Kokemuksia BMW:stä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mul o just muuttuva toi ohjaus. Ku parkkeeraa ni se menee yhellä kierroksella renkaat tappiin. Sit jäykistää ja pidentää välitystä kovemmas ajossa. Ei huppe siihen talvee tarvita et kabiini on käsiä täynnä:D. Ainakii vielä toi on pelannut. Takuuta on 1,5 vuotta jäljellä ni myydään romu pois 1,4 vuoden päästä. Oiskohaa m3 esitelty siihen mennessä. Siinä vois olla loppuelämän ensimmäinen _auto_.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mul o just muuttuva toi ohjaus. Ku parkkeeraa ni se menee yhellä kierroksella renkaat tappiin. Sit jäykistää ja pidentää välitystä kovemmas ajossa. Ei huppe siihen talvee tarvita et kabiini on käsiä täynnä:D. Ainakii vielä toi on pelannut. Takuuta on 1,5 vuotta jäljellä ni myydään romu pois 1,4 vuoden päästä. Oiskohaa m3 esitelty siihen mennessä. Siinä vois olla loppuelämän ensimmäinen _auto_.

Jos sulla siis on kolmossarjan auto (ja siinä se variable sport steering) , niin ei se ohjausvälitys mihinkään nopeuden mukaan muutu. Sama 2.2 kierrosta laidasta laitaan, tiheämmin välitetty ääriasentojen lähellä ja harvemmin keskellä. Servotronic sitten feikkaa sillä ratinkääntöön tarvittavalla voimalla nopeuden muuttuessa.
 
Itsellä on ollut nyt 5 ja puoli vuotta 1992 vuosimallin 525i. Ostaessa 269tkm, nyt 337tkm mittarissa ja hyvin rullaa. Kerran meinasi jättää tielle kun laturin hiilet tuli tiensä päähän, eikä meinannut matkalla taukoa pitämisen jälkeen lähtä käyntiin :)

Tähän mennessä on vaihdettu kulumisen takia jännitteensäädin, tulpat koska alkoi nykimään pikkukierroksilla, venttiilikopan tiiviste koska tiputti öljyä pakosarjalle, pyöränlaakerit kolmeen eri pyörään, jarrupalat joka nurkkaan sekä yksi alatukivarsi.

Niin ja pohjaa on pitänyt hitsata ehkä entisen omistajan nopeiden paikkasutaisujen takia.

Eikai tuossa muuta, jos haluaa luotettavan bemarin niin kannattaa hommata hyvin pidetty 20 vuotias, terveisiä BMW:n nykyjohdolle :whip:
 
Totta. Ja edelläoleva kommentti voi olla mistä tahansa automerkistä. Uudemmat autot on paskaa.
 
Jos sulla siis on kolmossarjan auto (ja siinä se variable sport steering) , niin ei se ohjausvälitys mihinkään nopeuden mukaan muutu. Sama 2.2 kierrosta laidasta laitaan, tiheämmin välitetty ääriasentojen lähellä ja harvemmin keskellä. Servotronic sitten feikkaa sillä ratinkääntöön tarvittavalla voimalla nopeuden muuttuessa.

Perskuta. No hyvin se feikkaa ainakii:D. Servo ja variable on molemmat. Mää ku luulin....no ohjekirjaton auto ni eilen opin myös että kattoluukun saa kokonaan katon sisälle kun painaa ensiksi kerran se menee auki, mutta vahingossa painoin uudestaan ni pirulainen lähtikii vielä lisää liikkumaan ja sukelti katon sisälle kokonaan. Koko kesän ajellut vajavaisesti aukiolevalla kattoluukulla.
 
Itsellä on ollut nyt 5 ja puoli vuotta 1992 vuosimallin 525i. Ostaessa 269tkm, nyt 337tkm mittarissa ja hyvin rullaa. Kerran meinasi jättää tielle kun laturin hiilet tuli tiensä päähän, eikä meinannut matkalla taukoa pitämisen jälkeen lähtä käyntiin :)

Tähän mennessä on vaihdettu kulumisen takia jännitteensäädin, tulpat koska alkoi nykimään pikkukierroksilla, venttiilikopan tiiviste koska tiputti öljyä pakosarjalle, pyöränlaakerit kolmeen eri pyörään, jarrupalat joka nurkkaan sekä yksi alatukivarsi.

Niin ja pohjaa on pitänyt hitsata ehkä entisen omistajan nopeiden paikkasutaisujen takia.

Eikai tuossa muuta, jos haluaa luotettavan bemarin niin kannattaa hommata hyvin pidetty 20 vuotias, terveisiä BMW:n nykyjohdolle :whip:

E34 on kunnossa ollessaan varsin mukava ajettava. Hiljainenkin vielä. Päihittää monen monta aivan uuttakin autoa.
 
Tulipa hankittua Z4 vm. 2008. Osaako kukaan sanoa miten tuosta saa sen nopeuden mukaan säätyvän soittimen volyyminsäädön pois?
Musiikista vastaa DSP navigaattori tms. Eli kulkineessa on näyttö jonka kautta komentoja voi antaa. Ohjekirja joka tuli auton mukana ei auttanut tällä kertaa.
 
Syksy ja talvi. Silloin se on sitä ajamisen iloa, joka saa mielen niin herkäksi, että on vaikea erottaa johtuuko huono näkyvyys syyssateista vai kyynelistä. Mitä siitä, vaikkei ensimmäisellä kerralla kone käynnisty, eikä hanuria helli penkin läpi huokuva saksalainen lämpö. Ajamisen ilo.

Ajamisen ilo.Niin, voidaan ajatella - ja nyt riittää aikaa ajatella, kun ei tarvitse ajaa - että BMW:n substanssi on ajamisen ilo. Jo Spinoza määritteli substanssin tarkoittavan olion keskeisintä olemusta, joka ei tarvitse mitään muuta ollakseen olemassa. Kukaan ei kuitenkaan ole tarkasti määritellyt, mitä ajamisen ilo oikeastaan tarkoittaa. Tämä johtuu siitä, että sitä ensimmäisenä yrittänyt saksalainen filosofi päätyi traagiseen henkilökohtaiseen ratkaisuun.

Tavallinen kuolevainen tosin miettii, itsetehty erikoistyökalu ja kilometri trasselia käsissään, kuinka kauan tuo saatanan peltikasa on vielä olemassa ennen paalaamista.

Tässä alla kuitenkin universaali BMW:n huolto-ohje, joka on perehtymisen arvoinen, ja joka kannattaa ehdottomasti tulostaa esimerkiksi hansikaslokeroon.

337412257.jpg
 
Ei noi BMW:n 120 tonnin autot oikein tunnu olevan iloja omistajilleen. Vai mitä Huppe? :D

Pettynyt BMW-omistaja moukaroi 120 000 euron auton hajalle | Tuulilasi

BMW:n maine on kärsinyt lähivuosina melko pahasti minun silmissä. Varsinkin 5-sarjasta kuulee paljon negatiivista, jatkuvaa korjauksen tarvetta. Eikä nyt pelkästään mitään foorumilla inisemistä vaan myös suoraan bemaristien suusta, esim moottorinvaihto pari vuotta vanhaan 5-sarjalaiseen. Paska laitos.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Perskele sunnuntaina tais tulla discoveryltä joku Saksalainen ohjelma siinä lueteltiin kaikkien aikojen 5huonointa autoa, bmw 330d tais olla kolmantena.. listalla oli myös Seat alhambra huonoimpana.. Ford Ka. Mersun ML ja joku Alfa.. Alustaongelmista syyttivät kovasti Bemua
 
Zone-sarja -42%
Millä perusteella 330d on huonompi kuin 530d? Noi varmaan perustuu taas johonkin katsastustilastoihin. Varmaan listan kärjessä joku wartburg ihan vaan siks ettei ikinä pomppaa katsastuksessa kun kaikkia autoja ylläpitää harrastaja -eli siis paras auto.... :jahas:

Kieltämättä ei oo kyllä varmaan ikinä vituttanu auton kanssa niinku ton nykysen vitosen kanssa mutta en silti sanois että se on huono auto. Ihan helvetin hyvä toimiessaan, ei oo vaan paalua pitää sitä kunnossa :D
 
Jos multa kysyit leftis niin ei mitään hajua.. Tälläistä ohjelmaa tuli vilkuiltua ja siinä oli 330d.. Ja tosiaan kyseessä oli vaan huonoimmat autot, katselin sen verran sivusilmällä etten nyt varmasti osaa sanoa oliko katsastustilastoihin perustuva vai ei. Tuki kyllä omia ajatuksia kun työkaverilla on ollut vuoden 330 josta on jo ainakin kertaalleen uusittu jouset katkeamisen takia.
 
No ei sitä vastausta välttämättä tarvii tietää. Ihmettelen ylipäätään noita paremmuusjärjestykseen laittamisia. Jos se järjestys siinä ohjelmassa perustu jonkun yhden jampan omaan mielipiteeseen niin sitten ymmärrän.
 
Mitä oon bemarimiesten juttuja seurannut sivusta niin tuntuu että kaikki bmw:t jonka mallimerkintä sisältää kirjaimen "d", kuuluu paskimpien autojen joukkoon.
 
Näinhän se on :D Kalliiks käy kuitenkin niin miks turhaa säästää polttoainetta luotettavuuden kustannuksella.

- - - Updated - - -

Tai näin ainakin vanhemmissa. Nykyään varmaan yhtä epäluotettavia kaikki kun on ahdettuja ja monimutkaisia.
 
Sepä se itse ainakin arvostaisin paljon enemmän testejä ja arvosteluja jotka pohjautuisivat todellisiin korjauskustannuksiin vaikkapa 5v ajanjaksolla ja vähintään 100 auton erillä.. Noi katsastus tilastot on ihan puuta heinää varsinkin kun harvemmin niissä eritellään niitä vikoja joista auto hylätään.. Ennemmin henkilökohtaisesti vaihdan vaikka joka vuosi ajovalojen korkeussäätö moottorin katsastukseen kuin 3v välein jonkun paskaksi menneen hiukkassuotimen.
 
Kai noita katsastustilastoja on sitten niin helposti saatavilla. Voi olla ettei uusista autoista paljon heru tietoja korjauskustannuksista, varsinkaan negatiivisia.
 
Ongelmahan ei ole bemarissa. Bmw:hän on aina halunnut brändäytyä kalliina premiumina, jolla ajaa pisnesmiehet, golffarit yms. paremmin tienaava väki. Ei niillä oo ongelmia, jos joskus täytyy laittaa hilloa auton huoltoon :D Kallis premium tarkoittaa tässä kohtaa vaan muutakin kuin hankintahintaa..
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom