Kokemuksia BMW:stä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Olisi tarkoitus katsoa tuollaista -11 vuosimallin 520d bemaria, käytettynä siis tietenkin. Kyseessä nyt näinkin uusi ja vielä alle 50 tkm ajettu yksilö, mutta osaako kukaan mahd. sanoa, mitä noista kannattaa erityisen tarkasti katsoa, jos ylipäätään mitään? Siis sen lisäksi, että ajossa tuntuu ja kuulostaa normaalilta.

Edit. kyseessä siis farkku, onko se nyt sitten F11 se hieno koodinimi.
 
^ Vähän yleisluontoinen kysymys, mutta itse ainakin tykkäsin, kun 2013 318d:tä kokeilin. Tuo kone uudella automaatilla ja kyllä ehtii, vaikka olisikin vähän kiire, ja onhan se todella eko (taloudellisuudesta en nyt kehtaa mitään sanoa, kun auto maksaa mitä maksaa..). Tyylikäs auto kaikin puolin ja sisätilatkin ovat aavistuksen kasvaneet, tai sellainen olo ainakin oli vanhaan E90 verrattuna.
 
Ainut asia mikä tuossa häiritsee on se lievä raksutus koneesta. Muuten todella makee auto ja ajettavuudesta ei varmaan tartte ees sanoo mitään.
 
135tkm ajetussa 530d:ssä merkkihuollon mukaan automaattilaatikko rikki, uusi laatikko 6000e + työt. BMW - laatua. Enpä ajatellut kyllä itse maksaa kun autokin on vasta 3kk sitten liikkeestä ostettu...
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
135tkm ajetussa 530d:ssä merkkihuollon mukaan automaattilaatikko rikki, uusi laatikko 6000e + työt. BMW - laatua. Enpä ajatellut kyllä itse maksaa kun autokin on vasta 3kk sitten liikkeestä ostettu...

e46?

Laita mailia naantalissa sijaitsevalle REPCON firmalle. Siellä tehtiin mulle turbiinin vahvistus, 950e tuli maksamaan.

Ja jos 3kk sitten liikkeestä oot ostanut, niin pitäis mennä ihan liikkeen piikkiin vaikka ne sanois mitä???
 
Zone-sarja -42%
Tekkeekö näillä mitään?

Molemmat on Valvetronic-koneita, joten noilla kilsoilla valvetronic-akselin ja mekanismiin liittyvien välivipujen kuluma on tosiasia. Ilmenee yleensä sillai että kylmällä koneella joku pytty pimeänä, lämpimänä toimii normaalisti. Remppa maksaa tonnista kahteen per kansi, eli ei ihan halpaa. Inpa-softa kannattaa ottaa mukaan koeajolle, jolla voi katsoa vikakoodeja. Jos löytyy vikamuistista "missfire cylinder x", niin juokse! Lisäksi noissa v-koneissa korkkaa joku vesiputki lohkojen välissä, joka on hankala korjata. Jenkit on kehittänyt siihen jonkun korvausputken, mutta maksaa se silti jos korjata pitää. Itse katselisin ehdottomasti 730d-versiota, jos olisin tuollaista ostamassa. Pomminvarma kone, johon saa modaamalla löylyä hyvin. Varaosat kalliita myöskin, hinnoissa seiskalisä. Osta pois! :D
 
Molemmat on Valvetronic-koneita, joten noilla kilsoilla valvetronic-akselin ja mekanismiin liittyvien välivipujen kuluma on tosiasia. Ilmenee yleensä sillai että kylmällä koneella joku pytty pimeänä, lämpimänä toimii normaalisti. Remppa maksaa tonnista kahteen per kansi, eli ei ihan halpaa. Inpa-softa kannattaa ottaa mukaan koeajolle, jolla voi katsoa vikakoodeja. Jos löytyy vikamuistista "missfire cylinder x", niin juokse! Lisäksi noissa v-koneissa korkkaa joku vesiputki lohkojen välissä, joka on hankala korjata. Jenkit on kehittänyt siihen jonkun korvausputken, mutta maksaa se silti jos korjata pitää. Itse katselisin ehdottomasti 730d-versiota, jos olisin tuollaista ostamassa. Pomminvarma kone, johon saa modaamalla löylyä hyvin. Varaosat kalliita myöskin, hinnoissa seiskalisä. Osta pois! :D

E65 on muistaakseni 3.0dieseleissä sama susipaska automaattiloota kuin e46:sa.
 
E61 kyseessä. Ja kyllä tosiaan saa myyjä maksaa ainakin pääosin kulut tästä revohkasta.

Ei vaan myyjäliike saa maksaa KAIKEN, toi auto on niin arvokas että menee tasan varmasti 100% liikkeen piikkiin.. Tai sitten purat kaupan, jos alkavat yhtään vittuilemaan teet heti kuluttajasuojaan ilmoituksen ja ilmoitat sitten valituksen numeron liikkeelle, viimeistään tässä vaiheessa alkaa homma toimimaan.

edit: tää siis pätee jos ton 3kk aikana et ole ajanut + 20 tuhatta km . Tai et ole itse hajottanut laatikkoa.
edit2: Ja autoa ei myyty kunnostettavaksi.
 
Auto ollut nyt mulla itse asiassa tasan 4kk ja ajoa tullut noin 15tkm. Enkä tiedä miten automaattilaatikon voisi edes saada itse hajotettua. Eikä ollut korjattavaksi myyty auto.
 
Mitenkään puollustelematta niin 135tkm ajettu auto ei oo kyl uusi ja helvetin kallis, johon kenenkään pitäisi 100% ruveta takuuseen vaihtaa uusia osia. Ehtoopuolella tuollanen auto on jo ja miksi siihen pitäisi mahdollisesti liikkeen suostua vaihtamaan uusi laatikko, koska silloinhan ostaja saa uuden lootan 135tkm ajetun yksilön hinnalla. Sellaisenhan ostaja on ostanut. Näin myös kuluttajasuojalakikin käsittelee asian. 50% jos liike maksaa korjauksesta on se musta ihan reilu peli. Älkää ostako kalliimpia autoja mihin on varaa. Tämä pätee myös yllä oleviin 7 sarjalaisiin. 100t€ auto niin 5 tonnin remppa on sit taskurahoja tuon kanssa.
 
Kyllä vaihdelaatikon kuuluu kestää jotain ihan muuta kuin 135tkm, varsinkin kun puhutaan hinnat alkaen - yli 50 tonnin autosta uutena. Ja kuluttajaviranomaiset nimenomaan käsittelevät asian virhevastuun kautta, ei minkään vapaaehtoisen "takuun". Ja virhevastuu nimenomaan käsittää oletetun normaalin eliniän. Ja se on vaihdelaatikolla jotain ihan muuta kuin reilu satatonnia. Virhevastuu koskee siis auton maahantuojaa ensisijaisesti. Tässä tapauksessa täytyy myös huomioida se, että auto on ostettu nii hiljattain, että todennäköisesti menee olettamana (varsinkin jos ajo ollut vähäistä) että vika on ollut autossa myyntihetkellä, jolloin menee täysin myyjän piikkiin. Takuuhan on täysin vapaaehtoinen asia, sitä ei ole kenenkään pakko antaa. Sen sijaan virhevastuu pätee aina kuluttajakaupassa, sitä vain sovelletaan eri määreillä erilaisiin tuotteisiin.


Sillä ei ole mitään merkitystä, paljonko autosta on käytettynä maksanut.
 
Kyllä nimenomaan tässä kyrpii se että autolla tosiaan ajettu vain 135tkm, ihan eri juttu jos mittarissa olisi se +200tkm. Silloin auton ostohintakin olisi ollut ihan eri. Ja kyllä mun mielestä 28te käytetystä autosta on aika paljon.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom