Kokemuksia BMW:stä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
"Luksusluokan ajopeli osoittautui murheenkryyniksi. Sähköinen kattoluukku ei toiminut, pesunestesäiliö vuoti ja sivupeilien toiminnassakin oli häiriöitä."

- eihän tuo ole BMW:ksi mikhän

http://www.iltalehti.fi/autot/2013032616833375_aa.shtml

Otinkin tätä jo puheeksi tuolla "Auto Saksasta"-ketjussa. http://www.pakkotoisto.com/moto-ja-tekniikka/9363-auto-saksasta-8/#post4099903

Eiköhän tuossa ole ruuvausta takana, vaikka yritetäänkin puhua vaan jostain "inhimillisestä virheestä" yms.
 
Kyllä nyt ois polte (taas) niin paha, että sormet palaa.. Kyselinkin täällä jo aikasemminkin että mitä nuo 525/530 98-02 kiisselit kestää. Ei kovin mairittelevia kehuja tullut :D Kävin sitten ajamassas syksyllä 525 -01 yksilöä. Ei ainakaan helpottanut oloa, olihan se niin hyvä ajettava, että viisari nousi samantien. Ainut miinus koko autosta oli vaihteiden vaihdon "hitaus", mutta eipä se paha ollut. Kun ei vaan osaa päättää, ostaisko vaiko ei. Bensaa en laita, en tykkää yhtään. Ja kilsojakin tulee reippaasti. Voiko joku sanoa, että tommonen kannattais laittaa? :D Jos ostais halvimman yksilön ja korjaus säästöön loput?
 
Kyllä nyt ois polte (taas) niin paha, että sormet palaa.. Kyselinkin täällä jo aikasemminkin että mitä nuo 525/530 98-02 kiisselit kestää. Ei kovin mairittelevia kehuja tullut :D Kävin sitten ajamassas syksyllä 525 -01 yksilöä. Ei ainakaan helpottanut oloa, olihan se niin hyvä ajettava, että viisari nousi samantien. Ainut miinus koko autosta oli vaihteiden vaihdon "hitaus", mutta eipä se paha ollut. Kun ei vaan osaa päättää, ostaisko vaiko ei. Bensaa en laita, en tykkää yhtään. Ja kilsojakin tulee reippaasti. Voiko joku sanoa, että tommonen kannattais laittaa? :D Jos ostais halvimman yksilön ja korjaus säästöön loput?

Bensakoneet varmempia Bemarilla, mutta toki jos ajat tosissaan paljon, niin diesel on ainoa vaihtoehto.
 
Mistähän sais sellasen "(bmw logo) huoltamisen iloa" -tarran minkä oon nähny erään taksin takalasissa, se on siis ihan samalla fontilla ja samannäköinen kuin alkuperäinen "ajamisen iloa" -tarra.

Perkule. Tänään näin Vantaalla yhdessä valkoisessa taksissa (Volvo V70) tuommoisen tarran takalasissa. Tuli jotenkin heti Huppe mieleen. Naurahdin.
 
vm 2005 e90:ssä sitten kääntyvät xenonit lopetti tänään sen kääntyilemisen. pystysuuntaan valonsäätö toimii mutta
cornering lights failure tulee näyttöön. Onko kellään mokomasta kokemuksia vai meneekö koko perkeleen valosysteemi
vaihtoon?
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
vm 2005 e90:ssä sitten kääntyvät xenonit lopetti tänään sen kääntyilemisen. pystysuuntaan valonsäätö toimii mutta
cornering lights failure tulee näyttöön. Onko kellään mokomasta kokemuksia vai meneekö koko perkeleen valosysteemi
vaihtoon?

Mulla särky kanssa. Tai osittain. Kääntyi oikealle, mutta ei vasemmalle, vaan pysähtyi keskiasentoon. En edes miettinyt korjaamista vaan käänsin valonumikasta koko käännöshärdellin pois päältä.
 
Erikoinen homma noin yleisesti, on ihmisiä ketkä saa rikki kaiken mihin he koskevat ja toisilla taas laitteet kestää paremmin :rolleyes:

Toki me olemme samuk:n kanssa ainoita kenellä noi on menneet rikki.

Tässä kuitenkin yksi noin 50.000 osumasta Googlessa, josko tuolta löytyisi apua:

http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=207027

EDIT: Ton mukaan pitäisikin kääntyä vain oikealle paikallaan ollessa?
 
Suunnitelmissa hankkia harrastepeliksi E39. Vaihtoehtoina tod.näk. 520i, joko 150 (2.0) tai 170 (2.2) heppaisella koneella.

Mikä on jakoketjun vaihtoväli em. koneissa? Onko 2.2 litrasen jakoketjun vaihto hinnaltaan ~1500e, kun vanhempaan 2 litraseen huomattavasti halvempi?

Alustan osat kestääkö miten? Onko joku vuosimalli jonka jälkeen kestää ehkä paremmin? Moottorit kestää kai kilometrejä jos vain vaihtelee öljyt ja muutenkin huoltaa?

Kokemuksia / kommentteja...
 
Suunnitelmissa hankkia harrastepeliksi E39. Vaihtoehtoina tod.näk. 520i, joko 150 (2.0) tai 170 (2.2) heppaisella koneella.

Mikä on jakoketjun vaihtoväli em. koneissa? Onko 2.2 litrasen jakoketjun vaihto hinnaltaan ~1500e, kun vanhempaan 2 litraseen huomattavasti halvempi?

Alustan osat kestääkö miten? Onko joku vuosimalli jonka jälkeen kestää ehkä paremmin? Moottorit kestää kai kilometrejä jos vain vaihtelee öljyt ja muutenkin huoltaa?

Kokemuksia / kommentteja...

Ketjun vaihdosta nyt ei tarvitse huolissaan olla, m5x sarjan koneet on kestäviä ja luotettavia ja kyllä sillä samalla ketjulla voi ajaa jopa 400tkm (vaihtoväliä ei ole annettu tehtaalta). Tekniikka"facelifti" tuli 98 vuoden lopulla ja ulkokuori päivittyi 01. Uudempien m52tu/m54 koneiden tyyppivikana on talvella jäätyvä huohotin, joka kannattaa vaihtaa talvimalliin mikäli ei ole vaihdettu ja/tai pitää jotain pahvia munuaisten tukkona talven. Edestä alustan niveliä joutuu usein vaihtamaan. Ovien kosteussulut vuotaa todennäköisesti mikäli ei ole korjattu, aiheuttaa kosteusongelman autoon sisälle ja ruostuttaa mahdollisesti helmakotelot takaa sisältä. Mittariston pikselit on todennäköisesti kadonneet kaikista yksilöistä mikäli ei ole korjattu (korjaus ~100e.). Kokonaisuudessaan sanoisin, että bemariksi melko huoleton ja vähäruosteinen korimalli. E39:n tapauksessa rahalle saa vastinetta ja ehjä e39 on kyllä todella hiljainen ja hyvä ajaa. Niin ja jos perse kestää niin suosittelisin suurempaa rivikutosta; kulutus ei juuri nouse verrattuna tuohon 2litraiseen, mutta auton käytös muuttuu täysin.
 
Suunnitelmissa hankkia harrastepeliksi E39. Vaihtoehtoina tod.näk. 520i, joko 150 (2.0) tai 170 (2.2) heppaisella koneella.

Mikä on jakoketjun vaihtoväli em. koneissa? Onko 2.2 litrasen jakoketjun vaihto hinnaltaan ~1500e, kun vanhempaan 2 litraseen huomattavasti halvempi?

Alustan osat kestääkö miten? Onko joku vuosimalli jonka jälkeen kestää ehkä paremmin? Moottorit kestää kai kilometrejä jos vain vaihtelee öljyt ja muutenkin huoltaa?

Kokemuksia / kommentteja...

Ei kait sitä noin pienellä koneella kannatta ostaa? Katso mielummin 523, 528, 530. Kulutus ei nouse käytännössä juuri mitään, mutta ajomukavuus nousee aivan uusiin ulottuvuuksiin. Ja muutenkin kun vielä harrastepeliksi olet ostamassa. E39 on kestävä ja helvetin hyvä auto. Valitsisin sen tänäkin päivänä aina ennen mitään uusimp japaninihmeitä yms. vastaavia kauppakasseja.
 
Suunnitelmissa hankkia harrastepeliksi E39. Vaihtoehtoina tod.näk. 520i, joko 150 (2.0) tai 170 (2.2) heppaisella koneella.

Mikä on jakoketjun vaihtoväli em. koneissa? Onko 2.2 litrasen jakoketjun vaihto hinnaltaan ~1500e, kun vanhempaan 2 litraseen huomattavasti halvempi?

Alustan osat kestääkö miten? Onko joku vuosimalli jonka jälkeen kestää ehkä paremmin? Moottorit kestää kai kilometrejä jos vain vaihtelee öljyt ja muutenkin huoltaa?

Kokemuksia / kommentteja...

Herää kysymys: Miksi 520? Noilla koneilla vaan harmittais ajaa vaikka onkin kutosen äänimaailma.
 
Selvitin kaipuun tuohon bemariin niin päätin ostaa e36 325 avon kesäksi.. Ihan mukava kruisailla ja TOIVON mukaan ei korjauksia tule paljoa :dance2:
Ens viikolla, jos airbagin valo vittu palaa niin sitten on OIKEASTI viimenen
 
Tarkoituksena olisi hakea kesään mennessä saksasta e46. En ole vielä täysin varma että millä koneella, 328 tietysti himottaisi eniten. Auton on ehdottomasti oltava manuaali ja sisältä tulee löytyä nahkaverhoilu. Saa nähdä minkälainen reissu tulee olemaan, isän kanssa pitäisi lähteä hakemaan.
 
Tarkoituksena olisi hakea kesään mennessä saksasta e46. En ole vielä täysin varma että millä koneella, 328 tietysti himottaisi eniten. Auton on ehdottomasti oltava manuaali ja sisältä tulee löytyä nahkaverhoilu. Saa nähdä minkälainen reissu tulee olemaan, isän kanssa pitäisi lähteä hakemaan.


Muista sitten, että lähdet hakemaan vähintäänkin 15 vuotta vanhaa autoa. Eli mitään 60tkm ajettuja tuskin löytyy. Ole realisti.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom