuha huoltoväli, että varmaan paskaksi saa, jos 100000km ajelee ilman öljynvaihtoja tai mitään. Ja toki kaikissa näissä modernin maailman ihmeissä on noin miljoona liikkuvaa osaa / mahdollista vikakohdetta enemmän.
 
Just eilen mittasin Skoda Octavia 2014 mallin takapenkit. 2 turvaistuinta reunoilla (turvavyöistuimia) niin väliin jää tasan 21cm tilaa. Ei mahdu edes A4 paperi taittamatta.

Ei kai Hupesta ole tullut vanha? :D Ensin lähti BMW, sitten kastroitiin (vai oliko se vasektomia?) ja nyt kyykitään Octavian takapenkillä mittailemassa paljon jää tilaa penkkien väliin? Kyllähän kansa vaatii että pistät sen Skodan kiertoon ja laitat vaikka semmosen X5:n tilalle, mielellään mahdollisimman paljon varusteita ja isolla koneella.
 
Aika laajasti meni sulla samaan nippuun nyt kaikenlaista lootaa. Noissa on käytetty kaikkea mahdollista maan ja taivaan väliltä Volvon, Fordin ja Getragin valikoimista. Vanhan kansan 2.5 turbon manuaaliloota on sama 6 lovinen M66 Getrag kuin ties kuinka monessa eri mallissa ja merkissä.

Vai meinasitko niitä uusia PowerShift kaksoiskytkinmysteereitä? Niissä taitaa olla kohtuu tiuha huoltoväli, että varmaan paskaksi saa, jos 100000km ajelee ilman öljynvaihtoja tai mitään.

Nyt taisin muistaa väärin ja se oli vanhempi c-max manuaaliaskilla josta levisi silti joko vaihteet tai kytkin tai molemmat.
 
Noista Fordin tila-autoista porsii ekana se vaihdeloota. Hitto, muistanko aivan väärin mutta oliko se Bemarin loota, sitä surullisenkuuluisaa roskaa E39:stä?

E39 nimenomaan on ikuinen laatikko. Kaverilla E39 530 350tkm ajettuna ja alkuperäinen laatikko toimii vielä loistavasti.
 
E39 nimenomaan on ikuinen laatikko. Kaverilla E39 530 350tkm ajettuna ja alkuperäinen laatikko toimii vielä loistavasti.

Riippuu lootasta, ainakin 530d:ssä oleva GM:n loota on surullisenkuuluisa heikkoudestaan. Bensa-automaatit on kyllä pitkäikäisiä, ainakin uudemmat.
 
Nyt taisin muistaa väärin ja se oli vanhempi c-max manuaaliaskilla josta levisi silti joko vaihteet tai kytkin tai molemmat.

e46 kolmelitsaset kiisselit! GM 5L40-E muistaakseni. Samoja löytyy myös Range Röövereistä ainakin.

Eli siis niiden turbiinit!

GM ratkassu vääntökestävyysongelmat niin että suunnitellu ton turbiinin luistamaan koko ajan. Siinä sitte kitkapinnat kuluu ja kun alkaa syömään metallia ni 2500e remppa. Halvimmillaan 700-950e. Kyllähän sillä 200tkm ajelee ilman lastuttelua jos nätisti ajelee. Ton laatikon väännönkesto on 360/390nm ja vakiona irtoaa jo sen verran.
 
Mä en tiedä ku automaatti-diesel-bemareista jossa kaikki herkut ja isot koneet. Ne on täyttä paskaa.
Ei mun 1.8i (vai olikohan se 1.9i) koneisessa E46 bemarissa ollut koskaan mitään vikaa. Suomiauto, ei varusteita, manuaaliloota.

wanha.jpg


Harmittaa kun möin. Tolla kehtais ajella edelleenkin. :haart:
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Paljonko noilla bemarin 530 bensa&automaateilla ajaa? Olen katellu E39/E60 malleja, ja kyllähän ne alkaa olla >250tkm ajettuja minun budjetilla. Diisseli kiehtois muuten, mutta ajoa tulee varmaankin alle 10000km vuodessa ja BMW:n bensat on kai muutenkin kestävemmässä maineessa.. 300-sarjakin voisi tulla kysymykseen, kuin myös saman ikäiset Audit, mersut ja Volvot, mutta se on sitten toinen tarina.
 
Paljonko noilla bemarin 530 bensa&automaateilla ajaa? Olen katellu E39/E60 malleja, ja kyllähän ne alkaa olla >250tkm ajettuja minun budjetilla. Diisseli kiehtois muuten, mutta ajoa tulee varmaankin alle 10000km vuodessa ja BMW:n bensat on kai muutenkin kestävemmässä maineessa.. 300-sarjakin voisi tulla kysymykseen, kuin myös saman ikäiset Audit, mersut ja Volvot, mutta se on sitten toinen tarina.

Ite hankin e39 530 bensan juurikin sen takia et ois vähemmän potentiaalisia vikakohteita kuin dieselissä jossa mm. huonomaineinen laatikko. Alustanosia menee aina noin vanhoissa e39:sssä ja niihin toi omankin auton ylläpito on kaatunut. Voisit ostaa ton mun mutta tuskin haluat puolikuntoista :D
Kunnossahan toi on parasta mitä rahalla saa, harvemmin noi vaan ihan tikissä on ainakaan pitkää aikaa kerrallaan. E60 alkupään malleissa sama mainio 231hv kone mutta muuten siitä ei olekaan mitään hajua, isommat tilat luulis olevan.
 
Säästön kannalta en kyllä lähtis dieseliä hankkimaan varsinkaan noilla kilsoilla. Laatikko ei kestä niin hyvin, turbokaan ei välttämättä, aika reipas käyttövoimavero, mitä noita nyt on.
Sen lisäks toi bensakone on hiton hieno moottori, äänet ja tunnelma kohillaan. Kulkupuoli ei enää nykypäivänä ole kovin kummoista mutta toisaalta 530 kiihtyy aika eleettömästi ja helpon tuntuisesti verrattuna johonkin tsi -etuvetopulkkaan.
 
1-sarjan cäbi oli vuokralla tässä, kun tuli alppiteitä cruisailtua päivän verran. Yllättävän vakaa ja hiljainen (rättikatolliseksi cäbiksi) ajettava ihan normaaleissa matkanopeuksissakin (+200km/h). Jäi ihan positiivinen fiilis pikkubemmistä.
 
Säästön kannalta en kyllä lähtis dieseliä hankkimaan varsinkaan noilla kilsoilla. Laatikko ei kestä niin hyvin, turbokaan ei välttämättä, aika reipas käyttövoimavero, mitä noita nyt on.
Sen lisäks toi bensakone on hiton hieno moottori, äänet ja tunnelma kohillaan. Kulkupuoli ei enää nykypäivänä ole kovin kummoista mutta toisaalta 530 kiihtyy aika eleettömästi ja helpon tuntuisesti verrattuna johonkin tsi -etuvetopulkkaan.

330dA e46 oli meillä ennen ja olihan siinä voimaa VITUSTI enemmän kun nykysessä st220 mondeossa. Vähän ikävä sitä voimaa on jooo. Käyttövoimavero oli Bemmissä 500e/vuosi, mondeossa 250e/vuosi. Jotenki vituttaa toi bensakoneen voimanpuute alakierroksilla, vaikka V6 3.0 onkin.

Noissa e39 automaattilaatikoissa oli muistaakseni heikko kohta joku kuula siellä laatikossa mikä sitten kuluu. Saattaa jäädä pakki päälle tai jotain vastaavaa.
 
330dA e46 oli meillä ennen ja olihan siinä voimaa VITUSTI enemmän kun nykysessä st220 mondeossa. Vähän ikävä sitä voimaa on jooo. Käyttövoimavero oli Bemmissä 500e/vuosi, mondeossa 250e/vuosi. Jotenki vituttaa toi bensakoneen voimanpuute alakierroksilla, vaikka V6 3.0 onkin.

Noissa e39 automaattilaatikoissa oli muistaakseni heikko kohta joku kuula siellä laatikossa mikä sitten kuluu. Saattaa jäädä pakki päälle tai jotain vastaavaa.

530d ja i laatikot on ihan eri, i:ssä vielä faceliftissä erilainen, en tiiä missä niistä toi vika esiintyy. Onhan siinä kiisselissä voimaa mutta kyllä iloisesti vetävä bensakutonen on bemaria parhaimmillaan. Dieselistä toki saa helposti lisää tarvittaessa mutta sitä lisävääntöä ei ainakaan noi GM:n automaattilootat kaipaa...
 
Zone-sarja -42%
530d ja i laatikot on ihan eri, i:ssä vielä faceliftissä erilainen, en tiiä missä niistä toi vika esiintyy. Onhan siinä kiisselissä voimaa mutta kyllä iloisesti vetävä bensakutonen on bemaria parhaimmillaan. Dieselistä toki saa helposti lisää tarvittaessa mutta sitä lisävääntöä ei ainakaan noi GM:n automaattilootat kaipaa...

Joo siis bemarin bensalaatikoita tarkotin. Tota kuula/pakkiongelmaa oli muistaakseni 540i:sä ainakin zf laatikoissa.
 
Kiteyttäisin koko threadin suurinpiirtein niin että jos tililtä löytyy 5 tonnia ylimäärästä jonka pystyy budjetoimaan huolto & korjaus - kustannuksiin niin mitään muuta vaihtoehtoa ei ole kuin baijerilainen. Sen sijaan jos sitä fyrkkaa ei ole, kannattaa katsoa jotain muuta...

Maksaako noihin 2000 - luvun alkupuoliskon 7 - sarjalaisiin muuten ihan perkeleesti huollot? Noille kun ei vissiin juurikaan mitään korjauksia pysty itse tekemään. Alkaa nimittäin olemaan aika edullisia kun reilulla parilla kympillä rupee irtoomaan uutena yli satkun autoja...
 
Kiteyttäisin koko threadin suurinpiirtein niin että jos tililtä löytyy 5 tonnia ylimäärästä jonka pystyy budjetoimaan huolto & korjaus - kustannuksiin niin mitään muuta vaihtoehtoa ei ole kuin baijerilainen. Sen sijaan jos sitä fyrkkaa ei ole, kannattaa katsoa jotain muuta...

Maksaako noihin 2000 - luvun alkupuoliskon 7 - sarjalaisiin muuten ihan perkeleesti huollot? Noille kun ei vissiin juurikaan mitään korjauksia pysty itse tekemään. Alkaa nimittäin olemaan aika edullisia kun reilulla parilla kympillä rupee irtoomaan uutena yli satkun autoja...

Kaks vuotta sitte kävin koeajamassa Mersun E400 tuplaturbo V8 Dieselin. Oli harmania ym. ja ajettu joku päälle 100tkm. 24900e makso muistaakseni ja laskettiin että auton hinta on tippunu uudesta 1000e kuukaudessa. Suht kalliita kilometrejä... Siinä ne kalleimmat vikapesät olisivat olleet ilmajouset(hajotessaan kalliita) ja E400 nokkaketjun/ohjureiden kuluminen(tyyppivikoja, E420 vika korjattu). Jakopääremppa olis ollu 2500e jos ja kun olis sen tarvinnut.
 
Säästön kannalta en kyllä lähtis dieseliä hankkimaan varsinkaan noilla kilsoilla. Laatikko ei kestä niin hyvin, turbokaan ei välttämättä, aika reipas käyttövoimavero, mitä noita nyt on.
Sen lisäks toi bensakone on hiton hieno moottori, äänet ja tunnelma kohillaan. Kulkupuoli ei enää nykypäivänä ole kovin kummoista mutta toisaalta 530 kiihtyy aika eleettömästi ja helpon tuntuisesti verrattuna johonkin tsi -etuvetopulkkaan.

Kiitokset käyttäjäkokemuksista! :rolleyes: Naftakoneet kiinnostaa lähinnä sen väännön takia, jonka työntämänä on etenkin automaattilaatikon kanssa todella leppoisa kruisailla.. (Ainakin niin kauan kuin se kestää.) Rahallista säästöä siitä tuskin minun ajokilometreillä tulisi, ehkä päin vastoin, mutta toisaalta on hankala ennakoida niitä todellisia kilometrejä.. Jos kiisseli tulis laitettua, niin ehkä olisi parempi katsella vaikka mersun E-sarjalaisia.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom