- Liittynyt
- 11.4.2003
- Viestejä
- 610
ei kai bemari ite lootia tee. Mul o ZF:n tekemä loota autos ja ZF lootia löytyy varmaa miljoonasta merkistä. Mut tietysti kaikki kulminoituu bemariin:D.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Noista Fordin tila-autoista porsii ekana se vaihdeloota.
Just eilen mittasin Skoda Octavia 2014 mallin takapenkit. 2 turvaistuinta reunoilla (turvavyöistuimia) niin väliin jää tasan 21cm tilaa. Ei mahdu edes A4 paperi taittamatta.
Aika laajasti meni sulla samaan nippuun nyt kaikenlaista lootaa. Noissa on käytetty kaikkea mahdollista maan ja taivaan väliltä Volvon, Fordin ja Getragin valikoimista. Vanhan kansan 2.5 turbon manuaaliloota on sama 6 lovinen M66 Getrag kuin ties kuinka monessa eri mallissa ja merkissä.
Vai meinasitko niitä uusia PowerShift kaksoiskytkinmysteereitä? Niissä taitaa olla kohtuu tiuha huoltoväli, että varmaan paskaksi saa, jos 100000km ajelee ilman öljynvaihtoja tai mitään.
Noista Fordin tila-autoista porsii ekana se vaihdeloota. Hitto, muistanko aivan väärin mutta oliko se Bemarin loota, sitä surullisenkuuluisaa roskaa E39:stä?
E39 nimenomaan on ikuinen laatikko. Kaverilla E39 530 350tkm ajettuna ja alkuperäinen laatikko toimii vielä loistavasti.
Nyt taisin muistaa väärin ja se oli vanhempi c-max manuaaliaskilla josta levisi silti joko vaihteet tai kytkin tai molemmat.
Riippuu lootasta, ainakin 530d:ssä oleva GM:n loota on surullisenkuuluisa heikkoudestaan. Bensa-automaatit on kyllä pitkäikäisiä, ainakin uudemmat.
Paljonko noilla bemarin 530 bensa&automaateilla ajaa? Olen katellu E39/E60 malleja, ja kyllähän ne alkaa olla >250tkm ajettuja minun budjetilla. Diisseli kiehtois muuten, mutta ajoa tulee varmaankin alle 10000km vuodessa ja BMW:n bensat on kai muutenkin kestävemmässä maineessa.. 300-sarjakin voisi tulla kysymykseen, kuin myös saman ikäiset Audit, mersut ja Volvot, mutta se on sitten toinen tarina.
Säästön kannalta en kyllä lähtis dieseliä hankkimaan varsinkaan noilla kilsoilla. Laatikko ei kestä niin hyvin, turbokaan ei välttämättä, aika reipas käyttövoimavero, mitä noita nyt on.
Sen lisäks toi bensakone on hiton hieno moottori, äänet ja tunnelma kohillaan. Kulkupuoli ei enää nykypäivänä ole kovin kummoista mutta toisaalta 530 kiihtyy aika eleettömästi ja helpon tuntuisesti verrattuna johonkin tsi -etuvetopulkkaan.
330dA e46 oli meillä ennen ja olihan siinä voimaa VITUSTI enemmän kun nykysessä st220 mondeossa. Vähän ikävä sitä voimaa on jooo. Käyttövoimavero oli Bemmissä 500e/vuosi, mondeossa 250e/vuosi. Jotenki vituttaa toi bensakoneen voimanpuute alakierroksilla, vaikka V6 3.0 onkin.
Noissa e39 automaattilaatikoissa oli muistaakseni heikko kohta joku kuula siellä laatikossa mikä sitten kuluu. Saattaa jäädä pakki päälle tai jotain vastaavaa.
530d ja i laatikot on ihan eri, i:ssä vielä faceliftissä erilainen, en tiiä missä niistä toi vika esiintyy. Onhan siinä kiisselissä voimaa mutta kyllä iloisesti vetävä bensakutonen on bemaria parhaimmillaan. Dieselistä toki saa helposti lisää tarvittaessa mutta sitä lisävääntöä ei ainakaan noi GM:n automaattilootat kaipaa...
Kiteyttäisin koko threadin suurinpiirtein niin että jos tililtä löytyy 5 tonnia ylimäärästä jonka pystyy budjetoimaan huolto & korjaus - kustannuksiin niin mitään muuta vaihtoehtoa ei ole kuin baijerilainen. Sen sijaan jos sitä fyrkkaa ei ole, kannattaa katsoa jotain muuta...
Maksaako noihin 2000 - luvun alkupuoliskon 7 - sarjalaisiin muuten ihan perkeleesti huollot? Noille kun ei vissiin juurikaan mitään korjauksia pysty itse tekemään. Alkaa nimittäin olemaan aika edullisia kun reilulla parilla kympillä rupee irtoomaan uutena yli satkun autoja...
Säästön kannalta en kyllä lähtis dieseliä hankkimaan varsinkaan noilla kilsoilla. Laatikko ei kestä niin hyvin, turbokaan ei välttämättä, aika reipas käyttövoimavero, mitä noita nyt on.
Sen lisäks toi bensakone on hiton hieno moottori, äänet ja tunnelma kohillaan. Kulkupuoli ei enää nykypäivänä ole kovin kummoista mutta toisaalta 530 kiihtyy aika eleettömästi ja helpon tuntuisesti verrattuna johonkin tsi -etuvetopulkkaan.