Kokemuksia BMW:stä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tässä nyt jo jonkinmoinen tovi ajeltu f30 kaa ja mä oon kyl ihan rakastunut. Vieläkii on fiilis et tekis mieli kattoo toimiston ikkunasta pihalle tuota komistusta. kai mä oon sekasin. Tai siis oonha mä, mut et näin paljon. Harvoin tää ensihuuma kestää näin pitkään. Vikoja on vieläkin nuo yllämainitut. Uusia odotellessa. Selvähän se on, et rikkimeneviä osia on triplasti toyotaan ja realiteetin osaa ite sentään suhteuttaa tähän. käyttökokemuksista vois sanoa et adaptiiviset valot kaukovaloasistentil on silkkaa pornoo pimeessä. Suosittelen todella lämpösesti merkistä riippumatta ruksimaan. Bemun uus 7 portainen automaatti toimii myös häkellyttävän hyvin. Ei noita aiempien mallien ongelmia et laatikko oppii väärille tavoille vaan voi sport napista muuttaa toimintaa jos siltä tuntuu. Ääniohjaus on jotaki jonka kanssa voi pitää omaa kivaa. Huutelee sille rivouksia suomeks ni se ihana heleä naisääni laittelee sit mitä ihmeellisempiä juttui päälle:D.

jos oikeasti soraääniä antaa niin jokainen osa on kevennetty malli ja monessa paikassa tuntuu et hyvä et uskaltaa koskea autoon ettei sormi mee pellistä tai jostain namiskuukkelista läpi. Oikeasti co päästöt ja painon kevennys on otettu ehkä liian tosissaan tai öljyn ja metallin hinta on noussut yli bemarin sietokyvyn ja ne perkeleet säästää peltien paksuudessa. Vähän tietyis kohtii jää sellanen epämääränen fiilis tuosta ohennuksesta et onko se painon säästöä vai oikeasti kulujen säästöä. Mut auto on kuitenkin kevyempi kun aikasempi malli e90 325 vs f30 328.

Mulla oli hetken ajossa tuo F30 (320iA touring) ja kyllä se on hiton hyvä ajettava esim. Audin etuvetoon nähden. Ainut miinus oli minusta todella paska sisustan laatu!
 
Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
kiitos tarkennuksesta. Niinhä se on 8 lovee. Vaikka tuota sähköistä ohjausta on parjattu niin ekal ajol se oli vähän omituinen mukamas, mut nyt en vaihtais pois. mul o se muuttuva ohjaus ja sport ohjaus. sport napista muuttuu koko ohjaus ihan erilaiseksi geometriaa myöden. Todella napakka ja feedbakkiä tiestä löytyy bemarin tyyliin hyvin. m alusta on ehkä ihan aavistuksen löysä e90 sporttii verrattuna ainakii. 8 litroo mul menee menovettä täs pelkäs kaupunkipyöritykses. Vanha 325 hörppäs 11 eli aikamoinen tiputus.

Juu, mulla kanssa variable sport steering. Ohessa koko varustelista (kääntyvät sivupeilit ja ristiseläntuki puuttu listasta, mutta ovat tulossa)

Type Value
VIN F988635
Type code 3K51
Type 320XD (EUR)
E series F31 ()
Series 3
Type TOUR
Steering LL
Doors 5
Engine N47T
Displacement 2.00
Power 135
Drive ALLR
Transmission AUT
Colour ALPINWEISS 3 (300)
Upholstery STOFF HEXAGON ALCANTARA/ANTHRAZIT (HAAT)
Prod.date 2013-04-11

Code Description (interface) Description (EPC)
S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Selection of COP relevant vehicles
S230A EU SPEZIFISCHE ZUSATZUMFAENGE Extra package, EU-specific
S248A LENKRADHEIZUNG Steering wheel heater
S249A MULITFUNKTION FUER LENKRAD Multifunction f steering wheel
S258A BEREIFUNG MIT NOTLAUFEIGENSCHAFTEN Tire with run-flat functionality
S2NHA M SPORTBREMSE M Sport brakes
S2PAA RADSCHRAUBENSICHERUNG Lug bolt retainer
"S2PEA 18""M LM RAEDER STERNSP.400 M/MB BMW LA wheel M Star Spoke 400"
S2TBA SPORT-AUTOMATIK GETRIEBE Sport automatic transmission
S2VFA ADAPTIVES M FAHRWERK Adaptive M suspension
S2VLA VARIABLE SPORTLENKUNG Variable Sport steering
P337A M SPORTPAKET M Sports package
S3ACA ANHAENGERKUPPLUNG Trailer coupling
S3APA GRAUKEIL-FRONTSCHEIBE Windshield with grey wedge
S3ATA DACHRELING ALUMINIUM SATINIERT Roof rail, aluminum, satin finish
S420A SONNENSCHUTZVERGLASUNG Sun protection glazing
S428A WARNDREIECK Warning triangle and first aid kit
S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Interior mirror with automatic-dip
S459A SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY Seat adjuster, electric, with memory
S465A DURCHLADESYSTEM Through-loading system
S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Sports seat
S493A ABLAGENPAKET Storage compartment package
S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Seat heating driver/passenger
S4AEA ARMAUFLAGE VORNE VERSCHIEBBAR Armrest front, retractable
S4DXA AKZENTLEISTEN BLAU MET. MATT Accent moldings, blue metallic matt
S4MRA INTERIEURLEISTEN ALUMINIUM HEXAGON Interior strips, aluminum hexagon
S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Headlight cleaning system
S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)
S520A NEBELSCHEINWERFER Fog lights
S521A REGENSENSOR Rain sensor
S522A XENON-LICHT Xenon Light
S524A ADAPTIVES KURVENLICHT Adaptive Headlights
S534A KLIMAAUTOMATIK Automatic air conditioning
S544A GESCHWINDIGKEITSREGEL. MIT BREMSF. Cruise control with brake function
S563A LICHTPAKET Light package
S575A ZUSAETZLICHE 12-V-STECKDOSEN Supplementary 12V sockets
S5ACA FERNLICHTASSISTENT High-beam assistant
S5ALA ACTIVE PROTECTION Active Protection
S5DAA BEIFAHRERAIRBAG-DEAKTIVIERUNG Passenger airbag deactivation
S5DCA FONDKOPFSTUETZEN KLAPPBAR Rear-seat headrests, folding
S688A HARMAN/KARDON SURROUND SOUND SYSTEM HARMAN/KARDON SURROUND SOUND SYSTEM
S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 for DVD
S6NSA KOMFORTTELEFONIE MIT ERW. SMARTPHON Convenience phone, expanded Smartphone
S6WAA INSTRUMENTENKOMBI. M. ERW. UMF. Instrument cluster, expanded equipment
S710A M LEDERLENKRAD M leather steering wheel
S715A M AERODYNAMIKPAKET M Aerodynamics package
S760A INDIVIDUAL HOCHGLANZ SHADOW LINE High gloss shadow line
S775A INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT Headlining anthracite
S842A KALTLAND-AUSFUEHRUNG Cold-climate version
S850A ZUSAETZL. TANKFUELLUNG EXPORT Additional Export tank filling
S853A SPRACHVERSION ENGLISCH Language version English
S885A SCHWEDISCH / BORDLITERATUR On-board vehicle literature Swedish
S8KAA OELWARTUNGSINT. 30.000KM/24MONATE Dummy-SALAPA
S8SMA FAHRGESTELLNUMMER,V.AUSSEN SICHTBAR Car ident. number visible from outside
S8TGA DIEBSTAHLSICHERUNG Thiefproofing device
S8V2A HINWEISSCHILD NCAP NIED/DEAN/SCHWED Label
S548A KILOMETERTACHO Kilometer-calibrated speedometer
 
Onkos noiden tasauspyörästön lukot millasia? Näemmä turbot hyvin vastaanotettu BMW piireissä. No niin oli aikakin :)

Ei varmaan löydy edes X5:stä. Ja jos meinaat lukkoperää niin ei oo sitäkään. Edes e39:n ei enää saanut edes tehdaslisävarusteena lukkoperää valitettavasti (paitsi M joissa vakio).

Viitaten toisiin posteihin - kuulostaa aika kammottavalta tollanen napista muuttuva ohjaus. Enemmän vois kuvitella varusteeks johonki cadillacciin, lexukseen tai vastaavaan varusteviidakkoon. Ei bemarin pitäis olla tommonen helvetin tietokone niin että kaikessa on säädettävissä 1000000 eri asentoa.
Joku tietty sanoo että tää on tämmöstä köyhän miehen puhetta, no niin se onkin mutta silti olen tota mieltä ettei kaikki pitäis olla sähköistä ja säädettävää, varsinkaan bemarien.

Sen voin ainakin sanoa noista ihan uusista että mun mielestä X1:ssä on liian nopeeks välitetty ohjaus ehkä vähän tuntuman kustannuksella. En tiedä miten siinä on tehostettu mutta ihan hyvin vois olla vähän hitaampi.
Jos ajan 110km/h mutkaista maantietä niin haluisin että ohjaaminen vaatii vähän kääntämistä eikä sellasia yhden asteen kevyitä sormenpyöräytyksiä. Ohjauksessa pitäis olla kunnollinen vastus eikä kepeä peliohjainfiilis vaikka tarkkuutta löytyykin.
Parkkipaikalla sitten eri asia mutta jos pitää valita kiinteävälityksinen ohjaus niin mielummin sellanen joka on raskas parkkiksella mutta nopeuksissa ajaminen tuntuu ajamiselta.
 
Jos ajan 110km/h mutkaista maantietä niin haluisin että ohjaaminen vaatii vähän kääntämistä eikä sellasia yhden asteen kevyitä sormenpyöräytyksiä. Ohjauksessa pitäis olla kunnollinen vastus eikä kepeä peliohjainfiilis vaikka tarkkuutta löytyykin.

Tuonhan tuo variablesportsteering juurikin tekee, kevyt pyörittää parkkipaikalla ja vauhdissa sitten taas jämäkkä.
 
Tuonhan tuo variablesportsteering juurikin tekee, kevyt pyörittää parkkipaikalla ja vauhdissa sitten taas jämäkkä.

Nojoo totta vastusta varmaan löytyy nopeuksissa puhuin vähän väärin termein, lähinnä se turhan nopeeks välitetty ohjaus ihmetyttää. Kokemusta uudemmista vain X1 ja e90 aika karvalakkeja kummatkin.
 
Nojoo totta vastusta varmaan löytyy nopeuksissa puhuin vähän väärin termein, lähinnä se turhan nopeeks välitetty ohjaus ihmetyttää. Kokemusta uudemmista vain X1 ja e90 aika karvalakkeja kummatkin.

F3x:n vakio ohjausvälitys on 2.7 kierrosta laidasta laitaan ja tuo variable sport steering on 2.2, mutta ei se kyllä mielestäni ole yhtään liian nopea. Servotronic antaa siihen kivan vasteen säätyen nopeuden mukaan.
 
Mulla oli e61ssä Active Steering ja se oli kyllä m-sport-ratin ohella yksi parhaista varusteista mitä autoon saa. Tarvinneeko sanoa ettei se tosin toiminut talvella, jos perä lähti luisuun liukkaalla, tuli Active Steering Failure, ratti jäi vinoon ja nopea ohjaus muuttui tavalliseksi. Auto sammuksiin, ovet lukkoon ja uusi lähtö niin ratti keskitti itsensä ja toimi taas, seuraaville liukkaille. Vika oli siis jatkuva ja sen pystyi uusimaan joka kerta kun mentiin sladissa, eikä se ole mitenkään erikoista takavetoisella + kitkoilla. :jahas:
 
Onneksi tuossa mun halpismallissa on ihan normaalisti raudalla tehty tuo ohjauksen muuttuva välitys ja sähköllä vain ohjauksen raskaus/keveys.
No siihen on syynsä, miksi tuosta aktiivipaskasta on luovuttu?
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
F3x:n vakio ohjausvälitys on 2.7 kierrosta laidasta laitaan ja tuo variable sport steering on 2.2, mutta ei se kyllä mielestäni ole yhtään liian nopea. Servotronic antaa siihen kivan vasteen säätyen nopeuden mukaan.

2.2 kierrosta laidasta laitaan on ihan helvetin vähän mutta kai se vetää todella jäykäks kovissa nopeuksissa. Pakkohan se on, eihän rattia tarvii kääntää paskaakaan kun eturenkaat on jo ihan lintassa.

Kyl silti pelottais noiden hi-tec vehkeiden kanssa että käy niinkun tossa hupen esimerkissä :D ohjaus on semmonen juttu että siihen mielellään luottais. Jos mulla lähtee ratti omille teilleen ni se johtuu tod. näk. siitä etten oo saanu aikaseks vaihtaa raidetangon päitä, ei mistään 404 errorista.
 
duoda duoda, voitko mainita automerkin mikä ei alkaisi hajoilemaan 11v ja 170tkm jälkeen? toivottavasti volkkari pelaa moitteetta 11 vuoden jälkeen :)
Mä ostin Opel Astrani 7 vuoden ikäisenä ja 145 tkm ajettuna. Nyt sillä on ikää 12 vuotta ja melkein sata tonnia lisää mittarissa eikä mitään muuta vikaa kuin itse aiheutettu öljypohjan vuoto. Ja Ooppelit on kuulemma paskoja autoja. Täytyy olla ton perusteella toista mieltä. Siellä on vielä alkuperäiset niveletkin joka paikassa ja jopa raidetangot. Eikä ole väljät. Eikä yhtäkään anturia ole hajonnut ja ne on yleensä kulutustavaraa.
 
2.2 kierrosta laidasta laitaan on ihan helvetin vähän mutta kai se vetää todella jäykäks kovissa nopeuksissa.

Eikös noissa ole sellainen että ohjaus on normaalinopea ratti keskiasennossa ja nopeutuu ääriasennoissa?
Tuon aktivesteeringin nyt tiesi vikapesäksi heti kun se esiteltiin. :D
 
Mä ostin Opel Astrani 7 vuoden ikäisenä ja 145 tkm ajettuna. Nyt sillä on ikää 12 vuotta ja melkein sata tonnia lisää mittarissa eikä mitään muuta vikaa kuin itse aiheutettu öljypohjan vuoto. Ja Ooppelit on kuulemma paskoja autoja. Täytyy olla ton perusteella toista mieltä. Siellä on vielä alkuperäiset niveletkin joka paikassa ja jopa raidetangot. Eikä ole väljät. Eikä yhtäkään anturia ole hajonnut ja ne on yleensä kulutustavaraa.
Bemarit on vaan on ihan paskoja, kaikki. Siitä huolimatta mulla on M3:ssa ollut tasan 1 vika (öljyntasoanturi korjattiin takuuseen) 4:ssä vuodessa 90 000 km aikana itseaiheutettujen lisäksi. Käytin tuossa vaimon pari kymppiä vähemmän ajetun Golffin määräaikaishuollossa ja siitä löytyi noin tonnilla pikkuvikaa: jousi poikki, valojen korkeydensäätökytkin rikki, pakarin alkupäässä vuoto, vikakoodin takia moottorinohjauksen softa uusiksi...

Ai niin, pitihän tosta bemarista vaihtaa 1 polttimokin. Paskahan se on kuin mikä.
 
2.2 kierrosta laidasta laitaan on ihan helvetin vähän mutta kai se vetää todella jäykäks kovissa nopeuksissa. Pakkohan se on, eihän rattia tarvii kääntää paskaakaan kun eturenkaat on jo ihan lintassa.

Kyl silti pelottais noiden hi-tec vehkeiden kanssa että käy niinkun tossa hupen esimerkissä :D ohjaus on semmonen juttu että siihen mielellään luottais. Jos mulla lähtee ratti omille teilleen ni se johtuu tod. näk. siitä etten oo saanu aikaseks vaihtaa raidetangon päitä, ei mistään 404 errorista.



Servotronic (erillinen lisävaruste) vetää ohjauksen kovaks kovassa vauhdissa. Aktiiviohjaus perustuu juurikin siihen että se moottori ohjaa välitystä. Eli kun käännät rattia vähän parkkihallissa, renkaat kääntyvät paljon ja kun käännät rattia vähän moottoritiellä, renkaat kääntyvät vähän. Servotronic tuo tuohon sitten sitä jäykkyyttä erillisillä tuhatlappusilla, eli kovassa vauhdissa ohjaus on jäykempi.

Ton huomaa hyvin kun perä lähtee luisuun, tulee vikakoodi ja sitten onkin ohjaamo täynnä käsiä kun ratin kääntely ei enää käännäkään renkaita tuttuun tapaan.
 
Mulla oli e61ssä Active Steering ja se oli kyllä m-sport-ratin ohella yksi parhaista varusteista mitä autoon saa. Tarvinneeko sanoa ettei se tosin toiminut talvella, jos perä lähti luisuun liukkaalla, tuli Active Steering Failure, ratti jäi vinoon ja nopea ohjaus muuttui tavalliseksi. Auto sammuksiin, ovet lukkoon ja uusi lähtö niin ratti keskitti itsensä ja toimi taas, seuraaville liukkaille. Vika oli siis jatkuva ja sen pystyi uusimaan joka kerta kun mentiin sladissa, eikä se ole mitenkään erikoista takavetoisella + kitkoilla. :jahas:

Meikällä ei ole ikinä active steering tehnyt tuollaista vaikka on sladitellut. Autona tosin E91, niin voi olla jotain eroakin. Loistovaruste ja vaimon karvalakki versiolla meinaa mennä eka mutkassa metsään kun ei muista kääntää tarpeeksi :D Toki siihenkin heti tottuu
 
Meikällä ei ole ikinä active steering tehnyt tuollaista vaikka on sladitellut. Autona tosin E91, niin voi olla jotain eroakin. Loistovaruste ja vaimon karvalakki versiolla meinaa mennä eka mutkassa metsään kun ei muista kääntää tarpeeksi :D Toki siihenkin heti tottuu

En uskaltanut koskaan edes kysyä mitä maksaisi uudet vekottimet tohon. Tyydyin kohtalooni. Puhutaan varmasti tuhansista tuhansista euroista.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom